Patty, gelukkig bepaal jij helemaal niets.
Ik heb zelf jarenlang keihard gewerkt, kreeg daarna een kindje, die inmiddels ruim 5 is en ik studeer weer, omdat ik straks een leuke parttime baan wil, maar nu nog effe niet. Of ik ga toch proberen om een leuke parttime job te vinden in mijn oude werk (al denk ik dat dat lastig wordt, want die willen vooral fulltime werkende mensen of 4 dagen per week en nee, dat ga ik niet doen voorlopig, want dan zie ik mijn kind te weinig). Nou en of ik mijn AOW straks vang, hoor, als ik het geluk heb die leeftijd te mogen bereiken.......
En ik heb bewondering voor huismoeders die echt jarenlang voor hun kids gezorgd hebben, vrijwilligerswerk gedaan hebben, of dat nou op school is of ergens anders. Je krijgt tegenwoordig ook niet zomaar een uitkering, WAO of WIA meer, dus hou nou eens op met dat gezeur over onterechte uitkeringen. Heb je het zelf wel eens gehad eigenlijk? Ik heb wel eens WW gehad en ook WAO, nou, geloof me, daar zaten een hele hoop regeltjes en eisen aan vast, voordat je daar voor in aanmerking kwam, hoor.

AOW krijgt elke Nederlander en ik vind dat helemaal prima.