Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:39

KiWiKo schreef:
ik zie joden, christenen, katholieken, hervormden ook regelmatig beledigd worden......... maar dan gaat niet gelijk het landelijk veiligheidscode naar rood

Maar die worden ook niet bedreigd met het land uitgezet worden

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:40

Neem me niet kwalijk Heino, maar iemand neersteken of naar de rechter stappen en dat een cultuurverschil noemen gaat mij wat te ver.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:41

Ze kunnen het land niet uitgezet worden dus er is geen enkele reden om bang te zijn. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:41

pharagirlke schreef:
Heino schreef:
Dat doet er toch niets aan af dat men zich dan alsnog bedreigd kan voelen?? Gekken heb je er altijd tussen zitten.

dus moslims/allcohtonen mogen zich bedreigt voelen ook al is dat niet realistisch maar Christenen en nederlanders mogen dat niet? Waarom is hun angst minder onrealistisch als die van wilders-stemmers?

Ik vermoed dat niemand heilig is.

Dat zeg ik toch niet??? Te zien aan de grote hoeveelheid PVV aanhangers is die dreiging wel degelijk realistisch. Misschien niet wat betreft feitelijke uitzetting, maar zeker wel wat betreft psychologische uitzetting. Moslims worden veracht door veel PVV stemmers, niet gek toch dat ze zich dan werkelijk bedreigd voelen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:42

Betteke schreef:
Neem me niet kwalijk Heino, maar iemand neersteken of naar de rechter stappen en dat een cultuurverschil noemen gaat mij wat te ver.

Ik keur het ook absoluut niet goed. Maar hun cultuur is wel degelijk anders met andere (in hun ogen) gepaste straffen. Dit geldt overigens ook maar weer voor een heel klein deel Moslims want de Koran predikt juist vrede en zorg.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:42

KiWiKo schreef:
alleen is het jammer dat als iemand zich uitlaat over de islam dat die dan moet onderduiken..........

zegt toch wel iets over een cultuur.........

ik zie joden, christenen, katholieken, hervormden ook regelmatig beledigd worden......... maar dan gaat niet gelijk het landelijk veiligheidscode naar rood

Ik heb de geschiedenis niet helemaal in mijn hoofd, maar tijdens de periode van de Beeldenstorm kon je je ook maar beter bergen als je iets anders dacht (of ben ik nu mis?). Ik weet niet of het iets zegt over een cultuur, het zegt iets over mensen denk ik.
Misschien zijn de Joden, katholieken enzovoorts hier al zo gewend aan onze manier van doen (die ook niet altijd leuk en aardig is) dat ze niet meer zo fel reageren. Sommige Moslims (relatief nieuw in Nederland) zijn daar misschien niet van gediend en reageren zoals bijvoorbeeld mensen van religie X 200 jaar geleden ook reageerden.
Als we een paar jaar verder zijn, is de felheid er vast wel af. En dan zegt het eigenlijk ook wel iets over ' ons'.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:43

Dus een kwestie van je eigen cultuur aan de kant zetten en aanpassen aan ons rechtssysteem lijkt mij. ;) Er wordt idd over de islam gezegd dat het een vredelievende godsdienst is, maar zo komt het bij de gemiddelde Nederlander echt niet over.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:45

Betteke schreef:
Dus een kwestie van je eigen cultuur aan de kant zetten en aanpassen aan ons rechtssysteem lijkt mij. ;) Er wordt idd over de islam gezegd dat het een vredelievende godsdienst is, maar zo komt het bij de gemiddelde Nederlander echt niet over.

Nee omdat je voornamelijk de "Moslims" op tv ziet waar een echte Moslim zijn kont naar toe keert.
En cultuur aanpassen is makkelijk gezegd, maar lijkt mij heel lastig.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:46

Je kunt niet van nieuwe Nederlanders verwachten dat zij hun eigen cultuur aan de kant zetten. Een beetje aanpassen is iets anders en lijkt me niet meer dan normaal. Hiervoor moet je dan wel de mogelijkheden krijgen (en die zijn er niet altijd).
Uitwassen heb je altijd, ook bij de autochtonen. En ook bij alle soorten en vormen van religies.

