Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ja, maar de oorlog in Oekraïne is begonnen door Poetin en niet door Zelensky.
pien_2010 schreef:Shadow0 schreef:Ja, maar de oorlog in Oekraïne is begonnen door Poetin en niet door Zelensky.
Precies.
Door al het gekrakeel van Wilders is het voor mij echte belangrijke nieuws van gisteren totaal ondergesneeuwd en lijkt het wel alsof niemand het gehoord heeft.
Duitsland waarschuwt nl dat het westen zich serieus moet voorbereiden op een confrontatie met Rusland gezien allerlei sabotage s en ook de Russische militaire capaciteit die in een enorm rap tempo met succes wordt opgevoerd. Tevens dat ze aanwijzingen hebben dat Poetin wel degelijk willens en wetens uit is op een confrontatie met de NAVO/ Europa.
Ik heb het nog niet zo duidelijk officieel verwoord horen worden.
Maar tja, Wilders heeft natuurlijk zijn eigen paradepaardjes die hij als onderwerpen belangrijk vindt. Dus het sneeuwde onder in de noodwet/ spoedwet debacle waar iedereen vond dat ze het over moesten hebben
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54753 ... eau-poetin
pien_2010 schreef:Shadow0 schreef:Ja, maar de oorlog in Oekraïne is begonnen door Poetin en niet door Zelensky.
Precies.
Door al het gekrakeel van Wilders is het voor mij echte belangrijke nieuws van gisteren totaal ondergesneeuwd en lijkt het wel alsof niemand het gehoord heeft.
Duitsland waarschuwt nl dat het westen zich serieus moet voorbereiden op een confrontatie met Rusland gezien allerlei sabotage s en ook de Russische militaire capaciteit die in een enorm rap tempo met succes wordt opgevoerd. Tevens dat ze aanwijzingen hebben dat Poetin wel degelijk willens en wetens uit is op een confrontatie met de NAVO/ Europa.
Ik heb het nog niet zo duidelijk officieel verwoord horen worden.
Maar tja, Wilders heeft natuurlijk zijn eigen paradepaardjes die hij als onderwerpen belangrijk vindt. Dus het sneeuwde onder in de noodwet/ spoedwet debacle waar iedereen vond dat ze het over moesten hebben
Aansluitend vond ik dit stuk ook nieuws. En zijdelings heeft dat ook weer te maken met Geert Wilders. Omdat Geert beste buddy is met Orban.
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54753 ... eau-poetin
pien_2010 schreef:Duitsland waarschuwt nl dat het westen zich serieus moet voorbereiden op een confrontatie met Rusland gezien allerlei sabotage s en ook de Russische militaire capaciteit die in een enorm rap tempo met succes wordt opgevoerd. Tevens dat ze aanwijzingen hebben dat Poetin wel degelijk willens en wetens uit is op een confrontatie met de NAVO/ Europa.
purny schreef:Zelensky heeft akkoord gegeven om de Nord Stream pijpleiding op te blazen. Verder ga ik er niet op in maar dit is mijn visie op de hele oorlog.
Ik snap dat Oekraïne geholpen moet worden mbt wapens en geld maar het mag ook een stukje minder.
Of er mogen op zijn minst eens vragen gesteld worden
purny schreef:Zelensky heeft akkoord gegeven om de Nord Stream pijpleiding op te blazen. Verder ga ik er niet op in maar dit is mijn visie op de hele oorlog.
Ik snap dat Oekraïne geholpen moet worden mbt wapens en geld maar het mag ook een stukje minder.
mysa schreef:purny schreef:Zelensky heeft akkoord gegeven om de Nord Stream pijpleiding op te blazen. Verder ga ik er niet op in maar dit is mijn visie op de hele oorlog.
Zelensky is eerst akkoord gegaan maar heeft zijn akkoord ingetrokken na overleg met de VS.
martichr schreef:Loretta schreef:Wat was dan precies de rol van Zelensky bij de Nordstream sabotage?
Geen idee, maar er was nul invloed op de daling van de gasprijs hierdoor.. die begon augustus 2022 en de daling zette na september 2022 gewoon door.
juval schreef:denken jullie dat de uitslag van de amerikaanse presidentverkiezingen nog invloed zullen gaan hebben op de conflicten/oorlogen in de wereld?
Vanmiddag landbouwdebat aangehoord. morgen gaan ze weer verder. Op zich geen gekke dingen gehoord.
juval schreef:denken jullie dat de uitslag van de amerikaanse presidentverkiezingen nog invloed zullen gaan hebben op de conflicten/oorlogen in de wereld?
Vanmiddag landbouwdebat aangehoord. morgen gaan ze weer verder. Op zich geen gekke dingen gehoord.
Loretta schreef:Die pijplijn is uiteindelijk maar een voetnoot in de hele oorlog. Ondertussen is de dreiging in de wereld wel enorm toegenomen en zijn Poetin zijn ambities aardig duideliik. En vorig jaar begon die andere oorlog in net midden oosten ook nog eens. Ondertussen heeft China ook nog eens de wens om Taiwan te annexeren, dus ook daar neemt de dreiging toe.