verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:06

Ik ben trouwens wel voorstander van ID gegevens noteren bij gevechten.
Als iemand daarna nog een tweede keer betrokken is dan hoeft hij/zij daarna niet veel hulp te verwachten van mij.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:07

elenaMM77 schreef:
Ik heb in 2004 de slachte maraton gelopen..
door de slechte organisatie..

lees: finish op een plek waar de mensenmassa slecht weg kon stromen, plus koud weer waardoor vermoeide wandelaars ineens andere personen werden (hee.. klinkt bekend niet.. in een hoek gedreven worden en niet weten wanneer je weg kunt)..

mensen verdrukten elkaar om bij de bussen te komen en gingen met elkaar op de vuist..

wij hadden geluk, de buchauffeur durfde niet meer bij de grote massa te stoppen en reed ietsjes door, waar wij net kwamen aanwandelen.. Wij wisten niet hoe snel we die bus in moesten duiken, want de kudde losgeslagen woeste hollandse waterbuffels was al aan een stormloop begonnen..

En dit was na slechts 42.5 km wandelen met pure gezelligheid onderweg, waarbij pas laat in de middag het weer omsloeg..

een paar duizen oerhollandse mensen.. geen woord afrikaans of holiganees bij. gewone normale rustige Nederlanders, type wandelaar.

Fundamentalistische wandelaars _O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:13

Cowboy55 schreef:
Fundamentalistische wandelaars _O-

wandel extremisme van de bovenste plank

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:17

ik vind sommige Nordic walkers ook erg gevaarlijk overkomen hoor :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:19

Ik weet niet wat je hiermee wilt zeggen, maar het enige waar ik benieuwd naar ben is de (hopelijk niet) toenemende frequentie van vechtpartijen.

Als we 11 jaar terug moeten in de tijd voor een incident, lijkt het me nu niet van toepassing? Maar daar heb ik niet voor op school gezeten :)

Overigens vind ik vechten/vechtpartijen nooit toegestaan, verhit, koud, verkeer, weet ik veel.. ik heb er geen begrip voor. Hetzelfde geldt voor het slopen van andermans (!!) spullen tijdens rellen, demonstraties etc.. echt een hele slechte eigenschap van de mens.. :n

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:19

geerke schreef:

de grenzen van tochten zijn meestal ook gesloten voor Nordic walkers (die stokken worden levensgevaarlijk als de mensen die ze vast houden vermoeid raken)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:20

elenaMM77 schreef:
geerke schreef:

de grenzen van tochten zijn meestal ook gesloten voor Nordic walkers (die stokken worden levensgevaarlijk als de mensen die ze vast houden vermoeid raken)

:') vooral als ze wat ouder zijn...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:30

geerke schreef:
:') vooral als ze wat ouder zijn...

in het andere topic hadden ze het over de leegloop van zeeland..
ik zie hier een oplossing..

alle ouderen gewoon uitzetten naar zeeland,
hoeven we ze ook niet overal te weren,
is de rest van nederland gelijk minder vol,
stijgt de werkgelegenheid in Zeeland,
waardoor weer een aantal mensen in Zeeland wil wonen,
waardoor Nederland nog weer wat minder vol wordt
en er wat meer ruimte is voor vluchtelingen..

Dit kunnen we eventueel ook toepassen voor de leegloop van Limburg..
(gewoon niet in problemen denken maar in oplossingen ;))

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:36

Vergeet Groningen niet.. En Drenthe En Friesland.. Of wacht.. vergeet gewoon heel Nederland niet..

Overigens zal dat werken bij ouderen ook niet echt werken :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:38

Ouderen kosten meer geld dan vluchtelingen, ik zeg: uitzetten die hap :D ruimte zat voor vluchtelingen én nog goedkoper ook hahahaha

Allemaal enkeltje Spanje, kunnen ze voorgoed daar overwinteren :D de snowbirds van Europa!

Sammie

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:55

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:33

geerke schreef:

Nordic walking? Oh, wij noemen dat thuis Sjokken met Stokken.......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:38

Ik vind dit bericht wel sneu voor echte vluchtelingen:

"Hij vervolgt: ,,Volgens Syriërs ter plekke zijn vooral ISIS en Nusra-strijders die naar Europa willen geïnteresseerd in de paspoorten. Maar ook landgenoten die in de Syriëoorlog hebben gemoord, verkracht en nu onder een nieuwe naam een leven willen opbouwen. Ook in Europa."

