zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:40

Teddy321 schreef:
Hermelientje schreef:
Randalinpony je merkte al eerder op dat bij alle geloven de vrouw niet vooraan stond toen de rechten werden uitgedeeld (plichten heeft ze meestal zat).

Omdat ik vond dat het toch ergens bij onze cultuur hoorde ging ik voor mijn jongste dochter toen ze een jaar of zes was een kinderbijbel voorlezen. Na een paar hoofdstukken (je weet wel adam en eva en die appel) zei ze "Hé mam is dit boek soms door een mijnheer geschreven? Ik vind er eigenlijk niet zoveel aan" :D

Vinden dat de vrouw een andere taak heeft zoals christenen/joden/moslims die streng in de leer zijn is een openlijke vorm van discriminatie. Je weet dan wel waar je aan toe bent, ik ben het er absoluut niet mee eens maar het is wel duidelijk. Zeker zo erg vind ik die verborgen discriminatie, mannen die net doen alsof ze vinden dat vrouwen gelijke rechten hebben maar ze ondertussen helemaal niet serieus nemen. Dat komt in Nederland echt nog zo veel voor, bij banken, bij universiteiten, bij veel bedrijven. Het gevolg is dan dat vrouwen zelf vaak maar wat meer aanrecht kiezen want dat geeft minder frustratie dan maar blijven hopen op die hogere functie die toch echt nooit gaat komen.

Erger nog, tot ver in de jaren 80 werden mannen beter betaald dan vrouwen, en dit terwijl ze dezelfde functie uitoefenden.

Nog erger nog steeds hoor. Laatst nog gelezen, vrouwen studeren nu sneller af en met hogere cijfers dan mannen, maar ze gaan onmiddellijk 20% minder verdienen dan mannen (je noemt hun functie gewoon iets anders, probleem werkgever opgelost).

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:42

janesmith schreef:
Maar vrouwen gaan daar zelf ook slecht mee om. Ik lees heel veel vrouwen die vinden dat je moet toestaan dat vrouwen om geloofsredenen apart moeten zwemmen, sporten, studeren etc..etc.. Dat zijn verworvenheden waar vrouwen voor ons heel hard voor hebben moeten knokken. En hele groepen zijn bereid omdat er een bepaalde geloofsovertuiging achter zit, deze verworvenheden zo overboord te gooien en in principe discriminatie weer toe te staan. Vrouwen die zich moeten bedekken zodra er andere mannen in de buurt zijn. Het is echt te gek. Aan de ene kant wel eisen stellen zoals o.a. gelijkheid in salaris, promotie, hoge functie's maar aan de andere kant die zomaar op te geven vanwege een geloof. Nog even en we krijgen apart openbaar vervoer.

Onzin, vrouwen die al dit soort dingen niet willen vanwege het geloof, werken vaak helemaal niet om de simpele reden dat zij dat niet mogen. Vrouwen met deze instelling vind je niet terug in het bedrijfsleven.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:43

Nog iets Jane, je spreekt over HELE groepen. Wie bedoel je daar precies mee?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:50

Teddy321 schreef:
Nog iets Jane, je spreekt over HELE groepen. Wie bedoel je daar precies mee?

Hele groepen. Overal in Nederland zijn vrouwen die vinden dat al die uitzonderingen voor vrouwen toegestaan moeten worden vanwege geloofsovertuiging. Jij bent er één van, Ctjelief, Heino, Jameyskatje, Electra en met jullie nog velen. Jullie vinden het allemaal heel normaal dat er vanwege geloof scheidingen en uitzonderingen plaatsvinden. Dat vrouwen in principe minderwaardig zijn. Allemaal onder het mom van dat je het maar beter toe kan staan omdat ze anders helemaal niet meer buiten komen. In mijn ogen is dat helemaal de foute benadering en door die instelling maak je apartheid juist mogelijk.

