Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Appelmoes_11 schreef:Hhilde schreef:
Ik niet. Een hond heeft er geen besef van en zal er nooit besef van krijgen. Een kind heeft er geen besef van maar zal er wel besef van krijgen. Een ENORM verschil.
Puur uit nieuwsgierigheid: hoe zit het met zwaar verstandelijk gehandicapten die het ook niet begrijpen en misschien wel lekker vinden? Hoe denken jullie daarover?
Peppertree schreef:Volgens mij bedoelt appelmoes of het dus ook ok is om deze te misbruiken, aangezien deze ook geen besef hebben.
_San87_ schreef:Peppertree schreef:Volgens mij bedoelt appelmoes of het dus ook ok is om deze te misbruiken, aangezien deze ook geen besef hebben.
Ik vraag me af of dat voor alle zwaar vertsandelijk gehandicapten opgaat. Een vriend van mij werkt met mensen met een IQ van bijvoorbeeld 35, maar die weten echt heel erg goed wat seks is, hoor.
Peppertree schreef:Volgens mij bedoelt appelmoes of het dus ok is om deze te misbruiken, aangezien deze ook geen besef hebben.
Vjestagirl schreef:_San87_ schreef:
Ik vraag me af of dat voor alle zwaar vertsandelijk gehandicapten opgaat. Een vriend van mij werkt met mensen met een IQ van bijvoorbeeld 35, maar die weten echt heel erg goed wat seks is, hoor.
Ik dacht dat je een IQ van minimaal 65 nodig had om het reflex van ademhalen te hebben?
NWDynamite schreef:Voor gehandicapte mensen/mensen met een geestelijke of lichamelijke beperking en bejaarden bestaan speciale prostituees.
Appelmoes_11 schreef:Peppertree schreef:Volgens mij bedoelt appelmoes of het dus ok is om deze te misbruiken, aangezien deze ook geen besef hebben.
Dat was inderdaad mijn vraag.
Of ze het echt allemaal niet doorhebben is een tweede jaVandaar dat ik specifiek vraag over degenen waarvan je (bijna) met zekerheid kunt zeggen dat dat inderdaad het geval is.
_San87_ schreef:Appelmoes_11 schreef:aag.
Of ze het echt allemaal niet doorhebben is een tweede jaVandaar dat ik specifiek vraag over degenen waarvan je (bijna) met zekerheid kunt zeggen dat dat inderdaad het geval is.
Dan kan je je ook afvragen of ze überhaupt de behoefte hebben. Lastig, wel.
Menino schreef:Ik denk niet dat je een IQ nodig hebt om een ademreflex te hebben. IQ is ookal zo'n menselijk begrip. Heeft m'n hond ookal nietEn die ademt ook
![]()
Ik kan me er geen voorstelling maken bij het feit dat er mensen zijn die helemaal geen verbaal vermogen hebben en zich niet bewust zijn van de wereld en de gebeurtenissen. Ik weet ook echt niet of dat soort mensen wel echt bestaan? Ja, comateuze mensen mss... Maar die worden mss ook ooit weer wakker. En gezien de praktische uitvoering daarvan (Die niet echt mogelijk is) ga ik daar niet eens over nadenken
...
Dat van die sekstherapeute had ook gezien ja. Best wel interessant.
DaniBanani schreef:Op zijn minst voelt een gehandicapt iemand er wel iets van. Penetratie zal, zeker bij weinig of geen seks, duidelijk voelbaar zijn en gedwongen pijpen lijkt me al helemaal geen prettige ervaring, ook zonder diepgaand besef van wat er gebeurt.
Bovendien gaat het in deze discussie steeds duidelijk over seks met eigen dieren. Bij andermans dieren is er immers ook een ander baasje in het spel die zich vreselijk kan voelen bij de gedachte dat hún geliefde dier voor zoiets verwerpelijks is gebruikt. Dat zal bij mensen alleen maar sterker gelden. En dan zou je dus een zwaar gehandicapt persoon moeten hebben, met een voorliefde voor pindakaas (of zalmgelei) die 't prima vind om dat overal vanaf te eten/likken, én je moet daar de ouder van zijn...en dat is een situatie die volgens mij én niet te vinden is én bij wet is verboden want incest.
Voor de oplettende lezer: je kan inderdaad, net als bij bestialiteit, zeggen dat het weliswaar verboden is maar niet per definitie schadelijk mits er geen dwang (vastbinden oid.) is en geen leed (dus ook niet van baasjes of familie). Een zwaar gehandicapt persoon die nooit weet van de wereld zal hebben en dol is op pindakaas zal zichzelf niet als slachtoffer beoordelen als ze die pindakaas oplikken van een piemel. Of als mama hem wekelijks even aftrekt. Ze weten immers niet, net zoals de hond, dat het om seks gaat en dus wel eens verwerpelijk en vies kan zijn.
Maar in dit opzicht vind ik dat mensen en dieren teveel verschillen, en dat een wettelijk onderscheid tussen mens-dier een stuk duidelijker is dan tussen ene mens-andere mens, en dat is een grens die ik dan ook niet wil overschrijden.
mika11 schreef:Dat is dan eigenlijk ook raar, waarvoor zou het strafbaar zijn als de overleden persoon toch geen pijn meer kan voelen.
.
mika11 schreef:Er zijn ook necrofielen, die doen het met een lijk.
Die hebben er ook geen weet meer van maar het is wel strafbaar.
Dat is dan eigenlijk ook raar, waarvoor zou het strafbaar zijn als de overleden persoon toch geen pijn meer kan voelen en geen besef meer heeft.
Maar mensen die het met dieren doen hebben even goed een steekje los als een necrofiel.