Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:53

Dat is zeker waar.

Ik las op meerdere sites dat meerdere polls weergeven dat Trump nog steeds een hoog goedkeuringscijfer krijgt.
Ben er eigenlijk van geschrokken en had verwacht dat het, na alles wat hij heeft gedaan en doet, langzaam zou dalen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:57

Overigens, het betalen van een settlement is niet hetzelfde als schuldig zijn. Hoewel dit wel vaak aangenomen wordt ..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:00

Vernielen van andermans eigendom is nooit okay :n.

Ik vind het wel hilarisch hoe groot de macht van de gewone man blijkbaar is. Musk voelt dit echt wel en de bijnaam Swasticar doet het imago van Tesla absoluut geen goed.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:02

BigOne schreef:
Musk heeft 44 miljard betaald voor Twitter en bezit 42 % van de aandelen, dit heeft hij voor een gedeelte gefinancierd met aandelen tesla als onderpand en met behulp van investeerders. Op dit moment is Twitter nog 10 miljard waard dus logisch dat die investeerders gaan morren.

De kans is echter groot dat er een rebound komt van de koers, alleen weet niemand wanneer. Van mij mag de waarde naar 0 of nabij 0, maar ik denk niet dat dat gebeurt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:09

Polar schreef:
Dat is zeker waar.

Ik las op meerdere sites dat meerdere polls weergeven dat Trump nog steeds een hoog goedkeuringscijfer krijgt.
Ben er eigenlijk van geschrokken en had verwacht dat het, na alles wat hij heeft gedaan en doet, langzaam zou dalen.

Op zich verklaarbaar als je niet aan factchecken doet en gelooft wat hij zegt dat is bereikt heeft. Plus dat de maatregelen die de gewone burger gaan treffen nog gevoeld moeten worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze nog positief zijn wanneer ze hun uitlegging kwijt zijn, geen medicijnen kunnen betalen en de boodschappen peperduur zijn.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:17

En misschien deels door wat ze in de media te zien krijgen.
Maar omdat er toch ook wel berichten naar buiten kwamen van Republikeinen die zich uitspraken tegen Trump, had ik persoonlijk andere verwachtingen.
Waar ik eerst nog hoop had dat hij gestopt zou worden voor (als) zijn termijn eindigt, heb ik dat nu even niet meer.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 23:54

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 00:13

Dat je nota bene slechts enkele jaren na een pandemie zo'n idee kan opperen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 08:16

Moet hij vooral doen. Idioot. Vogelgriep uitbraak bij mensen zal een pandemie veroorzaken waarbij covid heilig was. De neurologische variant is echt heel naar. Enfin, dan zien we covid maar als een generale repetitie voor het echte werk.
Hopelijk zijn er ook al vaccins voor mensen want vogelgriep wil je echt niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 08:18

Wil hij dat in een afgesloten bedrijf, als een soort test? Of hoe ziet hij dat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 08:48

Een pilot waar verschillende bedrijven aan mee gaan doen ,boel op slot en kijken of van de 20.000 misschien 1 overblijft die immuniteit ontwikkelt. Is iets voor te zeggen, echter, de koeien zijn ook al besmet dus dat virus is al geëvalueerd naar zoogdieren , wat wij dus ook zijn en vogelgriep is veel dodelijker dan covid .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:03

was het niet al gevolueerd naar zoogdieren? Ik probeer een beetje info te zoeken, maar het kon al naar vossen, honden, katten en zeehonden (?) (hoe ze daar achter gekomen zijn is me een beetje een raadsel, maar oke). Hoewel wel zeldzaam

Hoe komt het dan bij die koeien, zaten die samen met de kippen op een erf of wat? Ik bedenk me dan ook weer dat strenge regelgeving soms erg lastig kan zijn, maar geen regelgeving (dat stel ik me dan een beetje voor in het wilde westen) ook niet altijd haleluja is.. blijkt maar weer

