Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:06

pmarena schreef:
BigOne schreef:
Bij geen vermogen krijg je uitstel !!

Graag meer details uit betrouwbare, te checken bron. Uitstel: Hoe lang? Onder welke voorwaarden?

Want volgens mij zijn we nog steeds niet verder gekomen dan dat GL/PVDA via een appje aangegeven zou hebben dat uitstel wel zal kunnen. Maar als je het dan bvb. 6 maanden later ofzo alsnog moet betalen dan schiet je daar niet bijzonder veel mee op als erfgenaam met alleen een huis maar weinig spaargeld / inkomen verder....

Kijk, van mij hoeven we er niet over door te gaan. Maar als ik dan weer die halve bewering langs zie komen dat er niemand (met een huis onder de 1,4 miljoen) in de problemen zal komen door het af moeten dragen van erfbelasting, dan is dat volgens mij gewoon niet helemaal met zekerheid waar.

Tenzij ik een stukje gemist heb hoor waar keihard bewijs werd geplaatst dat een weduwe met weinig inkomsten het kindsdeel niet zal hoeven te betalen tot haar huis daadwerkelijk naar de kinderen gaat. Of iets dergelijks.

Al eerder gepost hier, maar plaats em nog een x

Verschillende artikelen over uitstel erfbelasting. Als er geen waarde (naast het huis) in de nalatenschap zit, krijgt je eigenlijk altijd uitstel. Ook kunnen ouders per testament vastleggen dat er pas erfbelasting betaald gaat worden, bij overlijden tweede ouder.

https://www.notaris.nl/bij-overlijden/e ... ng-betalen

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... fbelasting

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ng-krijgen

https://www.rijksoverheid.nl/regering/b ... fbelasting

Cer

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:08

5 maanden uitstel toch? (je links doen het niet :) )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:11

:D Afbeelding
Bij mijn dochter op school is de uitslag al bekend

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:17

juval schreef:
:D [ [url=m/IIAPII.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kwam dat door jouw dochter haar goede campagne voor BBB? ;)

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:17

Cer schreef:
5 maanden uitstel toch? (je links doen het niet :) )

Nee sinds 2023 is langer dan 5 jaar ook mogelijk.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:18

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:25

Ah ja thanks!
Ik moet eerlijk zeggen, ik had zelf nog niet aan die situatie gedacht, dat een kind door overlijden van beide ouders dan met die erfbelasting zit.

Ik ben wel benieuwd wat het zou zijn als het kind meerderjarig is.. dat staat daar nu niet (maar misschien in 1 van je andere linkjes, of misschien was dat al geregeld..)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:26

Proficiat Juval, je eerste overwinning is binnen *\o/*

Nu hopen dat de tweede, de landelijke, voor Timmermans is _/-\o_

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:31

pien_2010 schreef:

Dan kunnen we wel inpakken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:34

pien_2010 schreef:

OMG liever niet, geen aanwinst voor Nl.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:35

Flauw Juval, ik maakte een grapje. Doe ik ook niet met de BBB. Als de BBB wint (of PVV, VVD etc) krijg je/ jullie van mij gewoon de felicitaties. Punt! Wat ik er ook van vind.
Het is nu aan de kiezers. We hebben in dit topic pittig gediscussieerd en nu is het voor mij in elk geval tijd om alle drama en met doemscenario 's te stoppen en gewoon sportief te zijn voor de winnaars.

De NOS heeft het uitslagen gebeuren, hoe van uit de exit pool tot de werkelijke uitslag gaat op een rijtje gezet voor ons

https://nos.nl/collectie/13958/artikel/ ... er-stappen
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 22-11-23 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:45

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:47

Loretta schreef:
Met dit soort onzin berichten probeert men de verkiezingen te beinvloeden.

https://nieuws.nl/algemeen/20231122/onj ... kjes-rood/

Ik schat de gemiddelde PVDA/GL stemmer slimmer in. Toch hoop ik dat er niet te veel mensen in trappen.

Ik heb het express niet in het topic gezet, want dit vind ik zo onsportief. Zum kotsen. Waar is de sportiviteit gebleven, de eerlijkheid? Bah!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:49

pien_2010 schreef:
Flauw Juval, ik maakte een grapje. Doe ik ook niet met de BBB. Als de BBB wint (of PVV, VVD etc) krijg je/ jullie van mij gewoon de felicitaties. Punt! Wat ik er ook van vind.
Het is nu aan de kiezers. We hebben in dit topic pittig gediscussieerd en nu is het voor mij in elk geval tijd om alle drama en met doemscenario 's te stoppen en gewoon sportief te zijn voor de winnaars.

