Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:43

Robijntjah schreef:
Dus als je 'ziek' thuis zit mag je ook geen klein beetje plezier hebben in je leven?

Nare bijsmaak krijg ik hier van!

Tuurlijk wel. Er zijn maneges genoeg. Of vind je alleen een eigen paard hebben plezier in het leven...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:43

MarlindeRooz schreef:
Ik heb ook adhd en het is net even wat harder werken dan anderen. Kwestie van structuur in je leven aanbrengen, genoeg slapen en jezelf af en toe even op je donder geven.

Juist! We leven steeds meer in een cultuur van: Ik heb ADHD of PDD-nos of Dyslexie en iedereen moet zich aanpassen.
Dit is dus niet zo. De maatschappij kan zich hier niet op aanpassen. Je hebt dit, je bent dit of ervaart dit en zult er met de aangeboden hulpmiddelen hard mee aan het werk moeten om je te redden in de maatschappij.
Vroeger was er voor dyslexie niet zoiets als grootschrift of een voorlees cd, je moest oefenen, oefenen, oefenen, tot je het wel kon!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:44

Ik krijg ook een heel nare bijsmaak van sommige uitspraken.
Dus je mag alleen "overleven" van een uitkering. Lol, plezier, hobby, luxe is allemaal niet toegestaan.
Mijn hemel...je bent toch potdorie geen robot? je hebt het hier over mensen hoor!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:44

cavaletti schreef:
dems75 schreef:
oh jammer toch...daar gaan we weer "MIJN belastinggeld, IKKE enz enz enz..."
Als ik nu een uitkering zou moeten aanvragen, heb ik daar gewoon RECHT op, ik heb er notabene zelf voor gewerkt en geld voor afgedragen. Hoe komen mensen toch steeds aan die misvattingen over belastinggeld en uitkeringen? Misschien eerst ergens in verdiepen voordat je dingen gaat roepen?

Nee eerst lezen is ook een mogelijkheid. Het gaat hier niet over de mensen die recht hebben op een uitkering. Het gaat erom of je met een uitkering je luxe kunt behouden.

Misschien moet juist jij eens gaan lezen. Wat een misvattingen van jouw kant. Is het niet eens duidelijk dat luxe niet te maken heeft met de hoogte van de uitkering??? Enkel met prioriteiten stellen. Normaal (= voornamelijk goedkoop) leven zonder luxe of op z'n goedkoopst leven met luxe. Het bedrag blijft hetzelfde. Dus niks te hoog. Of wil je dat alle mensen met een uitkering op z'n goedkoopst moeten leven, eventueel moeten verhuizen enzo?

De volgende misvatting is dat je wel zou kunnen werken als je een paard hebt en verzorgt? Nee. Is niet waar. PUNT.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:45

dems75 schreef:
Ok....dus een paard MAG niet van jou.
Een hamster wel? mag je wel skieen? (is ook hobby immers en ook behoorlijk luxe)
Mag je een hond hebben? of houden? een kat? Mag je tennissen?

Anders kunnen we wel terugpakken op de uitkeringskampen in noordoost Groningen. Dan stoppen we iedereen met een uitkering daarin en bepalen WIJ hoeveel, wat en hoe zij eten, zich kleden, leven.

Pff wat voelen jullie je aangesproken, Een paard van tussen de 200 en 300 euro per maand is wel iets anders als een hamster. Als je op google naar afbeeldingen zoekt zie je het verschil. Skieen is ook een behoorlijke luxe en zelfs voor veel "werkende" mensen niet eens weggelegd.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:46

ik meen het echt...die keiharde oordelers die het alleen maar over hun belastinggeld hebben...ik hoop voor jullie dat jullie NOOIT gebruik zullen hoeven maken van een uitkering...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:46

Tendance schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb ook adhd en het is net even wat harder werken dan anderen. Kwestie van structuur in je leven aanbrengen, genoeg slapen en jezelf af en toe even op je donder geven.

Juist! We leven steeds meer in een cultuur van: Ik heb ADHD of PDD-nos of Dyslexie en iedereen moet zich aanpassen.
Dit is dus niet zo. De maatschappij kan zich hier niet op aanpassen. Je hebt dit, je bent dit of ervaart dit en zult er met de aangeboden hulpmiddelen hard mee aan het werk moeten om je te redden in de maatschappij.
Vroeger was er voor dyslexie niet zoiets als grootschrift of een voorlees cd, je moest oefenen, oefenen, oefenen, tot je het wel kon!

Maar vroeger ging alles langzamer en moest je niet aan tig eisen voldoen. Argument invalid.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:47

Ik vind het oneerlijk voelen, maar vind tegelijkertijd dat je hier geen zwart wit antwoord op kan geven. Waarom krijgt iemand een uitkering en hoelang, was het paard er al of niet etc.

Uiteindelijk vind ik eigenlijk dat mensen zelf moeten weten wat ze met hun geld doen. Of iemand met een Wajong nou op een goedkope manier een pony houdt of sloffen sigaretten en drank verbruikt per maand. Zodra het geld op je bankrekening staat is het jouw geld en dus jouw verantwoordelijkheid en keuze daar iets mee te doen.

