Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:34

irmaz schreef:
hahaha, Circus schoof met goochelaar Faber die het konijn uit de hoed heeft getoverd, en iedereen is er mee aan het spelen.
Reactie van Iedereen: welk konijn, wij hebben geen konijn gezien, mijn naam is haas _O-

https://www.ad.nl/politiek/chaos-in-den ... %2Ft.co%2F

Dat ze zichzelf niet kapotschaamt. Liegen gaat haar ook erg makkelijk af.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:37

Dilan wil het kabinet niet laten vallen op asiel :+
En Pien, niet alleen het rivierwater maar alle oppervlaktewater is slecht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:47

BigOne schreef:
En Pien, niet alleen het rivierwater maar alle oppervlaktewater is slecht.

Dat schrijf ik toch ook *D

Citaat:
Alleen de cocktail van al die verschillende goed gekeurde pecticiden als mix in ons oppervlakte water blijkt een dodelijker cocktail te zijn als dat de onderzoekers hadden verwacht aan te treffen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:58

_San87_ schreef:
Ja, Nederland is met alles inmiddels t slechtste jongetje. Gaat er iets ook nog wel goed?

Beste pensioenstelsel, las ik vandaag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:06

mysa schreef:
_San87_ schreef:
Ja, Nederland is met alles inmiddels t slechtste jongetje. Gaat er iets ook nog wel goed?

Beste pensioenstelsel, las ik vandaag.

Heel belangrijk en als pensionado die niet meer geld kan maken gezien mijn leeftijd, hoop ik met het nieuwe systeem dat dit blijft, want dan komen wij rond zonder rijk te zijn hebben we genoeg.

Dat is nl een groot verschil met Frankrijk. Echt oudere mensen die onderhand wel willen stoppen met werken moeten werken om rond te komen..zo waren wij onlangs bij een mevrouw van 75 jaar die nog een B&B runde. Op die leeftijd dat echt nog moeten is natuurlijk wel heel erg sneu.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:32

Hoge welvaart, goede infrastructuur, goede sociale voorzieningen... zo slecht hebben we het niet hier.

Alleen het verschil in vermogen wordt steeds groter. Dat is de reden van armoede imo.

Denk alleen eens aan het verschil koop of huurwoning. Huur stijgt mee met de inflatie dus elk jaar meer lasten.

Hypotheek blijft gelijk, dus hoge inflatie is alleen maar gunstig. Je schuld neemt in waarde/verhouding af terwijl je inkomen stijgt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:39

Benzz schreef:
irmaz schreef:
hahaha, Circus schoof met goochelaar Faber die het konijn uit de hoed heeft getoverd, en iedereen is er mee aan het spelen.
Reactie van Iedereen: welk konijn, wij hebben geen konijn gezien, mijn naam is haas _O-

https://www.ad.nl/politiek/chaos-in-den ... %2Ft.co%2F

Hoe vaak mag je als minister liegen voordat je eruit gemieterd wordt? Voor gewone werknemers is dat meestal 1x…..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:57

BigOne schreef:

Het is toch cynisch! :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:59

Cowboy55 schreef:
Benzz schreef:
]

Hoe vaak mag je als minister liegen voordat je eruit gemieterd wordt? Voor gewone werknemers is dat meestal 1x…..

Rutte hield dat 12 jaar vol :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:24

Wilders kent de toepassing van DE methodiek voor manipulator zijn heel erg goed.

Ik las zonet, daar zijn we toch wel heel erg veel getuige van

Citaat:
DARVO staat voor: deny, attack, reverse victim and offender. Oftewel in het Nederlands: ontkenning, aanval, omkeren slachtoffer en dader. Volgens Travers is dat een veelvoorkomend patroon, waarbij een manipulator na de ontekenningsfase de aanval op zijn ‘tegenstander’ richt. Om vervolgens het verhaal zo te draaien dat de manipulator het slachtoffer is en het slachtoffer de dader.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:35

Citaat:
Wilders verslaan? Doe een Kamala-tje.

Tweeënhalve pagina zet de Volkskrant in om het voor de 100ste keer te hebben over“Geert Wilders die de politiek domineert”. Tsja.

Wilders is er niet op uit om problemen op te lossen. Een normale regering heeft een agenda om de maatschappij “beter” te maken, ook al kun je van mening verschillen over wat “beter” is. Wilders niet. Het maakt hem niet uit dat zijn plannetjes mislukken, want dan kan hij de schuld geven aan links. Hij kijkt naar Orban in Hongarije, die noodwet na noodwet heeft ingesteld en nu regeert als dictator. Daarom wil Wilders zo ontzettend graag zijn noodwet. Want als je die eenmaal een keer hebt, wordt het de volgende keer steeds makkelijker. Het doel van Wilders is dictatorschap, zoals hij ook dictator is in zijn eigen partij.

