Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:43

gummie schreef:
Sparky10 heeft net uitgebreid een onderbouwing gegeven..... Daar werd toch om gevraagd? dan is het toch klaar?

Ik vind het overigens niet zo gek dat men "in de slachtofferrol" (zoals Sonja-vR dat wil noemen) kruipt, aangezien niet zozeer gewoon om onderbouwing, maar om keiharde verdediging wordt gevraagd waar vervolgens toch wel weer korte metten mee wordt gemaakt.

Reageren met onderbouwing is volgens mij meer kanonnenvoer geworden, dan dat het geaccepteerd en gerespecteerd wordt ongeacht of iemand het er mee eens is.

Als je als onderbouwing geeft dat je struikelt over de moskeeën terwijl er 2 zijn en daaraan toevoegt dat er in moslimlanden geen kerken staan, kan ik dat toch niet als onderbouwing zien meer als de eigen perceptie
Dus ik zet daar de realiteit tegenover, dat is geen afkatten maar rechtzetten

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:44

gummie schreef:
Sparky10 heeft net uitgebreid een onderbouwing gegeven..... Daar werd toch om gevraagd? dan is het toch klaar?

Ik vind het overigens niet zo gek dat men "in de slachtofferrol" (zoals Sonja-vR dat wil noemen) kruipt, aangezien soms niet zozeer gewoon om onderbouwing, maar om keiharde verdediging wordt gevraagd waar vervolgens toch wel weer korte metten mee wordt gemaakt.

Reageren met onderbouwing is volgens mij meer kanonnenvoer geworden, dan dat het geaccepteerd en gerespecteerd wordt ongeacht of iemand het er mee eens is.

ja de onderbouwing moet wel kloppen
en is dat niet het proces van discussieren, proberen elkaars argumenten te weerleggen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:50

Er word in NL nog altijd een van de grondwetten nageleefd en dat is vrijheid van geloofsovertuiging. Dat daar veel moskeeën bijkomen heeft er alleen maar mee te maken dat het een geloofsovertuiging is. Hier zie ik duidelijk een vorm van haat voor de Islam voorbij komen bij de PVV en dat heeft alleen maar te maken met de generalisering die plaats heeft gevonden in NL door de jaren heen. Veel mensen vergeten blijkbaar dat er bij de coalitie van Wilders ook zeer rotte appeltjes rondhangen. Zolang Wilders nog aandacht krijgt met zijn gezeik over de Islam zou hij altijd wel wat te zeiken hebben. Zo'n man moet gauw vergeten worden!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:07

gummie schreef:

Ik vind het overigens niet zo gek dat men "in de slachtofferrol" (zoals Sonja-vR dat wil noemen) kruipt, aangezien soms niet zozeer gewoon om onderbouwing, maar om keiharde verdediging wordt gevraagd waar vervolgens toch wel weer korte metten mee wordt gemaakt.

Ben jij tegenwoordig gespreksleider? :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:32

_O- :j :D

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:39

dan zal ik nog wat kanonnenvoer neerzetten :D
als je 40 jaar in het westen hebt gewoond (in mijn geval in Leiden) waarvan de helft in een wijk die daar bekend staat als de gazastrook ,waar je de meeste van je buren niet eens kon verstaan(aanpassingsprobleem) als er 2 minuten stilte wordt gevraagd voor de slachtoffers van de aanslag op het WTC en je buurman gaat in die 2 min keihard islamitische muziek opzetten en tegelijkertijd staat er op de hoek een groep Marokkanen te dansen
als je iedere dag in je werk als buschauffeur aanloopt tegen noordafrikanen die toch echt vinden dat zij gratis met de bus meemogen en jij ze betrapt dat er dan direct agressief gereageerd word in de vorm van dreigen ,spugen,slaan en duwen
als je bij het arbeidsbureau komt voor een vacature en er gewoon tegen je gezegd wordt dat je die niet meekrijgt omdat je niet van buitenlandse afkomst bent
en zo kan ik nog heel lang doorgaan, dit is 1 van de redenen dat ik PVV stem
voordat mensen denken dat ik in een slachtoffer rol kruip ,nee dat doe ik niet,ik vind dat Nederland voor de nederlanders is en dat ons geld hier blijft inplaats van dat het in een bodemloze put gestort word die afrika heet(een containers condooms per jaar vind ik voldoende),ik ben ook niet verbitterd mochten mensen dat soms denken ik ben alleen al dat tuig en of het nu moslims,oosteuropeanen(die hier continu aan de grensstreek je schuur leeghalen)of wat voor volk het ook is zo verschrikkelijk zat
en ja er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zeggen dat ik mijn boktnaam eer aan doe :D
Laatst bijgewerkt door Redneck1 op 08-05-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:58

