Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmaz schreef:pien_2010 schreef:Vandaag was ik op stap met Yuillia(zo gezellig) en van haar hoorde ik dat de wapens uit Iran zijn aangekomen en erg succesvol. Dat maakt de situatie weer zorgelijk volgens haar.
Het zijn drones en ze lijken volgens de berichten inderdaad goed in het raken van objecten, iets waar de Russische drones niet direct in uitblonken. Ik heb wel vertrouwen in de inventiviteit en technische kennis van de Ukraïners en verwacht dat dit tijdelijk is.
Sizzle schreef:Regio Charkiw wordt ondertussen alweer flink gebombardeerd door de russen
Citaat:Verontrustend: Iran heeft 45,000 man gemobiliseerd naar de Aze-Arm grens. Pelosi naar de Armeense hoofdstad, Russische PM en voorzitter parlement naar Azerbeidzjan. Er gaat iets gebeuren.
Sizzle schreef:Zolang ze daarmee Oekraine nog langer kunnen blijven lastig vallen is dat eerst nog even irrelevant lijkt mij.
Ik heb nou niet bepaald het idee dat Putin bezig is met zijn imago tov het westen.
Vraag is meer wat Europa kan doen om die landen van dat idee weg te krijgen.
Citaat:Dit nieuws gaat Poetin harder raken dan een al dan niet tactische kernbom: Alla Poegatsjova, de diva van Rusland en daarvoor de Sovjet-Unie, spreekt zich openlijk en spijkerhard uit tegen de oorlog. Dit heeft meer impact dan de hele Russische oppositie bij elkaar.
Citaat:Zet mij ook maar op de lijst van buitenlandse agenten, want ik ben solidair met mijn man, een oprecht en eerlijk persoon, een echte patriot van Rusland. Ik wens voor mijn moederland welvaart, vrede, vrijheid van meningsuiting en een einde aan de dood van onze jongens voor fictieve doelen in een oorlog die van Rusland een verschoppeling maakt.' Geloof me, elke Rus zal dit binnenkort hebben gehoord of gelezen. Misschien gaat de passieve meerderheid eens nadenken over het nut van deze kloteoorlog
martichr schreef:
irmaz schreef:Het ijzeren gordijn sluit zich weer, deze keer gelukkig om landsgrenzen heen in plaats van er dwars doorheen. Maar het blijft treurig want ook nu zullen weer veel families en vrienden worden gescheiden.
https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 0819200000
[ Afbeelding ]
Citaat:Elizabeths directe familieleden zullen rond 12.00 uur de baar naar binnen begeleiden, langs leden van de Britse regering en het parlement, premiers en gouverneurs-generaal van de veertien andere landen waar Elizabeth staatshoofd van was en vertegenwoordigers uit bijna alle 185 landen waarmee het land diplomatieke betrekkingen heeft. Uit Nederland zijn koning Willem-Alexander, koningin Máxima en prinses Beatrix aanwezig.
pien_2010 schreef:martichr schreef:
Je was me net voor. Zo gevaarlijk dit. Zou het een uitlokken zijn van een nucleaire ramp onder het mom van een ongeluk? Of is het eerder de bedoeling dat de mensen zonder stroom blijven zitten (ze waren onlangs weer aangesloten)?
Enfin , duidelijk is dat Rusland zich enorm verlaagd heeft en al een geruime tijd het label terroristische staat draagt. Daarin eens met Zelensky!
Karl66 schreef:In tegenstelling tot wat een aantal mensen denken, krijgt Rusland geen steun van China en India:
https://www.nytimes.com/2022/09/16/worl ... raine.html
Het niet steunen is nu nog passief, geen wapens en onderdelen leveren, omdat ze de handelsboycot volgen. Maar bij het gebruik van kernwapens kan dit heel snel actief niet steunen worden en dan heeft Rusland zichzelf helemaal in een hoekje geschilderd.
Karl66 schreef:In tegenstelling tot wat een aantal mensen denken, krijgt Rusland geen steun van China en India:
https://www.nytimes.com/2022/09/16/worl ... raine.html
Het niet steunen is nu nog passief, geen wapens en onderdelen leveren, omdat ze de handelsboycot volgen. Maar bij het gebruik van kernwapens kan dit heel snel actief niet steunen worden en dan heeft Rusland zichzelf helemaal in een hoekje geschilderd.