Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:27

Vind het absoluut geen goed idee. Voor de nabestaanden niet en voor de hulpverleners/onderzoekers daar niet. Wat moeten die mensen daar in vredesnaam doen?!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:27

Ik lees ook dat nog niet iedereen geborgen is, vraag me af of het dan wel verantwoord is. Misschien krijgen ze maar een stukje te zien. Wat een nachtmerrie...

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:28

Meisje waarbij ik op dansen zat zat in t vliegtuig, hele gezin omgekomen :(
Het is echt heel erg, sterkte voor iedereen die mensen kent.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:28

furious schreef:
173 al. Stuk meer dan dat eerst werd gedacht :\

Van die 47 passagiers waarvan de nationaliteit nog niet bekend is zal het merendeel ook nederlands zijn vermoed ik, dit is gewoonweg een vlucht waar merendeels nederlanders inzitten ivm vakantietijd, en zuid oost azie is nu eenmaal een populaire vakantiebestemming.

Dat de nationaliteit nog niet bekend is/was heeft denk ik te maken met eventuele dubbele nationaliteiten, verder zou het me niet verbazen als er inderdaad ook een aantal fransen op de vlucht gezeten hebben (wat gisteren al in de media rondwaarde) aangezien klm/airfrance samen zijn, en klm deze vlucht samen met malaysia airlines uitvoert.

Maar... de aantallen maken niet uit, welke nationaliteit de passagiers ook hebben voor de nabestaanden blijft het zeer zwaar.
Alleen omdat er veel nederlanders op de vlucht zitten is het minder een 'ver van je bed show' en komt het harder binnen.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:29

Afbeelding
Onbevattelijk....

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:29

TanjaxBas: Heel veel sterkte.

XMandylover

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:31

TanjaxBas, Sterkte!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:32

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:33

Malaysia Airlines heeft geen plannen om nabestaanden naar de rampplek te brengen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:34

purny

Deijs schreef:
purny schreef:
Ik hoorde gister ook op het nieuws dat Malaysian een toestel naar Amsterdam stuurt om eventuele nabestaanden richting rampplek ging brengen. Maar ik weet niet of je daar wel zo blij mee moet zijn en of het helpt met de verwerking. Vind het wel een goed initiatief.

Ik vraag me af of je dat wel moet willen... ik zou het niet doen denk ik

Dat MH met datgene komt vind ik goed, alleen net wat jij zegt, zou ik mezelf ook achter de oren krabben. Ik zou het ook niet doen.

Mungbean

Misschien ben ik heel naief, maar waarom is het zo moeilijk om uit te vinden wie er aan boord zit. Je boekt toch je vlucht met al je persoonlijke gegevens? En vervolgens scannen ze de instap kaart. :o?

SumSum

Ik heb gehoord dat er ook 3 baby's waren die geen eigen stoel hadden.

Dit is echt horror zoveel onschuldige mensen uit het leven weggerukt, door waarschijnlijk een fout ( vliegtuig niet voor de juiste aan gezien)

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden, kennisen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:35

Pinda_Dipje schreef:
Mijn buurjongen vroeg zich hardop af (gericht op de malaise in de hele wereld en deze ramp) :
Waarom? Wat maakt de wereld zo onrustig?

Rusland? Oekraïne?
Syrië? Israël? Palestina?

Zijn vader antwoordde: Mensen die mensen vermoorden.

Ik sta iedere dag stil bij de wreedheden die deze wereld kent, waar dan ook ter wereld. Natuurlijk komt het nu dichtbij nu het ook Nederlanders betreft. Maar in the end is het allemaal even erg, of je nu als gezin veilig hoopt te zitten in een zelfgebouwd huisje in oorlogsgebied, of fijn met je gezin op vakantie hoopte te gaan. Iedereen is machteloos tegen dergelijke wreedheden. Het is verschrikkelijk, en vermoed dat er nog véél meer op de loer ligt.

Die stond vannacht op Twitter, van een bekende Amerikaan..

Het is afschuwelijk wat er allemaal gebeurd..de slachtoffers krijgen een gezicht..ze hadden nu op een hun bestemming moeten zijn en zich rijk voelen dat ze die reis mochten maken..
Ik wil de nabestaanden, ook uit dit topic, enorm veel sterkte wensen en alle kracht om dit te verwerken.

purny

XMandylover schreef:
Malaysia Airlines heeft geen plannen om nabestaanden naar de rampplek te brengen.

Dat werd wel gezegd gister.

Sammie

Deijs schreef:
Ik vraag me af of je dat wel moet willen... ik zou het niet doen denk ik
laatst een docu gezien van twee meiden die hun ouders waren verloren bij de vliegramp in Tripolie. Die hebben het wel gedaan en alle nabestaanden proberen maar iets te vinden wat van hun overledenen was. Er was weinig over van die lichamen vanwege de impact. Die meiden hebben iets van 6 tubes tandpasta meegenomen van het merk dat hun ouders gebruikten in de hoop dat 1 van die tubes misschien van hun ouders was.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:37

173 Nederlanders al... Bizar dit...

Maar ik neem aan dat ze toch nu iedereen geïdentificeerd hebben? Want de passagierslijsten zijn vrijgegeven geloof ik...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:37

Ik las het gisteren in de krant terwijl ik aan het werk was, vannacht om 3 uur thuis van het werk en vanmorgen toen ik wakker werd de krant weer open gedaan in de hoop dat ik het verkeerd had gelezen.... Helaas is dat niet zo.
Wens alle nabestaanden veel sterkte.

xxxJulia

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:38

Al gevonden, nog 20 niet geïdentificeerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:38

Sizzle schreef:
Misschien ben ik heel naief, maar waarom is het zo moeilijk om uit te vinden wie er aan boord zit. Je boekt toch je vlucht met al je persoonlijke gegevens? En vervolgens scannen ze de instap kaart. :o?
Hoorden gisteren dat mensen heel graag met deze vlucht meewilden. En daar ook geld voor boden. Stel jij zou met deze vlucht meegaan en iemand zegt ik geef je 1000 euro als we ruilen. Dan heb je dus wisselende lijsten. Maar verder lijkt het mij idd wel zo dat als je eenmaal bent ingecheckt dat ze wel weten wie er aan boord zitten :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:40

Vanwege veiligheid vliegt er vandaag geen vliegtuig met nabestaanden. (10.30-sky radio)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:41

Nog steeds niet te bevatten eigenlijk.. ;(

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:41

Ik denk dat ze vooral alles dubbel dubbel dubbel checken voordat ze een naam vrijgeven. Ik bedoel, je kan je niet permitteren dat iemand 'voor dood' wordt verklaard terwijl diegene niet op de vlucht zat.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:43

Het wordt bemoeilijkt doordat er een aantal overstappers waren. Je moet toch wel heel zeker weten dat iemand aan boord was voordat je een naam vrij geeft.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:45

Een lesklant en haar familie zat aan boort van dit vliegtuig. En toen ik het gisterenavond hoorde schrok ik ontzettend. Niet normaal meer.

De reden vaak waarom die lijsten nog niet vrij worden gegeven is dat ze dan nog niet in contact zijn gekomen met nabestaanden van de betrokken slachtoffers. Vind ik erg netjes. Zou het echt vreselijk vinden als ik thuis tv zou kijken en ik zou de naam van mijn ouders zien langskomen, ja je weet vaak vluchtnummer enz. Maar wat als je aan het werk was! Dan konden ze je niet te pakken krijgen, en heb je een hartaanval bij thuiskomt