Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:18

Ik vind het heel erg dat alleenstaande ouders zo gepakt gaan worden door de VVD. Die hebben het al zwaar genoeg. Voor het eerst sinds jaren dus geen VVD voor mij deze keer

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:18

Babsiej schreef:
Pakken waar je recht op hebt!

Ik dacht dat je dan een profiteur was in de ogen van de VVD?

Als je zusje geen schulden meer heeft dan heeft ze toch ook geen bewindvoerder meer nodig?

En Shadow heeft wel een punt: als je het hebt over niet functionerende topmannen dan is het een incident en mag je niet iedereen over een kam scheren, maar over bijstandsmoeders mag je dat wel zeggen....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:20

Babsiej schreef:
Ja vind ik ook , daardoor heb ik het nu goed :D

Het kostte mijn zusje geen cent, mooi geregeld toch ?
En ik heb er ook wat voor gedaan hoor, mijn zusje had torenhoge schulden, die heb ik allemaal voor dr afgelost :') ( 11000 euro )

Maar het kostte de maatschappij wel € 100 per maand een x aantal jaren.
Waarschijnlijk is er loonbeslag gelegd en dit zal zijn ingehouden op haar uitkering en/of kwijtgescholden via de schuldsanering.
Waarom zou je geld van de maatschappij moeten ontvangen, om je zus haar administratie te doen?
Ik doe al ruim 15 jaar de administratie van mijn zieke gepensioneerde schoonvader, omdat hij het allemaal niet meer kan volgen/doen. Gewoon gratis en voor niets. ;)

Lauren_

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:24

En als de zorgpremie zo hoog wordt zullen vele (met mij) onverzekerd gaan rondlopen. Helpen moeten ze je toch wel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:25

Onverzekerd rond lopen kan en mág niet.Je moet je verplicht verzekeren.
Je kan een boete krijgen n.l.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:26

Dan betaal ik niet. En wordt ik er uit gegooid. Kiezen tussen eten of zorgpremie is niet zo moeilijk

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:27

Ik snap wel wat je zou kiezen,maar helaas werkt dat niet zo.
Je kan je premie niet betalen,maar dan krijg je een flinke boete.
Het is niet meer zo dat als je niet betaald je eruit word gegooid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:28

Lauren_ schreef:
Dan betaal ik niet. En wordt ik er uit gegooid. Kiezen tussen eten of zorgpremie is niet zo moeilijk

Zo werkt het niet, er wordt gewoon beslag gelegd op je uitkering/loon en je (achterstallige) premie wordt verplicht daarop ingehouden.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:31

Van een kale kip kun je niet plukken. Bijstand omlaag, toeslagen omlaag, geen banen, premie enorm, geen alleenstaande ouderkorting. Weet niet hoor, maar ik heb geen idee hoe ik het
Met twee kinderen vanaf 1 januari moet gaan doen. Er is een miminum grens hè? En eens houdt het op. Dus gaan we niet meer naar de dokter. Tandarts ook niet meer. Meer alimentatie
Heeft geen zin. Zeg mij maar hoe je dat in je eentje allemaal moet bolwerken

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:42

Electra63 schreef:
Babsiej schreef:
Ja vind ik ook , daardoor heb ik het nu goed :D

Het kostte mijn zusje geen cent, mooi geregeld toch ?
En ik heb er ook wat voor gedaan hoor, mijn zusje had torenhoge schulden, die heb ik allemaal voor dr afgelost :') ( 11000 euro )

Maar het kostte de maatschappij wel € 100 per maand een x aantal jaren.
Waarschijnlijk is er loonbeslag gelegd en dit zal zijn ingehouden op haar uitkering en/of kwijtgescholden via de schuldsanering.
Waarom zou je geld van de maatschappij moeten ontvangen, om je zus haar administratie te doen?
Ik doe al ruim 15 jaar de administratie van mijn zieke gepensioneerde schoonvader, omdat hij het allemaal niet meer kan volgen/doen. Gewoon gratis en voor niets. ;)

Wat een aannames. Jeetje mina. Ze is 4 jaar terug boos bij mijn moeder het huis uitgelopen met kind en had dus niks meer, enorme schulden opgebouwd en wilde geen contact meer met ons.

