De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:40

Dank voor de verheldering

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:46

Ceriadwen schreef:
Dank voor de verheldering

:D

Lastig he en geschreven discussie :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:48

Blue_Eyes schreef:
Toch bijzonder dat je zelf al aangeeft dat meneer Wilders mense2n niet in hun waarde laat, maar dat je er wel op stemt. Dat snap ik niet.

Toch bijzonder dat mensen feiten uit hun duim zuigen die nergens op gebaseerd zijn. Waar heb jij gelezen dat ik op hem stem?
:') :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:50

Natuurlijk weet Geert dat het stellen van een vraag niet strafbaar is. Zo slim is Geert natuurlijk wel.
Maar het opjutten van de zaal gebeurde wel degelijk door de lijsttrekker van PVV Den Haag die naast Geert stond en het antwoord van Geert was duidelijk.
Vervang het woord Marokkanen door Joden en heel Nederland zou op zijn kop staan.
Geert is een briljant politicus: dit was een vooropgezet plan, hij weet hoe hij het publiek moet bespelen, hij wist dat er journalisten aanwezig waren. Het is zijn intentie om haat en onrust te zaaien. Dat vind ik verwerpelijk als volksvertegenwoordiger.
Dan heb ik het nog niet over zijn lijstverbinding met Le Pen straks met de Europese Verkiezingen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:54

geerke schreef:
Dat weet ik nog van vroeger in de vogelbuurt in Amsterdam noord.Iedereen reed de hele dag op en neer in zijn Mercedes :+ En wij maar werken(groenvoorziening)
We moeten niet boos zijn op de mensen die gebruik of misbruik maken van de wetten.Maar we moeten boos zijn op degene die die wetten bedacht hebben ;)

Goh daar heb ik ook gewoond en die ervaring heb ik dan weer niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:06

Woogy schreef:
er zitten een hoop fouten in het gerechtsysteem en diverse andere systemen waar aanpassingen nodig zullen zijn, om draaideur criminaliteit te minderen en mensen zeker jongeren meer in het gareel te kunnen houden...

Noem eens een paar foutjes uit het rechtssysteem? Ik krijg de indruk dat je maar wat roept nl

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:17

Ceriadwen schreef:
En dan feitelijk, niet insinuaties of bedenkselen maar echt feitelijk. Want zo gaat een rechter ernaar kijken, ook met de aangiftes die nu gedaan zijn, die zijn kansloos.

Had hij die vraag niet mogen stellen? Is het stellen van zo een vraag strafbaar? Immoreel? Wat is er mis met het stellen van zo een vraag?

Daar zou ik niet te zeker van zijn. Als volksvertegenwoordiger heb je een bepaalde verantwoordelijkheid en aanzetten tot haat is wel degelijk strafbaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:19

Nikass schreef:
geerke schreef:
Dat weet ik nog van vroeger in de vogelbuurt in Amsterdam noord.Iedereen reed de hele dag op en neer in zijn Mercedes :+ En wij maar werken(groenvoorziening)
We moeten niet boos zijn op de mensen die gebruik of misbruik maken van de wetten.Maar we moeten boos zijn op degene die die wetten bedacht hebben ;)

omdat jij waarschijnlijk naar je werk was,en ik buiten werkte :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:23

Nikass schreef:
Ceriadwen schreef:
En dan feitelijk, niet insinuaties of bedenkselen maar echt feitelijk. Want zo gaat een rechter ernaar kijken, ook met de aangiftes die nu gedaan zijn, die zijn kansloos.

Had hij die vraag niet mogen stellen? Is het stellen van zo een vraag strafbaar? Immoreel? Wat is er mis met het stellen van zo een vraag?

Daar zou ik niet te zeker van zijn. Als volksvertegenwoordiger heb je een bepaalde verantwoordelijkheid en aanzetten tot haat is wel degelijk strafbaar.

maar het stellen van een vraag niet. Dat is nou juist het punt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:24

Nikass schreef:
Woogy schreef:
er zitten een hoop fouten in het gerechtsysteem en diverse andere systemen waar aanpassingen nodig zullen zijn, om draaideur criminaliteit te minderen en mensen zeker jongeren meer in het gareel te kunnen houden...

Noem eens een paar foutjes uit het rechtssysteem? Ik krijg de indruk dat je maar wat roept nl

Ik weet niet of er fouten in het rechtssysteem zitten....wel dat een bepaalde groep mensen lachen om straffen zoals tien uur papierprikken.In andere zuidelijke landen word er strenger gestraft.Ik denk dat wij in Nederland te soft zijn.Wij zijn koele rustige mensen,hoe zuidelijker je komt hoe temperamentvoller de mensen zijn,en hoe korter het lontje is.Ik denk dat die een andere aanpak nodig hebben.
Maar ja,hoe doe je dat?De ''aanpak'' van nu maakt weinig indruk blijkt wel. :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:28

geerke schreef:

omdat jij waarschijnlijk naar je werk was,en ik buiten werkte :+[/quote]

Gelukkig heb ik nooit zeven dagen per week 24 uur per etmaal hoeven werken.

