[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

gohya

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:18

Het gaat hier niet om die man die veld moet ruimen.
Het idee dat ZIJ straks allemaal in het kabinet zitten,want dat gaat gebeuren als er niet word ingegrepen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:20

gohya schreef:
Het idee dat ZIJ straks allemaal in het kabinet zitten,want dat gaat gebeuren als er niet word ingegrepen.

En er zou zo wie zo een betere afspiegeling van de bevolking in de kamer moeten zitten. Beter dan die blanke zuipert en domme gans van de PVV.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:21

gohya schreef:

Precies

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:21

Ah dom here we go again

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:26

Fijn dat de rest zo enorm slim is en zo slim is om al jaren het land kapot te laten gaan. Geeft meteen aan hoe geweldig ze zijn en laten meteen hun kant zien. :D

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:27

Angela_ schreef:
sjonnie48 schreef:
Angela .........voor jou dit antwoord

Waar iemand woont zegt juist alles , want als je ergens woont waar weinig marokanen zijn , heb je er ook geen last van , maar als ze voor je deur met egels lopen voetballen en je kinderen hun fietsje afpikken , en van het trapportaal op je kop pissen dan leer je ze echt goed kennen , je hebt een mooi ideaal , maar als je links stemt , zal je het nooit bereiken .

Lieve schat, for your information.. Ik ben opgegroeid in de grootste achterstandswijk van Venlo, en teven woon ik nu weer in een achterstandswijk. Hier ben ik niet trots op ofzo, en ga dat dan ook niet bij het minste of geringste roepen. Helaas zijn het hier de marokanen en andere buitenlanders die me dagelijks met een lach groeten, die de oude dametjes helpen met de boodschappen enz. Er woont een probleem gezin achter me, die slaan hun honden met stokken, geven hun kinderen een pak rammel en schreeuwen scheldwoorden naar hun kinderen waar ik van ga blozen. De beste man werkt niet, maar beunt wel. Verteld zomers bij de BBQ vol trots dat hij een uitkering krijgt, en daarnaast nog eens kan werken. Zo heeft hij een hoger inkomen als mijn vriend, die iedere morgen om 7 uur begint. De kinderen zijn geen haar beter, schoppen tegen katten, proberen vogeltjes te vangen en laten vogelnestjes uit de boom vallen met kleintjes erin. Even voor de duidelijkheid, een Nederlands gezin!

Het is de Nederlandse 'cultuur' en maatschappij die steeds harder en egoistischer word. En dat komt echt niet alleen door asielzoekers. We hebben zo notabene ooit met open armen ontvangen.

Ik vind Wilders best eng, en ik hoop dat hij met de aankomende verkiezingen niet aan de macht komt. Mensen stemmen op hem omdat ze kwaad en verbitterd zijn. Niet omdat ze zo goed weten wat zijn standpunt is, laat staan dat ze zich verdiept hebben in andere partijen. Ook dat is de typische Nederlandse cultuur, als schaapjes allemaal achter elkaar aan hobbelen... ;(

lang leve Venlo , maar hier is het anders , er worden de oude dametjes van hun rolator afgeschopt en hun portomonee gestolen ,zo worden ze hier geholpen , tuurlijk zijn er nederlanders die niet deugen , en bijbeunen , maar bij lange na zoveel niet als marokanen die hier speciaal naar toe komen omdat je geld krijgt zonder te werken , ik ben voor terug sturen van criminele marokanen en nederlanders , voor de duidelijkheid , ik heb niks tegen marokanen die niet crimineel zijn , maar ik denk dat die dan vnl in Venlo wonen , die kunnen blijven , dat wil Geert ook hoor , hij is geen racist , maar ziet de werkelijkheid , omdat hij zijn oogkleppen heeft afgedaan .Maar volgens jou is dus half nederland die op Geert stemt gefrustreerd en een dom schaap
Ik weet heel goed wat zijn standpunten zijn , maar jij kennelijk niet , ik denk dat jij zo'n schaap bent wat met links mee blaat om Geert zwart te maken , nou ik ga maar eens kijken of ik naar Venlo kan verhuizen .bedankt voor de tip

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:30

sarabande schreef:
gohya schreef:
Uit de Telegraaf:
Binnen de Partij van de Arbeid is beroering ontstaan over het grote aantal allochtonen dat straks in de fractie komt. "We zijn de Partij van de Allochtonen geworden”, stelt raadslid André Boersma die nu het veld moet ruimen.

Hoezo ze willen nix overnemen?

Wat en kleinzielig jaloers figuur, als je minder zetels krijgt raak je je baantje kwijt. Laat zon man maar snel naar de PVV gaan daar hoort hij thuis.

