Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:29

Ik hoorde op de radio inderdaad die lage zogenaamde "tip" van de twee vakjes roodkleuren. Zo ontzettend laag en vies. Maar het feit blijft, waarom zijn mensen zo bang voor een linksere regering. Rechts heeft wel gebleken niet te werken gezien de financiele staat van veel nederlanders, de sjit omtrend de woningnood en meer.

Waar ik de tijd dat Janmaat als gevaarlijk werd gezien, -O- de man is een milde jongen bij wat er nu groot dreigt te worden. Onder weg de nieuwsuitzendingen gehoord in zowel frankrijk, duitsland, luxemburg en belgie overal is het in het nieuws. Ik ving op een gegeven moment de namen le Penn en Hayder op in het Luxemburgs. Geen idee waar het verder over ging, ik heb wat moeite die taal te verstaan :+

Maar gestemd meteen en waar wij stemden was het om 1630 62% van de kiesgerechtigden al een stem uitgebracht, het was wel even zoeken en vouwen zeg. Wat een lap papier :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:44

Nikass schreef:
juval schreef:
:D [ [url=m/IIAPII.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij mijn dochter op school is de uitslag al bekend

Wat goed om de kinderen er zo bij te betrekken. Leuk initiatief!

2 zijn niet op komen dagen, Vonden die het moeilijk om te kiezen? Dan hadden ze beter NSC kunnen nemen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:47

vikawiek schreef:
Ik ben ook net wezen stemmen. Ik ben op vakantie op Ameland en had een kiezerspas aangevraagd zodat ik buiten m'n gemeente kon stemmen. Wandelend naar het stembureau en dan door naar het strand! :D

Dat heb ik tig jaren geleden ook eens gedaan, maar dan niet strand, wel paar daagjes logeren bij familie.

Nu met die grote lap aan papier blij dat we die lijst al van te voren in de brievenbus krijgen, kan je rustig thuis al bepalen wie je kiezen wil.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:59

Hoezo, Loretta?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:00

journee schreef:
Hoewel politiek natuurlijk een serieuze zaak is, is de sportiviteit en redelijkheid soms inderdaad ver te zoeken. Het wordt zowiezo spannend vanavond en ik ben benieuwd. Afgelopen weken hebben de partijen elkaar vooral verwijten toegegooid over wat iedereen fout heeft gedaan, om zelf toch maar vooral bovenaan te eindigen.

Persoonlijk ben ik blij dat ik niet degene ben die alle lopen problemen moet gaan oplossen... :+
En dan straks maar zien of ze allemaal nog steeds het belang van Nederland voorop zetten en gaan samenwerken om tot oplossingen te komen...

Het kabinet formeren en regeren wordt voor iedereen moeilijk, wellicht niet voor de VVD (D'66, PVV, BBB en/of Omzigt om mee te reageren).
Stel PVV wordt de grootste (zou mij niet verbazen) . VVD wil niet, Omzigt wil niet. We wil wel?
Wordt het dan een minderheid kabinet van PVV , FvD?, Ja21, BBB ? Dus wordt toch wel lastig.
Stel Timmermans wint verwacht ik niet. Hij heeft gezegd dat hij andere linksere partijen niet vergeet. Dus krijg je SP? Is een partij die in het verleden moeilijk tot compromissen kon komen. Dus D66, PvdD, Omzigt, Volt, CU , ....die laatste bijt dan weer met D66?

Hoe het ook gaat worden, de tweede kamer met haar volksvertegenwoordiger wordt belangrijker dan ooit. Niemand kan ooit zijn programma volledig krijgen. Er zal veel gepolderd moeten worden.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 22-11-23 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:02

Nikass schreef:
Hoezo, Loretta?

Was een geintje op die foto van Juval. Partij, voor mensen die iet kunnen kiezen.

Ik dacht dat de grap wel duidelijk was.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:04

pien_2010 schreef:
Stel PVV wordt de grootste (zou mij niet verbazen) . VVD wil niet, Omzigt wil niet. We wil wel?

Nou, ben heel benieuwd of VVD dan ook echt woord houdt, of dat Yeşilgöz dat dan weer "vergeten" is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:07

Okee sorry, bekeek je opmerking te serieus.

Ja heel lastig Pien, wat de uitslag ook gaat worden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:24

pien_2010 schreef:
journee schreef:
Hoewel politiek natuurlijk een serieuze zaak is, is de sportiviteit en redelijkheid soms inderdaad ver te zoeken. Het wordt zowiezo spannend vanavond en ik ben benieuwd. Afgelopen weken hebben de partijen elkaar vooral verwijten toegegooid over wat iedereen fout heeft gedaan, om zelf toch maar vooral bovenaan te eindigen.

