Teddy321 schreef:Hermelientje schreef:Randalinpony je merkte al eerder op dat bij alle geloven de vrouw niet vooraan stond toen de rechten werden uitgedeeld (plichten heeft ze meestal zat).
Omdat ik vond dat het toch ergens bij onze cultuur hoorde ging ik voor mijn jongste dochter toen ze een jaar of zes was een kinderbijbel voorlezen. Na een paar hoofdstukken (je weet wel adam en eva en die appel) zei ze "Hé mam is dit boek soms door een mijnheer geschreven? Ik vind er eigenlijk niet zoveel aan"![]()
Vinden dat de vrouw een andere taak heeft zoals christenen/joden/moslims die streng in de leer zijn is een openlijke vorm van discriminatie. Je weet dan wel waar je aan toe bent, ik ben het er absoluut niet mee eens maar het is wel duidelijk. Zeker zo erg vind ik die verborgen discriminatie, mannen die net doen alsof ze vinden dat vrouwen gelijke rechten hebben maar ze ondertussen helemaal niet serieus nemen. Dat komt in Nederland echt nog zo veel voor, bij banken, bij universiteiten, bij veel bedrijven. Het gevolg is dan dat vrouwen zelf vaak maar wat meer aanrecht kiezen want dat geeft minder frustratie dan maar blijven hopen op die hogere functie die toch echt nooit gaat komen.
Erger nog, tot ver in de jaren 80 werden mannen beter betaald dan vrouwen, en dit terwijl ze dezelfde functie uitoefenden.
Nog erger nog steeds hoor. Laatst nog gelezen, vrouwen studeren nu sneller af en met hogere cijfers dan mannen, maar ze gaan onmiddellijk 20% minder verdienen dan mannen (je noemt hun functie gewoon iets anders, probleem werkgever opgelost).