Ja en daar worden autochtonen nog wel met respect behandeld

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:39

Máár gelukkig gaat het niet zo ver komen dat ons Nederlandje word overgenomen.We hebben nu eindelijk iemand die hier een stokje voor gaat steken.
Enne Nederland zou een voorbeeld moeten nemen aan Zwitserland,die laten zich niet bang maken!
Bij hun is NEE gewoon NEE het gebeurt niet.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:50

gohya schreef:
Máár gelukkig gaat het niet zo ver komen dat ons Nederlandje word overgenomen.We hebben nu eindelijk iemand die hier een stokje voor gaat steken.
Enne Nederland zou een voorbeeld moeten nemen aan Zwitserland,die laten zich niet bang maken!
Bij hun is NEE gewoon NEE het gebeurt niet.

Maar hun hebben ook geen PVDA in de regering gelukkig .
Als je in Zwitserland wilt wonen moet je iets bijdragen aan het land , als je dat niet wilt , ben je welkom in Nederland

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:50

_sparta_ schreef:
Inderdaad Onassa.
Er is al 20 jaar achter CDA en PVDA aangehobbeld, maar dat is goed. Alsof iedereen weet waarom ze daar op stemmen? En zelfs wetende dat het nu grote prut is in Nederland er nog op stemmen. Is dat nadenken? Voor sommige vast wel, voor heel veel net zo min. Maar dat hokje mag je niet gebruiken.

We zijn het geloof ik op meerdere fronten wel aardig met elkaar eens ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:59

windhond schreef:
Ah dom here we go again

Zoek het optreden van Fleurtje eens op bij P&W, als dat niet dom genoemd mag worden weet ik het niet meer. Het was gewoon genant.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:05

Het optreden van Agnes Kant afgelopen maandag bij het debat was genant

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:05

Ohhh dus dan is iedereen maar meteen dom?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:12

windhond schreef:

:o :o :o
Ik had last van plaatsvervangende schaamte en stem niet eens SP...
:') _O-
Heb best medelij met het mens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:14

sjonnie48 schreef:
Als je in Zwitserland wilt wonen moet je iets bijdragen aan het land , als je dat niet wilt , ben je welkom in Nederland

Mag ik hier uit concluderen dat je gaat emigreren naar Zwitserland? :D

gohya schreef:
Wie bedoel je met ZIJ en met allemaal? En in wat voor context mag ik deze opmerking plaatsen? Wat voor angst heb je? Wat voor vrees heb je als ZIJ allemaal in het kabinet zitten? De tweede kamer kan daar lekker tegenin gaan.

De minister-president, de ministers en de staatssecretarissen vormen het kabinet, die worden niet rechtstreeks gekozen door het volk. De tweede kamer heeft ook wat te roeren en kan haar vertrouwen opzeggen.

http://www.tweedekamer.nl/ (ik zou deze pagina even doorlezen :) De wikipedia kan ook erg behulpzaam zijn )
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-03-10 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:15

windhond schreef:

Niet omdat ze dom is, maar ze heeft haar conclusies getrokken en dat zie ik die dronken politie agent die de barbediende in elkaar mept en dat domme gansje nog niet doen.
En dat is tekenend voor die partij, overal met de vinger naar wijzen en thuis doof en blind zijn.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:17

Citaat:

_O- ik stem geen PVV, maar dit is zo waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:29

Sjonnie: Ik begrijp niet waarom jij zo op afkomst selecteerd. Omdat iemand uit Venlo komt, weet hij niet waar hij of zij over praat? Ik vind je manier van discussieren hoogst aanvallend en ben dan ook niet van plan hier in mee te gaan. Dit is gewoon modder gooien, en niet meer gefundeerd discussieren. Erg jammer!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:30

Overdrijven is inderdaad een vak. Commando's op straat zetten klinkt mij al ernstig genoeg en met dat taalgebruik zie ik echt al mensen in uniform met mitrailleur op de schouder door Almere patrouilleren.

Ik ben het er ook mee eens dat er een hele hoop is foutgegaan. Is het in Den Haag fout gegaan? Dat weet ik niet. Het probleem zit hem een heel stuk in de dagelijkse omgangsvorm van mensen in Nederland. We kunnen wat dat betreft wel iets leren van Canadezen en Amerikanen, waar men vriendelijk en hoffelijk tegen elkaar doet ongeacht afkomst (ja, we zien hier wel uitwassen uit Amerika op TV, maar die zijn in het dagelijkse leven eerder uitzondering dan regel). Ik heb daar 101 voorbeelden van, Nederlanders zijn tegenwoordig asociaal en houden heel weinig rekening met elkaar.

