Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:13

Ik weet niet of dat ook in hard copy staat. Dat is vorige maand een aantal keer in het of een nieuwsbulletin geweest. Toen rees de vraag waarom doen die andere landen niks en komen ze hierheen en niet daarheen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:29

Geen politicus die eraan refereert Sammie. Als dit op waarheid zou berusten, juist dan zou dit te pas en te onpas worden geroepen zou je denken.

Maar ja, de gevestigde orde is nog steeds zo verdomd arrogant! Zag gisteren vol verbazing de reactie van Rutte op het door Geen Peil afgedwongen Oekraine referendum. Ik quote m even:" de kiezer weet dat ik voor gestemd heb, dus zie ik geen noodzaak om hier campagne voor te gaan voeren"!! Waar haalt ie t vandaan? Gevolg; Wilders roept nee en krijgt vele stemmers mee zonder dat ze uberhaupt weten waavoor ze voor of tegen gaan stemmen!
Was totaal verbijsterd

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:32

maar voor een politicus hier is dat ook niet interessant om te roepen. dwz Saoedi arabie betaalt x aan Libanon en Turkije. Dat doe je of om te aan te geven dat wij ook moeten betalen (daar zijn we al mee bezig of gaan daar mee beginnen) of wellicht om mensen massaal terug te zetten en daar geld uit te geven . En dat laatste zegt zelfs Wilders niet :D

Kun je hier wat mee?
http://www.theguardian.com/world/2015/s ... misleading

"The kingdom had supported Syrian refugees in Jordan, Lebanon and other countries in co-ordination with the host countries, while providing a total of about $700m in humanitarian aid, he said."

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:02

Ja ,thx Sammie.
En dat wij al meebetalen is well zeker. Hou mn hart vast wat Turkije zo gaat terug eisen!

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:10

W.b.t. Wilders,ik mag hem wel hoor,maar de mensen gaan uit pure wanhoop met hem mee.Hij is de leider v.d. kudde,elke 'verdwaalde' Nederlander sluit zich uit wanhoop bij die kudde aan.
Logisch toch? daar hoef je niet dom voor te zijn,of een tokkie of wat dan ook.Een mens in nood maakt rare sprongen.
Helaas zien ze niet dat Wilders niks kan veranderen in de politiek,omdat hij in zijn eentje is.
Maar mensen blijven hoop houden op Wilders,en dáár ligt het 'probleem' dat hij zoveel aanhang krijgt.

Een beetje een vergelijking?
Jezus gaf zijn volgelingen hoop,en zie hoeveel volgelingen hij had.En dat werden er ook steeds meer en meer.
Zo zie ik het hoor.En ik begrijp de Wilders stemmers ook zeer zeker.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:14

Cowboy55 schreef:
Sammie schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen Ravellie, maar dat kun je dus niet samenvatten in “Nederland is vol”. Dat is een term die ooit bedacht is door Fortuyn, maar even doordenken is Nederland helemaal niet vol. Er zijn nog hele stukken natuurgebied en kernen met bevolkingskrimp, dus echt ruimte zat wat dat betreft. Als Nederland vol zou zijn kunnen er inderdaad geen baby’s meer bij en onze bevolking groeit op dit moment nog. En een éénkindbeleid in Nederland zal er voorlopig niet aankomen.

Qua en enkel puur mensenaantallen kunnen we deze mensen wel hebben, ware het niet dat onze opvang gewoon niet capabel genoeg is.. Dus dat is al punt één. Op sociaal, cultureel en financieel gebied evenals in de huizen- en banenmarkt zorgt deze toename voor problemen. En dat is punt twee. En dat laatste vind ik veel belangrijker, want dit zorgt voor de wrijving die er ontstaat.