Je kan geen enkele situatie vergelijken. Profiteurs zullen er altijd zijn. Dat staat los van wel of geen paard.

Ik ga er meestal vanuit dat de meeste mensen uiteindelijk gewoon een leuke job willen hebben en dat ze er niet voor kiezen om ziek of ontslagen thuis te zitten. Slechts een klein deel is bewust manipulatief aan het parasiteren. Die mensen verdienen inderdaad geen pony, maar filter hen er maar eens uit...Dat gaat vrijwel niet.

dems75

cavaletti schreef:
dems75 schreef:
Een hamster wel? mag je wel skieen? (is ook hobby immers en ook behoorlijk luxe)

Anders kunnen we wel terugpakken op de uitkeringskampen in noordoost Groningen. Dan stoppen we iedereen met een uitkering daarin en bepalen WIJ hoeveel, wat en hoe zij eten, zich kleden, leven.

Pff wat voelen jullie je aangesproken, Een paard van tussen de 200 en 300 euro per maand is wel iets anders als een hamster. Als je op google naar afbeeldingen zoekt zie je het verschil. Skieen is ook een behoorlijke luxe en zelfs voor veel "werkende" mensen niet eens weggelegd.

Ik voel me helemaal niet aangesproken, je weet niet eens tegen wie je het hebt. Hoe weet jij nou in godsnaam wat iemand kwijt is per maand aan zijn haar paard? je doet allerlei aannames!
Daarnaast.....je geeft geen antwoord op de vraag, waar trek je de lijn? moet er een lijst komen met verboden dingen voor mensen met een uitkering?

Tendance

dems75 schreef:

Maar een hamster en skiën hoeven geen minimaal 2400 euro op jaarbasis te kosten.
Als jij je paard gratis hebt staan bij iemand, Prima!
Als hij voor 50 euro staat, prima!
Maar in volpension met hoefsmidkosten etc. die samen oplopen tot boven de 200 euro, dat vind ik niet kunnen.
Hoe het bij de DA zou moeten, daar heb ik het dan nog niet eens over.
Ik vind meer dan 200 euro in de maand overhouden gewoon absoluut te veel als je daar niets voor terug doet.

Ik weet alleen gewoon, dat ook als je je paard bij huis hebt , het gewoon meer dan 50 euro per maand kost om een paard te houden, gemiddeld in een jaar.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:49

Ok....dus je mag niets overhouden...daar komt het op neer?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:49

Overigens kom in net uit Hongarije vandaan....De vrouwen en mannen die daar werkeloos zijn en een uitkering krijgen moeten verplicht werken voor het land (bermen schoonmaken, plantsoendienst, etc) dat vind ik dan wel weer goed. Ieder mens kan een steentje bijdragen aan de maatschappij in de vorm van (aangepast) vrijwilligerswerk. Denk dat dat het stukje 'ongelijkheid' al een groot deel weg kan nemen, maar goed da's eebn heel andere discussie

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:50

sorry dat ik het zeg hoor...maar ik vind dit toch behoorlijk extreme uitspraken

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:51

Tendance schreef:
dems75 schreef:

Maar een hamster en skiën hoeven geen minimaal 2400 euro op jaarbasis te kosten.
Als jij je paard gratis hebt staan bij iemand, Prima!
Als hij voor 50 euro staat, prima!
Maar in volpension met hoefsmidkosten etc. die samen oplopen tot boven de 200 euro, dat vind ik niet kunnen.
Hoe het bij de DA zou moeten, daar heb ik het dan nog niet eens over.
Ik vind meer dan 200 euro in de maand overhouden gewoon absoluut te veel als je daar niets voor terug doet.

En als precies diezelfde persoon paard weg doet en wat minder goedkoop gaat leven, dus gewoon zoals ieder andere uitkeringstrekker, en geen 200 over houdt? Het uitkeringsbedrag blijft hetzelfde! Jullie gedachtegang klópt niet. Haal dat bord eens voor je kop weg.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:51

Collie....ik weet het niet hoor...maar ik krijg een naar idee bij. Verplicht moeten werken (hoe kan dat nou als je niet KUNT werken...maar afijn) ...ik krijg meteen een beeld van bepaalde "kampen" ergens zo rond 1940-1945 bij sommige uitspraken....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:52

dems75 schreef:
Ok....dus je mag niets overhouden...daar komt het op neer?

