Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:07

Shaggy09 schreef:
Ik ken genoeg andere artiesten die nog veel foutere songteksten als Michael hadden. Jammer dat er nu idd bij ieder nummer en ieder zinnetje een verband word gelegd.
Nog meer reden voor mij om de docu niet te kijken.

Dit dus. I rest my case.
Je kunt de nummers van Bruce vast ook anders uitleggen, en bij Michael hebben ze ineens allemaal een dubbele bodem?
Wat een gezeur.[/quote]

Noem eens iets wat Bruce heeft gedaan, waardoor je een REDEN(!!!!) hebt om er anders naar te gaan kijken.
Noem dat eens bij een andere artiest...[/quote]

Hey little girl is your daddy home
Did he go away and leave you all alone
I got a bad desire
I'm on fire

Tell me now baby is he good to you
Can he do to you the things that I do
I can take you higher
I'm on fire

Sometimes it's like someone took a knife baby
Edgy and dull and cut a six-inch valley
Through the middle of my skull

At night I wake up with the sheets soaking wet
And a freight train running through the
Middle of my head
Only you can cool my desire
I'm on fire

Just saying...

Janine1990

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:11

Nine1987, je weet dat daddy staat voor vriend/man?
Als ik me niet vergis gaat het om een soort klassenverschil, het meisje dat hij nooit zal krijgen uit de upperclass. Die wel alles krijgt van haar vriend/man.

Maar goed, dit is dus een typisch voorbeeld van begrijpend lezen in het Engels.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:14

Hey little girl, hey baby = hey liefje. Ik noem mijn vriend ook super vaak baby. Vrij normaal in Engels.

Daddy = boyfriend.

Dus, basically probeert hij een vrouw die een vriend heeft te verleiden om vreemd te gaan. Netjes, nee. Vandaar bad desire.

Maar crimineel niet, en verwijst ook niet naar pedofilie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:16

Jennifuur schreef:
Als Bruce Springsteen zo’n fervent drugsgebruiker is als wordt gesteld (ik weet daar verder het fijne niet van), zouden er toch ook connecties worden gemaakt met zijn muziek als een van zijn liedjes V. W. P. (Very White Powder) zou heten?
Niet meer dan logisch is het bij de liedjes van Michael, die van origine soms al een dubieuze tekst hadden. Vind dat verre van een heksenjacht maar eerder gewoon logisch connecten.

Volgens mij is Bruce Springsteen niet een enorme drugsgebruiker ofzo.

Volgens zijn openhartige (volgens zijn vrouw té openhartige) biografie, liet hij drugs wel uit zijn hoofd :')
Citaat:
Mede door zijn kwetsbare kant liet Springsteen het wel uit zijn hoofd zich te bekeren tot drugs, zoals zovele collega's wel deden.

https://www.ad.nl/show/bruce-springstee ... ~a1f0f071/

Maar je hebt gelijk, dit gebeurt je met elke artiest die behoorlijk negatief in het nieuws komt. Je luistert toch anders naar de muziek.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:20

They all been hit by "a smooth criminal"....dat is wel duidelijk.

En Heal the world, make it a better place...inderdaad, start met het erkennen van misbruik en de gevolgen die dat heeft voor de slachtoffers.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:22

Elisa2 schreef:
They all been hit by "a smooth criminal"....dat is wel duidelijk.

En Heal the world, make it a better place...inderdaad, start met het erkennen van misbruik en de gevolgen die dat heeft voor de slachtoffers.

Ik ging ineens zoeken...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Heal_the_World

Thought going wild... Lekker strategische zet als je het nu in de context plaatst.
Foundation werd opgericht in 1992.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:24

Avalanche81...heftig...en snap dat je extra meeleeft met de misbruikte kinderen...

Het lijkt me normaal dat artiesten, die zelf hun teksten schrijven, biografisch schrijven. Waar zouden de teksten anders over moeten gaan dan over zijn liefde voor jonge jongetjes....hoe naïef zijn we allemaal geweest!?Andere artiesten schrijven mss over drugs, drank en seks maar daar is op zich niks mis mee, zolang ze geen misdrijf begaan.

En hoezo heksenjacht? Om de feiten kun je echt niet meer heen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:28

Ja, echt, en ik was toen al een volwassen vrouw he....... ik kon uiteindelijk weg, en dat was niet simpel, maar als volwassene kun je wel weg, op het moment dat de spell van de manipulatie verbroken is.

