KiWiKo schreef:ik zie joden, christenen, katholieken, hervormden ook regelmatig beledigd worden......... maar dan gaat niet gelijk het landelijk veiligheidscode naar rood
Maar die worden ook niet bedreigd met het land uitgezet worden
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Heino schreef:Dat doet er toch niets aan af dat men zich dan alsnog bedreigd kan voelen?? Gekken heb je er altijd tussen zitten.
dus moslims/allcohtonen mogen zich bedreigt voelen ook al is dat niet realistisch maar Christenen en nederlanders mogen dat niet? Waarom is hun angst minder onrealistisch als die van wilders-stemmers?
Ik vermoed dat niemand heilig is.
Betteke schreef:Neem me niet kwalijk Heino, maar iemand neersteken of naar de rechter stappen en dat een cultuurverschil noemen gaat mij wat te ver.
KiWiKo schreef:alleen is het jammer dat als iemand zich uitlaat over de islam dat die dan moet onderduiken..........
zegt toch wel iets over een cultuur.........
ik zie joden, christenen, katholieken, hervormden ook regelmatig beledigd worden......... maar dan gaat niet gelijk het landelijk veiligheidscode naar rood
Betteke schreef:Dus een kwestie van je eigen cultuur aan de kant zetten en aanpassen aan ons rechtssysteem lijkt mij.Er wordt idd over de islam gezegd dat het een vredelievende godsdienst is, maar zo komt het bij de gemiddelde Nederlander echt niet over.
Alet74 schreef:KiWiKo schreef:alleen is het jammer dat als iemand zich uitlaat over de islam dat die dan moet onderduiken..........
zegt toch wel iets over een cultuur.........
ik zie joden, christenen, katholieken, hervormden ook regelmatig beledigd worden......... maar dan gaat niet gelijk het landelijk veiligheidscode naar rood
Ik heb de geschiedenis niet helemaal in mijn hoofd, maar tijdens de periode van de Beeldenstorm kon je je ook maar beter bergen als je iets anders dacht (of ben ik nu mis?). Ik weet niet of het iets zegt over een cultuur, het zegt iets over mensen denk ik.
Misschien zijn de Joden, katholieken enzovoorts hier al zo gewend aan onze manier van doen (die ook niet altijd leuk en aardig is) dat ze niet meer zo fel reageren. Sommige Moslims (relatief nieuw in Nederland) zijn daar misschien niet van gediend en reageren zoals bijvoorbeeld mensen van religie X 200 jaar geleden ook reageerden.
Als we een paar jaar verder zijn, is de felheid er vast wel af. En dan zegt het eigenlijk ook wel iets over ' ons'.
Betteke schreef:En dat vind ik nou fijn aan dit land, dat je gewoon mag zeggen wat je wilt.
Voor Pim waren er ook al bedreigingen Sarabande.Mail Bolkenstein eens voor de grap.
Heino schreef:Betteke schreef:Dus een kwestie van je eigen cultuur aan de kant zetten en aanpassen aan ons rechtssysteem lijkt mij.Er wordt idd over de islam gezegd dat het een vredelievende godsdienst is, maar zo komt het bij de gemiddelde Nederlander echt niet over.
Nee omdat je voornamelijk de "Moslims" op tv ziet waar een echte Moslim zijn kont naar toe keert.
En cultuur aanpassen is makkelijk gezegd, maar lijkt mij heel lastig.
KiWiKo schreef:en een paar jaar verder........... we worstelen al 20 jaar met dit probleem....... en niet alleen wij, ook de rest van de wereld die een kritische noot heeft richting de islam.
KiWiKo schreef:is het dan niet verstandig dat de moslims in Nederland dit probleem eens zelf aan gaan pakken ipv de kop in het zand te steken en hun handen in onschuld te wassen??
Heino schreef:Weet je wat ik nu oprecht ernstig vind? Dat mensen zo ontzettend veel generaliseren. Dit hele topic, wat inmiddels al 50 pagina's telt, probeer ik overtuigingen te relativeren. Het is niet zo zwart wit als hier vaak gesteld wordt. Niet alle Moslims zijn slecht, het overgrote deel past zich prima aan en hoor je nooit wat van. Waarom is het toch zo lastig voor mensen (in het algemeen) om te relativeren?? Waarom komt het besef toch niet tot mensen dat de media alleen de uitwas van de Moslims laat zien, mensen die geen ware Moslims zijn omdat zij zich verre van de richtlijnen van de Koran etc. gedragen? Wat is dat toch??
KiWiKo schreef:is het dan niet verstandig dat de moslims in Nederland dit probleem eens zelf aan gaan pakken ipv de kop in het zand te steken en hun handen in onschuld te wassen??
sarabande schreef:KiWiKo schreef:is het dan niet verstandig dat de moslims in Nederland dit probleem eens zelf aan gaan pakken ipv de kop in het zand te steken en hun handen in onschuld te wassen??
Hemeltje er zijn er genoeg die dat doen. Kijk je nooit naar P&W die voeren een stoet van Moslims op die harder over hun geloofsgenoten oordelen dan wij zouden durven en zich generen voor de overlast.
Betteke schreef:Dus een kwestie van je eigen cultuur aan de kant zetten en aanpassen aan ons rechtssysteem lijkt mij.Er wordt idd over de islam gezegd dat het een vredelievende godsdienst is, maar zo komt het bij de gemiddelde Nederlander echt niet over.
beantsje schreef:Ik denk dat Wilders - vrij willekeurig - twee problemen samenvoegt en doet of het hetzelfde is.
1. Fundamentalistische islam
Onder leiding van orthodoxe extreme import-imams. Roepen op tot jihad en werven terroristjes en is inderdaad een in potentie staatsgevaarlijke club. Maar (gelukkig) is dit in Nederland een hele kleine club. Tot nu toe heeft onze maatschappij er weinig last van, af en toe een weigering om handen te schudden. Echter wel iets om in de gaten te houden en de veiligheidsdiensten bovenop te laten zitten. En foute imams moeten natuurlijk accuut worden uitgezet.
2. Losgeslagen 2e en 3e generatie marrokaantjes en ander tuig van de richel.
Misschien wel van moslim-komaf maar zeker niet strenggelovig; lopen misschien nog een beetje met de ouders mee naar de moskee maar daar houdt het wel op. Anders zouden ze zich wel anders gedragen, bijv. geen sex voor het huwelijk, liefdevol tegen zwakkeren, geen alcohol drinken en serieus meebouwen aan de maatschappij.
Helaas is dit wel een megagroot probleem en hier past in mijn ogen maar 1 antwoord; keihard aanpakken. Bij wijze van spreken zou ik haast zeggen: de sharia toepassen oftewel een ongenadig pak slaag. Uitzetten is grondrechtelijk geen optie omdat het hier Nederlanders betreft.
Wilders wil echter de oplossing van probleem 1 gebruiken voor probleem 2. En daarvoor verschillen deze problemen eenvoudigweg te veel.