Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:43

als je recht hebt op een uitkering, waarom niet? je hebt er heus niet zomaar recht op hoor. als je best doet om een baan te vinden? maar je wordt niet aangenomen op grond van religie? vind de hoofddoek daar los van staan. met een hoofddoek moet je makkelijk aan de bak kunnen komen. je kan het alleen moeilijk krijgen met sollicitaties, daar moet je op voorbereid zijn

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:44

Krips schreef:
DAAR GAAT HET NIET OM! HET GAAT EROM DAT HET DUS WEL PRAKTISCH GEZIEN MOGELIJK IS OM SPORT TE BEOEFENEN MET EEN HOOFDDOEK OP!

Ja...je kunt gaan joggen, fietsen, trainen maar wedstrijden zit er niet in.
Zeg mij maar welke niet hoofddoekdraagster wel lid wordt van een vereniging of club, ook meetraint maar niet de wedstrijden wil spelen. Onlogica ten top.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:44

Ik ben daarom ook voor anoniem solliciteren, zodat er ECHT gelijke kansen zijn, waarbij er gekeken wordt naar iemands kwaliteiten en niet naar geloof/afkomst/geslacht/leeftijd etc.. maar goed, das een andere discussie :)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:46

jameyskatje schreef:
Krips schreef:
En ik wil nogmaals vragen om op te houden met het mij toeschrijven van dingen als een tunnelvisie. Ik vind dat een ENORME belediging. En ik vind het ook zeer onterecht. Ik blijf hier heel de tijd netjes. Bekijk alles van meerdere kanten. Het enige wat jij doet is dingen negatief bekijken en totaal niet participeren in de discussie. Het enige waar jij op zit te wachten is tot iemand een defenitiefout maakt en daar diegene op afbranden. Ik snap niet zo goed wat je hele punt nou is.

ik begrijp deze reactie heel goed. ik heb op bokt (zie burqatopic) ook woorden als tunnelvisie naar mijn hoofd gekregen.
als de 1 het niet met de ander eens is en de wereld op een andere manier beleefd hoeft dat niet direct tunnelvisie te zijn. ik vind het ook een vervelend woord met een nog vervelendere nasmaak.

ik zie hier veel bokkers die wel naar elkaar luisteren, die wel foutjes toegeven en er een leerzame, nuttige, positieve discussie van te maken.

ik vond het eigenlijk wel goed gaan, maar we krijgen nu weel een soort strijd, het is geen strijd, het is discussie. als de 1 ergens overtuigd van is en de ander niet, dan kan je alles uit de kast trekken om diegene te overtuigen, maar op sommige punten kan je misschien beter accepteren dat het nu eenmaal zo is. we hoeven het niet met elkaar eens te zijn.

peace :D

Precies....en dat geldt beide kanten op!
Beide kampen kunnen en zullen elkaar nooit overtuigen.
Welke argumenten ook op tafel komen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:46

CtjeLief schreef:
Ik ben daarom ook voor anoniem solliciteren, zodat er ECHT gelijke kansen zijn, waarbij er gekeken wordt naar iemands kwaliteiten en niet naar geloof/afkomst/geslacht/leeftijd etc.. maar goed, das een andere discussie :)

in dat geval heb ik nu een voordeel met mijn hollandse naam. ze verwachten geen hoofddoek. eenmaal uitgenodigd op gesprek zullen ze mij in ieder geval niet meer vergeten.

anoniem solliciteren ben ik ook voor. het gaat om je vaardigheden/kunden/kwaliteiten/kennis.. hoe vakbekwaam je bent. of je nou achmed of robert heet

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:47

anoniem solliciteren?
Als ik een telefoniste eraan krijg die geen fatsoenlijk nederlands kan dan hang ik direct op.
Als ik een winkel heb dan hoef ik daar geen oude vent vol puisten in aan de kassa..
Anoniem solliciteren werkt niet.

CtjeLief

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:48

Zit nog een stapje tussen hoor Mystictinker ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:48

Springert schreef:

het geld inderdaad alle kanten op (niet eens beide, geld voor iedereen hier)

maar met jou laatste 2 zinnen ben ik het niet eens. als je een instelling hebt van 'beide kampen (zijn we eigenlijk 2 kampen in dit topic?) kunnen en zullen elkaar nooit overuigen .. -- waarom neem je dan deel aan deze discussie?

ik ben echt een voorstander van; zeg nooit nooit

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:49

@Springert
Regel van de KNVB (buitenvoetbal)!!
Citaat:
Alle kledingstukken of uitrusting anders dan de standaarduitrusting moeten worden
geïnspecteerd door de scheidsrechter en er moet zijn vastgesteld dat ze niet gevaarlijk
zijn.
Moderne beschermende uitrusting zoals een hoofddeksel, maskers en knie- en
armbescherming gemaakt van zacht, lichtgewicht bekleed materiaal worden niet
als gevaarlijk beschouwd en zijn derhalve toegestaan.

