Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:En ik vind dus niet dat de overheid discriminatie moet sponsoren. Want dat is wat religieus onderwijs mogelijk maakt.
Benzz schreef:Gnome schreef:VVD, CDA, d66, Ja21 en BBB maargoed dan moet iedereen wel z'n max zetels halen die nu in de peilingen staan.
Ik denk niet dat D66 hier zich voor laat lenen. En gok zomaar dat CDA dat ook niet wil.
_San87_ schreef:journee schreef:
Met hetzelfde effect dat de vrijheid van onderwijs zou moeten verdwijnen. Dus feitelijk ben je het wat dat betreft met haar eens, alleen de achterliggende reden is anders. Zij wil nu de islamitische scholen beperken en jij alle bijzondere scholen. Dus wat nu erger is..
Dat eerste. BigOne discrimineert niet.
) MarlindeRooz schreef:Religie is geen excuus om te discrimineren. Geen enkele religie is dat.
Ik leef graag in een tolerant land waar iedereen zichzelf mag zijn. Dat betekent dat iedereen mag geloven wat die wil. Maar je eigen vrijhoud houdt op wanneer je die van een ander daarmee schaadt.
Dus meneer de schooldirecteur mag best vinden dat homos verwerpelijk mensen zijn en een zonde zijn. Maar zodra hij homoseksuele docenten ontslaat of niet aanneemt omdat ze “homo doen” dan tast zijn vrijheid van religie de vrijheid van de “homo” aan.
Alleen doet de homo niemand kwaad met homo en docent zijn. Maar de gelovige directeur doet wel iemand kwaad met gelovig zijn.
_San87_ schreef:Vooral niet omdat D66 echt centrum is, zoals ze het zelf zeggen, niet (radicaal) links, maar zeker niet rechts.
MarlindeRooz schreef:Kaja schreef:Juist, de overheid heeft hier geen rol in. Wat betekent ook geen zicht.
Die heeft ook geen zicht in wat er in kerken gebeurt. Of op de voetbal. Of achter welke voordeur dan ook.
Shadow0 schreef:Kaja schreef:Het is een goede POLITIEKE zet om te blijven herhalen dat ze de PVV uitsluiten. Maar ze hebben het de PVV ook wel heel lastig gemaakt en als Wilders niet was opgestapt was het ook niet goed geweest, dan hadden ze die verwijten gehad.
Niemand heeft het de PVV lastig gemaakt, echt helemaal totaal niet.
Kaja schreef:MarlindeRooz schreef:Die heeft ook geen zicht in wat er in kerken gebeurt. Of op de voetbal. Of achter welke voordeur dan ook.
Hetzelfde geldt voor reformatorische scholen. Echter haakte ik even in op het BBB verzoek.
BigOne schreef:Dit is toch wel een gotspe, grondwet aanpassen want ze zijn het niet met ons eens ;
https://nos.nl/l/2587664#UPDATE-89756057
Kaja schreef:Laten we het even houden bij weekendscholen, gezien sommige hier het zo naar vinden wat de BBB aan kaart. Over de dubbele functie van een islamitische weekendschool.