Woogy, waarom zeg je eerst dat er fouten in het rechtssysteem zitten en vervolgens weet je niet of er fouten in zitten? En tien uur papierprikken? Voor wel strafbaar feit was dat? In welke eeuw. ..?
Als je geen kennis van zaken heb, doe er dan ook geen uitspraken over.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:29

waar zeg ik dat er fouten zitten in ons rechtssysteem?

ben trouwens ook dat soort opmerkingen zat.....''als je geen kennis van zaken hebt doe er dan geen uitspraken over''

De gewone mens mag zich niet meer uiten....dat mag je alleen doen als je lerares bent of universiteit hebt gehad? :Z

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:41

geerke schreef:
Ik weet niet of er fouten in het rechtssysteem zitten....wel dat een bepaalde groep mensen lachen om straffen zoals tien uur papierprikken.In andere zuidelijke landen word er strenger gestraft.Ik denk dat wij in Nederland te soft zijn.Wij zijn koele rustige mensen,hoe zuidelijker je komt hoe temperamentvoller de mensen zijn,en hoe korter het lontje is.Ik denk dat die een andere aanpak nodig hebben.
Maar ja,hoe doe je dat?De ''aanpak'' van nu maakt weinig indruk blijkt wel. :D
Hoe kom je hierop? In Nederland wordt er in vergelijking met andere Europese landen juist streng gestraft.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:42

geerke schreef:
waar zeg ik dat er fouten zitten in ons rechtssysteem?

ben trouwens ook dat soort opmerkingen zat.....''als je geen kennis van zaken hebt doe er dan geen uitspraken over''

De gewone mens mag zich niet meer uiten....dat mag je alleen doen als je lerares bent of universiteit hebt gehad? :Z

Maar je kunt zonder kennis van zaken toch geen weloverwogen mening vormen? Dan is het toch niet zo gek als zoiets gezegd wordt?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:43

Ik ben een gewoon mens voor zover ik weet :+

Als je - in het algemeen gesteld - iets roept, is het wel handig als het ergens op gebaseerd is. :roll:

Thanks Eulogy :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:44

Electra63 schreef:
gohya schreef:
Heel Nederland weet toch dat hij dit nóóit kan regelen.

En dan moet je zijn uitspraken maar gedogen? Goed vinden? Ook als je PVV stemt, kan je wel afstand nemen van dit soort opmerkingen.
Hij roept dus maar wat, wat hij niet kan waarmaken, op kosten van ons?

Hij kan het nú niet regelen, dat is waar. Hij doet wel een belofte.

De geschiedenis leert echter dat democratieën maar al te snel in dictaturen kunnen veranderen, mits je de juiste achterban weet te mobiliseren. En een backup van de VS (of zoals ome geert waarschijnlijk van bepaalde private partijen in de VS en Israel, maar dat weten we niet zeker omdat Geert ooit in een verkiezingsprogramma riep dat hij transparantie wilde over financiele bijdragen aan politieke partijen, heel wijs, wiens brood men eet en zo..., maar toen er een wetsvoorstel zou komen om die transparantie door te voeren, fluks tegen stemde.)

Ceriadwen, het stellen van een vraag kan natuurlijk wel degelijk aanzetten tot haat zijn. Ligt er maar net aan welke vragen je stelt, nietwaar.

En als je al weet dat je publiek razend enthousiast wordt van het hele idee van een bepaalde bevolkingsgroep de stad uit jagen, tja... dan lijkt het ook wel een beetje op uitlokking.

Aandacht levert het in ieder geval op, Geert weet hoe de hazen lopen.

Trouwens, korte lontjes... Zal wel aan liggen dat wij zuidelijk wonen, amper nog Holland... maar ken genoeg mensen die nou niet bepaald een gematigd karaktertje hebben. Explosief komt beter in de buurt. :Y)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:45

waarom moet je kennis van iets hebben om er iets van te vinden?
Doek dan ook heel Bokt maar op.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:47

Waar baseer je je mening dan op zonder kennis? :+ Als ik niet genoeg van iets weet dan zeg ik er ook niets over, zo simpel is het.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:50

Of je stelt een vraag ter verduidelijking.
Maar stelling over iets nemen terwijl je niet weet waar het over gaat is lastig hoor >;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:52

Nikass schreef:
Maar stelling over iets nemen terwijl je niet weet waar het over gaat is lastig hoor >;)

Mwah, je kent de uitdrukking een 'echte Nederlander heeft nergens verstand van, maar overal een mening over?' :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:58

Nee die kende ik niet. Maar ik snap wel wat je bedoelt :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:00

randalinpony schreef:
Nikass schreef:

Mwah, je kent de uitdrukking een 'echte Nederlander heeft nergens verstand van, maar overal een mening over?' :+

nou,dat is dan op mij van toepassing :+
Ik ben nog steeds van mening dat ik ergens niet het fijne van hoef te weten om er een mening over te hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:09

Je hoeft niet alles te weten, maar je een beetje verdiepen in iets als je zo'n uitgesproken mening hebt, lijkt mij dan wel logisch. ;) Ik ga alleen in discussie als ik mijn standpunten kan onderbouwen en/of verdedigen, je hoeft het niet met mij eens te zijn, iedereen heeft zijn eigen mening, gebaseerd op eigen ervaringen. Maar er worden hier soms uitspraken gedaan als vaststaande feiten en als dan blijkt dat men maar wat roept, daar veeg ik mijn ..... dan mee af. :D Bijv. de discussie over de 2 paspoorten. Sommige nationaliteiten kunnen daar geen afstand van doen, dat iemand dan verwijten heeft geen nut. ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:16

Electra63 schreef:
Vervang het woord Marokkanen door Joden en heel Nederland zou op zijn kop staan.

Ik weet niet of je veel media volgt, maar volgens mij staat Nederland nu ook behoorlijk op zijn kop...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:17

klopt...een marokkaans paspoort kun je geen afstand van doen.
Een dubbel paspoort is eigelijk verboden,behalve voor marokkanen.
Ik begrijp niet waarom Nederland een Nederlands paspoort afgeeft aan mensen die al een paspoort hebben.Het is niet de schuld van Nederland dat Marokko zelfs aan in Nederland geboren kinderen een marokkaans paspoort geeft.