13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:17

Nu we het over die moeder hebben. Ik las ergens dat moeder Dekker tegen de tocht is/was. Nu ik dit hoor wordt mij ook al weer het e.e.a. meer duidelijk. Het is de droom van Pa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:17

KellyZ schreef:
russel schreef:
Ja, hij was 14 en nu dus 15 en komt binnenkort in Engeland aan, is een Amerikaan.

Haha dan hoeft ze niet eens meer te gaan voor het wereldrecord, want dat red ze waarschijnelijk niet eens meer.

Dat is dus de reden dat ze wel wil en niet wil wachten. Waarom zijn er bij hem nooit wereldlijke reakties geweest?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:18

Inderdaad!

Yinnar

KellyZ schreef:
Yinnar schreef:
Ook in Nederland is Laura al eens tegengehouden door de autoriteiten toen zij alleen op het ijsselmeer zeilde.

Kijk er komen steeds meer verhalen!

Jij word nog eens goed! :D

Ik had verslaggeefster moeten worden... :D

Anoniem

Huertecilla schreef:
russel schreef:
HC ze gaat ook weg uit Nederland.

Uitgehuwelijkte meiskes ook. Toch heeft de zorgstaat daar een taak in :)*

hc

Ja en dat doen ze niet, die meiden worden nog steeds flink uitgehuwelijkt en besnijdenis is er ook nog steeds, de zorgstaat is niet zo zorgend als we allemaal wel denken.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:19

russel schreef:
Dat is dus de reden dat ze wel wil en niet wil wachten. Waarom zijn er bij hem nooit wereldlijke reakties geweest?

Dat vraag ik me ook af, ben alleen bang dat we er niet achter zullen komen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:19

HC, Engeland is ook gewoon een zorgstaat en kan wat dit betreft nou niet direct met een derde wereld land vergeleken worden.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:20

russel schreef:
Ja en dat doen ze niet, die meiden worden nog steeds flink uitgehuwelijkt en besnijdenis is er ook nog steeds, de zorgstaat is niet zo zorgend als we allemaal wel denken.

Besnijdenis is niet per definitie slecht, gebeurt ook uit hygienë aangezien de Islam uit de warmere landen komt met zand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:21

Hij komt in het guinness book of records en iedereen vind het een top prestatie, zeker omdat hij zo jong is. Zo krom als een hoepel. Maar wie weet worden zijn ouders binnenkort gearresteerd voor onverantwoordelijk gedrag? :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:21

Het is ook wel vaker een feit dat kinderen gepusht worden door de ouders. Of dit over sport gaat, schoolprestaties, of gedrag. Het is goed dat NL de mogelijkheid heeft dat kinderen beschermt worden tegen verkeerde beslissingen vd ouders/ verzorgers. Ik vind de redenatie van de vader overmoedig en onvolwassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:22

KellyZ schreef:
russel schreef:

Besnijdenis is niet per definitie slecht, gebeurt ook uit hygienë aangezien de Islam uit de warmere landen komt met zand.

Wij leven hier niet in de woestijn en het besnijden bij vrouwen wordt niet gedaan uit hygiene, maar omdat ze geen genot mag hebben aan sex.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:23

KellyZ schreef:
russel schreef:

Vrouwenbesnijdenis niet hoor, dat is pure marteling en onderdrukking.

Edit: Russel was me voor ;)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:25

KellyZ schreef:
Is die jongen van 14 er dan geen voorbeeld van dat het levensgevaarlijk is?
In mijn ogen kan niemand meer argumenten gebruiken om haar wel te laten gaan... :=

Omdat iig die Amerikaanse jongen die niet zoveel ouder was dan Laura (en om het maar weer even over gemiddelde te hebben zijn jongens vaak later met hun ontwikkeling dan meisjes) over enkele dagen veilig aankomt van zijn solozeilreis rond de wereld. Dus hoezo is dat een voorbeeld van dat het levensgevaarlijk is?

Huertecilla

russel schreef:

Te hard rijden gebeurt ook op grote schaal.

Het punt is dat de zorgstaat er wél een taak in heeft en er wél aan werkt.
Niet alleen door beperking maar ook door voorlichting.
Dat het clandestien doorgaat verandert niets aan dat het volgens de NL normen niet kan en de staat er een taak in heeft.

Het zeilmeiske in nu in de openheid. Dat is als voor de camera stellen dat je een snelheidsrecord over de afsluitdijk wil gaan vestigen.

De zorgstaat heeft een taak om minderjarigen te beschermen. Ze weet niet wat ze niet weet en dít geval weet ze.
Het maakt niet uit hoe de oeverheden dit te weten zijn gekomen. Wellicht kijken ambtenaren ook tv....

hc

_Noah

KellyZ schreef:
russel schreef:

Zeker ook besnijdenis bij vrouwen? Artsen die Noord-Afrikaanse landen komen bijstaan zijn voor 80% bezig met het herstellen van verminkte geslachtsdelen. Ja een zeer hygienische toestand: eerst wordt de vagina met een keukenmes afgesneden, dichtgenaaid met oma's naaisetje, en daarna worden de benen bij elkaar gebonden zodat het geheel dicht kan groeien. Er komt iig geen zand in..
Lang leve de zorgstaat, nee hoor ik hoef voorlopig niet weg uit Nederland :)
Laatst bijgewerkt door _Noah op 27-08-09 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:26

