Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Niemand gisterenavond verder op Één gekeken naar de talkshow met o.a. Ish? Daar werd goed uitgelegd wat de problemen zijn en wat ze eraan moeten doen, maar dat anderzijds niets een excuus is om bepaalde keuzes te maken.
Het ìs niet eenvoudig en het heeft heel veel facetten die je niet zo in één twee drie kan opnoemen. Dus laten wij ook niet de expert uithangen.
Schuur_ schreef:De situatie in Molenbeek ed is al jaren en jaren aan de gang.
De ordediensten komen er zelfs niet meer omdat ze steeds maar worden aangevallen en hun kont niet kunnen keren zonder uitgescholden te worden voor racist. Dan is het toch niet gek dat na x aantal jaar en een hoop miserie later er wordt gezegd 'zak maar in de stront'? Het zou niet mogen maar ik kan me er prima in plaatsen
Ik ben er van overtuigd dat mensen zelf hun kansen creëren. Genoeg voorbeelden in mijn omgeving en media van mensen die uit slechte situaties komen, kansarmoede etc en die wel iets van hun leven gemaakt hebben! Ik kom niet uit een arm gezin maar ben wel regelmatig verhuisd omdat ik in een andere regio meer kans op werk had.
Bepaalde moslim gemeenschappen in België sluiten zich zelf af voor de maatschappij. Als je kijkt in Genk oid (ja daar zullen er ook zitten) zijn er een stuk minder problemen en is de maatschappij beter geïntegreerd. Ondanks dat daar ook straten zijn waar geen Nederlands wordt gesproken.
De berichten van politie etc die worden aangevallen en bekogeld na de aanslagen breken mijn hart. Hoe hard kan je de grenzen van tolerantie opzoeken?
besita schreef:Tieneke schreef:Niemand gisterenavond verder op Één gekeken naar de talkshow met o.a. Ish? Daar werd goed uitgelegd wat de problemen zijn en wat ze eraan moeten doen, maar dat anderzijds niets een excuus is om bepaalde keuzes te maken.
Het ìs niet eenvoudig en het heeft heel veel facetten die je niet zo in één twee drie kan opnoemen. Dus laten wij ook niet de expert uithangen.
ja heb gekeken .. maar of je met Love en praten/zingen met je buren het probleem gaat oplossen ??
The_Cat schreef:Schuur_ schreef:De situatie in Molenbeek ed is al jaren en jaren aan de gang.
De ordediensten komen er zelfs niet meer omdat ze steeds maar worden aangevallen en hun kont niet kunnen keren zonder uitgescholden te worden voor racist. Dan is het toch niet gek dat na x aantal jaar en een hoop miserie later er wordt gezegd 'zak maar in de stront'? Het zou niet mogen maar ik kan me er prima in plaatsen
Ik ben er van overtuigd dat mensen zelf hun kansen creëren. Genoeg voorbeelden in mijn omgeving en media van mensen die uit slechte situaties komen, kansarmoede etc en die wel iets van hun leven gemaakt hebben! Ik kom niet uit een arm gezin maar ben wel regelmatig verhuisd omdat ik in een andere regio meer kans op werk had.
Bepaalde moslim gemeenschappen in België sluiten zich zelf af voor de maatschappij. Als je kijkt in Genk oid (ja daar zullen er ook zitten) zijn er een stuk minder problemen en is de maatschappij beter geïntegreerd. Ondanks dat daar ook straten zijn waar geen Nederlands wordt gesproken.
De berichten van politie etc die worden aangevallen en bekogeld na de aanslagen breken mijn hart. Hoe hard kan je de grenzen van tolerantie opzoeken?
Mja, en het probleem is dat dat nu dus bijna onmogelijk gaat worden om op te kuisen.. Hoe geraak je er binnen als het allemaal al zo erg geworden is. En wie ga je oppakken? Want wat als hij nog niets 'gedaan' heeft? Oppakken omdat er een kans is op gevaar voor de samenleving? Dat kan je toch ook niet.
LadyMadonna schreef:Waarom moeten moslims wel afstand daarvan nemen? Ik was het gister voor het eerst van m'n leven redelijk eens met wat Prem zij bij dwdd...
Yasmine schreef:Ik heb nergens gezegd dat ze medelijden verdienen of dat dit een excuus is om zo'n gruwelijke daden te plegen. Ik legde alleen maar uit wat de voedingsbodem voor zo'n radicaliseringproces is. Als jij daaruit concludeert dat ik bedoel dat het onze eigen fout is dat deze aanslagen gepleegd zijn dan heb je het duidelijk niet goed gelezen.
En mensen die zeggen dat de mensenrechten niet meer van kracht zijn als je terrorist bent: gefeliciteerd, dan ben je tot hun niveau gezakt.
chanel1985 schreef:We zijn al ver geraakt tot nu toe met het met fluwelen handschoenen het proberen op te lossen.
Misschien is het eens tijd dat er wat scherper wordt gereageerd.
Ze krijgen kansen genoeg in België, maar men moet er wel iets mee doen.
Vind persoonlijk dat dit in dit topic niet thuis hoort, hier gaat het over de bomexplotie's, waar we onze gevoelens mogen uiten hierover. Ons medeleven naar de echte slachtoffers kunnen betuigen.
Maar als je dat doet, krijg je al direct de moraalstrijders op je kop. Open daarvoor dan een ander topic waar je naar hartenlust kan schrijven hoe weinig kansen en blablabla ze hebben gehad en men daar moet op inspelen.