RoodZonnetje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:50

Weet je wat ik nu oprecht ernstig vind? Dat mensen zo ontzettend veel generaliseren. Dit hele topic, wat inmiddels al 50 pagina's telt, probeer ik overtuigingen te relativeren. Het is niet zo zwart wit als hier vaak gesteld wordt. Niet alle Moslims zijn slecht, het overgrote deel past zich prima aan en hoor je nooit wat van. Waarom is het toch zo lastig voor mensen (in het algemeen) om te relativeren?? Waarom komt het besef toch niet tot mensen dat de media alleen de uitwas van de Moslims laat zien, mensen die geen ware Moslims zijn omdat zij zich verre van de richtlijnen van de Koran etc. gedragen? Wat is dat toch??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:52

Alet74 schreef:
KiWiKo schreef:
alleen is het jammer dat als iemand zich uitlaat over de islam dat die dan moet onderduiken..........

zegt toch wel iets over een cultuur.........

Ik heb de geschiedenis niet helemaal in mijn hoofd, maar tijdens de periode van de Beeldenstorm kon je je ook maar beter bergen als je iets anders dacht (of ben ik nu mis?). Ik weet niet of het iets zegt over een cultuur, het zegt iets over mensen denk ik.
Misschien zijn de Joden, katholieken enzovoorts hier al zo gewend aan onze manier van doen (die ook niet altijd leuk en aardig is) dat ze niet meer zo fel reageren. Sommige Moslims (relatief nieuw in Nederland) zijn daar misschien niet van gediend en reageren zoals bijvoorbeeld mensen van religie X 200 jaar geleden ook reageerden.
Als we een paar jaar verder zijn, is de felheid er vast wel af. En dan zegt het eigenlijk ook wel iets over ' ons'.

precies........... en daar is denk ik waar het botst.............

en een paar jaar verder........... we worstelen al 20 jaar met dit probleem....... en niet alleen wij, ook de rest van de wereld die een kritische noot heeft richting de islam.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:53

Betteke schreef:
En dat vind ik nou fijn aan dit land, dat je gewoon mag zeggen wat je wilt.
Voor Pim waren er ook al bedreigingen Sarabande. ;) Mail Bolkenstein eens voor de grap.

Voor Pim zelf naar voren trad was hij adviseur en tekstschrijver van Bolkenstein. Of wilde je me iets over politieke geschiedenis leren???

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:56

Je zou je onderschrift eens aan moeten passen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:57

Heino schreef:
Betteke schreef:

Nee omdat je voornamelijk de "Moslims" op tv ziet waar een echte Moslim zijn kont naar toe keert.
En cultuur aanpassen is makkelijk gezegd, maar lijkt mij heel lastig.

is het dan niet verstandig dat de moslims in Nederland dit probleem eens zelf aan gaan pakken ipv de kop in het zand te steken en hun handen in onschuld te wassen??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:59

KiWiKo schreef:
en een paar jaar verder........... we worstelen al 20 jaar met dit probleem....... en niet alleen wij, ook de rest van de wereld die een kritische noot heeft richting de islam.

In bijna alle Europese landen zijn moslim gastarbeiders gekomen. Veel landen hebben inderdaad last, vooral van de achtergestelde 2e en 3e generatie die in enorme enclaves wonen en weinig kans op werk of ontwikkeling hebben.
Maar geen van die landen heeft een Wilders of accepteert iemand als Wilders die onafgebroken op deze groepen inhakt en telkens weer iets nieuws verzint om ze te kleineren en te beledigen.
Wij zouden een stuk minder geworstel hebben zonder de enorme tijd en energie die die man ons land kost.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:00

KiWiKo schreef:
is het dan niet verstandig dat de moslims in Nederland dit probleem eens zelf aan gaan pakken ipv de kop in het zand te steken en hun handen in onschuld te wassen??

