wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:11

Ariebombarie schreef:
_San87_ schreef:

Hongarije is gewoon een EU land :) Hoe moeilijk is dat nu te begrijpen dat er in EU landen vrij gereisd en geemigreerd mag worden?

ja en toch blijf je een buitenlander hoor, als je je in een ander land vestigt. ben nu zelf de buitenlander :=

Zoals ik net al zei, buitenlander is geen synoniem voor Moslim. En ook Geert heeft nooit gezegd dat ALLE buitenlanders of Moslims slecht zijn het het land uit moeten.

In de EU zoals deze nu is, is het sowieso lastig 'buitenlander' te definieren, juist omdat men probeert van Europa een United States of Europe te maken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:12

ladylay schreef:
En ik heb wel degelijk zijn programma doorgenomen :)
Ik heb zo ook nog mijn eigen mening, voor alle duidelijkheid.

Waarom ontken je dan in vredesnaam dat hij een immigratiestop voor niet-westerse allochtonen wil???

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:13

Heino schreef:
ladylay schreef:
En ik heb wel degelijk zijn programma doorgenomen :)
Ik heb zo ook nog mijn eigen mening, voor alle duidelijkheid.

Waarom ontken je dan in vredesnaam dat hij een immigratiestop voor niet-westerse allochtonen wil???

Dat had ik idd als ik het zo terug lees, anders neer kunnen zetten ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:14

_San87_ schreef:
In de EU zoals deze nu is, is het sowieso lastig 'buitenlander' te definieren, juist omdat men probeert van Europa een United States of Europe te maken.

The U S of E ? :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:15

_San87_ schreef:
Zoals ik net al zei, buitenlander is geen synoniem voor Moslim. En ook Geert heeft nooit gezegd dat ALLE buitenlanders of Moslims slecht zijn het het land uit moeten.

ik heb ook nergens beweerd dat buitenlander gelijk staat aan moslim, of het andre wat je zegt. maar iemand van buiten nederland, is en blijft een buitenlander. uit de EU of niet.

Megamutsj

Ik heb er geen problemen mee dat het lastiger word om het land binnen te komen voor alle buitenlanders. Als ik soms in een andere wijk kom, lijkt het net alsof ik in marokko of turkije ben. Ik woon in nederland omdat het nederland is, en niet turkije of marokko.

Als je je ogen opent zijn er ook héél veel leuke buitenlanders die gewoon goed en hard werken +:)+ Heb zelf ook buitenlanders als vrienden. Alleen waar ik niet over kan, zijn de buitenlanders die hier komen omdat ze het hier denken beter te krijgen, en maar profiteren van alle mensen die wel hard werken.

Heb zat keren meegemaakt dat de buitenlanders alles via de belasting proberen te krijgen terwijl de normale mens er hard voor werkt :7

Edit: er zijn ook zat nederlanders die net zo zijn, van mij mogen die ook wel een schop onder hun reet krijgen.
Laatst bijgewerkt door Megamutsj op 10-06-10 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Krips schreef:
Ik weet niet wat jou bron is? :) Maar het economisch beleid is wel heel goed geformuleerd en ze zijn bijvoorbeeld de banen kampioen, de berekeningen van het partijprogramma was heel positief. Wat een verkeerd idee is dat duurzaamheid en economie een keuze moet zijn. Maar GL laat zien dat duurzaamheid juist ook economische voordelen kan opleveren en dat het zeker samengaat!

Dat over die windmolens. Heel mooi geformuleerd van Rutte, tikkeltje populistisch. Maar ik weet daar niet genoeg van om daar nu iets over te zeggen. En zo'n one-liner ga ik mijn standpunt niet op baseren. Ik ga even googlen, of misschien kun jij uitleggen hoe dat precies zit. Want het lijkt me sterk :)

De energie die de windmolens opleveren is dus niet genoeg om ze uit de kosten te halen, simpel
Ik vond haar beleid niet top. Zover ik had begrepen wil zij het fille-probleem oplossen door de belasting op auto-rijden te verhogen. Hierdoor pak je de economie op de verkeerde manier aan, want mensen hebben die auto nodig om geld te verdienen en zelf uit te geven. (denk aan vakantie, dagjes weg, boodschapen etc)
Zelfs over de Co2 uitstoot is niet iedere "wetenschapper" het eens. De 1 zegt slecht en de ander zegt dat het totaal niet slecht is en we het zelfs nodig hebben voor de landbouw omdat er meer mensen zijn, moet er ook meer groente worden verbouwd. Ook nog het verhaal met de klimaatverandering, dit was voor de mens ookal bezig.

