Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:19

Allemaal op Terschelling, hek derom en lekker laten knuffelen maar. :')

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:20

harbourlight schreef:
Tjonge, je gijzelt iemand en bedreigt iemand en een dag later ben je een held in Nederland omdat je zo lief uitnje ogen kijkt.
En ik maar denken dat ik nergens meer van zou opkijken. _O-
Ineens hebben we de "knuffelterrorist "

Waarom word toch alles op bokt altijd zo uit zijn verband getrokken. Er worden vaak gewoon dingen bijverzonnen.

Ik ben een van de mensen die niet denkt: terrorist, klootz*k, opsluiten.
Maar dat komt niet omdat hij lief uit zijn ogen kijkt hoor. >;)

Maar dat hoef ik natuurlijk niet uit te leggen want dat staat al overal beschreven. :)

Kaus

harbourlight schreef:
Tjonge, je gijzelt iemand en bedreigt iemand en een dag later ben je een held in Nederland omdat je zo lief uitnje ogen kijkt.

Het gaat om de achterliggende reden en de manier waarop.
Natuurlijk heb ik geen respect voor terroristen. En ook geen begrip.
Maar voor deze jongen kan ik dat wel opbrengen. Hier is meer aan de hand dan iemand die mensen dood maakt omdat iemand het er niet mee eens is.
Hij heeft het niet goed aangepakt, en zijn acties zijn zeker fout, maar imo heeft hij goede bedoelingen gehad.

Rennie89

Knuffelterrorist :') god haha :))
Maar als ik zo foto's van hem zie lijkt het me ook gewoon een heel normale en leuke gozer. Niks verkeerds aan. Denk ook dat er pas echt over hem kan worden geoordeeld als we de beweegreden weten. Daarbij, met een nepwapen een studio inlopen is toch al duidelijk genoeg dat hij geen gewonden wou hebben? :+

femo

Kaus schreef:
harbourlight schreef:

Maar voor deze jongen kan ik dat wel opbrengen. Hier is meer aan de hand dan iemand die mensen dood maakt omdat iemand het er niet mee eens is.
Hij heeft het niet goed aangepakt, en zijn acties zijn zeker fout, maar imo heeft hij goede bedoelingen gehad.

thnks voor de uitleg! Ik kwam niet op de juiste woorden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:22

lifaya schreef:
Daarbij, met een nepwapen een studio inlopen is toch al duidelijk genoeg dat hij geen gewonden wou hebben? :+

Ja, maar wel een aantal mensen met een trauma nu. Nepgeweer of niet, dat kun je er niet van af zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:22

Kaus schreef:
harbourlight schreef:

Amen!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:23

Hoorde het bericht.
Toen ik de knul uiteindelijk zag op camera, moest ik wel een beetje lachen.
Lijkt niet alsof hij veel kwaad in de zin had (al waren de 'bedreigingen' wel redelijk ernstig).
Volgens mij vooral flink in de war en dacht hij oprecht dat hij het juiste deed.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:24

Stel dat hij echt iets goeds te vertellen had, we weten het niet, stel dat er om zijn speech honderden mensen gered kunnen worden, dan zal hij vast de afweging gemaakt hebben dat een man met een trauma er wel bij kan.
Niet mijn standpunt overigens, ik onderschat de geestelijke schade van de portier en andere medewerkers niet, maar we weten natuurlijk niet wat de jongen te zeggen had.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:24

Er wordt helemaal niets uit zijn verband getrokken. Er is medelijden voor iemand die iemand bedreigd en gegijzeld heeft omdat hij overkwam als een watje.
Het grootste slachtoffer is imho nog steeds de portier.

Als je mensen maar niet doodmaakt is er ineens begrip, want ja hij had natuurlijk wel een pak aan en was beleefd. Hoe was dat geweest als het een hooligan was geweest?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:25

Winged schreef:
lifaya schreef:
Daarbij, met een nepwapen een studio inlopen is toch al duidelijk genoeg dat hij geen gewonden wou hebben? :+

Ja, maar wel een aantal mensen met een trauma nu. Nepgeweer of niet, dat kun je er niet van af zien.