Daphna

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:55

Wat jij niet in ziet is, dat er een verschil is tussen gelijk zijn, en anders zijn. De vrijheid waar voor gevochten is, is dat dit anders zijn geen belemmering moet mogen zijn in mogelijkheden te kunnen kiezen, zonder daardoor benadeeld te worden.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:58

Inderdaad, als een vrouw niet van haar "verworvenheden"gebruik wil maken, dan is dat aan haar. En niet aan jou of mij. Dat is nu leven in vrijheid!!
En daarmee steunt niemand apartheid. Daarmee steun ik de vrijheid van keuze. ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:00

Daphna schreef:
Wat jij niet in ziet is, dat er een verschil is tussen gelijk zijn, en anders zijn. De vrijheid waar voor gevochten is, is dat dit anders zijn geen belemmering moet mogen zijn in mogelijkheden te kunnen kiezen, zonder daardoor benadeeld te worden.

Dat zeg jij heel mooi Daphna

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:06

Geloofsovertuiging heeft erg weinig te maken met het succes van vrouwen in het publieke leven. In Tunesië studeren er op de universiteiten bij de exacte vakken veel meer vrouwen dan mannen. In de Verenigde Arabische Emiraten is ongeveer 70% van de studenten in die vakken een vrouw. In weer andere islamitische landen ligt dit percentage heel laag. Maar ook Nederland had tot voor kort een hele lage deelname van vrouwen bij de exacte vakken. Met geloof of kleding heeft het in ieder geval helemaal niets te maken.
Maar één ding is over de hele wereld hetzelfde, hoe meer prestige het baantje heeft (lees meestal hoe meer salaris en/of bonus) hoe minder groot de kans is dat het baantje aan een vrouw wordt gegeven).

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:12

Daphna schreef:

Dat is precies wat ze allemaal zeggen. De katholieken, Christenen, Joden, Gereformeerden, Moslims, allemaal gebruiken ze ditzelfde excuus om goed te praten dat vrouwen gediscrimineerd en onderdrukt worden. Wat de mannen of het geloof ook van ze vragen, ze zeggen allemaal dat ze het goed vinden en vrijwillig doen. Doet mij heel erg aan het Stockholm syndroom denken. Misschien is dat het ook wel.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:16

Teddy321 schreef:
janesmith schreef:
Maar vrouwen gaan daar zelf ook slecht mee om. Ik lees heel veel vrouwen die vinden dat je moet toestaan dat vrouwen om geloofsredenen apart moeten zwemmen, sporten, studeren etc..etc.. Dat zijn verworvenheden waar vrouwen voor ons heel hard voor hebben moeten knokken. En hele groepen zijn bereid omdat er een bepaalde geloofsovertuiging achter zit, deze verworvenheden zo overboord te gooien en in principe discriminatie weer toe te staan. Vrouwen die zich moeten bedekken zodra er andere mannen in de buurt zijn. Het is echt te gek. Aan de ene kant wel eisen stellen zoals o.a. gelijkheid in salaris, promotie, hoge functie's maar aan de andere kant die zomaar op te geven vanwege een geloof. Nog even en we krijgen apart openbaar vervoer.

Onzin, vrouwen die al dit soort dingen niet willen vanwege het geloof, werken vaak helemaal niet om de simpele reden dat zij dat niet mogen. Vrouwen met deze instelling vind je niet terug in het bedrijfsleven.

Die vrouwen vind je zelfs niet eens terug in het dagelijkse leven. Ze zijn gevangen in hun huis. Geindoctrineerd en hen is wijsgemaakt dat dat het ware leven is en als ze sterven krijgen ze.......wat krijgen vrouwen eigenlijk? Mannen een bataljon maagden, maar wat krijgen vrouwen? Zelfs na de dood gaat die discriminatie door. Ziet god ons dan echt als 2e rangs? Als minderwaardig? Ik geloof er helemaal niks van.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:21

Hermelientje schreef:
Geloofsovertuiging heeft erg weinig te maken met het succes van vrouwen in het publieke leven. In Tunesië studeren er op de universiteiten bij de exacte vakken veel meer vrouwen dan mannen. In de Verenigde Arabische Emiraten is ongeveer 70% van de studenten in die vakken een vrouw. In weer andere islamitische landen ligt dit percentage heel laag. Maar ook Nederland had tot voor kort een hele lage deelname van vrouwen bij de exacte vakken. Met geloof of kleding heeft het in ieder geval helemaal niets te maken.
Maar één ding is over de hele wereld hetzelfde, hoe meer prestige het baantje heeft (lees meestal hoe meer salaris en/of bonus) hoe minder groot de kans is dat het baantje aan een vrouw wordt gegeven).

