Veronica2 schreef:In het verslag van Kirsten Verdel voor Reportersonline vond ik dit pareltje van een goed potje Trump-washing:Citaat:Trump zet zijn naam op infrastructuurprojecten die gefinancierd worden door de Infrastructure Act van Joe Biden, zoals het Susquehanna River Bridge Project waar op een informatiebord nu ‘President Donald J. Trump, Rebuilding America’s Infrastructure’ staat.
We gaan nog veel meer van dit soort dingen zien.
Wat een verschrikkelijk sneu ventje is het. Niets uit willen geven aan de samenleving, maar wel beseffen dat het goed staat en dan lekker met andermans veren pronken.
Hij weet blijkbaar dan ook best dat dit soort projecten nodig en nuttig zijn, hij wil het gewoon niet.

Cer schreef:Ik ben het met jullie eens, en ik ben tegelijk op zoek naar de letterlijke dreiging. Niet om het te bagatelliseren maar vanuit interesse/ om inzicht te krijgen.
Het homohuwelijk mag nog steeds, ik heb daar (gelukkig) nog niks over gelezen. Qua paspoort meen ik dat men niet meer een “X” mag kiezen, en niet meer mag wisselen maar of dat ook niet meer mag na transitie vind ik niet duidelijk.
En de zaak hierover loopt volgens mij nog. Onder een judge aangewezen door Biden (die alles langs de letter van de wet moet leggen, in principe) beetje jammer dat het in Massachusetts loopt.
Dus het paspoort verhaal lijkt gelukkig nog geen gelopen race
Transgenderzorg wordt al heel moeilijk gemaakt, zeker in rode staten. Artsen mogen geen hormonen meer voorschrijven (ook al gebruikt de patiënt het al jaren en is het medisch noodzakelijk), medicatie wordt niet meer vergoed, mensen die al afspraken hadden staan voor chirurgische ingrepen worden afgebeld. Nog niet overal en niet bij iedereen, maar het gebeurt al wel.
En er is ook al gezeik met ID bewijzen. Mensen die hun papierwerk hadden laten aanpassen naar hun werkelijk geslacht krijgen nu weer rijbewijzen/paspoorten met hun geboortegeslacht.
Om nog maar niet te beginnen over bijvoorbeeld gedoe met toiletten.
Ik zou strafbaar zijn als ik naar het herentoilet ging, maar naar het vrouwentoilet zou ik ook niet veilig kunnen gaan. En dan? Toch als fenotypisch 100% man naar de dames w.c.? Ik denk niet dat de vrouwen daar het leuk vinden als er zo'n baardaap binnenstapt.