Uiteindelijk is ze bij een opvang terecht gekomen en is er dus uitkering aangevraagd en bewindvoering geregeld. Deze bewindvoering heeft niets gedaan behalve op schuldsanering aansturen. Uiteindelijk weer contact en dus enorme schulden, veel kosten erbij natuurlijk. Omdat de bewindvoerder alleen maar aanstuurde op schuldsanering en niks deed om schulden af te lossen heb ik aangeboden om haar te helpen, omdat ze inmiddels ook 2 maanden huurachterstand had, en bij 3 maanden eruit gegooid zou worden.

In Juni 2011 hebben we haar bewindvoerder ontslagen ( die dus 100 per maand kreeg voor haar diensten uit de bijzondere bijstand ) Ik ben aangewezen tot bewindvoerder bij de rechtbank. Ik heb van mijn eigen geld al haar schulden afbetaald, wat de maatschappij dus enorm veel geld heeft GESCHEELD omdat er niet gesaneerd is.

In september vorig jaar heb ik haar aan het werk geschopt dus ik heb 3 maanden 100 euro terug gekregen voor de 11000 die ik heb betaald, nou idd een enorme profiteur!! Wat denk je dat het de maatschappij gekost had als de schulden waren gesaneerd met een bijstandsuitkering? Vermoedelijk zou er 9000 !!! weggesaneerd worden hoor :')

Oh en elke bewindvoerder heeft recht op salaris hoor, ik ben gewoon officieel bewindvoerder, ook uitgesproken door de rechtbank, dat er per ongeluk een familieband is maakt daarin helemaal niets uit. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:46

Tjaa, Babsiej,
ik reageer alleen maar op wat jij schrijft! Jouw woorden waren: pakken wat er te pakken is. Als je niet het gehele verhaal vertelt, moet je niet boos worden als mensen niet reageren zoals je zou willen.
Verder chapeau hoor, als jij alles hebt afbetaald voor je zusje, maar dat heb je dan wel voor je zusje gedaan: zij moet jou dankbaar zijn, niet de maatschappij.

Edit, ik heb ook wel eens met bewindvoerders te maken, daar zitten een hoop rotte appels tussen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:49

Iemand toevallig gister debat op 2 gezien? Het ging over de zorgkosten en dat mensen bang zijn dat ze dadelijk de zorg niet meer kunnen betalen.

En grappig he, al die bangmakerij door Rutte. Zo is het toch niet meer leuk nu...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:52

In het laatste debat zal Samsom daar wel reactie op geven op al dat gedreig van Rutte, ik vind het een zwaktebod, maar er zullen mensen zijn die het geloven en die komen dan later van de koude kermis thuis

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:54

Ze staan nu gelijk in de peilingen. Zal me rot lachen als Rutte geen MP wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:58

Kan ie eindelijk ergens eens niet om lachen :D :D :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:06

Idd. En met nog veel meer VVD stemmers... ik krijg nu ook een banner van Stem VVD :P

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:32

purny schreef:
Iemand toevallig gister debat op 2 gezien? Het ging over de zorgkosten en dat mensen bang zijn dat ze dadelijk de zorg niet meer kunnen betalen.

En grappig he, al die bangmakerij door Rutte. Zo is het toch niet meer leuk nu...

Ik heb het debat op 2 gezien ja.... Kwam mooi naar voren dat mensen in eenzelfde situatie toch een heel andere visie kunnen hebben :-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:27

Die visie hangt wel vaak samen met het inkomen of andere omstandigheden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:24

Babsiej schreef:
Rinske schreef:
Superwoman: zoals je in de tabel kunt zien wordt het leven voor mensen zonder topinkomen onbetaalbaar.
En de bijstand voor alleenstaande oudere omlaag, want die kunnen nog wel wat missen?????

Ik doe de bewindvoering van mijn zusje. Zat ook in de bijstand begin dit jaar nog. 1 kindje.

931 euro bijstand.
263 euro huurtoeslag
70 euro zorgtoeslag
80 euro kindgebonden budget
60 euro kinderbijslag.

