suuzepuus schreef:Hadden ze kinderen?
Twee pleegkinderen toch?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Wat moet een 'simpele' burger nou met een wapen?
Debbie schreef:Oh.. hebben jullie gelezen dat een van de slachtoffers niet eens is overleden aan de kogels maar aan een hartstilstand? Is zich dus letterlijk doodgeschrokken..Citaat:ALPHEN AAN DEN RIJN - Van de zes slachtoffers van de schietpartij in Alphen konden er drie geen kant op om de doodeenvoudige reden dat zij in een scootmobiel zaten. Op die manier waren zij wel heel eenvoudige slachtoffers voor de schutter.
Waar veel andere mensen winkels konden in rennen, zich verschuilen achter toonbanken en winkelstellingen om te ontkomen aan de dodelijke kogelregen, konden de 91-jarige Alie van Doorn, de 80-jarige Frans Deutekom en de 49-jarige Michael Boezaard geen kant op. Overigens overleed Frans Deutekom niet door kogels, maar aan een hartstilstand; hij schrok zich letterlijk dood. De 91-jarige vrouw werd nog wel een winkel binnengereden door te hulp geschoten omstanders, maar was toen al van dichtbij door haar hoofd geschoten.Inmiddels is duidelijk wie verder bij de schietpartij om het leven zijn gekomen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9515 ... html?p=2,1
Quellian schreef:Maar dan nog, van de dader in dit geval was bekend dat hij psychische problemen had. Valt gewoon niet goed te praten.
Huertecilla schreef:Quellian schreef:Maar dan nog, van de dader in dit geval was bekend dat hij psychische problemen had. Valt gewoon niet goed te praten.
Heb jij er enig idee van hoeveel mensen er ´psychische problemen´ hebben?
Wil je die allemaal uit verantwoordelijk functies ontheffen en uit de auto halen?
Achteraf weet iedereen met vingers te wijzen, maar als het om meer geld voor geestelijke zorg gaat of om verzwaring van de eisen voor een rijbewijs is NL hier te klein en daar te kort.
Martine_R schreef:Een auto brengt je nog altijd van A naar B. Lijkt me wat raar om mensen met een psychisch probleem een rijbewijs te ontzeggen. En door alcohol te drinken heb je alleen jezelf, je schenkt niet letterlijk een ander vol.
Martine_R schreef:Lijkt me wat raar om mensen met een psychisch probleem een rijbewijs te ontzeggen. En door alcohol te drinken heb je alleen jezelf, je schenkt niet letterlijk een ander vol.
oomens schreef:Het verschil tussen auto's en vuurwapens is vooral dat er veel meer auto's dan vuurwapens in omloop zijn in Nederland.
Bovendien worden auto's over het algemeen een stuk onzorgvuldiger gebruikt dan vuurwapens: hoeveel (sport)schutters of jagers zouden hun lippen stiften, een cd wisselen, de TomTom instellen, een telefoontje plegen, etc. terwijl ze staan te schieten?
StillAngel schreef:Wat ik mij afvraag (ken het hele winkelcentrum niet) , hebben de winkels daar geen nooduitgang die naar buiten leid? Hier heb je dat namelijk wel bij zowat alle winkels.