Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:52

Ooh, ik zit dankzij de laatste berichten ineens in een heel eng algoritme op Facebook. _O-
Dat zijn dus de video's die mensen die tegen transgender mensen etc. zijn, gebruiken als voorbeeld. :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:14

Polar schreef:
De reden van de 'vroege' hormoonbehandelingen, is o.a om te voorkomen dat iemand die zich een jongen voelt, geen borsten krijgt, zodat als hij uiteindelijk de operatie wil laten doen, dat geen probleem vormt.

Net als Pien ben ik ook een 'jongensachtig meisje', in tegenstelling tot mijn zus die echt een typisch meisje-meisje was.
Maar ik heb mij nooit een jongen gevoeld en ik denk dat het bij mensen die voelen dat ze in het 'verkeerde lichaam' zitten, niet te vergelijken is met jongens/meisjesachtig gedrag.
Met die logica zouden heel veel homoseksuele jongens/mannen met 'vrouwelijke trekjes' dan eigenlijk vrouw moeten worden.
Ik denk echt dat er nog een groot verschil zit tussen bepaalde overeenkomende interesses hebben met een ander geslacht en je daadwerkelijk niet het geslacht voelen waar je mee geboren bent.

Hier is nog wat meer informatie over de transgenderrechten in Canada, voor wie het interessant vindt: https://en.wikipedia.org/wiki/Transgend ... _in_Canada

Klopt dat denk ik ook. Anderen dachten vaak dat ik een jongen was. Maar zelf voelde ik me later meer gegroeid in mijn vrouw zijn. Dus dat lichaam en geest overeenkwamen.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:24

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:24

Mooi!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:27

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:34

BigOne schreef:
Transgenders winnen de eerste slag;

https://nos.nl/l/2560331

Het is "maar" een tussenvonnis.
Ik zou me nog niet rijk rekenen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:58

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:02

Ik denk dat het wel belangrijk is om hoop te houden.
Niet persé hoop dat Trump stopt of verandert, maar hoop dat er een tegenreactie komt.
Hoop dat er iets anders plaatsvindt, waardoor het stopt.
Hoop dat het uiteindelijk weer beter wordt.
Zonder hoop, is iedereen verloren.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:11

Nou, inderdaad. Eerst wordt er gezegd 'er is geen weerstand' maar als die weerstand dan zichtbaar is dan is men cynisch := En ik snap het wel hoor, want de kans dat Trump hierdoor bijdraait is natuurlijk 0,01%. Maar er is echt iets te zeggen voor het moraal hoog houden, zeker in dit soort tijden. Weerstand is weerstand!

Overigens zie ik op instagram ook filmpjes van protesten van de afgelopen weken, met honderden of duizenden Amerikanen zichtbaar protesterend. Ze komen gewoon niet hier voorbij in de media, maar ze zijn er wel. En of het wat uithaalt, nou ja dat is een station verder, maar in het kader van moraal ben ik blij dat er in ieder geval af en toe iets voorbij komt op mijn tijdlijn!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:54

BigOne schreef:
Canada schrijft ook duidelijk bij dat de persoon capable moet zijn om te begrijpen wat de voor en nadelen kunnen zijn.
En ik ken geen enkel land waar jonge kinderen worden geopereerd! Dus Sinatra, hoe kom je daarbij?

Kun je mij quoten, ik begrijp niet helemaal waar je op reageert :o

Fijn dat ze nu in elk geval geen transmensen mogen weren in het leger :) het is jammer dat Trumps dingen eerst allemaal aangevochten moeten worden, in plaats van dat ze eerst juridisch getoetst worden en dan pas geïmplementeerd.
Het voelt zo verkeerd om

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:06

VuurVleugels schreef:
Nou, inderdaad. Eerst wordt er gezegd 'er is geen weerstand' maar als die weerstand dan zichtbaar is dan is men cynisch := En ik snap het wel hoor, want de kans dat Trump hierdoor bijdraait is natuurlijk 0,01%. Maar er is echt iets te zeggen voor het moraal hoog houden, zeker in dit soort tijden. Weerstand is weerstand!

Overigens zie ik op instagram ook filmpjes van protesten van de afgelopen weken, met honderden of duizenden Amerikanen zichtbaar protesterend. Ze komen gewoon niet hier voorbij in de media, maar ze zijn er wel. En of het wat uithaalt, nou ja dat is een station verder, maar in het kader van moraal ben ik blij dat er in ieder geval af en toe iets voorbij komt op mijn tijdlijn!

Ja, dat is zo.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 20:59

Sintara schreef:
Ailill schreef:
Oprecht vraag, waarom zou jij er als persoon niet achter staan wat een ander individu met diens leven wenst te doen?

Nou ik sta er niet achter als een jong kind geopereerd wordt nee, omdat dat onomkeerbaar zo'n groot effect heeft op hun lichaam en leven, en ze kunnen dat op die leeftijd niet goed omvatten. Ook zijn kinderen makkelijker beïnvloedbaar en afhankelijk van hun ouders.

Hormoon blokkers zijn vast ook niet gezond maar als je daarmee stopt kom je wel nog gewoon door de pubertijd.