Zo ook het voorbeeld met de zure regen in de jaren 80, was imo bangmakerij en een melkkoe.

Ariebombarie

Tivoli schreef:
_San87_ schreef:

:))

RoodZonnetje

ladylay schreef:
Dat had ik idd als ik het zo terug lees, anders neer kunnen zetten ;)

Wow, hè hè.
Al gaat het niet echt om anders neerzetten maar om zijn programma (goed!) lezen. Want tussen ontkennen en niet goed nuanceren zit een heel groot verschil ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:16

Ariebombarie schreef:
_San87_ schreef:

ik heb ook nergens beweerd dat buitenlander gelijk staat aan moslim, of het andre wat je zegt. maar iemand van buiten nederland, is en blijft een buitenlander. uit de EU of niet.

Wat ben je dan aan het miepen over Wilders zijn vrouw? Hij heeft het specifiek over een bepaalde groep buitenlanders, geen Europeanen of Amerikanen of andere mensen uit Westerse landen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:16

Megamutsj schreef:
Ik heb er geen problemen mee dat het lastiger word om het land binnen te komen voor alle buitenlanders.

Ik ook niet, maar wel wanneer dit enkel voor een specifieke groep mensen lastiger wordt. Want dat is en blijft discriminatie, daar valt niet over te discussiëren (is in het algemeen bedoelt)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:17

Tivoli schreef:
_San87_ schreef:

Ja. Dat is wel het idee. Europese grondwet en dergelijke.

Zum kotzen, imo.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:18

_San87_ schreef:
Wat ben je dan aan het miepen over Wilders zijn vrouw? Hij heeft het specifiek over een bepaalde groep buitenlanders, geen Europeanen of Amerikanen of andere mensen uit Westerse landen.

Wat mij ergert (ik begon met "miepen") is dat het oorspronkelijke Nederland als ideaal ziet, maar zijn lekkers (:') ) wel van ver haalt.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:19

Megamutsj schreef:
Ik heb er geen problemen mee dat het lastiger word om het land binnen te komen voor alle buitenlanders. Als ik soms in een andere wijk kom, lijkt het net alsof ik in marokko of turkije ben. Ik woon in nederland omdat het nederland is, en niet turkije of marokko.

Als je je ogen opent zijn er ook héél veel leuke buitenlanders die gewoon goed en hard werken +:)+ Heb zelf ook buitenlanders als vrienden. Alleen waar ik niet over kan, zijn de buitenlanders die hier komen omdat ze het hier denken beter te krijgen, en maar profiteren van alle mensen die wel hard werken.

Heb zat keren meegemaakt dat de buitenlanders alles via de belasting proberen te krijgen terwijl de normale mens er hard voor werkt :7

geloof me, die heb je als oernederlanders ook (om het beestje maar een naam te geven). laatst nog in het nieuws een nederlandse vrouw van achter in de 40 die verzuimde aan te geven bij uwv dat ze al tien jaar samenwoonde, maar wel uitkering voor 1persoonshuishouden ontving (og ze even anderhalve ton kon lappen trouwens :+ ). daar heb je er zat van..

ik vind een mens is een mens en integreren/aanpassen aan normen van een land is noodzakelijk. dat laatste daar schort het vaak aan, en dan met name bij de jeugd imo. dat is iig wat ik heb ervaren in amsterdam, wonende in amsterdam zuidoost overigens. maar ja, ook de Jantjes Keesjes en Christiaan-Wouter hebben last van puberaal kattenkwaad denk ik dan...

blijft lastig en ingewikkeld..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:20

_San87_ schreef:

ik miep niet, ik geef alleen mijn mening.
iemand anders was aan het miepen.
het enige wat ik deed, was het woord 'buitenlander' definieren

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:21

Heino schreef:
Ik ook niet, maar wel wanneer dit enkel voor een specifieke groep mensen lastiger wordt. Want dat is en blijft discriminatie, daar valt niet over te discussiëren (is in het algemeen bedoelt)

Waarom is dat erg dan?
Als je teveel koeien heb op de boerderij, stop je ook met aankopen van koeien, terwijl er wel kippen mogen worden aangekocht bijv. Ik zou me ook kunnen vinden in een besluit dat belgie moeilijk gaat doen over de Nederlanders die willen verhuizen naar "net over de grens" en dus eigenlijk gedeeltelijk in Nederland blijven leven..
Als je een land (bedrijf) gezond wil maken of houden, moet je keuzes maken en de cijfers liegen er niet om.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:22

Heino schreef:
_San87_ schreef:

Wat mij ergert (ik begon met "miepen") is dat het oorspronkelijke Nederland als ideaal ziet, maar zijn lekkers (:') ) wel van ver haalt.