Wat mij betreft is haar vader in een soort tunnelvisie terechtgekomen. Laura ook, maar dat kun je een kind van 13 niet kwalijk nemen. Heel deze commotie ontstaat omdat ze PERSE NU deze reis wil maken. Maar ik denk dat de wereld er over 5 jaar ook nog wel is en dan kan ze deze reis ook maken. Dan heeft ze 1. haar diploma, 2. meer levenswijsheid, 3. alle vrijheden die ze maar wil. De reden dat alles nu moet is het mediaspectakel dat een record heet, maar als het Laura's passie en droom is, dan moet zo'n record er naar mijn idee niet toe doen. Dus ik zeg, verwezenlijk je droom! Maar doe het over 5 jaar…

Niets meer aan toe te voegen!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:28

Noah2006 schreef:
KellyZ schreef:

Zeker ook besnijdenis bij vrouwen? Artsen in Noord-Arfrikaanse landen komen bijstaan zijn voor 80% bezig met het herstellen van verminkte geslachtsdelen. Ja een zeer hygienische toestand: eerst wordt de vagina met een keukenmes afgesneden, dichtgenaaid met oma's naaisetje, en daarna worden de benen bij elkaar gebonden zodat het geheel dicht kan groeien. Er komt iig geen zand in..
Lang leve de zorgstaat, nee hoor ik hoef voorlopig niet weg uit Nederland :)

Het boek "Mijn Woestijn" van Waris Diries gaat over deze gewoonte in Somalie. Besnijdemis bij vrouwen is pure mishandeling.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:33

Vrouwenmishandeling als besnijding kan je natuurlijk op geen enkele manier met deze zeiltocht vergelijken.

astridelise

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:37

Deze discussie gaat wel een hele rare kant op!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:37

Nee duh, het werd even aangehaald hier.

Marleen_

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:42

Ik vind niet dat dat grietje dit mag gaan doen... ze is leerplichtig!!!

Kind mist zoveel stof en kennis als ze weer terug is, dat is nooit meer in te halen, ik zou als ouders eerst aan haar school denken, de wereld en zijn wateren lopen niet weg dus die wereldreis kan over een aantal jaar ook nog, dan is ze trouwens een stuk ouder en heeft ze meer verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik vind het nu echt onverantwoordelijk, dom en heel naief als dat meisje laten gaan!!!!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:42

Die 14 jarige jongen is overigens geen amerikaan maar een engels"man". Hij heet Michael Perham en komt uit Potters Bar, Hertfordshire.

Ik lees overigens net dat hij 16 was toen hij vertrok, inmiddels 17. Hij is van 16 maart 1992.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:07

russel schreef:
Lees dat haar ouders gescheiden zijn, zou kunnen dat de ouders elkaar tegenwerken. Er staat ook dat Engeland mogelijk een tip vanuit Nederland kreeg, kan de moeder zijn geweest.

Want je zou toch denken dat ze gewoon zou zijn gegaan, maar nu ineens komen de autoriteiten om de hoek kijken, dat zou dan toch aanhangig gemaakt moeten zijn door iemand?

HC ze gaat ook weg uit Nederland.

Als dat zo is, dat de ouders gescheiden zijn en ouders hebben allebei ouderlijk gezag en 1 ouder wil iets en de andere ouder niet dan kun je als moeder zijnde naar de rechter stappen, in het geval van Laura bijvoorbeeld...
Dus of moeder heeft dat niet gedaan en stemt daarmee dan toch toe en laat het op zijn beloop of vader zou 'gewonnen' moeten hebben dat Laura mag, maar lijkt me ook niet want dan zou een rechter al hebben besloten...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:20

Heino schreef:
Waar gaat dit nou toch allemaal over? Een recordpoging die het gros van de mensen na 2 weken alweer vergeten is. Leuk, zoveel risico's nemen om uiteindelijk alsnog onder een laag stof vergeten te worden in de bibliotheek. De reden dat het nú moet is niet omdat het kind het nú persé wil, nee het draait om heel iets anders. In mijn ogen ongezond, zeilen hoort om zeilen te gaan en dáár het plezier uit te halen, niet om de minieme en tijdelijke wall of fame.

En hier blijf ik bij :)
Ik vind het ook raar om dat Engelse jongetje en dit meisje te vergelijken, je kan de media hier en daar niet vergelijken. Als ik van dat jongetje geweten had, had ik precies hetzelfde gereageerd als nu.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:24

Heino schreef:
Heino schreef:
Waar gaat dit nou toch allemaal over? Een recordpoging die het gros van de mensen na 2 weken alweer vergeten is. Leuk, zoveel risico's nemen om uiteindelijk alsnog onder een laag stof vergeten te worden in de bibliotheek. De reden dat het nú moet is niet omdat het kind het nú persé wil, nee het draait om heel iets anders. In mijn ogen ongezond, zeilen hoort om zeilen te gaan en dáár het plezier uit te halen, niet om de minieme en tijdelijke wall of fame.

En hier blijf ik bij :)
Ik vind het ook raar om dat Engelse jongetje en dit meisje te vergelijken, je kan de media hier en daar niet vergelijken. Als ik van dat jongetje geweten had, had ik precies hetzelfde gereageerd als nu.

En nogmaals: de droom om de wereld rond te zeilen hoeft dit kind niet op te geven. De ambitie om in het Guiness Book of Records te komen misschien wel, maar die zou ondergeschikt moeten zijn als het hier echt om een droom en een passie gaat.