Heino schreef:
Weet je wat ik nu oprecht ernstig vind? Dat mensen zo ontzettend veel generaliseren. Dit hele topic, wat inmiddels al 50 pagina's telt, probeer ik overtuigingen te relativeren. Het is niet zo zwart wit als hier vaak gesteld wordt. Niet alle Moslims zijn slecht, het overgrote deel past zich prima aan en hoor je nooit wat van. Waarom is het toch zo lastig voor mensen (in het algemeen) om te relativeren?? Waarom komt het besef toch niet tot mensen dat de media alleen de uitwas van de Moslims laat zien, mensen die geen ware Moslims zijn omdat zij zich verre van de richtlijnen van de Koran etc. gedragen? Wat is dat toch??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:01

KiWiKo schreef:

Hemeltje er zijn er genoeg die dat doen. Kijk je nooit naar P&W die voeren een stoet van Moslims op die harder over hun geloofsgenoten oordelen dan wij zouden durven en zich generen voor de overlast.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:04

Ik denk dat Wilders - vrij willekeurig - twee problemen samenvoegt en doet of het hetzelfde is.

1. Fundamentalistische islam
Onder leiding van orthodoxe extreme import-imams. Roepen op tot jihad en werven terroristjes en is inderdaad een in potentie staatsgevaarlijke club. Maar (gelukkig) is dit in Nederland een hele kleine club. Tot nu toe heeft onze maatschappij er weinig last van, af en toe een weigering om handen te schudden. Echter wel iets om in de gaten te houden en de veiligheidsdiensten bovenop te laten zitten. En foute imams moeten natuurlijk accuut worden uitgezet.

2. Losgeslagen 2e en 3e generatie marrokaantjes en ander tuig van de richel.
Misschien wel van moslim-komaf maar zeker niet strenggelovig; lopen misschien nog een beetje met de ouders mee naar de moskee maar daar houdt het wel op. Anders zouden ze zich wel anders gedragen, bijv. geen sex voor het huwelijk, liefdevol tegen zwakkeren, geen alcohol drinken en serieus meebouwen aan de maatschappij.
Helaas is dit wel een megagroot probleem en hier past in mijn ogen maar 1 antwoord; keihard aanpakken. Bij wijze van spreken zou ik haast zeggen: de sharia toepassen oftewel een ongenadig pak slaag. Uitzetten is grondrechtelijk geen optie omdat het hier Nederlanders betreft.

Wilders wil echter de oplossing van probleem 1 gebruiken voor probleem 2. En daarvoor verschillen deze problemen eenvoudigweg te veel.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 13-11-09 00:08, in het totaal 2 keer bewerkt

jameyskatje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:06

hhahhahaha

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:07

jameyskatje schreef:
hhahhahaha

Verklaar je nader; ben je het er mee eens of vind je het onzin? Ik vind jouw mening hierover extra interessant omdat jij moslima bent.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:10

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Hemeltje er zijn er genoeg die dat doen. Kijk je nooit naar P&W die voeren een stoet van Moslims op die harder over hun geloofsgenoten oordelen dan wij zouden durven en zich generen voor de overlast.

ooooooooo absoluut, Ik kijk nooit P&W :) maar ik weet wel dat er geweldige innitiatieven zijn vanuit de moslims hier binnen Nederland om het imago een heel stuk op te krikken............

geweldige ontwikkeling, absoluut!

het is alleen jammer dat het zover moet komen dat mensen vanuit een bevolkingsgroep op moeten staan om het imago van die bevolkingsgroep op te vijzelen..........

een imago krijg je niet omdat je toevallig uit je neus eet, en zeker niet bij zoveel ingezetenen van een land.........

maar ik zie wel een kentering binnen de allochtone gemeenschap :)

toevallig was ik vandaag op een conculegabedrijf waar eigenlijk alleen maar moslima's en moslimannen werken al dan niet met hoofddoek.......... en het is geweldig om te zien hoe dat met elkaar allemaal samenwerkt.