Redneck1 schreef:
dan zal ik nog wat kanonnenvoer neerzetten :D
als je 40 jaar in het westen hebt gewoond (in mijn geval in Leiden) waarvan de helft in een wijk die daar bekend staat als de gazastrook ,waar je de meeste van je buren niet eens kon verstaan(aanpassingsprobleem) als er 2 minuten stilte wordt gevraagd voor de slachtoffers van de aanslag op het WTC en je buurman gaat in die 2 min keihard islamitische muziek opzetten en tegelijkertijd staat er op de hoek een groep Marokkanen te dansen
als je iedere dag in je werk als buschauffeur aanloopt tegen noordafrikanen die toch echt vinden dat zij gratis met de bus meemogen en jij ze betrapt dat er dan direct agressief gereageerd word in de vorm van dreigen ,spugen,slaan en duwen
als je bij het arbeidsbureau komt voor een vacature en er gewoon tegen je gezegd wordt dat je die niet meekrijgt omdat je niet van buitenlandse afkomst bent
en zo kan ik nog heel lang doorgaan, dit is 1 van de redenen dat ik PVV stem
voordat mensen denken dat ik in een slachtoffer rol kruip ,nee dat doe ik niet,ik vind dat Nederland voor de nederlanders is en dat ons geld hier blijft inplaats van dat het in een bodemloze put gestort word die afrika heet(een containers condooms per jaar vind ik voldoende),ik ben ook niet verbitterd mochten mensen dat soms denken ik ben alleen al dat tuig en of het nu moslims,oosteuropeanen(die hier continu aan de grensstreek je schuur leeghalen)of wat voor volk het ook is zo verschrikkelijk zat

_/-\o_

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:02

Quellian schreef:
Winged schreef:
http://ruttesrapport.rtlnieuws.nl/
Toch goed op weg dacht ik?

Hoef je ook niet echt blij mee te zijn, dacht ik zo.
Als het aan het merendeel van de Nederlanders ligt komt VVD niet meer aan top. En dat heeft vooral met Rutte te maken.

Ik doelde meer op het halen van zijn beloftes. Toch wel aardig aan het woord gehouden dus om nou te zeggen dat alle partijen zich niet aan hun woord houden...

Overigens vrees ik dat er een erg links kabinet komt of een partij die overal tegenaan schopt. We moeten bezuinigen en dat doet zeer. Maar als we er nu niks aan doen, word die schuld alleen maar hoger en zitten we er later alsnog mee. En dan doet het nog veel meer zeer.... Ingrijpen nu het kan. Had al veel eerder gemoeten.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:04

Ik geloof echt wel dat als je in een buurt woont zoals Redneck1 beschrijft dat je niet vrolijk wordt van wat er om je heen gebeurd. Dat je dit graag opgelost wilt zien en dan gaat stemmen bij een partij die zegt er wat aan te doen.
Vanuit dat oogpunt begrijp ik de keuze voor de PVV wel.
Maar helaas zal blijken dat de PVV niet meer kan en zal doen dan andere andere partijen die dit gedrag van buitenlanders ook niet kunnen waarderen.

Het ontwikkelings geld wat nederland betaald is met de beste bij-bedoelingen. Nederland krijgt door handel met het buitenland 75% van de inkomsten binnen. Door ons ontwikkelingsgeld wordt ons heel veel buitenlands werk (inkomsten) gegunt. Gaat echt om vele miljarden!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:05

Ik heb in een wijk in Utrecht gewoont die bekent staat als klein Istanboel en ik ben blij dat ik mijn verblijf daar heel anders heb ervaren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:05

Redneck1 schreef:

Dat heet discriminatie en moet je gewoon aangeven, want dat mag niet

Als je veel met de negatieve kant van nieuwkomers wordt geconfronteerd is het begrijpelijk dat je zo gaat denken, alleen Wilders lost dat niet op. hij heeft daar ook geen enkele poging toe gedaan toen hij de kans had, omdat hij weet dat hij daar niet mee scoort het vergt tijd

Samsom is een dag per week mee gaan lopen in een achterstandswijk juist om dicht op dat soort problemen te kunnen komen. De SP had in de jaren 80 al voorstellen om die zaken op te lossen en heeft dat ook op stedelijk niveau gedaan, net zo als de LPF en PVDA in Rotterdam op dit dossier veel bereikt hebben

Er zijn achterstands wijken waar veel verbeterd is, de overlast veroorzakende jongeren adequaat worden aangepakt, maar je hoort zelden over dingen die goed gaan en het is nu eenmaal een langdurig proces.

