Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:Ik heb in 2004 de slachte maraton gelopen..
door de slechte organisatie..
lees: finish op een plek waar de mensenmassa slecht weg kon stromen, plus koud weer waardoor vermoeide wandelaars ineens andere personen werden (hee.. klinkt bekend niet.. in een hoek gedreven worden en niet weten wanneer je weg kunt)..
mensen verdrukten elkaar om bij de bussen te komen en gingen met elkaar op de vuist..
wij hadden geluk, de buchauffeur durfde niet meer bij de grote massa te stoppen en reed ietsjes door, waar wij net kwamen aanwandelen.. Wij wisten niet hoe snel we die bus in moesten duiken, want de kudde losgeslagen woeste hollandse waterbuffels was al aan een stormloop begonnen..
En dit was na slechts 42.5 km wandelen met pure gezelligheid onderweg, waarbij pas laat in de middag het weer omsloeg..
een paar duizen oerhollandse mensen.. geen woord afrikaans of holiganees bij. gewone normale rustige Nederlanders, type wandelaar.
geerke schreef:vooral als ze wat ouder zijn...
vuurneon schreef:Ouderen kosten meer geld dan vluchtelingen, ik zeg: uitzetten die hapruimte zat voor vluchtelingen én nog goedkoper ook hahahaha
Allemaal enkeltje Spanje, kunnen ze voorgoed daar overwinterende snowbirds van Europa!
geerke schreef:ouderen hebben hun hele leven belasting betaald...
geerke schreef:Sizzle schreef:Grote groepen zorgen per definitie voor onrust. Dat lijkt me geen verrassing.
Zou daar dan ook niet graag in de buurt wonen.
Maar dat geldt ook voor voetbal en evenementen.
bij concerten zitten ook vaak grote groepen mensen,gaat gewoon goed.
Waarom het bij een concert van Andre Rieu dan goed gaat en bij ajax feyenoord fout is mij een raadsel.
Misschien toch het type mens?
elenaMM77 schreef:ouderen kosten nu eenmaal heel veel geld gohya,
niet alleen het geld wat ze 'krijgen'
of waar ze belasting voor betaald hebben..
maar de aangepaste huisvesting kost veel geld, de verzorging die ze nodig hebben kost veel meer geld dan die van een 20-60 jarige (die zichzelf verzorgt), de medische kosten lopen op door ouderdomskwaaltjes..
ouder worden kost heel veel geld. de werkende gemeenschap draagt deze kosten. niets mis mee, maar het is wel een feit.geerke schreef:ouderen hebben hun hele leven belasting betaald...
kunnen net zo goed hun hele leven in de ziektewet gezeten hebben, of een werkeloosheidsuitkering gehad hebben.. dan hebben ze belasting betaald, maar wel met geld dat ze gekregen hebben.. Ja, je kunt er niets aan doen als je bijvoorbeeld chronisch ziek bent.. net zo min kun je er iets aan doen dat je voor je leven moet vluchten en afhankelijk wordt van een ander..
verschil, je weet nog niet zeker of een vluchteling blijft of gaat, de blijvers zullen nog jaren belasting kunnen gaan betalen en een productief lid van de samenleving kunnen worden.
Sammie schreef:Ja wat heb je nou aan feiten.. ?
Ik snap trouwens best dat er onrust ontstaat door zulke berichten, maar even een stapje terug doen en nadenken.. Dat is niet bagatelliseren, maar relativeren. Ik maak mij bij die groepen vluchtelingen om hele andere dingen zorgen dan een ruzie die gewoon te maken heeft met paniek en angst. Niet met baldadigheid, niet met bewust rotzooi trappen, maar met paniek. En dat maakt het gerel en gesloop niet goed, maar het kan wel voor een stukje begrip “oh daarom dus” zorgen. Dit kan iedereen overkomen en is niet specifiek een voorbode voor de problemen met vluchtelingen. Die voorzie ik toch echt elders.