Ik vind het toch wel bijzonder dat het COA aardig wat idiote opvangplekken weet te vinden. Minusculen kernen proppen we vol met een veelvoud aan asielzoekers, in de bossen of in de middle of nowhere of we zoeken achterstands- of andere moeilijke wijken op. Ik vraag mij dan of ze of vervolgens verbaasd zijn van de protesten? Evenals dat Mark Rutte gisteren heel droog verklaarde niet kon vermoeden dat er zoveel mensen zouden komen.. Jemig.. Dit wordt al een heel jaar aangekondigd.. Ik wist het al in het voorjaar.. :')

Op het risico af dat ik een "Waaaaaaaaat?!?!?"-reactie krijg: en dan valt het hier NOG mee qua verwerking van de stroom. In Duitsland loopt het echt uit de klauw. Totale mismatch van hulpverleners vs vluchtelingen. Men werkt zich 3 slagen in de rondte maar krijgt het gewoon niet verwerkt. Mensen slapen buiten. Er zitten (nachweisslich ->aantoonbaar) mensen al 57 dagen te wachten voor de 1e registratie, zijnde registratie waarbij je je eerste pakketje formulieren krijgt dat ingevuld en gecontroleerd leidt tot een eerste slaaplaats! Zie ook: http://moabit-hilft.com/ (Pas op: 100% in de Duitse taal).

Dankzij de grootheidswaanzin van Frau Angela M. waar mp Mark R. fijn in mee dreigt te gaan. Mijn beeld is dat we daar hier in Nederland ook op af stevenen. Er komen nu al geluiden vanuit de politie dat zij het niet meer aankunnen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:15

Teddy321 schreef:
En dan las ik hier ook ergens een post, dat Saoedie-Arabia miljoenen aan ons "doneert" voor opvang. Zit al 2 dagen te spiteen om de waarheid van dat bericht te achterhalen.....maar nee, geen bron van te vinden! Het Oosten en ook de US houden zich angstvallig stil.

Ja, dat was dus ook iets wat ik mij afvroeg.
Kan het mij eigenlijk bijna niet voorstellen hoor.
Anderzijds, dan weet ik wel direct waar nu al die kosten van betaald worden ( huisvesting, opvang, voeding, beveiliging)

Oh nee, wacht....dat zijn WIJ.... de loonslaven :o :o :o :o :o
Ik heb trouwens de mensen van de D van Dale een mail gezonden met mijn definitie van een loonslaaf :+ :+ .
Maar ze hadden er via de media nog geen reactie op gehad en houden het dus maar bij de definitie zoals die is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:21

Kosten asielopvang gaan dit jaar richting 1 miljard http://telegraaf.nl/e/24619606

Hier staan ook ongeveer het aantal in maar met een hele grote slag om de arm.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:12

Teddy321 schreef:
En dan las ik hier ook ergens een post, dat Saoedie-Arabia miljoenen aan ons "doneert" voor opvang. Zit al 2 dagen te spiteen om de waarheid van dat bericht te achterhalen.....maar nee, geen bron van te vinden! Het Oosten en ook de US houden zich angstvallig stil.

Deze helpt je misschien: http://edition.cnn.com/2015/09/08/world ... ee-crisis/

De Golfstaten willen geen vluchtelingen binnen hebben omdat ze bang zijn voor destabilisatie van hun eigen land. Die landen zitten nl. al tjokvol met mensen die (vaak onder erbarmelijke omstandigheden) het feitelijke werk in die landen doen. Kuweiti, Quatari, etc. vormen nu al een minderheid in hun eigen land zo ondertussen. vandaar dat ze ook met ijzeren hand regeren onder hun gastarbeiders.

Daarnaast gaan er ook oliedollars naar IS om die club ook blij te houden. Het zijn nl wel hele slimme zakenmensen.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:14

Teddy321 schreef:
Ja ,thx Sammie.
En dat wij al meebetalen is well zeker. Hou mn hart vast wat Turkije zo gaat terug eisen!

