Robijntjah schreef:Dus als je 'ziek' thuis zit mag je ook geen klein beetje plezier hebben in je leven?
Nare bijsmaak krijg ik hier van!
Tuurlijk wel. Er zijn maneges genoeg. Of vind je alleen een eigen paard hebben plezier in het leven...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Ik heb ook adhd en het is net even wat harder werken dan anderen. Kwestie van structuur in je leven aanbrengen, genoeg slapen en jezelf af en toe even op je donder geven.
cavaletti schreef:dems75 schreef:oh jammer toch...daar gaan we weer "MIJN belastinggeld, IKKE enz enz enz..."
Als ik nu een uitkering zou moeten aanvragen, heb ik daar gewoon RECHT op, ik heb er notabene zelf voor gewerkt en geld voor afgedragen. Hoe komen mensen toch steeds aan die misvattingen over belastinggeld en uitkeringen? Misschien eerst ergens in verdiepen voordat je dingen gaat roepen?
Nee eerst lezen is ook een mogelijkheid. Het gaat hier niet over de mensen die recht hebben op een uitkering. Het gaat erom of je met een uitkering je luxe kunt behouden.
dems75 schreef:Ok....dus een paard MAG niet van jou.
Een hamster wel? mag je wel skieen? (is ook hobby immers en ook behoorlijk luxe)
Mag je een hond hebben? of houden? een kat? Mag je tennissen?
Anders kunnen we wel terugpakken op de uitkeringskampen in noordoost Groningen. Dan stoppen we iedereen met een uitkering daarin en bepalen WIJ hoeveel, wat en hoe zij eten, zich kleden, leven.
Tendance schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb ook adhd en het is net even wat harder werken dan anderen. Kwestie van structuur in je leven aanbrengen, genoeg slapen en jezelf af en toe even op je donder geven.
Juist! We leven steeds meer in een cultuur van: Ik heb ADHD of PDD-nos of Dyslexie en iedereen moet zich aanpassen.
Dit is dus niet zo. De maatschappij kan zich hier niet op aanpassen. Je hebt dit, je bent dit of ervaart dit en zult er met de aangeboden hulpmiddelen hard mee aan het werk moeten om je te redden in de maatschappij.
Vroeger was er voor dyslexie niet zoiets als grootschrift of een voorlees cd, je moest oefenen, oefenen, oefenen, tot je het wel kon!
cavaletti schreef:dems75 schreef:Ok....dus een paard MAG niet van jou.
Een hamster wel? mag je wel skieen? (is ook hobby immers en ook behoorlijk luxe)
Anders kunnen we wel terugpakken op de uitkeringskampen in noordoost Groningen. Dan stoppen we iedereen met een uitkering daarin en bepalen WIJ hoeveel, wat en hoe zij eten, zich kleden, leven.
Pff wat voelen jullie je aangesproken, Een paard van tussen de 200 en 300 euro per maand is wel iets anders als een hamster. Als je op google naar afbeeldingen zoekt zie je het verschil. Skieen is ook een behoorlijke luxe en zelfs voor veel "werkende" mensen niet eens weggelegd.
dems75 schreef:Ok....dus een paard MAG niet van jou.
Tendance schreef:dems75 schreef:Ok....dus een paard MAG niet van jou.
Maar een hamster en skiën hoeven geen minimaal 2400 euro op jaarbasis te kosten.
Als jij je paard gratis hebt staan bij iemand, Prima!
Als hij voor 50 euro staat, prima!
Maar in volpension met hoefsmidkosten etc. die samen oplopen tot boven de 200 euro, dat vind ik niet kunnen.
Hoe het bij de DA zou moeten, daar heb ik het dan nog niet eens over.
Ik vind meer dan 200 euro in de maand overhouden gewoon absoluut te veel als je daar niets voor terug doet.
dems75 schreef:Ok....dus je mag niets overhouden...daar komt het op neer?
Tendance schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb ook adhd en het is net even wat harder werken dan anderen. Kwestie van structuur in je leven aanbrengen, genoeg slapen en jezelf af en toe even op je donder geven.
Juist! We leven steeds meer in een cultuur van: Ik heb ADHD of PDD-nos of Dyslexie en iedereen moet zich aanpassen.
Dit is dus niet zo. De maatschappij kan zich hier niet op aanpassen. Je hebt dit, je bent dit of ervaart dit en zult er met de aangeboden hulpmiddelen hard mee aan het werk moeten om je te redden in de maatschappij.
Vroeger was er voor dyslexie niet zoiets als grootschrift of een voorlees cd, je moest oefenen, oefenen, oefenen, tot je het wel kon!
dems75 schreef:ik meen het echt...die keiharde oordelers die het alleen maar over hun belastinggeld hebben...ik hoop voor jullie dat jullie NOOIT gebruik zullen hoeven maken van een uitkering...
Geryon schreef:En als precies diezelfde persoon paard weg doet en wat minder goedkoop gaat leven, dus gewoon zoals ieder andere uitkeringstrekker, en geen 200 over houdt? Het uitkeringsbedrag blijft hetzelfde! Jullie gedachtegang klópt niet. Haal dat bord eens voor je kop weg.
dems75 schreef:Collie....ik weet het niet hoor...maar ik krijg een naar idee bij. Verplicht moeten werken (hoe kan dat nou als je niet KUNT werken...maar afijn) ...ik krijg meteen een beeld van bepaalde "kampen" ergens zo rond 1940-1945 bij sommige uitspraken....
Tendance schreef:Je verdraaid woorden IEDERE keer. Ik zeg, dat ik 200+ veel te veel vind.
Ik vind dat er controle moet zijn op wat iemand voor het geld aanschaft, vooral omdat het er toch voor bedoeld is dat mensen gezond in de maatschappij staan.
De één zal wat meer huur betalen dan de ander, dus die heeft ook iets meer nodig.
En uiteindelijk vind ik, dat iedereen best 100 euro o.i.d. over mag houden, maar 200/250 dat vind ik echt absurd!
dems75 schreef:je zorgt toch voor elkaar? dat is toch het mooie van de mensheid? Tegenwoordig is iedereen alleen maar bang dan ZELF minder te hebben. (MIJN belastinggeld....nog zo'n misvatting)