Een kweekgrond om virussen te laten muteren klinkt als een heel erg slecht idee

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:05

Cer schreef:
was het niet al gevolueerd naar zoogdieren? Ik probeer een beetje info te zoeken, maar het kon al naar vossen, honden, katten en zeehonden (?) (hoe ze daar achter gekomen zijn is me een beetje een raadsel, maar oke). Hoewel wel zeldzaam

Hoe komt het dan bij die koeien, zaten die samen met de kippen op een erf of wat? Ik bedenk me dan ook weer dat strenge regelgeving soms erg lastig kan zijn, maar geen regelgeving (dat stel ik me dan een beetje voor in het wilde westen) ook niet altijd haleluja is.. blijkt maar weer

Daar kom je achter doormiddel van autopsie.

En vogelgriep komt ook voor bij wilde vogels.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:13

Ik hoop écht dat iemand daar een stokje voor steekt...
Alsof we met z'n allen nog niet genoeg ellende hebben gehad met covid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:21

_San87_ schreef:

Nou ja snap ik wel :) Het was meer zo van 'ben je zeehond, beetje op de zee aan het dobberen, uitkijken voor orca's.. heb je ineens een kippenziekte..' #fml :D
(maar mijn hoofd gaat vaak sneller dan dat ik het kan bijtypen ook :o :') )

Toch is het lastig want besmetting gaat via een soort van intensief contact, niet via aerosol (gelukkig maar) en toch komt het op kippenbedrijven binnen. De kans dat een persoon (of een dier) het oploopt van een wilde vogel/wild dier lijkt zo klein, en als het eenmaal binnen is, is het een ravage..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:29

Cer schreef:
_San87_ schreef:

Nou ja snap ik wel :) Het was meer zo van 'ben je zeehond, beetje op de zee aan het dobberen, uitkijken voor orca's.. heb je ineens een kippenziekte..' #fml :D
(maar mijn hoofd gaat vaak sneller dan dat ik het kan bijtypen ook :o :') )

Toch is het lastig want besmetting gaat via een soort van intensief contact, niet via aerosol (gelukkig maar) en toch komt het op kippenbedrijven binnen. De kans dat een persoon (of een dier) het oploopt van een wilde vogel/wild dier lijkt zo klein, en als het eenmaal binnen is, is het een ravage..

Nee, besmetting gaat via direct of indirect contact (bijv. uitwerpselen).

En als je dan een kip bent en je woont samen met 20.000 andere kippen, ka dan gaat t snel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:36

Cer schreef:

Het is niet alleen geëvolueerd naar zoogdieren (koeien bv) maar er zijn ook al enkele gevallen bij mensen bekend. Ik volg die vogelgriep al jaren en ik heb dit een jaar geleden ongeveer gelezen, ik meen bij science maar dat weet ik niet zeker

Voilà zelfs in de mainstream bekend

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/06 ... achtoffer/.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:46

Grootste manco aan dit "plan" is ook dat de gefokte kippen zo doorgehakt zijn, dat ze genetisch gezien vrijwel identiek zijn en dus weinig diversiteit vertonen. Een immune kip zal er dan ook niet zo gauw tussen zitten, omdat ze genetisch gezien bijna allemaal dezelfde kip zijn. Heel slecht plan dus.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:58

Cer schreef:
Wil hij dat in een afgesloten bedrijf, als een soort test? Of hoe ziet hij dat?
Ik ga het toch nog eens vragen.

Los van hoe hij zoiets eventueel zou gaan doen, wat vindt je er van dat hij überhaupt zoiets bedenkt?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:07

Dan quote ik mezelf nog maar even .. want het stond er al ergens, maar ik begrijp dat je er overheen kan lezen, omdat het altijd lijkt alsof ik nergens iets van vind, blijkbaar :)
Cer schreef:

en dan zeg ik het mild

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:08

In mijn ogen heb je dan een heel gevaarlijke kronkel in je hoofd, knutselen en testen en experimenteren met dodelijke ziektes is altijd een slecht plan, ik weet van een h7n7 uitbraak in nederland, ik woonde toen in de buurt waar het getest werd (lelystad en waar er ook een paar besmette watervogels waren aangetroffen)en ik had kipjes die twee keuzes hadden gedood worden prefentief of geent. Met een grote administratieve rompslomp is dat gelukt. Peperduur maar gezien de sjit rondom was dat een juiste keuze.

