Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Het einde nadert als het om de eerste exit poll gaat (vanavond 21 uur). Ik wil in elk geval alle deelnemers van dit topic bedanken. Ik vond het leuk en leerzaam en heb fijn gediscussieerd met jullie allemaal.
Later gaan we over de uitslag babbelen, maar omdat het nu even stilte is voor de storm wil ik nu alvast bedanken.
Duimen voor een hoge opkomst!
Citaat:Om 13.45 uur heeft 28 procent van de kiesgerechtigden gestemd, meldt onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van de NOS. Dat is minder dan tijdens de Tweede Kamerverkiezingen in 2017. Toen gold het op dat tijdstip voor 33 procent van de kiesgerechtigden.
In 2021 waren er ook landelijke verkiezingen, maar vanwege de coronapandemie kon toen op meerdere dagen worden gestemd. Daarom is ervoor gekozen de cijfers te vergelijken met die van 2017.In 2017 was de totale opkomst 81,9 procent. In 2021 was dat 78,7 procent.
pien_2010 schreef:Het einde nadert als het om de eerste exit poll gaat (vanavond 21 uur). Ik wil in elk geval alle deelnemers van dit topic bedanken. Ik vond het leuk en leerzaam en heb fijn gediscussieerd met jullie allemaal.
Later gaan we over de uitslag babbelen, maar omdat het nu even stilte is voor de storm wil ik nu alvast bedanken.
Duimen voor een hoge opkomst!
BigOne schreef:Sterregoud, juistere Pvdd heeft tegen bijvoeren in de Oostvaardersplassen gestemd omdat het een al tientallen jaren uit de hand gelopen probeersel was van natuurmonumenten. Bijvoeren zou ook nog inhouden dat de dieren veel jonkies kregen die vervolgens het jaar erop weer afgeknald moesten worden. Oostvaardersplassen was/is niets anders dan een sterfhuisconstructie.
BigOne schreef:Bij geen vermogen krijg je uitstel !!
Loretta schreef:Nikass schreef:Je hebt twee soorten dierenliefhebbers:
De één geeft om alle dieren in het algemeen, de andere alleen om dieren die wat opleveren cq niet in de weg lopen.
Dat is wel erg zwart wit.
vikawiek schreef:Ik ben ook net wezen stemmen. Ik ben op vakantie op Ameland en had een kiezerspas aangevraagd zodat ik buiten m'n gemeente kon stemmen. Wandelend naar het stembureau en dan door naar het strand!
Citaat:De opkomst was om 15.45 uur 40 procent, meldt onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van de NOS. In 2017 was dat op hetzelfde tijdstip 43 procent. De cijfers worden met dat jaar vergeleken omdat in 2021, tijdens de vorige Tweede Kamerverkiezingen, op drie dagen gestemd kon worden.