Ophef

Ophef is Wilders’ instrument. Met die ophef zorgt hij er niet alleen voor dat alles om hem draait, maar ook dat zijn denkbeelden worden genormaliseerd.
Zijn tegenstanders daarentegen komen er niet meer toe aan hun eigen idealen te formuleren en uit te dragen. Ze zijn immers de hele tijd bezig met ballonnetjes van Wilders en zijn adjudanten.

Het gevaar is dat goed bestuur, rechtvaardigheid en fatsoen zo steeds abnormaler worden, omdat het er niet meer over gaat. En dat is precies zijn bedoeling.

Moet je dus elke keer reageren op elk stuk rood vlees dat Wilders de arena in gooit? Nee. Het allerbelangrijkste op dit moment is het weer normaal maken van fatsoen.
De vraag is: hoe ga je dan om met zo’n pestkop, want dat is ie?

Kamala-tje

De oplossing is eenvoudig. Je zag het in het debat van Kamala Harris met Trump. Trump leek onaantastbaar omdat de media zijn leugens en gebrabbel niet doorprikten; sterker, ze betitelden dat als “zeggen wat de gewone man denkt”.

Maar Harris doorbrak dat. Elke keer als Trump weer met onsamenhangend gebrabbel kwam of een klinkklare leugen, keek Kamala Harris hem medelijdend aan, met een blik van: “denk je nu echt dat we dit nog geloven?” En vervolgens begon ze over haar eigen plannen. Meesterlijk.

Wilders ego groeit, elke keer als hij succesvol kan pesten. Dus ga niet verontwaardigd met hem in debat, want dat maakt hem sterker. Ook Wilders heeft een zwakke plek, en die laat zich zien als mensen níet op hem reageren, als hij níet in het middelpunt staat. Maak hem onbelangrijk. Je gaat immers ook niet steeds in discussie met je dreinende kleuter van twee. En dan wordt het voor zijn achterban, die zich graag wentelt in slachtofferschap en woede, ook minder leuk.

Dus doe een Kamala-tje, elke keer als Wilders met een ballonnetje komt. Kijk even met een medelijdende glimlach naar de pestkop, haal je schouders op van “wie gaat daar nog in mee?” En heb het weer over je fatsoenlijke plannen en idealen. Over goed bestuur en sociale rechtvaardigheid. En over empathie als maatschappelijke kracht.

Want de meerderheid in Nederland gelooft in normaal met elkaar omgaan. En in een fatsoenlijke toekomst. Bekrachtig dat.

Deze post zag ik op Linkedin voorbij komen, vond het wel een erg treffende.

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:37

Eens Benzz sterk. Want zo kan Trump en ook Wilders zijn act niet meer tot een goed einde brengen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:43

juval schreef:

Ik heb Rutte op twitter nog nooit een reactie zien geven: Man neergestoken, dader man met afrikaans uiterlijk terwijl het een verwarde witte man was. En dat ook niet willen terugnemen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:45

pien_2010 schreef:
Eens Benzz sterk. Want zo kan Trump en ook Wilders zijn act niet meer tot een goed einde brengen.

Ik had alleen zelf de link niet gelegd met hoe Kamala reageerde, doordit artikel ineens wel. En ja, dat deed Kamala onwijs goed.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:26

Ik vind het een heel merkwaardig filmpje van FDF.
Ten eerste zie ik niets op hun eigen Youtube kanaal staan. En ten tweede beweegt Mark van den Oever zijn mond heel nders dan wat hij zegt.

https://youtu.be/8DWX5wM1hPo?si=6Fdp4d3kfZUjjnYQ

Is dit soms een amateuristische deepfake van iemand die alleen maar weet hoe je een stem moet immiteren?
Ik vind het heel merkwaardig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:33

Loretta schreef:
Ik vind het een heel merkwaardig filmpje van FDF.
Ten eerste zie ik niets op hun eigen Youtube kanaal staan. En ten tweede beweegt Mark van den Oever zijn mond heel nders dan wat hij zegt.

https://youtu.be/8DWX5wM1hPo?si=6Fdp4d3kfZUjjnYQ

Is dit soms een amateuristische deepfake van iemand die alleen maar weet hoe je een stem moet immiteren?
Ik vind het heel merkwaardig.