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat het trauma wel meevalt.. :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:26

harbourlight schreef:
Er wordt helemaal niets uit zijn verband getrokken. Er is medelijden voor iemand die iemand bedreigd en gegijzeld heeft omdat hij overkwam als een watje.
Het grootste slachtoffer is imho nog steeds de portier.

Als je mensen maar niet doodmaakt is er ineens begrip, want ja hij had natuurlijk wel een pak aan en was beleefd. Hoe was dat geweest als het een hooligan was geweest?

Omg.. LEES. :roll:

dan snap je het misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:27

femo schreef:
Winged schreef:

Knap dat je daar over kunt oordelen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

femo schreef:

Natuurlijk, met de portier valt het allemaal wel mee. Het grootste slachtoffer is de dader....... Het moet echt niet gekker worden.

En als hij zoiets belangrijks te zeggen had is er plaats genoeg op het internet.

Anoniem

Waarom hebben mensen het steeds over trauma's... er is een bericht dat AL het personeel van de NOS niet bang is, en geen trauma's heeft...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:28

Ik heb geen trauma overgehouden aan het feit dat ik moest wegrennen voor een schietpartij in Rotterdam tijdens carnaval... Ik kan me voorstellen als je gegijzeld bent en denkt dat je echt in doodsgevaar bent, dat je dan een trauma krijgt, maar als je nu weet dat er eigenlijk helemaal geen gevaar was, dan zal et trauma echt wel meevallen lijkt mij...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:29

Hoe weet je nu al of je een trauma hebt?
Dit kan weken of maanden of zelfs jaren openbaren.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:29

NikkiTazz schreef:
Waarom hebben mensen het steeds over trauma's... er is een bericht dat AL het personeel van de NOS niet bang is, en geen trauma's heeft...

Alsof je dat na één dag kunt beoordelen.
Jullie boodschap is duidelijk. De portier is een aansteller en de dader is een held.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:30

quera schreef:
Hoe weet je nu al of je een trauma hebt?
Dit kan weken of maanden of zelfs jaren openbaren.

Dit inderdaad.

er wordt nu wel gezegd dat ze het zagen als 1 groot avontuur, maarja.... De adrenaline kan nu ook nog flink aan het werk zijn,

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:32

harbourlight schreef:
NikkiTazz schreef:

Jullie boodschap is duidelijk. De portier is een aansteller en de dader is een held.

Dat zegt dus helemaal niemand hier he.

Alleen zegt een aantal mensen wel dat het met de traumas wel kan meevallen. Dat is totaal wat anders als zeggen dat iemand dan DUS een aansteller is.

Sterker, als t allemaal echt is, vind ik die portier juist een keigoede vent....

Maar ik denk dat wij niet kunnen beoordelen of iemand een trauma oploopt. De ene machinist kan na de derde zelfmoord die tegen zijn raam plakt niet meer werken, de ander slaapt er na jaren nog prima op....

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:34

En zo kun je dus ook niet beoordelen dat het wel mee zal vallen met een trauma en/of dat de dader een psychose heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:34

harbourlight schreef:
NikkiTazz schreef:

Waar baseer je dat op?
*vinger in de lucht en maar wat ratelen?

Ik vind dat ik mijzelf tot nu toe goed heb onderbouwd, dus waar je het vandaan haalt mag Joost weten.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:35

Tjonge 'arme jongen', moedergevoelens :?
Om mij hadden ze hem 'live' neergeknald met zn klappertjespistool.
Wie spreekt zo'n waus nu goed?!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:36

manie schreef:
Tjonge 'arme jongen', moedergevoelens :?
Om mij hadden ze hem 'live' neergeknald met zn klappertjespistool.
Wie spreekt zo'n waus nu goed?!?!

Niemand... kwestie van goed lezen?!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:36

harbourlight schreef:
NikkiTazz schreef:

Lees gewoon eens, of verdwijn uit dit topic.
Niemand zegt dat de portier zich aanstelt.
Door sommigen wordt gezegd dat de portier een enorme trauma zal hebben, sommigen zeg dat dat wel mee zal vallen.
Daarbij zegt toch niemand dat de portier zich aanstelt?

En dat de dader een held is wordt ook door niemand letterlijk gezegd. Maar sommigen snappen zijn idekijken intenties beter dan jij.