De NOS heeft het uitslagen gebeuren, hoe van uit de exit pool tot de werkelijke uitslag gaat op een rijtje gezet voor ons

https://nos.nl/collectie/13958/artikel/ ... er-stappen

Het is uiteraard aan de kiezers, maar ik mag het toch wel somber inzien als Timmermans aan de macht zou komen. kun je flauw vinden, maar zo voelt het voor mij. :)

maar bedankt voor de felicitaties voor de klas van mijn dochter :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:50

pien_2010 schreef:
Loretta schreef:
Met dit soort onzin berichten probeert men de verkiezingen te beinvloeden.

https://nieuws.nl/algemeen/20231122/onj ... kjes-rood/

Ik schat de gemiddelde PVDA/GL stemmer slimmer in. Toch hoop ik dat er niet te veel mensen in trappen.

Ik heb het express niet in het topic gezet, want dit vind ik zo onsportief. Zum kotsen. Waar is de sportiviteit gebleven, de eerlijkheid? Bah!

Nou het ministerie waarsxhuwt er voor. Ik vind het echt treurig wat er uit de kast gehaald wordt om maar een knetterrechts kabinet te krijgen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:54

pien_2010 schreef:
vikawiek schreef:
Ik ben ook net wezen stemmen. Ik ben op vakantie op Ameland en had een kiezerspas aangevraagd zodat ik buiten m'n gemeente kon stemmen. Wandelend naar het stembureau en dan door naar het strand! :D

Dat klinkt als super gaaf. Dan is je "plicht" doen, zoals mijn ouders ons leerde, geen straf. Goed gedaan,!

Dat was het zeker :D ik was niet de enige van het vasteland die stemde. Voelt ook wel speciaal om zo te stemmen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:54

Loretta het is om te kotsen. Net als dat gemep op het hoofd van Baudet . Waar is de oude sportiviteit gebleven? Zo verdrietig en afzakken van de menselijke moraal vind ik het.

Juval is allemaal bekend over en weer. Hoeft nu niet meer herhaald te worden. De kiezer spreekt nu en die heeft wat mij betreft het laatste woord.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:56

wat ik daar dan weer bizar aan vond is dat dat blijkbaar een minderjarige was.. 14 jaar ofzo??

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:00

Cer schreef:
wat ik daar dan weer bizar aan vond is dat dat blijkbaar een minderjarige was.. 14 jaar ofzo??

Ik vraag me af of ze die er voor gezet hebben of dat die het uit zichzelf heeft gedaan.
Buiten het politiebureau waar die later vastgehouden stonden een paar gasten waarvan eentje een jas droeg met de tekst "Pim Fortuyn is dood".

Niet normaal gewoon.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:01

Loretta schreef:
Cer schreef:

Ik vraag me af of ze die er voor gezet hebben of dat die het uit zichzelf heeft gedaan.
Buiten het politiebureau waar die later vastgehouden stonden een paar gasten waarvan eentje een jas droeg met de tekst "Pim Fortuyn is dood".

Niet normaal gewoon.

Belachelijk gewoon.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:06

juval schreef:

Haha, wat schattig! Meteen een goed rekenlesje zo te zien!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:08

wel weer bijzonder... toen ik het googlede kwam ik bij de AFA terecht, ik had daar echt nog nooit van gehoord.. ?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:08

Hoewel politiek natuurlijk een serieuze zaak is, is de sportiviteit en redelijkheid soms inderdaad ver te zoeken. Het wordt zowiezo spannend vanavond en ik ben benieuwd. Afgelopen weken hebben de partijen elkaar vooral verwijten toegegooid over wat iedereen fout heeft gedaan, om zelf toch maar vooral bovenaan te eindigen.

Persoonlijk ben ik blij dat ik niet degene ben die alle lopen problemen moet gaan oplossen... :+
En dan straks maar zien of ze allemaal nog steeds het belang van Nederland voorop zetten en gaan samenwerken om tot oplossingen te komen...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:19

juval schreef:

Wat goed om de kinderen er zo bij te betrekken. Leuk initiatief!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:23

Nikass schreef:
juval schreef:

Wat goed om de kinderen er zo bij te betrekken. Leuk initiatief!

ja zeker. Het stemlokaal is naast de school, en daar zijn ze ook even naar binnen geweest om te kijken. Het thema verkiezingen loopt al een tijdje. Het is groep 7/8.