Alimentatie krijgt ze niet daarvoor in de plaats is hij 3 dagen per week bij zn vader die zelf de zorgkosten daarvoor draagt.

Totaal 1404 euro. wat ze maandelijks kreeg.

Daar moest ze van betalen 505 euro huur, 97 zorgpremie, gas water en licht 156 euro, internet tv 38 euro, en leefgeld 200 euro.

Blijft er maandelijks 408!!! euro over hoor. En mijn salaris van 100 euro werd vergoed uit de bijzondere bijstand!

Dus zooooooo slecht hebben ze het niet hoor, als er 200 over blijft lijkt me dat ook voldoende. :')
Mijn zusje heb ik persoonlijk aan t werk geschopt, en toen kon t ineens wel..

Ze komt 200 tekort bij 400 zorgpremie van de p.vdA en minder huurtoeslag

Afbeelding

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:28

Electra63 schreef:
Tjaa, Babsiej,
ik reageer alleen maar op wat jij schrijft! Jouw woorden waren: pakken wat er te pakken is. Als je niet het gehele verhaal vertelt, moet je niet boos worden als mensen niet reageren zoals je zou willen.
Verder chapeau hoor, als jij alles hebt afbetaald voor je zusje, maar dat heb je dan wel voor je zusje gedaan: zij moet jou dankbaar zijn, niet de maatschappij.

Edit, ik heb ook wel eens met bewindvoerders te maken, daar zitten een hoop rotte appels tussen.

Ik had daar ook al gezegd dat ik alle schulden af heb betaald.. dus al zou ik nu nog 100 per maand ontvangen zit ik er nog lang niet hoor...

Ik heb het ook voor mijn zusje gedaan, met de gedachte dat ik vind dat de maatschappij niet op hoeft te draaien voor haar foute beslissingen. En zo zijn er nog veel meer, leven als een god in frankrijk, en dan de schuldsanering in.

Maak het dagelijks mee in mn werk.. Een punt waar wat mij betreft enorm op bezuinigd mag worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:31

@Babsiej
Je praat nu wel over andere mensen die jij als cliënt hebt/had,je werk is toch privé?
Oke je noemt geen namen,maar je beschuldigt je cliënten nu wel.Het zou je als bewindvoerder niet uit mogen maken hoe mensen leven.Jij moet alleen je werk doen zoals het moet toch?[lijkt mij wel].

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:36

BaileyMix schreef:
Ik schrik er echt een beetje van dat zoveel mensen op PVV stemmen...

Ik ook wel, of eigenlijk.. verbaas me vooral over de hoeveelheid PVV stemmers op bokt? Hoe kan het dat dat zo afwijkt van het landelijk gemiddelde? Of zegt dat toch iets over het paardenvolk..?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:37

Zo zien we allemaal dingen in ons werk Babsiej. Ik zie bijvoorbeeld bejaarden die meer dan een uur moeten wachten op toiletgang, omdat er geen geld is voor verplegend personeel. Als ik dan zie dat mijn baas meer dan 4 ton per jaar verdient, dan vind ik dat het daar scheef gaat. De zorgbehoevenden zijn de dupe.
En als ik dan zie dat het CDA wil dat de zorgbehoevenden de woonkosten voor een tehuis zelf moeten gaan betalen, dan zie ik al heel veel schrijnende gevallen gebeuren: want waar moet een zwaar dementerende heen als hij weinig/geen geld heeft?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:38

Ireen_ schreef:
Ik ook wel, of eigenlijk.. verbaas me vooral over de hoeveelheid PVV stemmers op bokt? Hoe kan het dat dat zo afwijkt van het landelijk gemiddelde? Of zegt dat toch iets over het paardenvolk..?

Ja dat is al jaren zo en je krijgt er weinig inzicht in buiten ik vind dat hij goede dingen zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:40

Babsiej, ik vraag me af of je zusje het zo leuk vindt dat jij haar financiële situatie beschrijft met getallen erbij op een openbaar forum? Dit heeft niks te maken met wat jij stemt of wat ik stem maar ik zou het niet kunnen waarderen als ik haar was (overigens vind ik het knap wat je gedaan hebt, daar niet van)...