Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Dat weet ik nog van vroeger in de vogelbuurt in Amsterdam noord.Iedereen reed de hele dag op en neer in zijn MercedesEn wij maar werken(groenvoorziening)
We moeten niet boos zijn op de mensen die gebruik of misbruik maken van de wetten.Maar we moeten boos zijn op degene die die wetten bedacht hebben
Woogy schreef:er zitten een hoop fouten in het gerechtsysteem en diverse andere systemen waar aanpassingen nodig zullen zijn, om draaideur criminaliteit te minderen en mensen zeker jongeren meer in het gareel te kunnen houden...
Ceriadwen schreef:En dan feitelijk, niet insinuaties of bedenkselen maar echt feitelijk. Want zo gaat een rechter ernaar kijken, ook met de aangiftes die nu gedaan zijn, die zijn kansloos.
Had hij die vraag niet mogen stellen? Is het stellen van zo een vraag strafbaar? Immoreel? Wat is er mis met het stellen van zo een vraag?
Nikass schreef:geerke schreef:Dat weet ik nog van vroeger in de vogelbuurt in Amsterdam noord.Iedereen reed de hele dag op en neer in zijn MercedesEn wij maar werken(groenvoorziening)
We moeten niet boos zijn op de mensen die gebruik of misbruik maken van de wetten.Maar we moeten boos zijn op degene die die wetten bedacht hebben
Goh daar heb ik ook gewoond en die ervaring heb ik dan weer niet.
Nikass schreef:Ceriadwen schreef:En dan feitelijk, niet insinuaties of bedenkselen maar echt feitelijk. Want zo gaat een rechter ernaar kijken, ook met de aangiftes die nu gedaan zijn, die zijn kansloos.
Had hij die vraag niet mogen stellen? Is het stellen van zo een vraag strafbaar? Immoreel? Wat is er mis met het stellen van zo een vraag?
Daar zou ik niet te zeker van zijn. Als volksvertegenwoordiger heb je een bepaalde verantwoordelijkheid en aanzetten tot haat is wel degelijk strafbaar.
Nikass schreef:Woogy schreef:er zitten een hoop fouten in het gerechtsysteem en diverse andere systemen waar aanpassingen nodig zullen zijn, om draaideur criminaliteit te minderen en mensen zeker jongeren meer in het gareel te kunnen houden...
Noem eens een paar foutjes uit het rechtssysteem? Ik krijg de indruk dat je maar wat roept nl
geerke schreef:Goh daar heb ik ook gewoond en die ervaring heb ik dan weer niet.
geerke schreef:Hoe kom je hierop? In Nederland wordt er in vergelijking met andere Europese landen juist streng gestraft.Ik weet niet of er fouten in het rechtssysteem zitten....wel dat een bepaalde groep mensen lachen om straffen zoals tien uur papierprikken.In andere zuidelijke landen word er strenger gestraft.Ik denk dat wij in Nederland te soft zijn.Wij zijn koele rustige mensen,hoe zuidelijker je komt hoe temperamentvoller de mensen zijn,en hoe korter het lontje is.Ik denk dat die een andere aanpak nodig hebben.
Maar ja,hoe doe je dat?De ''aanpak'' van nu maakt weinig indruk blijkt wel.
geerke schreef:waar zeg ik dat er fouten zitten in ons rechtssysteem?
ben trouwens ook dat soort opmerkingen zat.....''als je geen kennis van zaken hebt doe er dan geen uitspraken over''
De gewone mens mag zich niet meer uiten....dat mag je alleen doen als je lerares bent of universiteit hebt gehad?
Electra63 schreef:gohya schreef:Heel Nederland weet toch dat hij dit nóóit kan regelen.
En dan moet je zijn uitspraken maar gedogen? Goed vinden? Ook als je PVV stemt, kan je wel afstand nemen van dit soort opmerkingen.
Hij roept dus maar wat, wat hij niet kan waarmaken, op kosten van ons?
randalinpony schreef:Nikass schreef:Of je stelt een vraag ter verduidelijking.
Maar stelling over iets nemen terwijl je niet weet waar het over gaat is lastig hoor
Mwah, je kent de uitdrukking een 'echte Nederlander heeft nergens verstand van, maar overal een mening over?'