Het filmpje kwam ik op Linkedin tegen op hun eigen pagina, lijkt mij niet dat ze dat plaatsen als het niet klopt. Overigens als je kan liplezen zegt hij dat wel dergelijk allemaal, maar er zit een vertraging op.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:38

Dat zou kunnen dat het niet synchroon loopt, dat gebeurt weleens.
Ik ben de laatste tijd wel wat sceptiscch geworden omdat ik weet wat er allemaal mogelijk is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:57

Het is wel grappig dat iedereen denkt dat Faber blundert , ik denk dat het zorgvuldig gepland wordt door Geert Wilders . Inmiddels is de verzonnen asielcrisis al 100 dagen top of the Bill , het gaat over niets anders.
Precies wat Wilders wil.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:25

BigOne schreef:
Het is wel grappig dat iedereen denkt dat Faber blundert , ik denk dat het zorgvuldig gepland wordt door Geert Wilders . Inmiddels is de verzonnen asielcrisis al 100 dagen top of the Bill , het gaat over niets anders.
Precies wat Wilders wil.

Eens!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:37

Hij (die blonde man met zijn eenmanspartij) heeft zich voor de Nieuwsuurmicrofoon versproken, hij is aan het onderhandelen, maar er kan niet over onderhandeld worden... Gast.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:38

Dit is imo pure methodiek. Je brengt iets heftigs (noodwet) waar van je zelf ook weet dat dit niet gaat gebeuren. Maar je bent geen slappe banaan dus houdt zolang mogelijk vol. Om vervolgens de spoedwet te presenteren waar je dan draagvlak voor krijgt. Als hij was begonnen met de spoedwet had hij gelijk de deksel op zijn neus gekregen.
Maar omdat hij dit zo slim heeft aangepakt denkt iedereen dat ze gewonnen hebben. Maar de echte winnaar is natuurlijk Wilders die met een hele strenge asielwet nu zal komen waar waarschijnlijk meer draagvlak voor is. Ik voel bewondering voor die slimme vos....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:39

BigOne schreef:
Precies wat Wilders wil.

Daarom moet je het ook niet over de asielcrisis hebben, maar over de noodwet. Woorden doen ertoe en als wij met z'n allen Wilders zijn verhaal volgen en het over de asielcrisis hebben, dan wordt het vanzelf een ding. Daarom kan je het beter in de plaats daarvan over de noodwet hebben.

Ik kwam trouwens nog een geweldige van Kooten en de Bie tegen die de instroom van VVD-ers in Laren wilden beperken:

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:26

Benzz schreef:
juval schreef:

Ik heb Rutte op twitter nog nooit een reactie zien geven: Man neergestoken, dader man met afrikaans uiterlijk terwijl het een verwarde witte man was. En dat ook niet willen terugnemen.

Of Rutte op Twitter anderen persoonlijk zien aanvallen, zien pesten of dingen zien doen die niet grondwettelijk waren. Dingen die niet sjiek waren, zeker. Maar wat er nu gebeurt is toch echt van een andere orde

@bigone heel goed, helemaal eens. Wat aandacht geeft groeit. Rechtspopulisten zijn erg goed in media, kan links nog een puntje aan zuigen. Al deugen die veel te veel voor deze gore, anti-democtatische spelletjes.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:41

pien_2010 schreef:
Dit is imo pure methodiek. Je brengt iets heftigs (noodwet) waar van je zelf ook weet dat dit niet gaat gebeuren. Maar je bent geen slappe banaan dus houdt zolang mogelijk vol. Om vervolgens de spoedwet te presenteren waar je dan draagvlak voor krijgt. Als hij was begonnen met de spoedwet had hij gelijk de deksel op zijn neus gekregen.
Maar omdat hij dit zo slim heeft aangepakt denkt iedereen dat ze gewonnen hebben. Maar de echte winnaar is natuurlijk Wilders die met een hele strenge asielwet nu zal komen waar waarschijnlijk meer draagvlak voor is. Ik voel bewondering voor die slimme vos....

Ik heb geen enkele bewondering voor die achterbakse eikel. Ik vind heb beneden alle peil dat je alleen uit eigenbelang en aandacht een heel land volledig plat legt. Er is werkelijk niemand die hier iets aan heeft behalve Geert Wilders en zijn mignons.
En vergeet niet dat hij al die truks niet zelf bedenkt, dit wordt allemaal bedacht en weggeleerd door Rusland en de vriendjes Orban en die gekken waar hij vorige week mee op de foto stond. Die randdebielen doen exact hetzelfde en met dezelfde bewoording in hun eigen land.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 23:05

Wat een ongelooflijke hork is die Faber :oo
Er zijn kamervragen gesteld over de slechte omstandigheden waaronder kinderen in de noodopvang in dat distributiecentrum in Assen zitten, waar een GGD-arts alarm over heeft geslagen.

Volgens Faber kan het niet dat ze ondervoed zijn want alles voldoet aan de regels van de bed bad en brood-regeling en trouwens: "als het allemaal zo slecht geregeld is bij ons, waarom komen komen al die mensen dan nog?"
https://x.com/zeg_eens_aad/status/1846279419192922292