Je verdraaid woorden IEDERE keer. Ik zeg, dat ik 200+ veel te veel vind.
Ik vind dat er controle moet zijn op wat iemand voor het geld aanschaft, vooral omdat het er toch voor bedoeld is dat mensen gezond in de maatschappij staan.
De één zal wat meer huur betalen dan de ander, dus die heeft ook iets meer nodig.
En uiteindelijk vind ik, dat iedereen best 100 euro o.i.d. over mag houden, maar 200/250 dat vind ik echt absurd!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:52

Tendance schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik heb nergens gezegd dat ook maar iemand zich moet aanpassen. Ik verwacht dat ook niet, hell, zou dat niet eens willen! Maar een structuur in je leven als je wisselende diensten draait is vrij makkelijk gezegd maar het ook daadwerkelijk kunnen is een tweede :+ Hoe kan jij een structuur in je leven krijgen als je maandag van 17:00 tot 23:00 werkt, dinsdag van 11:30 tot 19:00, woensdag van 17:00 tot 22:00 en donderdag van 17:00 tot 02:30 en vrijdag van 18:00 tot 03:30 ? :+ Juist ja. Dit is mijn rooster voor deze week, en ik doe het gewoon. Maar ik sta wel élke dag met een barstende koppijn op en ik kan het eerste uur amper pijnloos lopen. Maar vooralsnog zou ik niet van een uitkering willen leven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:53

Collie, Je bedoelt dat trucje wat ze in nederland nu ook doen waar je met behoud van uitkering dus voor 70% van het minimum voltijd bij de plantsoenen dienst mag werken. En dan uiteraard bij dezelfde werkgever waar ze je daarvoor uitbezuinigd hadden.
Dat kent men al in nederland....

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:54

je zorgt toch voor elkaar? dat is toch het mooie van de mensheid? Tegenwoordig is iedereen alleen maar bang dan ZELF minder te hebben. (MIJN belastinggeld....nog zo'n misvatting)

jaime_andrea

dems75 schreef:
ik meen het echt...die keiharde oordelers die het alleen maar over hun belastinggeld hebben...ik hoop voor jullie dat jullie NOOIT gebruik zullen hoeven maken van een uitkering...

En maar gillen idd over MIJN belastinggeld ed maar als je een uitkering hebt betaal je OOK gewoon belasting.

Ik ga met bovenstaande mee...ik hoop echt dat al die mensen die het hardst roepen dat het niet MAG of zeker niet kan (zonder fraude :-( te plegen) het hebben van een paard.
Als de situatie bij hun het voordoet ze OF de uitkering weigeren OF hun paard zsm in de verkoop zetten.

Kijk gewoon naar je eigen inkomen en hoe jij het besteed en wat een ander doet (of laat ) om bepaalde luxe te veroorloven. .wat maakt het uit.

Tendance

Geryon schreef:
En als precies diezelfde persoon paard weg doet en wat minder goedkoop gaat leven, dus gewoon zoals ieder andere uitkeringstrekker, en geen 200 over houdt? Het uitkeringsbedrag blijft hetzelfde! Jullie gedachtegang klópt niet. Haal dat bord eens voor je kop weg.

Nogmaals, ik vind dat er controle moet zijn op een gezond leven! En hoe streng die controle dan zou moeten zijn, daar laat ik me nu niet over uit.

En dat mijn mening niet de jouwe is, dat wil niet zeggen, dat je met bord voor je kop moet gaan smijten!

chanicha

Nou ik zal het nog gekker maken, ik ga met mijn WIA/IVA uitkering op vakantie, mag dat wel? Schande dat er zo gepraat wordt dat mensen met een uitkering zich geen leuke of luxe dingen mogen permitteren. Dus geen vakantie, tv of telefoon?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:55

dems75 schreef:
Collie....ik weet het niet hoor...maar ik krijg een naar idee bij. Verplicht moeten werken (hoe kan dat nou als je niet KUNT werken...maar afijn) ...ik krijg meteen een beeld van bepaalde "kampen" ergens zo rond 1940-1945 bij sommige uitspraken....

Beetje overdreven niet....
Misschien iets minder persoonlijk worden, en wat is dat met al die kampen referenties...
Laatst bijgewerkt door Furrow op 18-05-15 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:55

Tendance schreef:
Je verdraaid woorden IEDERE keer. Ik zeg, dat ik 200+ veel te veel vind.
Ik vind dat er controle moet zijn op wat iemand voor het geld aanschaft, vooral omdat het er toch voor bedoeld is dat mensen gezond in de maatschappij staan.
De één zal wat meer huur betalen dan de ander, dus die heeft ook iets meer nodig.
En uiteindelijk vind ik, dat iedereen best 100 euro o.i.d. over mag houden, maar 200/250 dat vind ik echt absurd!

Ik verdraai helemaal niets! jij doet in mijn ogen gewoon echt bizarre uitspraken! Ok...je "mag" dus 100 euro overhouden? (dat zeg je zelf he....staat hierboven)

en p.s. het is verdraaiT

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:56

dems75 schreef:
je zorgt toch voor elkaar? dat is toch het mooie van de mensheid? Tegenwoordig is iedereen alleen maar bang dan ZELF minder te hebben. (MIJN belastinggeld....nog zo'n misvatting)

Ik ben nergens bang voor hoor. Ik heb voldoende, maar er zijn mensen, die het minder hebben dan sommigen hier en zorgen jullie daar dan voor?