Ik denk als je wilt je een hoofddoek er nog wel door krijgt........... Het is een (zacht) hoofddeksel... en je kan het beschermend maken.
Bron: pagina 32
http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/KNVB_spelregels_veldvoetbal.pdf?service=lucene%2FProcessIncrementHitCount&DocumentData%2FDocumentId=706&dataPath=DocumentData%2FData&checksum=785369437

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:50

kijk, bronnen die wat inbrengen, altijd goed! :) Ik denk dat je gelijk hebt Brainless..

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:53

jameyskatje schreef:
Springert schreef:
NOGMAALS!!!
DIT ZIJN FOTO'S UIT MOSLIMLANDEN. LOGISCH TOCH!!!

EN NOGMAALS. DIT IS BEDOELD OM AAN TE TONEN DAT SPORT PRAKTISCH GEZIEN GEWOON MOGELIJK IS MET EEN HOOFDDOEK

(heb nog steeds het idee dat jij mijn posts niet lees, terwijl ik de jouwe wel lees)

Nou....dat is ernstig tweeslachtig van je, want ik kan wel een paar quotes aanhalen waarin je stelt dat we niet naar het buitenland moeten kijken en geen voorbeeld aan hen moeten nemen, maar nu doe je het zelf wel met die foto's!?!?!?!?
Als je nou zulke foto's uit Nederland geplaatst had, zou ik er zeker op reageren, maar ik kan je ook foto's laten zien uit Iran over hoe mensen daar behandeld worden uit naam van de Islam. Foto's van ophangingen en handen afhakken, gelden die net zo als jouw sportfoto's uit Iran?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:54

Krips schreef:
@ Jameyskatje.
Ik vind helemaal niet dat Springert het met me eens hoeft te zijn. En ik kan goed tegen een verhitte discussie. Zolang het allemaal met wederzijds respect gaat. Met argumentatie en niet met drogredenen en op de man spelen.

Als iemand mij beschuldigd van dingen zoals een tunnelvisie of gewoon op een onbeleefde manier op mij reageert accepteer ik dat gewoon niet. En dat heb ik al pagina's lang geslikt. Maar op een gegeven moment ben ik het zat. En ik als multiknuffelaar ben ook zeer geinteresseerd in de verhalen van Springert die een heel andere visie en ook ervaring heeft dan ik. En ik zal de dubbelheid van dit onderwerp ook niet ontkennen. Maar we kunnen geen discussie voeren als een van de twee de complexheid van dit onderwerp ontkent. En alles enkel van één kant wil bekijken.

Tunnelvisie is een heel normaal woord, en in generlei beledigend. Als je dat wel zo ervaart is dat eerder jouw probleem dan het mijne.

CtjeLief

Springert, sorry maar ik vind je echt ontzettend respectloos bezig en het begin zo onderhand heel erg vervelend te worden..!

Brainless

@Springert
wel als je wilt aantonen dat zulke dingen daar gebeuren...

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:56

CtjeLief schreef:

Ben ik radicaal tegen. Is weer zo'n voorbeeld van mensen iets door de strot willen duwen dat ze niet willen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:58

Stel je voor dat mensen naar elkaars karakter en kwaliteiten kijken dan naar de buitenkant he.. Stel je voor dat we vredig samen zouden leven, vind je dat nou echt zo'n naar beeld?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:59

nee je verdraait mijn woorden. zinnen als: in turkije is er een hoofddoeken verbod en daarom vind ik dat het hier in nl ook moet. vind ik inderdaad maar niets. want inderdaad, we zijn in nederland. verder was het ook niet onderbouwd.
de moslima's in nederland zijn bv ook niet te vergelijken met de burqa's in afhganistan, terwijl wij hier wel graag naar wijzen, hier heerst een andere mentaliteit onder de vrouwen

dit ging erover dat jij zei dat het niet mogelijk was, onveilig en vrouwen met hoofddoeken niet sporten. deze beelden tonen aan dat het wél kan! dit zijn gewoon algemene plaatjes van google, heb ze niet bewust op land geselecteerd. kan ze ook van hollanders plaatsen, maar wil hun privacy niet ongevraagd schaden, omdat ik deze meiden ken. tevens zal je vast zelf kunnen googleen, ik kan me niet voorstellen dat je niets kan vinden.
is het lekker om op iedere slak zout te leggen? want volgens mij begrijp jij heel goed hoe het zit.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 02-05-10 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:59

jameyskatje schreef:
Springert schreef:

het geld inderdaad alle kanten op (niet eens beide, geld voor iedereen hier)

maar met jou laatste 2 zinnen ben ik het niet eens. als je een instelling hebt van 'beide kampen (zijn we eigenlijk 2 kampen in dit topic?) kunnen en zullen elkaar nooit overuigen .. -- waarom neem je dan deel aan deze discussie?

