Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:37

Ik ben toch even aan het kijken voor een korte vakantie tijdens de nato top :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:41

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:43

Heel begrijpelijk...
Zal vast ook in andere Europese landen zo zijn, denk ik?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:43

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:44

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:45

Polar schreef:
Heel begrijpelijk...
Zal vast ook in andere Europese landen zo zijn, denk ik?

Ik kan me voorstellen dat andere Europese landen ook aanvragen krijgen, ja.

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:
In NL zien ze een toename van asielaanvragen van Amerikaanse LHBTI+'ers.

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/amer ... aanjagend/

Dat vindt Geert nooit goed.

Nee, vast niet

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:47

Ik meen te lezen dat er nog geen officiële asiel aanvragen liggen ? Lees ik eroverheen?

Edit: oh, hij zegt even later dat er wel meer aanvragen zijn.. ja nee helder :)
Laatst bijgewerkt door Cer op 18-03-25 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:49

Cer schreef:
Ik meen te lezen dat er nog geen officiële asiel aanvragen liggen ? Lees ik eroverheen?

Niet officieel. Maar dit is natuurlijk geen goed teken:

Citaat:
Bureaus voor het verhuizen van expats en organisaties voor de opvang van asielzoekers melden een stijging in aanvragen door Amerikaanse lhbti+'ers die naar Nederland willen verhuizen, blijkt na een rondvraag.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:06

"Welke Europese landen zijn veilig om naartoe te vluchten" is een vraag die sinds project 2025 uitlekte al regelmatig langskomt in groepen transmensen waar ik in zit, en dat is steeds vaker naarmate Trump langer in het Witte Huis zit. Ik vind het zo erg voor al die mensen die het geld niet hebben om te verhuizen of te vluchten en daar nu klem zitten. :(

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:53

In andere landen is ook al een waarschuwing uitgegaan naar LHBTI+ ers om voorzichtig te zijn in de VS. Is er in Nederland hier al iets over naar buiten gebracht? Hier geldt denk ik ook wel weer dat het per staat kan verschillen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:27

Is Canada niet dichterbij dan?
Hier is het klimaat niet perse veel beter

Wat zijn eigenlijk de echte dreigingen voor ze. De ontslagen? En het niet kunnen aanpassen van je paspoort naar een X (dat kon ik vinden). (buiten dat het uiteraard een heel naar gevoel is, als je als groep zo getarget wordt).

Ik zag van de week wel een paar filmpjes van, ik meen gay's, die het verschil aangaven tussen lgb en tq en dat die groepen eigenlijk niet bij elkaar horen (orientation vs identity) en er iets over activisme werd verteld. Blijkbaar gaat dat ook niet altijd even soepel. Dan zie je ook dat er onderling 'gestookt' wordt (verdeel en heers). Terwijl het toch eigenlijk een vereniging zou moeten bewerkstelligen omdat iedereen geaccepteerd wil worden, denk ik?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:37

De dreigingen zijn bepaalde banen niet kunnen krijgen of ontslagen worden (leger bv), discriminatie vanuit de overheid, niet kunnen zijn wie je bent, wellicht stopzetten van transgender operaties? Er zijn homo gezinnen die niet erkend worden en met hun kinderen wegtrekken want je wil niet vijandig bejegend natuurlijk worden. Dus het gaat wel ergens over want tot op hoog niveau toe wordt wetgeving teruggedraaid zoals ook al is gedaan rondom de abortus wetgeving in vele staten.
Dit alles gebeurt met de bijbel als rechtvaardiging en dat is natuurlijk ook een schande voor doe gelovigen die een veel liberaler geloof aanhangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:48

Veel homostellen zijn snel getrouwd toen duidelijk werd dat trump zou winnen , het zal mij niet verbazen wanneer ll huwelijken tussen mensen van gelijk geslacht ongeldig worden verklaard.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:48

Normaal gesproken is het toch echt een heel hechte community die elkaar accepteren en respecteren voor wie ze zijn. Natuurlijk zijn er ook lhbti mensen die daar vanaf wijken en zelfs maga gays 8)7 Maar dat zijn toch echt de uitzonderingen.

Ik vind het jammer dat mensen het gevaar niet zien. Het gaat niet alleen om dat papierwerk, maar om de acceptatie in het algemeen. Ik hoorde laatst een mooie metafoor voor mensenrechten; vergelijk het met een steen op een heuvel. Doe je niks, dan zal die steen bergafwaarts blijven rollen tot rock bottom, waar vrouwen en mensen van kleur niks meer waard zijn en lhbti mensen de doodstraf krijgen. Wat er verder op dat pad ligt, alles wat we tot nu toe hebben opgebouwd; rechten voor vrouwen en homo’s, het homohuwelijk, fysiek en mentaal geweld naar minderheden, ontslag en lagere lonen, we moeten er heel hard voor blijven vechten alleen al om te behouden waar we nu zijn. En we zijn nog láng niet op de top van de heuvel, waar iedereen gelijk is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:49

Het heeft diepgaande consequenties in de persoonlijke levens. Goed verwoord Annemiek!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:00

Ik ben het met jullie eens, en ik ben tegelijk op zoek naar de letterlijke dreiging. Niet om het te bagatelliseren maar vanuit interesse/ om inzicht te krijgen.
Het homohuwelijk mag nog steeds, ik heb daar (gelukkig) nog niks over gelezen. Qua paspoort meen ik dat men niet meer een “X” mag kiezen, en niet meer mag wisselen maar of dat ook niet meer mag na transitie vind ik niet duidelijk.

