Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunrise19 schreef:Wat ik nu begrijp uit de persconferentie is dat ze uiterst voorzichtig nu te werk moeten gaan en dat de vertraging meer dan 2 uur is. Maar mijn Spaans is niet heel geweldig.
Er is aangekondigd dat als ze bij Julen zijn de Guardia civil hem zal redden. Ik denk dat hierbij een kleine bevestiging is dat ze er nu wel echt vanuit gaan dat hij overleden is.
Trui schreef:ja maar je kan ook overlijden aan te snel de warmte in. dus als hij nu onderkoelt is en in overlevingsmodus staat en hij komt rechtop in de warme lucht kan dat ook zijn dood betekenen... niet voor niks worden onderkoelde mensen meestal heel langzaam horizontaal uit het water getakeld
Giolli schreef:Janine: heeft dat niet meer te maken met zuurstof dan met giftige stoffen?
Noppes schreef:Lees net dat een veldhospitaal en traumaheli klaarstaan... Ik had de hoop de afgelopen dagen opgegeven. Kan me niet voorstellen dat hij nog leeft. Maar ik hoop het zo!!
Janine1990 schreef:MoniqueT schreef:Wat betreft de kosten: lonen liggen in Spanje veel lager dan in Nederland. Dat scheelt al heel veel.
Voor betrokkenen maakt dat mijns inziens geen verschil.
Als de lonen lager liggen, liggen de winsten evenredig veel lager en dus ook de koopkracht.
Ik neem aan dat die lagere lonen niet 50% lager liggen dan hier...
Waves schreef:Noppes schreef:Lees net dat een veldhospitaal en traumaheli klaarstaan... Ik had de hoop de afgelopen dagen opgegeven. Kan me niet voorstellen dat hij nog leeft. Maar ik hoop het zo!!
Kans is nul. Een kind van twee kan niet 13 dagen in een beknelde positie zonder water en voeding en in de kou overleven. Mogelijk ook nog verwond door de val/het naar beneden zakken.
Of er moeten op wonderbaarlijke wijze ineens hele andere omstandigheden zijn in die tunnel dan aannemelijk is. En dat zou dan met recht een wonder zijn.
Ze kunnen voor goed fatsoen niets uitsluiten dus natuurlijk halen ze alles erbij. En ik kan me ook voorstellen dat het veldhospitaal en de heli er ook voor de mijnwerkers staan. Zij lopen ook grote risico’s.