(Hervatting van de besprekingen rondom het) lidmaatschap van de EU natuurlijk. Heeft Erdohan vorige week al aangekondigd. En geld uiteraard voor de extra opvang. Dat laatste zal een minder probleem zijn schat ik zo.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:30

gohya schreef:
Teddy321 schreef:
Wat mij opvalt met het meelezen iscdat de meesten hier roepen geen Wilders fan te zijn. Ben ik ook niet, maar op het gevaar af weggehonnd te worden, roep ik wel dat ik hoop dat hij de verkiezingen wint! Dat gaat waarschijnlijk maar 3 a 4 maanden duren, maar dan zijn wel de ogen van de gevestigde orde eens geopend! En laten we eerlijk zijn, meer schade dan dit kabinet kan ie niet aanrichten.

Ook al wint hij,word hij eerste [Wilders] dan nog komt hij nooit aan 76 zetels.En die heb je toch echt nodig om te mogen regeren.Aangezien geen enkele andere partij met hem wil regeren,zal hij nooit aan de macht komen.

Hij gaat echt niet regeren hoor, dan kan en wil hij niet,.....hij zoekt een partij uit en gaat in de schaduw staan...zoals altijd. Wij hoeven ons geen zorgen te maken voor een PVV president, maar wel voor de hielenlikkers die ner doen alsof en uiteindelijk weer het volk verklakt }>

Onderhand mogen we wel weer eens een kabinet met B.allen krijgen...

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:40

Cowboy55 schreef:
Teddy321 schreef:
Ja ,thx Sammie.

(Hervatting van de besprekingen rondom het) lidmaatschap van de EU natuurlijk. Heeft Erdohan vorige week al aangekondigd. En geld uiteraard voor de extra opvang. Dat laatste zal een minder probleem zijn schat ik zo.

Dat mag ik niet hopen. Een lsnd wat de mensenrechten niet respecteert hoort niet in de EU thuis!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:48

Samen te vatten in... ofwel gebeten worden door de hond ofwel door de kat :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:20

Teddy321 schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat mag ik niet hopen. Een lsnd wat de mensenrechten niet respecteert hoort niet in de EU thuis!

Dat zal de officiele lezing zijn ja. Dat is het ook al 25 jaar.

Maar inofficieel: kijk naar de discussies hier over een paar honderduizend vluchtelingen en vervang 'een paar honderduizend vluchtelingen' eens door (ik doe maar een gooi) '5 miljoen Turken' die als nieuwe Europeanen zonder restrictie als onderdeel van het verenigd Europa emplooi komen zoeken. Het land zal letterlijk en figuurlijk te klein zijn. Welke politici gaan zich daaraan branden?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:21

Sammie schreef:
Samen te vatten in... ofwel gebeten worden door de hond ofwel door de kat :=

Hahahahaha! Ik stond op het punt om het als slotzin onder mijn verhaaltje te zetten...... _O-

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:35

Moos99 schreef:
zag laatst een leuk plaatje voorbij komen op fb. Er stond, ja buitenlanders stelen jullie banen, maar als iemand met geen netwerk en geen beheersing van de Nederlandse taal jouw baan kan inpikken, ben je wellicht niet zo goed. Alleen was het plaatje iets minder netjes. :D kon er toch wel om lachen.

Ik ook, maar dan om de hoge mate van domheid en kortzichtigheid die in deze stelling voorkomt. Want dat groepje (zonder netwerk en geen taalbeheersing) komen namelijk in baantjes terecht waar ze verschrikkelijk uitgebuit worden en vaak ook nog eens veel en veel minder verdienen dan een Nederlander (ivm de hoge levenskosten hier) ooit zou kunnen veroorloven te accepteren.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 15-10-15 17:42, in het totaal 2 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:39

Teddy321 schreef:
Wat mij opvalt met het meelezen iscdat de meesten hier roepen geen Wilders fan te zijn. Ben ik ook niet, maar op het gevaar af weggehonnd te worden, roep ik wel dat ik hoop dat hij de verkiezingen wint! Dat gaat waarschijnlijk maar 3 a 4 maanden duren, maar dan zijn wel de ogen van de gevestigde orde eens geopend! En laten we eerlijk zijn, meer schade dan dit kabinet kan ie niet aanrichten.