Die kinderen waren afhankelijk van hun ouders en MJ...... en ik denk toch, dat omdat het jongens zijn, het veel moeilijker voor ze is om de erkenning te krijgen, en het is zo belangrijk dat je mensen om je heen hebt, die je geloven...... niet per se begrijpen, maar wel geloven.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:31

Heal the world...hij wilde misschien de wereld van kinderen verbeteren...maar dan op zijn manier. Waarschijnlijk geloofde hij echt dat kinderen gelukkig werden als hij zijn (speciale) liefde gaf....Denk echt dat hij er niks verkeerds in zag, zo naïef leek hij me wel. Hij leefde in een fantasie wereld, in zijn wereld. Maar in de echte wereld heette het misbruik en pedofilie.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:35

corine1981 schreef:
Je kunt ook achter elke songtekst iets zoeken natuurlijk...
Wat dan van Bruce Springsteen? En drank en drugs verheerlijken is wel tof in liedjes??

Ik geniet nog steeds van zijn muziek .

Nou, inderdaad zeg. Bruce Springsteen zong: “Hey little girl, is your daddy home? Did he leave you all alone, I got a bad desire, oehoehoe, i’m On fire!”

Dat is ook suggestief. Alle muziek is wat achter te zoeken. :')

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:39

Avalanche81 schreef:
Ja, echt, en ik was toen al een volwassen vrouw he....... ik kon uiteindelijk weg, en dat was niet simpel, maar als volwassene kun je wel weg, op het moment dat de spell van de manipulatie verbroken is.

Die kinderen waren afhankelijk van hun ouders en MJ...... en ik denk toch, dat omdat het jongens zijn, het veel moeilijker voor ze is om de erkenning te krijgen, en het is zo belangrijk dat je mensen om je heen hebt, die je geloven...... niet per se begrijpen, maar wel geloven.

Echt knap dat je weg bent gegaan...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:39

manubres schreef:
Heal the world...hij wilde misschien de wereld van kinderen verbeteren...maar dan op zijn manier. Waarschijnlijk geloofde hij echt dat kinderen gelukkig werden als hij zijn (speciale) liefde gaf....Denk echt dat hij er niks verkeerds in zag, zo naïef leek hij me wel. Hij leefde in een fantasie wereld, in zijn wereld. Maar in de echte wereld heette het misbruik en pedofilie.

Ik betwijfel of iemand uit zo'n gebroken gezin, die zo verknipt is... NIET egoïstisch denkt...

Er waren drills/oefeningen waarbij de jongens zo snel mogelijk hun kleren aan moesten trekken. Belletjes die gingen rinkelen als iemand ergens langs liep om te waarschuwen. Hij wist wel degelijk dat het niet normaal was. Althans, niet geaccepteerd. Pedoseksualiteit is immers ook maar 'gewoon' een seksuele geaardheid. Dat wil zeggen, neurologisch te herleiden.
Maar MJ was in een positie waarbij niemand zijn bubbel lek prikte, want hij was wel MJ. En dus heeft hij gewoon zijn gang kunnen gaan. At the time hebben die jongens zich bijna allemaal (begrijp ik uit de docu van Fargo) normaal gevoeld, er niets bij gezocht. De mentale dreun komt pas veel later natuurlijk.

Fantasiewereld? Nah, ik denk het niet... Hij kende zijn macht en wist het heel slim te gebruiken. Rond 1991 zijn volgens mij de eerste aantijgingen geweest. Je maakt een nummer voor kinderen, richt een foundation op, doet een paar docu's, praat er 'openlijk' over en verandert vooral niet je omgang met kinderen, zodat het steeds normaler wordt dat MJ met kinderen in het openbaar verschijnt.
Bijzonder gewiekst vind ik dat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:40

Tallie1979 schreef:
corine1981 schreef:
Je kunt ook achter elke songtekst iets zoeken natuurlijk...
Wat dan van Bruce Springsteen? En drank en drugs verheerlijken is wel tof in liedjes??

Ik geniet nog steeds van zijn muziek .

Nou, inderdaad zeg. Bruce Springsteen zong: “Hey little girl, is your daddy home? Did he leave you all alone, I got a bad desire, oehoehoe, i’m On fire!”

Dat is ook suggestief. Alle muziek is wat achter te zoeken. :')

Even teruglezen...
Dit is alleen letterlijk vertaald naar het Nederlands (en misschien nog wat andere talen) suggestief...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:51

manubres schreef:
Avalanche81 schreef:

Echt knap dat je weg bent gegaan...

