Waar ik de tijd dat Janmaat als gevaarlijk werd gezien,

Maar gestemd meteen en waar wij stemden was het om 1630 62% van de kiesgerechtigden al een stem uitgebracht, het was wel even zoeken en vouwen zeg. Wat een lap papier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vikawiek schreef:Ik ben ook net wezen stemmen. Ik ben op vakantie op Ameland en had een kiezerspas aangevraagd zodat ik buiten m'n gemeente kon stemmen. Wandelend naar het stembureau en dan door naar het strand!
journee schreef:Hoewel politiek natuurlijk een serieuze zaak is, is de sportiviteit en redelijkheid soms inderdaad ver te zoeken. Het wordt zowiezo spannend vanavond en ik ben benieuwd. Afgelopen weken hebben de partijen elkaar vooral verwijten toegegooid over wat iedereen fout heeft gedaan, om zelf toch maar vooral bovenaan te eindigen.
Persoonlijk ben ik blij dat ik niet degene ben die alle lopen problemen moet gaan oplossen...
En dan straks maar zien of ze allemaal nog steeds het belang van Nederland voorop zetten en gaan samenwerken om tot oplossingen te komen...
pien_2010 schreef:journee schreef:Hoewel politiek natuurlijk een serieuze zaak is, is de sportiviteit en redelijkheid soms inderdaad ver te zoeken. Het wordt zowiezo spannend vanavond en ik ben benieuwd. Afgelopen weken hebben de partijen elkaar vooral verwijten toegegooid over wat iedereen fout heeft gedaan, om zelf toch maar vooral bovenaan te eindigen.
Persoonlijk ben ik blij dat ik niet degene ben die alle lopen problemen moet gaan oplossen...
En dan straks maar zien of ze allemaal nog steeds het belang van Nederland voorop zetten en gaan samenwerken om tot oplossingen te komen...
Het kabinet formeren en regeren wordt voor iedereen moeilijk, wellicht niet voor de VVD (D'66, PVV, BBB en/of Omzigt om mee te reageren).
Stel PVV wordt de grootste (zou mij niet verbazen) . VVD wil niet, Omzigt wil niet. We wil wel?
Wordt het dan een minderheid kabinet van PVV , FvD?, Ja21, BBB ? Dus wordt toch wel lastig.
Stel Timmermans wint verwacht ik niet. Hij heeft gezegd dat hij andere linksere partijen niet vergeet. Dus krijg je SP? Is een partij die in het verleden moeilijk tot compromissen kon komen. Dus D66, PvdD, Omzigt, Volt, CU , ....die laatste bijt dan weer met D66?
Hoe het ook gaat worden, de tweede kamer met haar volksvertegenwoordiger wordt belangrijker dan ooit. Niemand kan ooit zijn programma volledig krijgen. Er zal veel gepolderd moeten worden.
pien_2010 schreef:De VVD en GL/PvdA gaan niet samen. Het land "vergaat"nl volgens de stemmers van VVD als GL/PvdA regeert. Dus als vertrouwen zo ontbreekt, gaat het hem niet worden.
pien_2010 schreef:De VVD en GL/PvdA gaan niet samen. Het land "vergaat"nl volgens de stemmers van VVD als GL/PvdA regeert. Dus als vertrouwen zo ontbreekt, gaat het hem niet worden.