En de zaak hierover loopt volgens mij nog. Onder een judge aangewezen door Biden (die alles langs de letter van de wet moet leggen, in principe) beetje jammer dat het in Massachusetts loopt.
Dus het paspoort verhaal lijkt gelukkig nog geen gelopen race

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:07

Ik denk dat de dreiging bij transgenders misschien ook is, dat behandelingen straks niet meer uitgevoerd mogen worden?
Dus mensen die dagelijks medicatie moeten innemen die er bijvoorbeeld voor zorgen dat hun stem laag blijft of die ervoor zorgen dat gezichtsbeharing minimaal blijft, die dit straks niet meer kunnen gebruiken.
De mensen die nog in het proces zitten van transitie en dit niet meer kunnen doorzetten, waardoor ze in een lichaam dat niet bij ze past moeten doorleven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:13

Oh is dat ook verboden? Ik dacht dat transitie nog wel mocht, maar dat ‘jongeren’ onder de 19 geen medicatie mogen. (Jongeren tussen haakjes omdat ik 19 niet perse een jongere vind, maar gewoon iemand die al prima kan weten hoe of wat)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:17

Daarom ook de dreiging. Het zou me niks verbazen als dit straks verboden wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:21

Raven heeft blijkbaar een X in het paspoort staan want Raven zei:" als ik nu wordt aangehouden en ze zien dat ik geen man en geen vrouw ben, word ik misschien wel het land uitgezet. Dus hopelijk krijg ik geen controle". Of dit werkelijk zo zou gaan (het uitzetten )is natuurlijk nog maar de vraag want anders zou het wellicht ook geweigerd zijn bij aankomst. Maar die wet van Trump ging van kracht toen Raven voor nachtdieren in VS was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:23

Die gender affirming care ligt al sinds 2023 onder vuur lees ik..ik dacht pas per dit jaar

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:30

Ik vind het überhaupt al bizar dat trans jongeren geen medicatie mogen. Heel veel trans mensen wisten als kind al dat ze in het verkeerde lichaam geboren zijn, en hoe eerder je dan kan beginnen met de transitie, hoe beter.
Maar nee, laten we vooral wachten totdat ze door de puberteit zijn en zich hartstikke ongelukkig voelen..
Maar dan wel abortus verbieden bij meisjes van 12 na een verkrachting 8)7 Het is toch bizar dat mensen een kind van 12 oud genoeg vinden om moeder te worden, maar niet om hun eigen gender te weten.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:33

Klopt, gender affirming care ligt inderdaad al langer onder vuur en je ziet nu dat steeds meer staten wetgeving aannemen die de zorg beperkt of zelfs verbiedt.
Het is niet zozeer dat alles al verboden is, maar de dreiging dat dit kan gebeuren is reëel en ik snap dat dat mensen bang maakt.
De kritiek op gender affirming care komt vaak vanuit conservatieve groepen die vaak vanuit religieuze standpunten tegen die zorg zijn.
Ze gooien dan uitspraken de wereld in dat kinderen worden verminkt voor de rest van hun leven, etc.

Voor zover ik weet, worden er bij minderjarigen sowieso geen geslachtsoperaties gedaan, maar zijn het echt medicijnen die bepaalde ontwikkelingen onderdrukken.
Zodra iemand zich dan toch bedenkt en met de medicatie stopt, komen die ontwikkelingen alsnog door.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:35

Cer schreef:
Ik ben het met jullie eens, en ik ben tegelijk op zoek naar de letterlijke dreiging. Niet om het te bagatelliseren maar vanuit interesse/ om inzicht te krijgen.
Het homohuwelijk mag nog steeds, ik heb daar (gelukkig) nog niks over gelezen. Qua paspoort meen ik dat men niet meer een “X” mag kiezen, en niet meer mag wisselen maar of dat ook niet meer mag na transitie vind ik niet duidelijk.

En de zaak hierover loopt volgens mij nog. Onder een judge aangewezen door Biden (die alles langs de letter van de wet moet leggen, in principe) beetje jammer dat het in Massachusetts loopt.

Vergis je niet in de dreiging van een regering die zegt: ‘deze groep mensen (in dit geval non-binair) heeft geen bestaansrecht. Het zijn non-mensen.‘ Dit geeft een hele duidelijke boodschap aan de samenleving dat deze groep in feite geen rechten meer heeft en niet menselijk behandeld hoeft te worden. Ze zijn hiermee vogelvrij verklaard. En dat is -letterlijk- levensgevaarlijk.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:36

Cer schreef:

Op dit moment zijn er inderdaad rechtszaken vanwege het feit dat mensen hun 'geboortegeslacht' moeten gebruiken. Birth certificates die zijn aangepast, worden regelmatig geflagd. Mensen in wiens eerste paspoort een ander geslacht stond (bvb man, terwijl ze vrouw zijn) hebben veel moeite om een paspoort met daarin vrouw aan te vragen. In sommige gevallen lukt dit niet.
En dit treft dus niet alleen transgenders: er gaat weleens wat fout in de VS blijkbaar, waardoor mensen die als vrouw geboren zijn, en geen transgender zijn, per ongeluk tijdens hun jeugd in het eerste paspoort een 'm' kregen. Die hebben ook een probleem. Het is dus nu al niet gelimiteerd tot transgenders.

Lambda legal houdt dit alles bij https://lambdalegal.org/tgnc-checklist-under-trump/
Zij hebben nu nog geen problemen gehoord met mensen die als 'X' geregistreerd staan tijdens paspoortcontroles.

En verder eens met 8nnemiek.
En vergeet ook niet dat rumours ook heel veel invloed hebben: abortusklinieken sluiten, hoewel het misschien wel legaal is wat ze doen. Trans jongeren die geen medicatie meer krijgen, hoewel het waarschijnlijk wel legaal is.
De dreiging heeft nu al invloed.