In Nederland heb ik het proces van een paar mensen op afstand gevolgd en vind ik het wel heel doordacht en netjes gaan. Mijn broertje heeft een klasgenoot op de basisschool gehad die een paar jaar meedeed op school als het andere geslacht, maar daar ook weer mee was gestopt. Diena moeder vond dat erg jammer maar heeft zich erbij neergelegd. Ik had het best erg gevonden als het bij dat kind wél was doorgeduwd. Maar gelukkig gaat dat niet zomaar in nl
Dank voor je antwoord, fijn. Ik dacht dat je het wat breder bedoelde (hormonen, ander enigszins omkeerbare punten).

Lastige materie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 22:17

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 10:31

Wat een goed idee. :+ Dit kan niet misgaan.
Reportersonline.
Citaat:
Trump stelt in een telefoongesprek met Zelensky voor dat de VS Oekraïense energiecentrales overneemt als bescherming tegen Russische aanvallen. ‘Amerikaans eigendom van die centrales zou de beste bescherming voor die infrastructuur zijn en ondersteuning bieden voor de Oekraïense energie-infrastructuur.’

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 10:47

Ook weer voorgekauwd door Putin , wat kan Ukraine dan niet maken? Juist nucleaire wapens.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 10:54

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 11:10

Polar schreef:
Wat een goed idee. :+ Dit kan niet misgaan.
Reportersonline.
Citaat:
Trump stelt in een telefoongesprek met Zelensky voor dat de VS Oekraïense energiecentrales overneemt als bescherming tegen Russische aanvallen. ‘Amerikaans eigendom van die centrales zou de beste bescherming voor die infrastructuur zijn en ondersteuning bieden voor de Oekraïense energie-infrastructuur.’

Nouja an sich. Stel je voor dat er in de USA een president zit met goede, eerzame bedoelingen.
Die om welke reden dan ook geen soldaten naar een land kan sturen om dat land / volk te beschermen.

Dan zou dat beschermen wèl kunnen als het om Amerikanen / Amerikaans eigendom gaat.
Want dat vinden ze in de US of A wèl de moeite waard.

Dus als je dan op die manier toch kan zorgen voor een zekere mate van bescherming: beter dan niets :j

Alleen tja je zit dan wel met het kleine detail dat je er vertrouwen in moet kunnen hebben dat diezelfde Amerikanen datgeen dat zij beschermen, dan niet tegen je land gaan gebruiken. En daar zal vast een iets te groot aandeel "eigen gewin voor USA ten koste van Ukraïne" in zitten.....

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 11:34

In theorie zou dit bescherming kunnen bieden, maar het blijft een gigantisch risico.
Als Amerikaans eigendom de enige reden is waarom de US zich echt zou inzetten voor bescherming, dan geeft dat al aan hoe problematisch hun betrokkenheid is.
Wat als een bepaalde :+ Amerikaanse regering besluit die infrastructuur in te zetten als pressiemiddel tegen Oekraïne?
Oekraïne zou hier op lange termijn meer mee verliezen dan winnen.

Ik denk dat we toch de mogelijkheid dat Trump een Russische asset is, wat meer als een mogelijke waarheid moeten gaan zien...
Zeker met bepaalde berichten die nu naar buiten komen, zoals wat Julius_juut nu deelt.
Laatst bijgewerkt door Polar op 20-03-25 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 11:44

Ik denk niet dat Zelensky daar in trapt, iig. Hij is niet dom.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 11:45

Nee, daar ben ik inderdaad ook niet bang voor.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 11:46

Ik ben daar echt wel van overtuigd hoor (Trump Russische asset). Ik vind het ook zo raar hoe mensen eerst een bepaalde overtuiging hadden (bijvoorbeeld Rubio) en dan nu 180 graden gedraaid zijn. Dat doe je niet maar zo. Trump is gewoon totaal gewetenloos, die is volgens mij heel makkelijk overal voor in te zetten als je maar op de juiste knoppen drukt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:38

Polar schreef:
In theorie zou dit bescherming kunnen bieden, maar het blijft een gigantisch risico.
Als Amerikaans eigendom de enige reden is waarom de US zich echt zou inzetten voor bescherming, dan geeft dat al aan hoe problematisch hun betrokkenheid is.
Wat als een bepaalde :+ Amerikaanse regering besluit die infrastructuur in te zetten als pressiemiddel tegen Oekraïne?
Oekraïne zou hier op lange termijn meer mee verliezen dan winnen.

Ik denk dat we toch de mogelijkheid dat Trump een Russische asset is, wat meer als een mogelijke waarheid moeten gaan zien...
Zeker met bepaalde berichten die nu naar buiten komen, zoals wat Julius_juut nu deelt.
Ik weet niet in hoeverre het klopt, maar miracle ear zit daar niet louter voor de USA :n

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:42

Miracle ear?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 12:57

WowAmigo schreef:
Ik ben daar echt wel van overtuigd hoor (Trump Russische asset). Ik vind het ook zo raar hoe mensen eerst een bepaalde overtuiging hadden (bijvoorbeeld Rubio) en dan nu 180 graden gedraaid zijn. Dat doe je niet maar zo. Trump is gewoon totaal gewetenloos, die is volgens mij heel makkelijk overal voor in te zetten als je maar op de juiste knoppen drukt.

Er gaan allerlei geruchten de ronde, Trump zou chantagemateriaal over Rubio hebben ( homocontacten) en de Russische geheime dienst zou beschikken over de Epstein files. Dat laatste kan zo maar waar zijn, Melania , van oost Europese afkomst , heeft Trump daar blijkbaar ontmoet. Er waren nogal wat oost Europese callgirls op dat eiland.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 13:05

Ik vind dat allemaal heel logisch klinken ja.