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:52

manubres schreef:

Ik vermoed dat dit zo zou kunnen zijn. :j

Jackson praatte zelf altijd over "liefde" en "liefde geven", en leek ook echt verliefd op (had een obsessie met) de "special friends". Hij leek ook oprecht aangedaan toen hij een tv-statement maakte dat "he would never hurt a child!" Het klonk alsof hij dat geloofde: hij had nooit een kind kwaad gedaan.

Pedofielen, o.a. ook de "National Boy Lovers Association" in Amerika, geloven oprecht dat ze het kind geen kwaad doen (want: er is vaak geen geweld of directe dwang).

Zij (en Jackson vermoed ik ook) zien niet de psychologische schade van zo jong seksueel actief zijn, om nog maar te zwijgen van de emotionele en psychologische schade van de manipulatie ("Anders vind je me niet meer lief!"/"Als je het ooit zegt komen we in de gevangenis!"), het aangaan van zeer intense emotionele relaties met heel jonge jongens (en ze weghalen uit hun familie en vriendenkring door ze te "claimen"), en simpelweg het feit dat iemand die zó jong is en in zó'n afhankelijke positie zit nooit een gelijkwaardige partner is en nooit gelijkwaardig toestemming kan geven voor seksuele handelingen.

Iemand zei hier eerder dat misbruikers zoals Jackson steeds een stapje verder gaan, en steeds beter de grenzen leren kennen van wat mensen accepteren. Hij ging wellicht voor zichzelf ook steeds een stapje verder, totdat hij zichzelf overtuigd had dat hij een "relatie" kon hebben met zijn special friends. En omdat hij zo'n grote ster was, zo goed kon manipuleren, en hij zo onschuldig leek, kon hij daar heel lang mee doorgaan.

Ik denk dat er mogelijk nog veel meer slachtoffers zijn, alleen al het aantal "special friends" waarvan de media weet zijn er al rond de 10. (En er zullen er wellicht ook nog enkele verborgen zijn gehouden, zoals Omer, de twaalfjarige die jarenlang bij hem in-woonde, min of meer verborgen is gehouden voor de media en het publiek).

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:59

Ik denk dat (na het stuk in de link te hebben gelezen dat hier laatst was gepost) Omer zijn 'vaste' relatie was.
Van jongs af aan was hij er, hij groeide daar op, was daar een groot deel van de tijd, de familie fotos waar hij poseert op de plek waar de vrouw normaal zou staan, hij voedde zijn kinderen op, zegt dat hij de relatie geen naam geeft maar dat het speciaal en bijzonder is. Wat ik overigens wel creepy vind is zijn uitspraak dat MJ onschuldig is, in de zin van, hij is zich van geen kwaad bewust, hij zou niet iemand bewust pijn doen, hij bedoeld het allemaal goed. Ik denk dat Omer wel weet wat er is gebeurd maar zich realiseert dat er bij MJ wat(een hele hoop) steekjes los zitten en hem niet voor vol aanziet zegmaar

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:32

Ik zag net dit voorbijkomen: er is onlangs nog een "special friend" uitgekomen, een Duits jongetje dit keer, die ook claimt dat Jackson 's nachts met hem knuffelde "alsof ik zijn vriendin was", dat Jackson naakt met hem in de jacuzzi wilde zitten, en ook claimt dat Jackson hem een boek gaf met naakte jongetjes erin (datzelfde boek dat in Jackson's huis gevonden was).

Wederom, er is niet veel te bewijzen, behalve dat de foto's laten zien dat hij inderdaad met Jackson naar hotels en pretparken ging en handen vasthield. En dat hij allerlei dingen signeerde met "love" voor de desbetreffende jongen.

https://mjandboys.wordpress.com/2019/01 ... cobshagen/

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:42

Janine1990 schreef:
Even teruglezen...
Dit is alleen letterlijk vertaald naar het Nederlands (en misschien nog wat andere talen) suggestief...

Natuurlijk is het direct naar het Nederlands anders vertaald. Wat er echter nu gebeurd, is dat werkelijk ieder woord wat MJ heeft gezongen wordt vertaald als pedotaal. Daar slaan een hoop mensen ontzettend in door.

Ja, hij zal die jongens misbruikt hebben, ja er zal ook muziek zijn gemaakt waar mogelijk wat achter te zoeken valt, maar ik geloof nooit dat ieder liedje voort is gekomen uit sexueel misbruik.