Dus ik begrijp je onvrede wel, maar ik denk niet dat je door op de PVV te stemmen iets bijdraagt aan de oplossing, of confronteer Geert met de beloftes die hij gedaan heeft
Daar krijg je toch geen antwoord op in tegenstelling tot andere partijen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:24

sarabande schreef:
Redneck1 schreef:

Dat heet discriminatie en moet je gewoon aangeven, want dat mag niet

Als je veel met de negatieve kant van nieuwkomers wordt geconfronteerd is het begrijpelijk dat je zo gaat denken, alleen Wilders lost dat niet op. hij heeft daar ook geen enkele poging toe gedaan toen hij de kans had, omdat hij weet dat hij daar niet mee scoort het vergt tijd

Samsom is een dag per week mee gaan lopen in een achterstandswijk juist om dicht op dat soort problemen te kunnen komen. De SP had in de jaren 80 al voorstellen om die zaken op te lossen en heeft dat ook op stedelijk niveau gedaan, net zo als de LPF en PVDA in Rotterdam op dit dossier veel bereikt hebben

Er zijn achterstands wijken waar veel verbeterd is, de overlast veroorzakende jongeren adequaat worden aangepakt, maar je hoort zelden over dingen die goed gaan en het is nu eenmaal een langdurig proces.

Dus ik begrijp je onvrede wel, maar ik denk niet dat je door op de PVV te stemmen iets bijdraagt aan de oplossing, of confronteer Geert met de beloftes die hij gedaan heeft
Daar krijg je toch geen antwoord op in tegenstelling tot andere partijen.

noem mij dan en andere partij met oplossingen voor problemen?
Van file tot veiligheid op straat....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:30

geerke schreef:
noem mij dan en andere partij met oplossingen voor problemen?
Van file tot veiligheid op straat....

Er bestaat geen partij die alles kan oplossen
Er bestaan wel partijen die zo veel mogelijk proberen uit te voeren wat in hun programma staat, of iig oppositie daarvoor te voeren
Wilders is zon beetje de enige die helemaal niets van wat hij beloofde heeft gedaan
Fleur Agema is daar, met name over het pakket voor de zorg en ouderen, heel boos over geweest tijdens de onderhandelingen maar ze werd door niemand serieus genomen ook niet door degene met wie ze daar als secondant zat. Dat lijkt me aardig frustrerend.

Wilders speelt gewoon in op de waan van de dag, zoals hij het nu opeens over Europa heeft zonder uit te leggen wat hij daar nu mee wil als Nederland uit Europa gaat en de gulden terug laat keren. Dat is dus makkelijk roepen wat er achter de tap ook geroepen wordt.

Redneck1

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:46

De PVV is de enigste partij die dit hard aan wil pakken, de rest wil alleen maar z'n kop in het zand steken en verder pappen en nat houden
maar als je als partij continue gedemoniseerd word (en ik weet dat Geert daar zelf aan mee gewerkt heeft met z'n loze en soms domme uitspraken) en alleen maar tegengewerkt word door de (Bijna) rest van de 2e kamer het heel moeilijk is om iets te bereiken
vergeet niet dat hij uit de onderhandelingen is gestapt omdat hij de bezuinigingen te ver vond gaan en nu zegt iedereen dat hij draait en niks bereikt heeft terwijl hij wel het kabinet heeft laten vallen voor zijn partij standpunten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:05

Als de PVV de enige partij zou zijn die dit aan wil pakken (en ik zou zeggen lees de programma's van de andere partijen eens), dan heeft hij daar 1 1/2 jaar de tijd voor gehad om daar eisen over te stellen
Maar hij liet het bij eisen over immigratie die al zo streng zijn dat die ivm met regels van de EU niet kunnen en dat weet hij. Verder waren die paar Burka draagsters, de dierenpolitie en dat Mauro weg moest veel belangrijker voor hem.

Nogmaals vraag hem wat hij gedaan heeft in de kwesties waar jij belang aan hecht, dat mag, normaal gesproken bij een politieke partij

Hij is uit de onderhandelingen gestapt, nadat hij alles wat 7 weken lang met hem besproken was ondertekend had, omdat hij na overleg met zijn partijbrein begreep dat het hem kiezers zou kosten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:11

gummie schreef:
_O- :j :D

Hij was best leuk, toch?

