Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mysa schreef:Wel jammer, als ze zich hadden beperkt tot hun strijd tegen bio-industrie, bloedmerries, misstanden in de sport, dan had ik misschien nog wel willen overwegen om op ze te stemmen. (Al ben ik niet zo van de 'one issue partijen'.
Voormalig lijsttrekker Thieme is samen met haar nieuwe 'pareltje' meneer Engelen toch die nieuwe dierenpartij begonnen? Gaat Koffeman zich daarbij aansluiten of houdt hij gewoon zijn zetel als onafhankelijke lid?
fransje23 schreef:Het maakt natuurlijk niet uit dat iemand geld verdient aan de productie van vleesvervangers.
Waarom zou dat een probleem zijn?
Er zijn mensen die heel veel geld verdienen aan kalfsvlees en dat is niet de doorsnee boer. Dat is toch ook geen probleem?
Kaja schreef:Het spel dat Koffeman gespeeld heeft is verre van eerlijk en slim. Het is opportunistisch en sluw. In Jip en Janneke taal over de rug van onschuldige dieren, terwijl dit doordrenkt is van dierenleed. Dát is wat er hier speelt.
Kinke schreef:Loretta schreef:Maar Vanuit de positie van Kofferman kun je ook denken. Gaza wordt voorlopig toch geen afzetmarkt voor mijn vega(n) producten.
daar maakt hij zich niet meer druk om, hij heeft de vegetarische slager jaren geleden al verkocht aan Unilever en is daar giga rijk mee geworden
Loretta schreef:De producten zijn wat mij betrefd ook niets mis mee en ook niet het feit dat er concurentie voor de melkveehouderij komt.
Alleen de belangenverstrengelingen van Kofferman met een politieke partij en stichtingen die eigenlijk dienen als marketinginstrumenten.
Wat dat betreft vind ik het alleen maar goed dat hij nu de partij verlaat.
anjali schreef:Loretta schreef:De producten zijn wat mij betrefd ook niets mis mee en ook niet het feit dat er concurentie voor de melkveehouderij komt.
Alleen de belangenverstrengelingen van Kofferman met een politieke partij en stichtingen die eigenlijk dienen als marketinginstrumenten.
Wat dat betreft vind ik het alleen maar goed dat hij nu de partij verlaat.
Ik vermoed dat de meeste politieke partijen belangenverstrengelingen hebben en stichtingen achter hen, ook om financieen te krijgen voor verkiezingscampagnes. Met alleen maar idealistische plannen kun je nog geen flyer laten drukken tenslotte. Voor degenen die geld en geldverdienen slecht vinden denk ik dat de SP de beste partij is. Degenen die gekozen worden moeten een flink deel van hun salaris in de partijkas storten, die worden er niet rijk van.
Loretta schreef:Het interview met Kofferman in NRC.
Hij zegt eerst de partij niet te willen schaden om vervolgens de partij behoorlijk te schaden. Ik vraag me af hoe Kofferman denkt hiermee de dierenbelangen te behartigen?
https://archive.is/2025.10.21-142316/ht ... n-a4910230
Het is ook wel opmerkelijk dat dit conflict bij de PVDD altijd weer tijdens verkiezingstijd oplaait.
Loretta schreef:Helaas is de politiek doorspekt met allerlei belangenverstrengelingen. Daarin moet ik je helaas gelijk geven. Politici zitten er vaak in de eerste plaats voor het eigenbelang.
fransje23 schreef:Dank je![]()
https://nos.nl/artikel/2587472-nederlandse-eu-invloed-verschrompeld-tijdens-kabinet-schoof
We mogen toch hopen dat we straks wel een stabiel kabinet krijgen.
prompter schreef:Was vanmorgen ook een heel item over op de radio, dat met name de spierballentaal van PVV en BBB slecht was gevallen in Brussel. Nederland werd hierdoor volgens topdiplomaten niet meer serieus genomen. Laten we hopen dat we straks bewindslieden krijgen die het spel wel snappen.