Even edit was geen h5n1 maar h7n7 vogelgriep variant. Rapport erover gevonden
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/630940001.pdf

En destijds zijn er dierenartsen/ruimers besmet geraakt, en goed ziek geworden en ik meen te herinneren dat er toen ook iemand is overleden.

Er zijn ook al katten en honden gevonden met besmetting en dus in de us of a in melkkoeien aangetroffen. Gewoon niet mee rommelen experimenteren of wat ook :n

Trump heeft inmiddels ook al de stop van het ministerie van onderwijs in gang gezet,
https://nos.nl/artikel/2560506-trump-te ... ntmantelen

en geen idee of het geruchten zijn of waarheid, iemand schijnt Musk te hebben bijgepraat ivm oorlog tegen China. Wat me op zijn zachts gezegd een merkwaardig iets zou blijken, tenzij handelsoorlog. Een fysieke lijkt me persoonlijk heel erg dom en onverstandig om te doen.
https://www.ad.nl/buitenland/new-york-t ... ~a7a0108a/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:23

Nouja op zich is het niet zo gek denk ik om wat ideeën te opperen over wat we eventueel zouden kunnen doen om bepaalde problemen aan te pakken. Willen kijken of er wellicht een immune kip tussen zit lijkt me an sich geen hele slechte gedachtengang. Mits je dan natuurlijk wel zorgt dat er ab-so-luut niets kan ontsnappen uit zo'n bedrijf.

Als dan in overleg met experts blijkt dat het niet realistisch is om zo'n proefballon-idee succesvol uit te voeren, dan vervalt het. Maar dat maakt het an sich nog niet slecht om met ideeën te komen / hardop te denken en sparren.

Alleen is het natuurlijk verstandig om dit soort proefballonnetjes achter gesloten deuren te bespreken qua haalbaarheid. Net zoals het van Trump niet zo handig was om tijdens een persconferentie (of wat was het, ik weet niet niet meer) voor de camera's het geniale idee te opperen of er niet iets met innemen van bleek gedaan kon worden :=

Leuk dat je mee denkt, maar hou het in kleine kring voordat je het publiek ermee belast.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:26

Ik denk dat je, áls je zoiets wil uittesten, dit vooral in een strict afgesloten laboratorium moet doen...
En zelfs dan zijn er nog genoeg risico's.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:28

karuna schreef:
Trump heeft inmiddels ook al de stop van het ministerie van onderwijs in gang gezet,
https://nos.nl/artikel/2560506-trump-te ... ntmantelen

Hij wil het terugleggen bij de inviduele staten toch?
Dat vind ik het lastige aan amerika, de verenigde staten, het zijn toch een soort van 50 landen bij elkaar (alleen texas is al zo groot als frankrijk en zwitserland bij elkaar). Hier krijgen we Europa ook niet altijd heel makkelijk op 1 lijn (ik lees 52 landen in europa en 27 lid van de EU)
Hebben staten beter zicht op wat er binnen de 'grenzen' gebeurt (zoals sommige dingen door een provincie geregeld beter geregeld zouden kunnen worden) of moeten dingen dan toch landelijk geregeld worden, en bij welke onderwerpen werkt dat het beste.
En waar komt dan de funding vandaan, komt dat vanuit landelijke overheid of ook lokaal.. Ik weet dus niet goed wat ik daarvan moet vinden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:29

Het dingetje is dat dat soort studies natuurlijk allang zijn gedaan. Daar had hij ook naar kunnen informeren