Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
furious schreef:173 al. Stuk meer dan dat eerst werd gedacht
furious schreef:Dit is wel een van de grootste vliegtuig rampen waarbij zoveel Nederlanders betrokken zijn.
Sammie schreef:furious schreef:Dit is wel een van de grootste vliegtuig rampen waarbij zoveel Nederlanders betrokken zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigramp_van_Tenerife
Deijs schreef:purny schreef:Ik hoorde gister ook op het nieuws dat Malaysian een toestel naar Amsterdam stuurt om eventuele nabestaanden richting rampplek ging brengen. Maar ik weet niet of je daar wel zo blij mee moet zijn en of het helpt met de verwerking. Vind het wel een goed initiatief.
Ik vraag me af of je dat wel moet willen... ik zou het niet doen denk ik
Pinda_Dipje schreef:Mijn buurjongen vroeg zich hardop af (gericht op de malaise in de hele wereld en deze ramp) :
Waarom? Wat maakt de wereld zo onrustig?
Rusland? Oekraïne?
Syrië? Israël? Palestina?
Zijn vader antwoordde: Mensen die mensen vermoorden.
Ik sta iedere dag stil bij de wreedheden die deze wereld kent, waar dan ook ter wereld. Natuurlijk komt het nu dichtbij nu het ook Nederlanders betreft. Maar in the end is het allemaal even erg, of je nu als gezin veilig hoopt te zitten in een zelfgebouwd huisje in oorlogsgebied, of fijn met je gezin op vakantie hoopte te gaan. Iedereen is machteloos tegen dergelijke wreedheden. Het is verschrikkelijk, en vermoed dat er nog véél meer op de loer ligt.
Deijs schreef:laatst een docu gezien van twee meiden die hun ouders waren verloren bij de vliegramp in Tripolie. Die hebben het wel gedaan en alle nabestaanden proberen maar iets te vinden wat van hun overledenen was. Er was weinig over van die lichamen vanwege de impact. Die meiden hebben iets van 6 tubes tandpasta meegenomen van het merk dat hun ouders gebruikten in de hoop dat 1 van die tubes misschien van hun ouders was.Ik vraag me af of je dat wel moet willen... ik zou het niet doen denk ik
Sizzle schreef:Hoorden gisteren dat mensen heel graag met deze vlucht meewilden. En daar ook geld voor boden. Stel jij zou met deze vlucht meegaan en iemand zegt ik geef je 1000 euro als we ruilen. Dan heb je dus wisselende lijsten. Maar verder lijkt het mij idd wel zo dat als je eenmaal bent ingecheckt dat ze wel weten wie er aan boord zittenMisschien ben ik heel naief, maar waarom is het zo moeilijk om uit te vinden wie er aan boord zit. Je boekt toch je vlucht met al je persoonlijke gegevens? En vervolgens scannen ze de instap kaart.