Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:54

Dankjewel ibbel, het is een duidelijk artikel maar helaas zijn er mensen die het gewoon niet willen lezen

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:57

Jilletje schreef:
Dankjewel ibbel, het is een duidelijk artikel maar helaas zijn er mensen die het gewoon niet willen lezen

Of er zijn mensen die een andere mening hebben, maar daar lijk jij niet zo goed mee om te kunnen gaan, wel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:58

Jilletje schreef:

Wat een rare reactie. Wat heeft het hebben van een eigen mening te maken met niet kunnen lezen?

paars

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:01

@Ibbel, had dat al gelezen, maar wat wil je ermee zeggen? Ieder dier is uniek en iedere situatie immers anders. Je kan dus op voorhand niet met zekerheid zeggen dat er geen reddingspoging ondernomen moet worden. Maar als je het doet, doe het dan snel en doe het goed, en als het de eerste keer niet lukt, dan nog een keer. En doe het met een team dat hier wat ervaring mee heeft, zoals de mensen van de Noordslag.
Enfin, schijnt dat het dier inmiddels is overleden, dus dat is nakaarten. Lenie heeft het dier eerder overleden verklaard... Nu ligt het loodsschip Het Sop erbij, dus er komt vast snel duidelijkheid. Voor hetzelfde geldt slaapt het dier, het ligt niet bepaald aan de monitor op een ICU....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:03

Cayenne schreef:
Jilletje schreef:

Wat een rare reactie. Wat heeft het hebben van een eigen mening te maken met niet kunnen lezen?

Niet op ingaan, zo reageert ze het hele topic al.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:04

Ik denk dat SOS dolfijn een goede objectieve beschrijving heeft gegeven van de afwegingen om wel of niet door te gaan met een reddingspoging.

Het enige waar je misschien wat vraagtekens bij kunt zetten is dat het niet gelukt is het dier in te laten slapen. Anderzijds is daar domweg geen expertise voor in NL. Niet met T61 of wat dan ook, en niet met explosieven. In Groenland hadden ze zo'n dier gewoon geharpoeneerd, en dan was de pleuris hier in NL pas echt losgebarsten.

En als het beest ergens gestrand was waar in geen 100 jaar mensen langskomen, was z'n einde precies hetzelfde geweest. Enige verschil is dat we ons er nu van bewust zijn, omdat we hebben toegekeken.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:09

Nou nou nou......mennsen voelen zich duidelijk aangesproken dat zegt al genoeg lijkt me......
En ik heb nooit gezegd dat een eigen mening niet mag dus ik snap niet waar jullie je druk om maken.....ik geeft toch ook slechts mijn mening.....

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:12

Ik kan alleen hopen dat dit economische gevolgen gaat hebben voor Texel, naturalis en dolfinarium

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:14

Dus iedereen op txl is maar fout????
Wat ongelovelijk zwart wit ben jij zeg.....

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:15

Hé maak je niet druk joh, het is maar een mening toch?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:17

Lauren_ schreef:
Ik kan alleen hopen dat dit economische gevolgen gaat hebben voor Texel, naturalis en dolfinarium

Helemaal mee eens :j

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:18

FlyAway schreef:
Hé maak je niet druk joh, het is maar een mening toch?

Die geef ik toch ook???
Ik kom op voor mijn mening net als jullie dat doen ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:22

Het is meer dat sommigen zo kort door de bocht lijken te denken.

Dat Lenie steeds denkt dat ie al dood is... ze is toch zo kundig?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:23

F_Orumster schreef:
Het is meer dat sommigen zo kort door de bocht lijken te denken.

Dat Lenie steeds denkt dat ie al dood is... ze is toch zo kundig?

Het is niet door Lenie geconstateerd maar door een aantal deskundigen. Zij bracht alleen de boodschap :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:27

Ok.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:29

Hmm, volgens de NOS is de dood geconstateerd 'door twee medewerkers van de zeehondencreche'. Ik zou er eerst wel een DA bij willen zien, eigenlijk.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:33

Jilletje schreef:

Ik denk dat je bij je burgermeester moet zijn. Zij heeft alles steeds lopen frustreren. Niemand zegt dat heel texel fout is maar haar optreden verdiend zeker geen schoonheidsprijs.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:33

‎"Bultrug overleden

Zondag 16 december 10.15
Zojuist bevestigen de door het ministerie ingezette walvisdeskundigen dat de bultrug niet meer leeft. In opdracht van Naturalis in Leiden wordt het dier zo spoedig mogelijk door Rijkswaterstaat van de zandplaat weggehaald. Tot nader orde blijft het gebiedsverbod van kracht. Dit betekent dat er geen onbevoegde personen in de buurt van het dier en het gebied mogen komen." (http://www.texel.nl/actueel/nieuws-en-p ... 35861.html)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:34

FlyAway schreef:
‎"Bultrug overleden

Zondag 16 december 10.15
Zojuist bevestigen de door het ministerie ingezette walvisdeskundigen dat de bultrug niet meer leeft. In opdracht van Naturalis in Leiden wordt het dier zo spoedig mogelijk door Rijkswaterstaat van de zandplaat weggehaald. Tot nader orde blijft het gebiedsverbod van kracht. Dit betekent dat er geen onbevoegde personen in de buurt van het dier en het gebied mogen komen." (http://www.texel.nl/actueel/nieuws-en-p ... 35861.html)

Wel apart dat er nu ineens wel zo spoedig mogelijk actie ondernomen kan worden.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:36

Jilletje schreef:

Dat zegt Lauren_ helemaal niet, dat maak jij ervan. 1 tip: stap ff terug in bed en er weer uit, maar nu met je goede been eerst. ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:36

Ik weet niet veel van walvissen,maar wel veel van maritieme zaken,en bergings mogelijkheden,en heb geprobeert jullie in dit topic een beetje ekstra info op de maritieme kant van dit gebeuren te geven.
En ja....ik ken de mensen van noord gat,en ook de redders van de potvissen persoonlijk,en weet zeker dat ze dit klusje hadden kunnen klaren.
Of de bultrug dit echter op de lange duur overleefd had echter...geen idee,maar ik hoop dat ik jullie wel wel via scanner net de kans gegeven heb,om je iets meer in te leven.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:42

Pg, ik vond je updates en informatie erg fijn en duidelijk om te lezen, bedankt daarvoor... mede daardoor bleef het een beetje duidelijk en overzichtelijk wat er gebeurde

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:42

We zijn je dankbaar hoor PG!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:43

FlyAway schreef:
‎"Bultrug overleden

Zondag 16 december 10.15

Heel apart dat ie nu wel heel snel weggehaald kan worden. {:)-:

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:46

Dat maakte het zeker interessant, ppg! Kon gisteren met mijn ogen niet van die scanner af ;-) .
Mocht zoiets in de toekomst weer een keer gebeuren, dan hoop ik dat ze de mensen van Noordgat snel ter plaatse laten komen. Want dit typisch Nederlands gepolder heeft tot niets geleid. Daadkracht moet je op zo'n moment tonen. Onze vergadercultuur helpt niet....