Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Fearn schreef:Misschien een domme vraag maar waarop is die exitpoll gebaseerd? Gezien de stemmen nog geteld moeten worden
Ik heb er de ballen verstand van
Mensen zijn gevraagd na het stemmen anoniem nogmaals hun stem te delen. Dat hebben ze gedaan dmv een steekproef in het land.
Wat een verschrikking dit...
Kimmie25501 schreef:Normaal stille meelezer, maar ik wilde hierop wel even reageren. Ik vind dit echt verschrikkelijk. Ik kan wel janken. Maar goed het is wat het is, we moeten het ermee doen. Heel veel BBB stemmers lijken naar PVV te zijn gegaan. BBB heeft er maar zeven…
Citaat:Ook al ontkent de PVV het klimaatprobleem, de partij wijdt er wel een geheel hoofdstuk aan in zijn verkiezingsprogramma. De partij van Geert Wilders vindt dat het klimaat "altijd" verandert en dat Nederland zich prima kan aanpassen aan een hoger waterpeil.
We moesten volgens de partij van Geert Wilders maar eens snel stoppen met het reduceren van CO2, omdat onze inspanningen maar weinig invloed zouden hebben op de algehele opwarming van de aarde. Het Klimaatfonds van 28 miljard euro, daar mag volgens Wilders dan ook een harde streep door. Ook stoppen we met de Klimaatwet en stappen we uit het Klimaatakkoord van Parijs, als het aan Wilders ligt.
De rechtspopulisten vinden het goed dat de gasboringen in Groningen stroppen, maar pleiten tegelijk voor meer olie- en gasboringen in de Noordzee. Zonneparken, windturbines en biomassacentrales, daar heeft de PVV nog altijd niks mee.
Liever ziet de PVV dat gas- en kolencentrales open blijven. Ook komen er nieuwe kerncentrales bij in Nederland en blijft de salderingsregeling voor zonnepanelen overeind, als het aan de partij van Wilders ligt. De PVV is tegen een vlieg- en vleestaks en voor een lagere btw op energie. Want, zo schrijft de blonde politicus op Wilderiaanse wijze: "De Nederlanders worden gewoon uitgeknepen."
Over stikstof is de partij tot slot "glashelder": "De stikstofregels moeten worden geschrapt, op z’n minst versoepeld, zodat de boeren kunnen blijven boeren".
Mars schreef:Als GW zijn gematigde toon niet vast kan houden klapt t kabinet onder zijn leiding wel weer heel snel uit elkaar
Wintu schreef:Men kan allemaal wel niet met de PVV willen werken, maar anderzijds, als ze de grootste worden, kun je de stemmen van zoveel stemmers dan overboord gooien? Dan heeft men toch lak aan een groot deel van de stemmers. Als Nederland zo rechts stemt, dan kun je toch niet met een voornamelijk links kabinet aankomen.
Raineri schreef:Celiien schreef:Dan maar ook even een ander geluid, Fijn! Ik heb zelf VVD gestemd, maar ik ben hier blij meeIk hoop dat ze eruit gaan komen, ik ben er bang voor.
*nu hopen dat ik niet gestenigd wordt in dit topic.
*trekt onheilspellend een baksteen uit de grond*