Jullie slaan echt een beetje door hier! :')

Dus ik wens jullie een prettige voortzetting en taai af. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:45

Ygritte schreef:
Ik zag net dit voorbijkomen: er is onlangs nog een "special friend" uitgekomen, een Duits jongetje dit keer, die ook claimt dat Jackson 's nachts met hem knuffelde "alsof ik zijn vriendin was", dat Jackson naakt met hem in de jacuzzi wilde zitten, en ook claimt dat Jackson hem een boek gaf met naakte jongetjes erin (datzelfde boek dat in Jackson's huis gevonden was).

Wederom, er is niet veel te bewijzen, behalve dat de foto's laten zien dat hij inderdaad met Jackson naar hotels en pretparken ging en handen vasthield. En dat hij allerlei dingen signeerde met "love" voor de desbetreffende jongen.

https://mjandboys.wordpress.com/2019/01 ... cobshagen/

Ik denk dat er meer van deze jongens zijn geweest. Als ik het verhaal zo lees, is het een hoop verkennen van de grenzen geweest, een stukje overtuigen (het boek e.d.)

Het bevestigt in mijn ogen meer dan dat het ontkent.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:47

Precies dezelfde woorden en acties. Echt patronen, bizar..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:51

Tallie1979 schreef:
Janine1990 schreef:
Even teruglezen...

Natuurlijk is het direct naar het Nederlands anders vertaald. Wat er echter nu gebeurd, is dat werkelijk ieder woord wat MJ heeft gezongen wordt vertaald als pedotaal. Daar slaan een hoop mensen ontzettend in door.

Ja, hij zal die jongens misbruikt hebben, ja er zal ook muziek zijn gemaakt waar mogelijk wat achter te zoeken valt, maar ik geloof nooit dat ieder liedje voort is gekomen uit sexueel misbruik.

Jullie slaan echt een beetje door hier! :')

Dus ik wens jullie een prettige voortzetting en taai af. :)

Oh dat kan ik het best met je eens zijn hoor.

Wat mij meer tegen de borst stuit is dat er een aantal mensen die er echt niet meer naar kunnen luisteren, min of meer voor schut worden gezet.
En dan denk ik even aan Cayenne, die zelf slachtoffer van misbruik is. Manubres die overtuigd fan was en die een pittige ommekeer heeft gemaakt, wat echt gerust een enorme invloed zal hebben op hoe je iets beluistert.
Slaan zij dan door, omdat ze er anders naar zijn gaan luisteren? Mwah... in mijn ogen niet...

En daar is de hele discussie een beetje om gestart. Het is nergens begonnen als het op de weegschaal leggen van alle songteksten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:56

Mensen geven aan dat ze niet graag naar een pedo luisteren die over seks zingt. Simpel als dat. Dat een ander er wel naar wil luisteren moet ieder voor zich weten. Hoef je geen heel drama en rare vergelijkingen bij te betrekken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:58

Nou,ik ben eraan begonnen

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:04

Janine1990...dat zeg je mooi...inderdaad pittige ommekeer. Ben echt met een soort verwerking bezig, daarom ben ik hier zoveel te vinden. Ene kant lucht het op dat ik die ommekeer heb gemaakt. Twijfelde al zo lang aan hem, maar wilde er voor mezelf niet aan...puur egoïsme. Ben blij dat ik dat heb losgelaten en nu de kant van de slachtoffers kan kiezen. Dat voelt goed, ook al is de prijs dat Michael zijn muziek nooit meer hetzelfde voor me zal zijn. Ik hoop dat ik er over een tijdje weer naar kan luisteren...de tijd zal het leren.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:08

Ik denk dat ook veel mensen onderschatten hoe moeilijk het is als kind om zoiets af te breken. MJ betrok het hele gezin erbij. Ga jij als 9 jarig jochie het hele gezin al die leuke dingen ontnemen? Terwijl je ouders zeggen datMJ het beste is wat hun ooit is overkomen? Als je ziet hoeveel plezier je ouders hebben? Kinderen hebben vaak een enorm loyaliteitsgevoel.

Als ik het zelf in mijn context plaats voel ik terug de druk die ik kende op mijn 13e. Ook grensoverschrijdend gedrag van iemand die door mijn ouders met alle goede bedoelingen is aangebracht. De ruzies en conflicten die zijn voortgekomen en het schuldgevoel toen ik weigerde om nog naar hem te gaan wogen heel zwaar. Alles is pas jaren later op tafel gekomen toen ik weigerde om hem hallo te zeggen.

Ik kan me dus heel goed inleven in de mannen van de docu en MJ is ontzettend sluw bezig geweest. Dit is echt niet onschuldig per ongeluk wat gefriemeld.