Ik heb het niet over alleen een maatschappelijke carriere. Ik heb het over iedere minuut van het bestaan dat een vrouw er aan herinnerd wordt dat ze maar vrouw is. Zodra komen er mannen in huis, dan moet zij plaats maken en even ergens anders in het huis gaan zitten. Als ze buiten de deur is, mag ze niet in ruimtes met mannen vertoeven als haar lichaam en hoofd niet voor een groot deel bedekt is. Als ze acivieiten doen dan mogen ze dat niet waar mannen bij zijn. Ik kan nog een half uur door gaan met allerlei zaken waar vrouwen benadeeld worden. En volksstammen vrouwen vinden dit maar goed, uit naam van het geloof. Dan mag je vrouwen onderdrukken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:21

Janesmith helaas heb ik dit soort dingetjes van dichtbij ook meegemaakt. Meisje werd gewoon op klaarlichte dag op der plaat gehakt bij de bushalte door haar vriend. Helaas heeft ze niet geleerd van haar pakslaag ze heeft nog 3 kinderen van hem gekregen en een paar weken geleden heeft hij ze ontvoert naar het buitenland zogenaamd omdat haar zusje gogodanseres is maar nog meer omdat ze daar nog minder recht heeft als vrouw.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:22

Suggereer je dat Teddy321, Ctjelief, Heino, Jameyskatje, Electra, en ik Stockholm syndroom hebben?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:23

God is altijd een man dus die ziet vrouwen als goedkope arbeidskrachten, net als de meeste andere mannen. ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:25

Hermelientje schreef:
God is altijd een man dus die ziet vrouwen als goedkope arbeidskrachten, net als de meeste andere mannen. ;)

_O- en het is nog steeds zo vrouwen verdienen minder dan de man op dezelfde functie

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:28

Daphna schreef:
Suggereer je dat Teddy321, Ctjelief, Heino, Jameyskatje, Electra, en ik Stockholm syndroom hebben?

Volgens mij alleen jij en Jameyskatje. De rest zijn meiden die alles kunnen en door geen enkel gebod of verbod verplicht worden om apart dingen te doen, mannen geen hand te mogen geven en zich te moeten bedekken als er andere mannen in de buurt zijn. Ik suggereer niet dat jullie Stockholm syndroom hebben maar uitsluiten doe ik het ook niet.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:29

Hermelientje schreef:

Ik ga zelfs zo ver dat hij een verzinsel van mannen is. Hij bestaat helemaal niet. Is een verzinsel om de dood makkelijker te accepteren, en vrouwen onder de duim te houden.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:30

Dus jullie vinden het normaal om aldoor lastig gevallen te worden als vrouw zijnde door islamitische mannen en jongens? Jullie vinden het normaal dat Nederlandse vrouwen worden aangesproken met 'hey schatje ga je met me mee naar huis??' om vervolgens kankerhòer genoemd te worden als je ze verteld dat ze eens normaal moeten doen?
Ik voel me ernstig beledigd door dergelijke opmerkingen, net zoals iedere andere vrouw met trots en eigenwaarde. Ik wil niet zo respectloos aangesproken worden en als dit zo door gaat dan komt er een dag dat ik er één edn gebroken neus bezorg. Het zit me echt tot hier, en het ergste vind ik nog dat andere vrouwen een dergelijk mens (vrouw) beeld goed praten. Dít is namelijk hoe zij over vrouwen denken, dat blijkt aan één stuk door en als je dat niet ziet dan heb je gewoon een bord voor je kop.