Ook niet-Syriërs, zoals Marokkanen en Palestijnen, willen de valse identiteitsbewijzen hebben. Zij kopen de paspoorten in Zuid-Turkije en gaan als Syrische vluchteling door naar Griekenland en de rest van Europa. "

In hoeverre het AD betrouwbaar is, is dan wel de vraag natuurlijk...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:55

AD is wel betrouwbaar hoor :') Het is geen wanttoknow of niburu :') Alleen hun website vind ik altijd zo drama overkomen tegenover hun krant.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:57

Net als met geld: Vanaf moment 1 dat het in omloop is gebracht, willen mensen het vervalsen. Met paspoorten is het niet anders. Ik kijk er niet raar van op

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:07

vuurneon schreef:
Ouderen kosten meer geld dan vluchtelingen, ik zeg: uitzetten die hap :D ruimte zat voor vluchtelingen én nog goedkoper ook hahahaha

Allemaal enkeltje Spanje, kunnen ze voorgoed daar overwinteren :D de snowbirds van Europa!

1 verschil,de ouderen hebben Nederland weer opgebouwd,de vluchtelingen niet. ;)
Daarbij kosten de ouderen niet veel geld,want ze krijgen gewoon niet meer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:16

ouderen hebben hun hele leven belasting betaald...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:19

ouderen kosten nu eenmaal heel veel geld gohya,
niet alleen het geld wat ze 'krijgen'
of waar ze belasting voor betaald hebben..

maar de aangepaste huisvesting kost veel geld, de verzorging die ze nodig hebben kost veel meer geld dan die van een 20-60 jarige (die zichzelf verzorgt), de medische kosten lopen op door ouderdomskwaaltjes..

ouder worden kost heel veel geld. de werkende gemeenschap draagt deze kosten. niets mis mee, maar het is wel een feit.

geerke schreef:

kunnen net zo goed hun hele leven in de ziektewet gezeten hebben, of een werkeloosheidsuitkering gehad hebben.. dan hebben ze belasting betaald, maar wel met geld dat ze gekregen hebben.. Ja, je kunt er niets aan doen als je bijvoorbeeld chronisch ziek bent.. net zo min kun je er iets aan doen dat je voor je leven moet vluchten en afhankelijk wordt van een ander..

verschil, je weet nog niet zeker of een vluchteling blijft of gaat, de blijvers zullen nog jaren belasting kunnen gaan betalen en een productief lid van de samenleving kunnen worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:23

hoop het...er is nu al een hoge werkeloosheid.Met een simpel sommetje zou je denken dat er met meer mensen die willen werken er niet meer werk is in ene.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:02

Het budget voor ouderen zorg is ongeveer 30x zo hoog als het asiel budget. Stel dat je het asielbudget naar het ouderen budget zou trekken, is dat niet meer dan een druppel op de gloeiende plaat imo....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:11

geerke schreef:
Sizzle schreef:
Grote groepen zorgen per definitie voor onrust. Dat lijkt me geen verrassing.
Zou daar dan ook niet graag in de buurt wonen.
Maar dat geldt ook voor voetbal en evenementen.

bij concerten zitten ook vaak grote groepen mensen,gaat gewoon goed.
Waarom het bij een concert van Andre Rieu dan goed gaat en bij ajax feyenoord fout is mij een raadsel.
Misschien toch het type mens?

Kunnen wij niet een keer een goed gesprek voeren ;)
Heerlijk om iets te lezen van iemand bij wie je herkenning vindt
De meeste bokkers komen alleen maar met feiten en bagitaliseren aan.
Oh ja, en een 'piratenvlag'..... } _-:(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:17

Ja wat heb je nou aan feiten.. ?

Ik snap trouwens best dat er onrust ontstaat door zulke berichten, maar even een stapje terug doen en nadenken.. Dat is niet bagatelliseren, maar relativeren. Ik maak mij bij die groepen vluchtelingen om hele andere dingen zorgen dan een ruzie die gewoon te maken heeft met paniek en angst. Niet met baldadigheid, niet met bewust rotzooi trappen, maar met paniek. En dat maakt het gerel en gesloop niet goed, maar het kan wel voor een stukje begrip “oh daarom dus” zorgen. Dit kan iedereen overkomen en is niet specifiek een voorbode voor de problemen met vluchtelingen. Die voorzie ik toch echt elders.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:27

elenaMM77 schreef:
ouderen kosten nu eenmaal heel veel geld gohya,
niet alleen het geld wat ze 'krijgen'
of waar ze belasting voor betaald hebben..