nee, nee, nee, nee, zeg dat nu niet; wet van Murphy is op onze regering zeer van toepassing, so you probably jinxed it now :p

bovendien; stemmen op wilders is gewoon een nog hardere versie van de VVD binnen halen, dus in godsnaam laat Wilders niet winnen zeg. Oud VVD'er die de partij puur en alleen verlaten heeft wegens onvrede over het asielbeleid; dat was het enige waar Wilders problemen mee had binnen de VVD, dus verwacht maar niet dat er ineens geld naar de verzorgingsstaat gaat als Wilders op de hoogste zetel zit. Scheelt dat hij dit niet wil; stel je voor, moet je Henk en Ingrid gaan uitleggen waarom er nog steeds geen geld naar de minder bedeelde Nederlander gaat en alleen de belofte wat betreft asielbeleid wordt ingewilligd.
Want dat hele verhaal van Henk en Ingrid (ja blijkbaar als je zo heet ben je gelijk kansarm ofzo := ) is puur om zieltjes te winnen, want met alleen zn asiel/moslimverhaal red hij het niet natuurlijk.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:59

Zolang ze legaal en niet met nul uren contract werken krijgen ze net zo veel betaald als hun collega met zelfde werk, zelfde hoeveelheid pauzes en vakantie uren...is nl cao en wettelijk vastgesteld.
Seizoenarbeiders met produktiewerk is laag betaald maar daar gelden fiskaal ook andere regels voor zowel voor werkgever als voor werknemer..
Ja betaald niet best,maar werk stelt ook geen jota voor....en daar zijn de subsidies voor om te compenseren....

In Nederland heb je of knap werk en betaal je een berg belasting of banketstaaf werk en betaal je schijntje belasting en krijg je compensatiesubsidie waardoor beiden zelfde te besteden hebben....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:05

Tcm62 schreef:
Zolang ze legaal en niet met nul uren contract werken krijgen ze net zo veel betaald als hun collega met zelfde werk, zelfde hoeveelheid pauzes en vakantie uren...is nl cao en wettelijk vastgesteld.
Seizoenarbeiders met produktiewerk is laag betaald maar daar gelden fiskaal ook andere regels voor zowel voor werkgever als voor werknemer..
Ja betaald niet best,maar werk stelt ook geen jota voor....en daar zijn de subsidies voor om te compenseren....

In Nederland heb je of knap werk en betaal je een berg belasting of banketstaaf werk en betaal je schijntje belasting en krijg je compensatiesubsidie waardoor beiden zelfde te besteden hebben....

ja maar dat is het nu juist; werkgevers weten die mazen net zo goed en maken daar gebruik van. Kijk naar bv de Polen in de asperge teelt; zo lang geleden is het nog niet dat de uitbuiting van die werknemers in het nieuws kwam.

En ook die subsidies vallen erg tegen hoor; je zit al heel snel net er boven en dan krijg je geen subsidie, dus hetzelfde te besteden gaat natuurlijk sowieso niet op. Zo zit een collega van mij op bijstandsniveau (werkt parttime, rest wordt tot bijstandsniveau aangevuld door de gemeente) en die heeft een afwijzing gehad op haar aanvraag voor kwijtschelding gemeentelijke belastingen; kan ze dus gewoon gaan betalen. Huur subsidie krijgt ze dan weer wel, maar is ook niet veel.
Andere collega die in hetzelfde schuitje zit, kreeg ook een afwijzing op die aanvraag.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:37

MarvanTom schreef:
Cowboy55 schreef:
Hehe, is er eindelijk iemand wakker geschrokken: http://www.nu.nl/binnenland/4145028/aan ... ekers.html

Aantal asielzoekers in Oranje (nu 800) wordt geen 1400 maar gaat zsm terug naar 700, zoals afgesproken.