Als dat hun cultuur is: prima dat is in theorie niet mijn probleem, maar ik wil niet als ''minderwaardige'' vrouw op zo'n achterlijke, respectloze manier behandeld worden. Ik ben namelijk niet minderwaardig aan hen en verdien minstens zoveel respect als ieder ander. En als ik er niet van gediend ben om schatje genoemd te worden dpor één of andere debiel dan moet dat gewoon kunnen zonder dat ik daarna nòg meer beledigingen over me heen krijg.

Hoe kunnen jullie dergelijke 'vrouwbeelden' nou goedkeuren???

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:31

Dus je bedoelt dat je niet uitsluit dat moslims eigenlijk een geestelijke ziekte hebben?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:32

Angelita schreef:

Wie zegt dat ze dat doen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:33

Daphna schreef:
Dus je bedoelt dat je niet uitsluit dat moslims eigenlijk een geestelijke ziekte hebben?

Stockholm syndroom is geen ziekte.

Daphna

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:35

van Dale: syn·droom [sindroom] het; o -dromen het geheel van verschijnselen ve ziekte

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:38

Angelita schreef:
Dus jullie vinden het normaal om aldoor lastig gevallen te worden als vrouw zijnde door islamitische mannen en jongens? Jullie vinden het normaal dat Nederlandse vrouwen worden aangesproken met 'hey schatje ga je met me mee naar huis??' om vervolgens kankerhòer genoemd te worden als je ze verteld dat ze eens normaal moeten doen?
Ik voel me ernstig beledigd door dergelijke opmerkingen, net zoals iedere andere vrouw met trots en eigenwaarde. Ik wil niet zo respectloos aangesproken worden en als dit zo door gaat dan komt er een dag dat ik er één edn gebroken neus bezorg. Het zit me echt tot hier, en het ergste vind ik nog dat andere vrouwen een dergelijk mens (vrouw) beeld goed praten. Dít is namelijk hoe zij over vrouwen denken, dat blijkt aan één stuk door en als je dat niet ziet dan heb je gewoon een bord voor je kop.

Als dat hun cultuur is: prima dat is in theorie niet mijn probleem, maar ik wil niet als ''minderwaardige'' vrouw op zo'n achterlijke, respectloze manier behandeld worden. Ik ben namelijk niet minderwaardig aan hen en verdien minstens zoveel respect als ieder ander. En als ik er niet van gediend ben om schatje genoemd te worden dpor één of andere debiel dan moet dat gewoon kunnen zonder dat ik daarna nòg meer beledigingen over me heen krijg.

Door wat jij schrijft valt bij mij ineens het muntje. Je hebt helemaal gelijk. Hoe die jongens met niet-moslima's omgaan, dat komt puur vanwege het feit hoe ze geleerd is om met moslima's om te gaan. Voor hen is het bijna onmogelijk om dat gescheiden te houden. iedere vrouw, moslima of niet, dient zich hetzelfde te gedragen in hun ogen. Dat verklaart alles. En het is ook begrijpelijk, zeg ik eerlijk. Het is niet makkelijk om dat allemaal zo gescheiden te houden in je hoofd en dagelijkse leven. Vrouwen die zich niet gedragen zoals hen geleerd is dat ze zich horen te gedragen, zijn allemaal prutsmutsen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:39

Daphna schreef:
van Dale: syn·droom [sindroom] het; o -dromen het geheel van verschijnselen ve ziekte

Zoek maar eens op Stockholm Syndroom, dat praat wat makkelijker.
Of weet je wat dat is?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:39

Heino schreef:
Angelita schreef:

Wie zegt dat ze dat doen?

Ik zou zeggen: lees eens terug. Dit gedrag valt allemaal onder hun beeld van de vrouw, en dat beeld van onderdanigheid werd door meerdere bokkers geaccepteerd. Ik schreef dit vooral om men erop te wijzen dat dit precies dat beeld omvat en dat dat beeld dus ook voor nl vrouwen gevolgen heeft.

Ik typ dit momenteel op mijn iphone dus teruglezen incl quoten en kopieren is bijna niet mogelijk, maar dat kan ik morgen wel doen. :)