maar de aangepaste huisvesting kost veel geld, de verzorging die ze nodig hebben kost veel meer geld dan die van een 20-60 jarige (die zichzelf verzorgt), de medische kosten lopen op door ouderdomskwaaltjes..

ouder worden kost heel veel geld. de werkende gemeenschap draagt deze kosten. niets mis mee, maar het is wel een feit.

geerke schreef:

kunnen net zo goed hun hele leven in de ziektewet gezeten hebben, of een werkeloosheidsuitkering gehad hebben.. dan hebben ze belasting betaald, maar wel met geld dat ze gekregen hebben.. Ja, je kunt er niets aan doen als je bijvoorbeeld chronisch ziek bent.. net zo min kun je er iets aan doen dat je voor je leven moet vluchten en afhankelijk wordt van een ander..

verschil, je weet nog niet zeker of een vluchteling blijft of gaat, de blijvers zullen nog jaren belasting kunnen gaan betalen en een productief lid van de samenleving kunnen worden.

een productief lid van de samenleving worden?

Als men dan na vijf jaar mag blijven ( die vijf jaar mag er dus niet gewerkt worden) dan krijgen ze een verblijfsvergunning en dan begint het pas.
En dan denk jij dat het gros productief wordt?.
Kom op zeg.
Wat zie je nu al om je heen?....ik zie nu al wijken met voornamelijk allochtonen die niet werken en waarvan de kinderen amper Nederlands praten of met een accent terwijl ze in NL geboren zijn.
Onbegrijpelijk blijf ik dat vinden.

( En ja, natuurlijk zijn er ook mensen met een enorme drive en doorzettingsvermogen die hier wel in slagen)

Ik werk zelf in de gezondheidszorg en wij werken met vrijwlligers ( ter ondersteuning voor de patienten: spelletje doen , wandeling maken etc) hier zitten veel mensen tussen die hier wonen wegens problematiek in thuisland.
Als ik die verhalen hoor.
Dan moet ik ook toegeven dat het niet meevalt om te integreren,
Veel hebben vreselijke dingen meegemaakt, heimwee naar hun thuisland, trekken toch meer naar eigen taal toe en opleiding en baan vormen als ze al mogen blijven een probleem.
Door culturele en taalverschillen.
Zo hadden we een vrijwilliger die hier al negen jaar woonde, maar nauwelijks verstaanbaar was voor zowel patient als verpleging.
Dat werkt dan dus gewoon niet.

enfin, ik zie nu dat er staat: ' productief lid van de samenleving KUNNEN worden......

Ja, dat is idd waar, maar een moeilijke weg dus.

En laten we het maar verder niet over de zorg hebben.
Ik zit er middenin wat betreft werk, en financieel is het echt het laagste wat het laagste.
Maar er zijn weer miljoenen beloofd gister he....
Dus bij deze.... *\o/* *\o/* :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:31

Sammie schreef:
Ja wat heb je nou aan feiten.. ?

Ik snap trouwens best dat er onrust ontstaat door zulke berichten, maar even een stapje terug doen en nadenken.. Dat is niet bagatelliseren, maar relativeren. Ik maak mij bij die groepen vluchtelingen om hele andere dingen zorgen dan een ruzie die gewoon te maken heeft met paniek en angst. Niet met baldadigheid, niet met bewust rotzooi trappen, maar met paniek. En dat maakt het gerel en gesloop niet goed, maar het kan wel voor een stukje begrip “oh daarom dus” zorgen. Dit kan iedereen overkomen en is niet specifiek een voorbode voor de problemen met vluchtelingen. Die voorzie ik toch echt elders.

Mag ik vragen waar jij die problematiek ziet?.
Het begint nu al rondom de huisvesting.
Ja, je kan duizenden mensen ophokken in hallen en ASZ in NL en dan.......
Die gaan vroeg of laat in protest, ze willen duidelijkheid, een huis, een baan....
En hun gezin laten overkomen.
Oh ja, en dan is het overgrote deel ook moslim.
En nee, dat wil niemand horen.
Maar het is zo, en het is een groep die wereldwijd alleen maar groter wordt.
En nee, niet iedereen die moslim is, is een IS aanhanger.
Maar als je het gedachtengoed van de islam onder de loep neemt, zijn geen zaken waar ik mij prettig bij voel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:42

Wat is volgens jou het gedachtengoed van de islam?