Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Sammie schreef:Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen Ravellie, maar dat kun je dus niet samenvatten in “Nederland is vol”. Dat is een term die ooit bedacht is door Fortuyn, maar even doordenken is Nederland helemaal niet vol. Er zijn nog hele stukken natuurgebied en kernen met bevolkingskrimp, dus echt ruimte zat wat dat betreft. Als Nederland vol zou zijn kunnen er inderdaad geen baby’s meer bij en onze bevolking groeit op dit moment nog. En een éénkindbeleid in Nederland zal er voorlopig niet aankomen.
Qua en enkel puur mensenaantallen kunnen we deze mensen wel hebben, ware het niet dat onze opvang gewoon niet capabel genoeg is.. Dus dat is al punt één. Op sociaal, cultureel en financieel gebied evenals in de huizen- en banenmarkt zorgt deze toename voor problemen. En dat is punt twee. En dat laatste vind ik veel belangrijker, want dit zorgt voor de wrijving die er ontstaat.
Ik vind het toch wel bijzonder dat het COA aardig wat idiote opvangplekken weet te vinden. Minusculen kernen proppen we vol met een veelvoud aan asielzoekers, in de bossen of in de middle of nowhere of we zoeken achterstands- of andere moeilijke wijken op. Ik vraag mij dan of ze of vervolgens verbaasd zijn van de protesten? Evenals dat Mark Rutte gisteren heel droog verklaarde niet kon vermoeden dat er zoveel mensen zouden komen.. Jemig.. Dit wordt al een heel jaar aangekondigd.. Ik wist het al in het voorjaar..
Op het risico af dat ik een "Waaaaaaaaat?!?!?"-reactie krijg: en dan valt het hier NOG mee qua verwerking van de stroom. In Duitsland loopt het echt uit de klauw. Totale mismatch van hulpverleners vs vluchtelingen. Men werkt zich 3 slagen in de rondte maar krijgt het gewoon niet verwerkt. Mensen slapen buiten. Er zitten (nachweisslich ->aantoonbaar) mensen al 57 dagen te wachten voor de 1e registratie, zijnde registratie waarbij je je eerste pakketje formulieren krijgt dat ingevuld en gecontroleerd leidt tot een eerste slaaplaats! Zie ook: http://moabit-hilft.com/ (Pas op: 100% in de Duitse taal).
Teddy321 schreef:En dan las ik hier ook ergens een post, dat Saoedie-Arabia miljoenen aan ons "doneert" voor opvang. Zit al 2 dagen te spiteen om de waarheid van dat bericht te achterhalen.....maar nee, geen bron van te vinden! Het Oosten en ook de US houden zich angstvallig stil.
Teddy321 schreef:En dan las ik hier ook ergens een post, dat Saoedie-Arabia miljoenen aan ons "doneert" voor opvang. Zit al 2 dagen te spiteen om de waarheid van dat bericht te achterhalen.....maar nee, geen bron van te vinden! Het Oosten en ook de US houden zich angstvallig stil.
Teddy321 schreef:Ja ,thx Sammie.
En dat wij al meebetalen is well zeker. Hou mn hart vast wat Turkije zo gaat terug eisen!
gohya schreef:Teddy321 schreef:Wat mij opvalt met het meelezen iscdat de meesten hier roepen geen Wilders fan te zijn. Ben ik ook niet, maar op het gevaar af weggehonnd te worden, roep ik wel dat ik hoop dat hij de verkiezingen wint! Dat gaat waarschijnlijk maar 3 a 4 maanden duren, maar dan zijn wel de ogen van de gevestigde orde eens geopend! En laten we eerlijk zijn, meer schade dan dit kabinet kan ie niet aanrichten.
Ook al wint hij,word hij eerste [Wilders] dan nog komt hij nooit aan 76 zetels.En die heb je toch echt nodig om te mogen regeren.Aangezien geen enkele andere partij met hem wil regeren,zal hij nooit aan de macht komen.