ik ben echt een voorstander van; zeg nooit nooit

Natuurlijk zijn er 2 kampen.
Het topic vraagt of je wel of niet vindt dat een hoofddoek in de klas moet kunnen.
Voor- en tegenstanders. Dat zijn toch 2 kampen dan!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:00

CtjeLief schreef:
Stel je voor dat mensen naar elkaars karakter en kwaliteiten kijken dan naar de buitenkant he.. Stel je voor dat we vredig samen zouden leven, vind je dat nou echt zo'n naar beeld?

dat is voor sommigen heel eng. omdat personen dan dicht bij je komen. kan ook heel confronterend zijn natuurlijk.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:02

nee ik voel dat niet als 2 kampen, want we hebben allemaal andere argumenten en opvattingen. ookal hebben deze hetzelfde uitgangspunt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:03

Brainless schreef:
@Springert
Regel van de KNVB (buitenvoetbal)!!
Citaat:
Alle kledingstukken of uitrusting anders dan de standaarduitrusting moeten worden
geïnspecteerd door de scheidsrechter en er moet zijn vastgesteld dat ze niet gevaarlijk
zijn.
Moderne beschermende uitrusting zoals een hoofddeksel, maskers en knie- en
armbescherming gemaakt van zacht, lichtgewicht bekleed materiaal worden niet
als gevaarlijk beschouwd en zijn derhalve toegestaan.

Ik denk als je wilt je een hoofddoek er nog wel door krijgt........... Het is een (zacht) hoofddeksel... en je kan het beschermend maken.
Bron: pagina 32
http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/KNVB_spelregels_veldvoetbal.pdf?service=lucene%2FProcessIncrementHitCount&DocumentData%2FDocumentId=706&dataPath=DocumentData%2FData&checksum=785369437

Nee...krijg je er niet door. En wel omdat iedere uiting van geloof tijdens wedstrijden verboden zijn.
Jameyskatje had al een link geplaatst enkele pagina's geleden over dat onderwerp en dat dat de reden was dat Iran niet deel mocht nemen aan de wedstrijden onder vlag van de FIFA. (Onder die vlag zit de UEFA en daar zit de KNVB weer onder, dus die regel geldt hier in Nederland ook)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:04

hoe zit het dan met de amateurclubs? de meiden die ik ken spelen gewoon wedstrijden namelijk.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:06

CtjeLief schreef:

Nee..maar ik vind niet dat je een werkgever moet kunnen verplichten door middel van een anonieme sollicitatie om mensen aan te nemen die hij niet wil. Dat kan om vele redenen. Stotteren is niet goed voor een telefoniste bijv. En zo zijn er vele voorbeelden. Een werkgever moet kunnen aannemen en weigeren wie hij wil.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:09

jameyskatje schreef:
nee je verdraait mijn woorden. zinnen als: in turkije is er een hoofddoeken verbod en daarom vind ik dat het hier in nl ook moet. vind ik inderdaad maar niets. want inderdaad, we zijn in nederland. verder was het ook niet onderbouwd.
de moslima's in nederland zijn bv ook niet te vergelijken met de burqa's in afhganistan, terwijl wij hier wel graag naar wijzen, hier heerst een andere mentaliteit onder de vrouwen

dit ging erover dat jij zei dat het niet mogelijk was, onveilig en vrouwen met hoofddoeken niet sporten. deze beelden tonen aan dat het wél kan! dit zijn gewoon algemene plaatjes van google, heb ze niet bewust op land geselecteerd. kan ze ook van hollanders plaatsen, maar wil hun privacy niet ongevraagd schaden, omdat ik deze meiden ken. tevens zal je vast zelf kunnen googleen, ik kan me niet voorstellen dat je niets kan vinden.
is het lekker om op iedere slak zout te leggen? want volgens mij begrijp jij heel goed hoe het zit.

Maar het is gewoon niet waar. Zulke foto's kun je helemaal niet plaatsten van Hollanders. Ik zou zeggen...google, en laat me er maar 1 zien dan...onmogelijk. In Nederland mag je namelijk met zulke kleding als op jouw foto's absoluut niet spelen in wedstrijden.
Net zoals ik je foto's kan laten zien van stierenvechten. Hier hebben we ook stieren, en toch is het verboden. Dus het kan helemaal niet in Nederland wat jouw foto's suggereren.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:12

jameyskatje schreef:
hoe zit het dan met de amateurclubs? de meiden die ik ken spelen gewoon wedstrijden namelijk.

Ga ik weer zeggen....onmogelijk..zeg mij maar welke club dat is, en ik controleer het wel. Dat zou ingaan tegen de regeles van de KNVB, dus echt niet mogelijk. Tenzij ze niet gedragen worden zoals jij zegt, zodat haar en hals bedekt zijn.