Mja, en die komen nu bij ons 'buurten'.
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4162900/2015/10/14/Beverwaard-aangewezen-voor-opvang-asielzoekers.dhtml
Locatie is zelfs om te sporten helemaal niks, laat staan om mensen daar voor 5 jaar te stationeren.
En de buurt? De kampers zijn woest met de rest van die wijk erbij...
Dat gaat wat worden morgen op de info-bijeenkomst...

En natuurlijk heb ik weer gelijk:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/15-10-2015/liveblog-onrustige-informatiebijeenkomst-beverwaard

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:44

Ze gingen aardig los gisterenavond
Jammer dat met name de hooligans in beeld worden gebracht.
Het is ook een wijk waar voornamelijk arbeiders-alleenstaande moeders en sociaal zwakkeren wonen.
En 1 punt hebben ze natuurlijk wel gelijk: er mag dan een informatie avond gegeven worden ( in een te kleine tent) maar het besluit is feitelijk al genomen.

Honderden vluchtelingen plaatsen in een sociaal zwakkere wijk

Komt'ie weer....... :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:27

Nou precies....maar daar zijn natuurlijk woningwetwoningen waar ze meteen over kunnen beschikken...in de vrije sektor dus niet, dat is particulier..

Mensen komen uit warme klimaten, die kan je niet in onze natte tochtige winter in tenten laten zitten, dan wordt er gekozen voor sociale woningbouw wijken waar huizen vrijgemaakt kunnen worden, huizen die vrijkomen direkt voor asielzoekers vasthouden, buurthuizen, scholen, sporthallen omdar juist in die wijken dit soort dingen er zijn en soms niet dage.ikks gebruikt worden..

Ik denk dat het olatte land al voorzien is, de lijst met dorpen zijn onderhand wel per gemeente afgewerkt, nu komen de steden en voorsteden aan de beurt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:29

Ravelle, in Duitsland protesteert nu ook de hoogopgeleide, dat was vorige week op het ochtendnieuws door journalist Duk.

Het is een te grote overmacht in een keer geworden...

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:42

Nee hoor tcm, gisteravond om 23 uur werden hier ook ineens 220 asielzoekers gebracht. Echt platteland. Werden gestald in een sporthal, pal naast een middelbare school. De burgemeester vond het niet nodig zijn inwoners in te lichten voor 17 uur. Daar kwamen alleen maar protesten van en hij liet geen mensen in de kou staan (deze mensen kwamen uit Ter Apel en moesten nodig voor 72 uur versleept worden!) Neem aan dat hij dan ook wel een gezin heeft opgenomen.

Heb gisteravond vol verbazing naar Pauw zitten kijken alwaar een Rabijn boos zat te zijn over de asielzoekers die in zijn wijk werden geplaatst. Zijn kinderen waren bij voorbaat al niet veilig meer. Hij begreep dat de asielzoekers geholpen moesten worden, maar dan wel zover mogelijk van zijn bed! Er zat een joodse dame aan de tafel die hem stevig vsn repliek diende en inmiddels ook vrijwilligster was in een azc. Ze liet deze man zn mond openzakken. Ook rabijnen zijn niet altijd medemenselijk,

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:11

Teddy321 schreef:
Heb gisteravond vol verbazing naar Pauw zitten kijken alwaar een Rabijn boos zat te zijn over de asielzoekers die in zijn wijk werden geplaatst. Zijn kinderen waren bij voorbaat al niet veilig meer. Hij begreep dat de asielzoekers geholpen moesten worden, maar dan wel zover mogelijk van zijn bed! Er zat een joodse dame aan de tafel die hem stevig vsn repliek diende en inmiddels ook vrijwilligster was in een azc. Ze liet deze man zn mond openzakken. Ook rabijnen zijn niet altijd medemenselijk,

En terecht dat deze man bezorgd is. Verbazingwekkend dat je deze man noemt en niet die enge creep die daar ook zat en opriep tot het total loss slaan van israelische toeristen....
http://www.niw.nl/sla-een-jood-total-lo ... -pauw-995/