Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:Pakken waar je recht op hebt!
Babsiej schreef:Ja vind ik ook , daardoor heb ik het nu goed![]()
Het kostte mijn zusje geen cent, mooi geregeld toch ?
En ik heb er ook wat voor gedaan hoor, mijn zusje had torenhoge schulden, die heb ik allemaal voor dr afgelost( 11000 euro )
Electra63 schreef:Babsiej schreef:Ja vind ik ook , daardoor heb ik het nu goed![]()
Het kostte mijn zusje geen cent, mooi geregeld toch ?
En ik heb er ook wat voor gedaan hoor, mijn zusje had torenhoge schulden, die heb ik allemaal voor dr afgelost( 11000 euro )
Maar het kostte de maatschappij wel € 100 per maand een x aantal jaren.
Waarschijnlijk is er loonbeslag gelegd en dit zal zijn ingehouden op haar uitkering en/of kwijtgescholden via de schuldsanering.
Waarom zou je geld van de maatschappij moeten ontvangen, om je zus haar administratie te doen?
Ik doe al ruim 15 jaar de administratie van mijn zieke gepensioneerde schoonvader, omdat hij het allemaal niet meer kan volgen/doen. Gewoon gratis en voor niets.
purny schreef:Iemand toevallig gister debat op 2 gezien? Het ging over de zorgkosten en dat mensen bang zijn dat ze dadelijk de zorg niet meer kunnen betalen.
En grappig he, al die bangmakerij door Rutte. Zo is het toch niet meer leuk nu...
Babsiej schreef:Rinske schreef:Superwoman: zoals je in de tabel kunt zien wordt het leven voor mensen zonder topinkomen onbetaalbaar.
En de bijstand voor alleenstaande oudere omlaag, want die kunnen nog wel wat missen?????
Ik doe de bewindvoering van mijn zusje. Zat ook in de bijstand begin dit jaar nog. 1 kindje.
931 euro bijstand.
263 euro huurtoeslag
70 euro zorgtoeslag
80 euro kindgebonden budget
60 euro kinderbijslag.
Alimentatie krijgt ze niet daarvoor in de plaats is hij 3 dagen per week bij zn vader die zelf de zorgkosten daarvoor draagt.
Totaal 1404 euro. wat ze maandelijks kreeg.
Daar moest ze van betalen 505 euro huur, 97 zorgpremie, gas water en licht 156 euro, internet tv 38 euro, en leefgeld 200 euro.
Blijft er maandelijks 408!!! euro over hoor. En mijn salaris van 100 euro werd vergoed uit de bijzondere bijstand!
Dus zooooooo slecht hebben ze het niet hoor, als er 200 over blijft lijkt me dat ook voldoende.![]()
Mijn zusje heb ik persoonlijk aan t werk geschopt, en toen kon t ineens wel..
Electra63 schreef:Tjaa, Babsiej,
ik reageer alleen maar op wat jij schrijft! Jouw woorden waren: pakken wat er te pakken is. Als je niet het gehele verhaal vertelt, moet je niet boos worden als mensen niet reageren zoals je zou willen.
Verder chapeau hoor, als jij alles hebt afbetaald voor je zusje, maar dat heb je dan wel voor je zusje gedaan: zij moet jou dankbaar zijn, niet de maatschappij.
Edit, ik heb ook wel eens met bewindvoerders te maken, daar zitten een hoop rotte appels tussen.
Ireen_ schreef:Ik ook wel, of eigenlijk.. verbaas me vooral over de hoeveelheid PVV stemmers op bokt? Hoe kan het dat dat zo afwijkt van het landelijk gemiddelde? Of zegt dat toch iets over het paardenvolk..?