Persoonlijk ben ik blij dat ik niet degene ben die alle lopen problemen moet gaan oplossen... :+
En dan straks maar zien of ze allemaal nog steeds het belang van Nederland voorop zetten en gaan samenwerken om tot oplossingen te komen...

Het kabinet formeren en regeren wordt voor iedereen moeilijk, wellicht niet voor de VVD (D'66, PVV, BBB en/of Omzigt om mee te reageren).
Wordt het dan een minderheid kabinet van PVV , FvD?, Ja21, BBB ? Dus wordt toch wel lastig.
Stel Timmermans wint verwacht ik niet. Hij heeft gezegd dat hij andere linksere partijen niet vergeet. Dus krijg je SP? Is een partij die in het verleden moeilijk tot compromissen kon komen. Dus D66, PvdD, Omzigt, Volt, CU , ....die laatste bijt dan weer met D66?

Hoe het ook gaat worden, de tweede kamer met haar volksvertegenwoordiger wordt belangrijker dan ooit. Niemand kan ooit zijn programma volledig krijgen. Er zal veel gepolderd moeten worden.

Een formatie zal denk ik heel lastig gaan worden, zeker als pvv de grootste wordt.
Is er een partij die wel staat te springen om samen met de pvv een coalitie te vormen?

BBB zal denk ik wel een aantrekkelijke coalitiepartij zijn gezien het aantal zetels in de 1e kamer. NSC lijkt me ook wel een allemansvriend.

verschil tussen vvd en gl/pvda lijkt vrij groot, maar we zullen zien hoe het zal gaan. Ik ben heel benieuwd.

Kinke

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:29

ik mag morgen aan de bak, mijn collega's en een aantal vrijwilligers zijn morgen druk met tellen en controles :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:54

Ik schat VVD 31 zetels gevolgd door NSC/PVV en daarna PvdA/GL

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:55

De VVD en GL/PvdA gaan niet samen. Het land "vergaat" }> nl volgens de stemmers van VVD als GL/PvdA regeert. Dus als vertrouwen zo ontbreekt, gaat het hem niet worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:58

pien_2010 schreef:
De VVD en GL/PvdA gaan niet samen. Het land "vergaat" }> nl volgens de stemmers van VVD als GL/PvdA regeert. Dus als vertrouwen zo ontbreekt, gaat het hem niet worden.

Daarom vrees ik ook dat als VVD de grootste wordt ze gewoon met PVV gaan.
Dat schijnt tegenwoordig best okay te zijn.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 22-11-23 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:03

Vraag verwijderd daar poster de ongepaste uitdrukking heeft verwijderd waarvoor dank! Dus post is aangepast.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 22-11-23 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:04

pien_2010 schreef:

Daarom zal de formatie wel weer een eeuwigheid duren.

En het was D66 toch die hoog en laag beweerde dat we vooral niet op PvdA/GL moesten stemmen...
Laatst bijgewerkt door purny op 22-11-23 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:04

Loretta, zou je kunnen stoppen met die bruin verwijzingen. Ik vind dat echt erover, je zet mensen zo in een heel kwaad daglicht.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:06

pien_2010 schreef:

Nee dat gaat hem niet worden. Voor beide moet er dan teveel water bij de wijn, dat lijkt me niet slim. En met de PVV geloof ik eigenlijk ook niet zo... Misschien weer in een soort gedoogconstructie, maar ook daar zie ik te veel afwijkende ideeën.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:06

pien_2010 schreef:
Waar slaat dat "bruin kleurtje" op..?

Dat vraag ik me ook al een tijdje af. Ik lees het ook alleen van Loretta, dus misschien wil ze het toelichten. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:16

Niet meer relevant
Laatst bijgewerkt door Cer op 22-11-23 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:22

Ik wel en ik vind het behoorlijk over de schreef gaan.
Laatst bijgewerkt door Ann op 22-11-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:23

Gadver, wat een nare opmerking. Bedankt Cer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:24

Daarom ook mijn verzoek om er mee te stoppen. Nergens voor nodig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:25

Het is al verwijderd. Ik had die term trouwens ook ergens op Twitter gelezen.

Sansevieria

Ann schreef:
Ik wel en ik vind het behoorlijk over de schreef gaan.

+1

Balou_k

purny schreef:
Ik schat VVD 31 zetels gevolgd door NSC/PVV en daarna PvdA/GL

Dat zou ik enorm verdrietig vinden..