Het oorspronkelijke Nederland is ook ideaal. Het Nederland zonder die halfbakken zakkenwassers zonder een greintje lef in de donder. Het Nederland waar het niet mogelijk was een moord te plegen en na drie dagen weer op straat te staan. Het Nederland waar één bevolkingsgroep niet altijd de boventoon voert in berichten over discriminatie. Waar de meeste criminelen niet uit een bepaalde bevolkingsgroep komen, waar de hele bevolking gewoon de Nederlandse taal netjes beheerst.

Je moet het algehele beeld zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:22

Ariebombarie schreef:
_San87_ schreef:

ik miep niet, ik geef alleen mijn mening.
iemand anders was aan het miepen.
het enige wat ik deed, was het woord 'buitenlander' definieren

Ik zag het, sorry daarvoor.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:23

_San87_ schreef:
Het oorspronkelijke Nederland is ook ideaal. Het Nederland zonder die halfbakken zakkenwassers zonder een greintje lef in de donder. Het Nederland waar het niet mogelijk was een moord te plegen en na drie dagen weer op straat te staan. Het Nederland waar één bevolkingsgroep niet altijd de boventoon voert in berichten over discriminatie. Waar de meeste criminelen niet uit een bepaalde bevolkingsgroep komen, waar de hele bevolking gewoon de Nederlandse taal netjes beheerst.

ok, ok.... als jij het algehele beeld ziet he. wat is iemand zoals mijn vriend dan (in NL geboren, beheerst NL taal vloeiend, volledig en beter dan de taal die op zn paspoort staat)? algeheel beeld gezien he.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:23

Ariebombarie schreef:
geloof me, die heb je als oernederlanders ook (om het beestje maar een naam te geven). laatst nog in het nieuws een nederlandse vrouw van achter in de 40 die verzuimde aan te geven bij uwv dat ze al tien jaar samenwoonde, maar wel uitkering voor 1persoonshuishouden ontving (og ze even anderhalve ton kon lappen trouwens :+ ). daar heb je er zat van..

ik vind een mens is een mens en integreren/aanpassen aan normen van een land is noodzakelijk. dat laatste daar schort het vaak aan, en dan met name bij de jeugd imo. dat is iig wat ik heb ervaren in amsterdam, wonende in amsterdam zuidoost overigens. maar ja, ook de Jantjes Keesjes en Christiaan-Wouter hebben last van puberaal kattenkwaad denk ik dan...

En die moeten ook worden aangepakt!
Snap niet waarom dat als "tegenargument" wordt aangehaald.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:25

superwoman schreef:
Waarom is dat erg dan?

Vraag je nu serieus waarom discriminatie erg is? Sorry maar dat kan ik je niet uitleggen.

Ik vind het oorspronkelijke Nederland niet ideaal. Ik ben hartstikke blij met mogelijkheden als abortus, euthanasie en geestelijke gezondheidszorg. Maar dat is niet waar ik over struikel. Ik struikel over het willen behouden van Nederland maar ondertussen wel een vrouw uit een ander land (wat qua normen en waarden nog behoorlijk van Nederland afstaat) te hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:25

Ariebombarie schreef:
_San87_ schreef:

ok, ok.... als jij het algehele beeld ziet he. wat is iemand zoals mijn vriend dan (in NL geboren, beheerst NL taal vloeiend, volledig en beter dan de taal die op zn paspoort staat)? algeheel beeld gezien he.

Een Nederlander :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:26

superwoman schreef:
En die moeten ook worden aangepakt!
Snap niet waarom dat als "tegenargument" wordt aangehaald.

Als tegenwicht voor de focus op de allochtonen.

Ariebombarie

_San87_ schreef:

overigens, sorry, heeft het oorspronkelijke nederland vroegah (toen het nog oorspronkelijk was) zelf buitenlanders gechartert als werkimmigranten. hadden ze toen echt bedacht dat ze die mensen zonder pardon, na het opstarten van een eigen leven hier, zonder pardon weer 'naar huis' konden sturen? :) Nederland heeft zichzelf wel zo in een lastige positie gebracht. vergeet neit dat de mensen van toen (spanjaarden, molukkers, etc) hebben helpen bouwen aan de nederlandse economie...

Megamutsj

Ariebombarie schreef:
Megamutsj schreef:

Had al een edit in mijn bericht gezet dat er zat nederlanders zijn die precies zo zijn, daar heb ik ook een hekel aan.