Kaja schreef:BigOne schreef:Dit is toch wel een gotspe, grondwet aanpassen want ze zijn het niet met ons eens ;
https://nos.nl/l/2587664#UPDATE-89756057
Ik ben ook benieuwd.
Dit gaat niet over weekendscholen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaja schreef:BigOne schreef:Dit is toch wel een gotspe, grondwet aanpassen want ze zijn het niet met ons eens ;
https://nos.nl/l/2587664#UPDATE-89756057
Ik ben ook benieuwd.
fransje23 schreef:Kaja schreef:Laten we het even houden bij weekendscholen, gezien sommige hier het zo naar vinden wat de BBB aan kaart. Over de dubbele functie van een islamitische weekendschool.
De BBB kaart toch niet de weekendscholen maar het islamitisch basis en voorgezet onderwijs aan?
De weekendscholen zijn er in dit topic bijgehaald.
Kaja schreef:Het gaat de BBB om nieuwe islamitische scholen te verbieden, in dit artikel. De insteek blijft hetzelfde. Iets waar we al jaren mee bezig zijn.
Citaat:Als sommige hier zo eensgezind zijn met de islam en de vrijheid van hún geloofsovertuiging, dan mag de keerzijde ook benoemd worden. Financiering uit de Golfstaten. Onze normen en waarden worden hier niet vertegenwoordigd hoor.
Kaja schreef:Ja dat hoor ik hier vaker. Dat moet iedereen zelf weten. En dat bepaalde zaken verbieden, achterlijk is en tegen alle rechten van de mens in gaat. And so on….
Ik kan me het stukje vrouwen ook nog zo goed herinneren. Vrouwen zijn een belangrijk onderdeel van de verkiezingen, vrouwenrechten zijn heel belangrijk. Mannen daarentegen moeten hun plek maar eens weten. En nog belangrijker andere mannen aanspreken op ongewenst gedrag.
En homo’s? Ook zoiets. We zijn een gelijkwaardige samenleving, inclusiviteit voor iedereen.
Totdat we bij islamitische scholen aankomen. Een stop op nieuwe islamitische scholen.
Wat in strijd is met de Grondwet.
Een gotspe!
Terwijl er wel degelijk onderzoek is gedaan naar islamitische scholen, waar sprake is van antidemocratisch gedachtegoed. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Homo’s mogen er niet zijn.
Dat staat toch haaks op elkaar?
_San87_ schreef:Maar dat is niet uniek voor Islamitische scholen. Dan moet je geen enkele religieuze school toestaan. Dat is het punt.
Kaja schreef:_San87_ schreef:Maar dat is niet uniek voor Islamitische scholen. Dan moet je geen enkele religieuze school toestaan. Dat is het punt.
Nogmaals ik haak enkel in op het bericht over de BBB en het verbieden van islamitische scholen.
Het gaat mij niet enkel om de islam. Ik vind dat we op elke vorm van antidemocratisch gedachtegoed heel scherp moeten zijn. En als dat betekent dat de Grondwet aangepast moet worden, dan moet de Grondwet aangepast worden.
Kaja schreef:Het gaat de BBB om nieuwe islamitische scholen te verbieden, in dit artikel. De insteek blijft hetzelfde. Iets waar we al jaren mee bezig zijn. Als sommige hier zo eensgezind zijn met de islam en de vrijheid van hún geloofsovertuiging, dan mag de keerzijde ook benoemd worden. Financiering uit de Golfstaten. Onze normen en waarden worden hier niet vertegenwoordigd hoor.
Kaja schreef:Nogmaals ik haak enkel in op het bericht over de BBB en het verbieden van islamitische scholen.
Het gaat mij niet enkel om de islam.
Kaja schreef:Terwijl er wel degelijk onderzoek is gedaan naar islamitische scholen, waar sprake is van antidemocratisch gedachtegoed. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Homo’s mogen er niet zijn.
Shadow0 schreef:Kaja schreef:Nogmaals ik haak enkel in op het bericht over de BBB en het verbieden van islamitische scholen.
Het gaat mij niet enkel om de islam.
Als de BBB bedoelt dat ze alle religieuze scholen willen verbieden dan moeten ze dat zeggen. Maar dat zeiden ze dus niet. En jij haalt het aan alsof het je wel degelijk alleen gaat om islamitische scholen.
Maar als je inmiddels begrijpt dat je niet kunt discrimineren op de specifieke religie dan zijn we eruit toch?
fransje23 schreef:Kaja schreef:Terwijl er wel degelijk onderzoek is gedaan naar islamitische scholen, waar sprake is van antidemocratisch gedachtegoed. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Homo’s mogen er niet zijn.
Misschien moet de politiek dan eerst het goede voorbeeld geven?
Er zijn partijen die antidemocratisch zijn en partijen die vrouwen en homo's uitsluiten.
Hoe zouden die een verwijt kunnen maken naar welke school dan ook?
Kaja schreef:fransje23 schreef:
Misschien moet de politiek dan eerst het goede voorbeeld geven?
Er zijn partijen die antidemocratisch zijn en partijen die vrouwen en homo's uitsluiten.
Hoe zouden die een verwijt kunnen maken naar welke school dan ook?
Ja precies, zo praten we recht wat krom is. Duidelijk.