Ach, ik woon in een oude wijk in Rotterdam, ik heb ook andere ervaringen. Natuurlijk kom ik ook die k.u.t.-jochies tegen, vooral in het verkeer, maar verder heb ik niet meer last van hen dat van anderen. In een grote stad is het nu eenmaal druk en heb je snel last van anderen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:19

.... moslims, Oost-Europeanen.
Waarom niet Turken, Marokkanen, Polen enz.
Of Islamieten, Katholieken (schijnen veel Polen met overtuiging te zijn) enz.

Eenzijdig generaliseren en foutief interpreteren vind ik dat.
Daarmee niet te bestaande problemen ontkennend. Maar wel aangevend waarom onder andere geen pvv voor mij.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:33

sarabande schreef:
Hij is uit de onderhandelingen gestapt, nadat hij alles wat 7 weken lang met hem besproken was ondertekend had, omdat hij na overleg met zijn partijbrein begreep dat het hem kiezers zou kosten.

maar daar draait het toch om,bij elke politieke partij, je hebt een partijprogramma waar kiezers op stemmen(sommige misschien niet ,die stemmen op de mooie blauwe ogen van de lijsttrekker) en als je teveel van je programma afwijkt of te makkelijk instemd kost dat je kiezers ,en daar is niets vreemds aan zo werkt dat nu eenmaal bij elke partij

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:43

Redneck1 schreef:
sarabande schreef:

maar daar draait het toch om,bij elke politieke partij, je hebt een partijprogramma waar kiezers op stemmen(sommige misschien niet ,die stemmen op de mooie blauwe ogen van de lijsttrekker) en als je teveel van je programma afwijkt of te makkelijk instemd kost dat je kiezers ,en daar is niets vreemds aan zo werkt dat nu eenmaal bij elke partij

Ik vind het prima als je op de PVV stemt om het immigratiebeleid (ik heb er wel niets van gemerkt), maar dan niet mekkeren over het inleveren van bepaalde zaken. Nu trekt de PVV zich terug, maar heeft in eerste instantie wel een groot deel van de plannen gesteund, waaronder € 9 per recept en verhoging eigen risico e.d. , de bezuinigingen op de GGZ, verhogen AOW-leeftijd enz. want dat krijg je er allemaal gratis bij :D.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:45

Redneck1 schreef:

Maar wellicht had hij zich dat kunnen bedenken toen hij 7 weken lang punt voor punt akkoord ging en al die punten ook met zijn goedkeuring ondertekende.

Door na deze handelingen opeens weg te lopen heeft hij een paria van zichzelf in de politiek gemaakt. Hij kan dus blijven roepen en wellicht veel kiezers krijgen die net zoals jij geloven dat er enige werkelijkheid in dat geroep zit, maar hij krijgt nooit meer de macht die hij gehad heeft, dus het is nog onwaarschijnlijker dat hij de beloftes die hij doet ook waar kan maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:47

Ik hoop van harte dat Wilders die macht niet nog een keer gaat krijgen, maar ik sluit het op voorhand niet uit.

sarabande

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:52

Ach als er een vijand is maakt dat vaak dat de rest saamhoriger wordt, ben heel benieuwd. De D66 man zat gisteren bij P&W al flink partijpolitiek te bedrijven, hij heeft de piketten vast uit gezet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:52

Electra63 schreef:
Ik vind het prima als je op de PVV stemt om het immigratiebeleid (ik heb er wel niets van gemerkt), maar dan niet mekkeren over het inleveren van bepaalde zaken. Nu trekt de PVV zich terug, maar heeft in eerste instantie wel een groot deel van de plannen gesteund, waaronder € 9 per recept en verhoging eigen risico e.d. , de bezuinigingen op de GGZ, verhogen AOW-leeftijd enz. want dat krijg je er allemaal gratis bij :D.

De enige partij die volgens mij stappen heeft gezet mbt het immigratiebeleid is een paar jaar geleden de VVD geweest met Rita Verdonk als Minister voor Vreemdelingenzaken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:53

Winged schreef:
De enige partij die volgens mij stappen heeft gezet mbt het immigratiebeleid is een paar jaar geleden de VVD geweest met Rita Verdonk als Minister voor Vreemdelingenzaken.

Nee hoor die voerde het beleid uit dat Cohen als staatssecretaris had neergezet. Vandaar haar regels zijn regels

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:55

sarabande schreef:
Winged schreef:

Nee hoor die voerde het beleid uit dat Cohen als staatssecretaris had neergezet. Vandaar haar regels zijn regels

Cohen is bij mijn weten alleen staatssecretaris geweest van Justitie?