Een heel belangrijk stuk komt voort uit een gebrek aan gevoel van eigenwaarde van de autochtone bevolking. Ik lees hier al eerder dat mensen er moeite mee hebben dat er in hun buurt een vreemde taal spreken, want ze kunnen het wel eens over hem/haar hebben. Bespottelijk, of willen we later ook de gedachten van die mensen gaan controleren? Blijkbaar hebben er veel Nederlanders last van allerlei complexen en zijn we bang over wat men over ons te zeggen heeft.

De eerste allochtonen kwamen ook al in mijn jeugd, die werden als minderwaardig volk gezien en als voetveeg behandeld om het vuile werk op te knappen. Wij leven nu met de erfenis van het tuig dat toen de nieuwe bewoners niet met open armen heeft ontvangen. In plaats van aktief mee te denken aan integratie, vonden veel autochtonen het belangrijker om met een boog om rond "die gastarbeiders" heen te lopen en er vooral maar niet mee in discussie te gaan. Ik vind het feitelijk vreemd dat er geen volksopstand van de tweede generatie is gekomen. Dat spreekt voor de beheersdheid van de immigranten. Wel is het zo dat het gebrek aan respect voor de immigranten opgeleverd heeft dat de tweede generatie blijkbaar weinig respekt heeft voor ons.

En ja, het zijn dezelfde mensen die toen de buitenlanders als "untermensch" bestempelden, die nou ook nog een keer roepen met: "zie je wel, we hadden gelijk".

Ik ben overigens rechts georienteerd, maar niet met een wereldvreemde kijk op de wereld. Nederland is zo'n klein rotlandje, en we zijn gewoon voor 90% afhankelijk van wat er in de rest van de wereld gebeurt. Allochtonen kunnen ons erbij helpen, maar waarom zouden we als we hun alleen maar af willen zeiken? Beledigen van iemands geloof is een blijk van minachting voor de waarden en normen van die mensen. Waarden en normen waar we op heel veel gebieden nog veel van kunnen leren, in plaats van ze in de grond te stampen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:36

Citaat:
Beledigen van iemands geloof is een blijk van minachting voor de waarden en normen van die mensen. Waarden en normen waar we op heel veel gebieden nog veel van kunnen leren, in plaats van ze in de grond te stampen.

Dat ben ik helemaal met je eens Joost. Maar dat houdt in dat ons geloof ook niet beledigd mag worden, en dat gebeurd nogal eens!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:39

Het word hier nu een beetje zwart/wit.
In sommige ogen denken mensen misschien van mij dat ik een rasist zou zijn....even voor alle duidelijkheid, dat ben ik zeer zeker niet!
Van joost zou gedacht kunnen worden dat hij of zij (weet ik even niet) een moslim/boom knuffelaar zou kunnen zijn....ik weet het tuurlijk niet, maar denk niet dat dit zo is.
Het is juist het vinden van de gulden middenweg.
Wilders wil niet alle moslims eruit hebben.
Hij heeft absoluut geen problemen met medelanders van welke cultuur dan ook die zich aanpassen hier.
Ik heb hem zelf (jaren gelden) eens in een tv programma horen zeggen dat hij zelf ook moslims in zijn kennissen kring heeft.
Er is een groot grijs gebeid en ik denk dat we daar naar moeten willen streven, om dat gebied duidelijk naar voren te brengen.
Maar goed, dat is dan mijn bescheiden mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:39

gohya schreef:

Wie zijn ZIJ? Zijn dat alle mensen met een moedervlek onder hun voet of alle bruinharige mensen met 10 vingers? 'zij' kent nogal wat nuances en dat geldt ook voor bruin haar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-10 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:41

Maar Onassa, heb je er dan geen moeite mee om vertrouwen te hebben in een man die telkens de Islam als boosdoener van van alles opwerpt? Met in het achterhoofd wat Halsema ook al aanhaalde en dat is dat de Islam zelf niks doet, maar wel de mensen die er wel of niet in geloven. Mensen doen dingen, een religie an sich niet.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:41

Pff het wordt ondertussen weer een ordinaire discussie (een paar verzieken het echt, door de manier waarop). Ik haak weer even af. :\

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:45

Was dit topic geopend voor discussies of gewoon om te kijken waar bokkers voor stemmen?
Anders verwijs ik iedereen gewoon naar [NM] PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel :D

Voor de gemeentenverkiezingen heb ik gestemt voor een partij binnen mijn gemeenten (Leefbaar Dronten)
En voor de landelijke verkiezingen gaat mijn stem naar de PVV.