aan de andere kant kwam ik een jaar of 4 geleden in een bedrijf waar ik aan de receptie verwelkomd werd door iemand die een hoofddoek droeg, dat vond ik wat vreemd, wat schokking :)

maar ik ben met haar over mijn schock gaan praten, en ik legde uit dat dit voor mij een soort van cultuurshock was, ze moest heel hard lachen om mijn bekentenis......... maar dat zet je wel aan het denken, want eigenlijk moet dat gewoon moeten mogen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:10

Betteke schreef:

Ik geloof best dat het een vredelievende godsdienst is. Maar er zitten onder de mensen en dan vooral onder de jeugd een hoop rotte appels, die er voor zorgen dat hun hele volk er lelijk op aangeken wordt. De woordvoerders van de marokkanen wijzen met de vinger naar de rascistische nederlanders, terwijl ze eigenlijk hun rotte appels aan moeten pakken.

Ik denk altijd maar zo, bevalt het je niet in Nederland en kun je je hier niet aanpassen, dan verhuis je maar naar elders. Het is van de zotte dat wanneer je je er over uitspreekt, hoe schokkend je woorden ook zijn, je met beveiliging en met vrees voor je leven over straat moet, omdat de andere partij het met woorden niet af kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:12

beantsje schreef:
Ik denk dat Wilders - vrij willekeurig - twee problemen samenvoegt en doet of het hetzelfde is.

1. Fundamentalistische islam
Onder leiding van orthodoxe extreme import-imams. Roepen op tot jihad en werven terroristjes en is inderdaad een in potentie staatsgevaarlijke club. Maar (gelukkig) is dit in Nederland een hele kleine club. Tot nu toe heeft onze maatschappij er weinig last van, af en toe een weigering om handen te schudden. Echter wel iets om in de gaten te houden en de veiligheidsdiensten bovenop te laten zitten. En foute imams moeten natuurlijk accuut worden uitgezet.

2. Losgeslagen 2e en 3e generatie marrokaantjes en ander tuig van de richel.
Misschien wel van moslim-komaf maar zeker niet strenggelovig; lopen misschien nog een beetje met de ouders mee naar de moskee maar daar houdt het wel op. Anders zouden ze zich wel anders gedragen, bijv. geen sex voor het huwelijk, liefdevol tegen zwakkeren, geen alcohol drinken en serieus meebouwen aan de maatschappij.
Helaas is dit wel een megagroot probleem en hier past in mijn ogen maar 1 antwoord; keihard aanpakken. Bij wijze van spreken zou ik haast zeggen: de sharia toepassen oftewel een ongenadig pak slaag. Uitzetten is grondrechtelijk geen optie omdat het hier Nederlanders betreft.

Wilders wil echter de oplossing van probleem 1 gebruiken voor probleem 2. En daarvoor verschillen deze problemen eenvoudigweg te veel.

ik denk dat jij dit heel goed ziet!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:14

ik moest gewoon lachen om deze zin : Onder leiding van orthodoxe extreme import-imams. Roepen op tot jihad en werven terroristjes en is inderdaad een in potentie staatsgevaarlijke club

we kunnen gissen hoe hij denkt en werkt. maar we zullen het toch nooit weten. we worden bewust dom gehouden en men speelt bewust in op onze angst en onbegrip. dit is niet enkel in het midden oosten.. ook hier in nl. ik kan daarom ook geen uitspraak doen over wilders.. alleen maar reageren op zijn daden (alhoewel ik daar vaak al geen zin meer in heb, volgens mij motiveerd het hem enkel extra)

alles wat ik van wilders enzo vind staat inmiddels als ergens hier op bokt. ik ben het zo moe geworden. mijn conclussie is dan ook.. niet moslims zijn banger voor wilders dan moslims. ik spreek echt dagelijks niet-moslims die hem vergelijken met hitler. terwijl de meeste moslims (ik praat over moslims. dus praktiserend.) er of om lachen, of hem negeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:14

Ik denk dat we in nederland meer last hebben van groep 2 dan van groep 1.