Cowboy55 schreef:Teddy321 schreef:Ja ,thx Sammie.
En dat wij al meebetalen is well zeker. Hou mn hart vast wat Turkije zo gaat terug eisen!
(Hervatting van de besprekingen rondom het) lidmaatschap van de EU natuurlijk. Heeft Erdohan vorige week al aangekondigd. En geld uiteraard voor de extra opvang. Dat laatste zal een minder probleem zijn schat ik zo.
Teddy321 schreef:Cowboy55 schreef:
(Hervatting van de besprekingen rondom het) lidmaatschap van de EU natuurlijk. Heeft Erdohan vorige week al aangekondigd. En geld uiteraard voor de extra opvang. Dat laatste zal een minder probleem zijn schat ik zo.
Dat mag ik niet hopen. Een lsnd wat de mensenrechten niet respecteert hoort niet in de EU thuis!
Moos99 schreef:zag laatst een leuk plaatje voorbij komen op fb. Er stond, ja buitenlanders stelen jullie banen, maar als iemand met geen netwerk en geen beheersing van de Nederlandse taal jouw baan kan inpikken, ben je wellicht niet zo goed. Alleen was het plaatje iets minder netjes.kon er toch wel om lachen.
Teddy321 schreef:Wat mij opvalt met het meelezen iscdat de meesten hier roepen geen Wilders fan te zijn. Ben ik ook niet, maar op het gevaar af weggehonnd te worden, roep ik wel dat ik hoop dat hij de verkiezingen wint! Dat gaat waarschijnlijk maar 3 a 4 maanden duren, maar dan zijn wel de ogen van de gevestigde orde eens geopend! En laten we eerlijk zijn, meer schade dan dit kabinet kan ie niet aanrichten.
Tcm62 schreef:Zolang ze legaal en niet met nul uren contract werken krijgen ze net zo veel betaald als hun collega met zelfde werk, zelfde hoeveelheid pauzes en vakantie uren...is nl cao en wettelijk vastgesteld.
Seizoenarbeiders met produktiewerk is laag betaald maar daar gelden fiskaal ook andere regels voor zowel voor werkgever als voor werknemer..
Ja betaald niet best,maar werk stelt ook geen jota voor....en daar zijn de subsidies voor om te compenseren....
In Nederland heb je of knap werk en betaal je een berg belasting of banketstaaf werk en betaal je schijntje belasting en krijg je compensatiesubsidie waardoor beiden zelfde te besteden hebben....
MarvanTom schreef:Cowboy55 schreef:Hehe, is er eindelijk iemand wakker geschrokken: http://www.nu.nl/binnenland/4145028/aan ... ekers.html
Aantal asielzoekers in Oranje (nu 800) wordt geen 1400 maar gaat zsm terug naar 700, zoals afgesproken.
Mja, en die komen nu bij ons 'buurten'.
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4162900/2015/10/14/Beverwaard-aangewezen-voor-opvang-asielzoekers.dhtml
Locatie is zelfs om te sporten helemaal niks, laat staan om mensen daar voor 5 jaar te stationeren.
En de buurt? De kampers zijn woest met de rest van die wijk erbij...
Dat gaat wat worden morgen op de info-bijeenkomst...
Teddy321 schreef:Heb gisteravond vol verbazing naar Pauw zitten kijken alwaar een Rabijn boos zat te zijn over de asielzoekers die in zijn wijk werden geplaatst. Zijn kinderen waren bij voorbaat al niet veilig meer. Hij begreep dat de asielzoekers geholpen moesten worden, maar dan wel zover mogelijk van zijn bed! Er zat een joodse dame aan de tafel die hem stevig vsn repliek diende en inmiddels ook vrijwilligster was in een azc. Ze liet deze man zn mond openzakken. Ook rabijnen zijn niet altijd medemenselijk,