Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 11:23

Glenn Lelieveld heeft zichzelf benoemt tot wolvenexpert en met zijn zelfbedachte leugens zich enorm in de voet geschoten. Ons land leent zich namelijk niet om benoemt te worden tot wolvenexpert. Niet zo slim dus.
Zo slim is Koffeman wel. Slim genoeg om een soort pyramidespel te bedenken én uit te voeren. Jarenlang heeft hij mensen bespeelt, waarmee hij vooral zichzelf enorm verrijkt heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 11:28

mysa schreef:
Wel jammer, als ze zich hadden beperkt tot hun strijd tegen bio-industrie, bloedmerries, misstanden in de sport, dan had ik misschien nog wel willen overwegen om op ze te stemmen. (Al ben ik niet zo van de 'one issue partijen'.
Voormalig lijsttrekker Thieme is samen met haar nieuwe 'pareltje' meneer Engelen toch die nieuwe dierenpartij begonnen? Gaat Koffeman zich daarbij aansluiten of houdt hij gewoon zijn zetel als onafhankelijke lid?

Volgens de Telegraaf van vanmorgen gaat hij niet aansluiten bij "Vrede voor dieren".

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 11:30

Loretta schreef:
Maar Vanuit de positie van Kofferman kun je ook denken. Gaza wordt voorlopig toch geen afzetmarkt voor mijn vega(n) producten.

daar maakt hij zich niet meer druk om, hij heeft de vegetarische slager jaren geleden al verkocht aan Unilever en is daar giga rijk mee geworden

anjali

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 11:38

Dat Koffeman of wie dan ook geld heeft verdiend met een lijn van vegetarische voedingsmiddelen vind ik helemaal geen probleem. Geld verdienen of rijk worden is niet slecht mits met ethische producten. Ik heb ze nooit gekocht omdat de namen me niet bevielen: "vegetarische SLAGER" of vegetarische "WORST", nee dan krijg ik een onaangename associatie. Maar voor mensen die net beginnen met vegetarisme kan het mogelijk de overstap vergemakkelijken. Toen ik vegetarier werd in 1967 kon je voornamelijk in natuurvoedings- en reformwinkels terecht voor vegetarische producten en nu gewoon bij elke supermarkt, onder soortnaam.Met keurmerk vegetarisch of veganistisch.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 11:39

Het maakt natuurlijk niet uit dat iemand geld verdient aan de productie van vleesvervangers.
Waarom zou dat een probleem zijn?

Er zijn mensen die heel veel geld verdienen aan kalfsvlees en dat is niet de doorsnee boer. Dat is toch ook geen probleem?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 11:42

voor mij niet, is heel knap als je zo duur kunt verkopen.
Misschien kun je nog wel discussiëren over het feit dat hij het aan Unilever heeft verkocht, is natuurlijk een verre van 'groene' club

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 12:41

fransje23 schreef:
Het maakt natuurlijk niet uit dat iemand geld verdient aan de productie van vleesvervangers.
Waarom zou dat een probleem zijn?

Er zijn mensen die heel veel geld verdienen aan kalfsvlees en dat is niet de doorsnee boer. Dat is toch ook geen probleem?

Sommigen hier vinden het kennelijk fout dat Koffeman veel verdiend zou hebben aan zijn "Vegetarische slager" merk. Ik vind dat prima . Aan dierenleed daarentegen zou ik persoonlijk niets willen verdienen . Een vriendin van mij heeft nogal wat geld geerfd wat kennelijk als spaargeld op de bank nu weinig tot niets opbrengt en soms moet je er ook nog belasting over betalen. Zij heeft een belastingadviseur, die zei tegen haar, ga beleggen. Zij zei dat dat tegenwoordig niet betrouwbaar is. Toen gaf hij haar het advies in de wapenindustrie te gaan beleggen! Dat heeft ze gelukkig niet gedaan,ik denk dat daar tegenwoordig heel veel in te verdienen valt maar dat zou ik persoonlijk toch geen fijne manier van geld verdienen vinden. Dat heb ik ook tegen haar gezegd, weliswaar haar geld en haar keuze, maar dat vond ze zelf ook al. Al zijn wij beiden voor zelfverdediging. Maar echt fris is de wapenindustrie niet want hoe meer oorlogen hoe meer zij kunnen verkopen en verdienen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 12:49

Het spel dat Koffeman gespeeld heeft is verre van eerlijk en slim. Het is opportunistisch en sluw. In Jip en Janneke taal over de rug van onschuldige dieren, terwijl dit doordrenkt is van dierenleed. Dát is wat er hier speelt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 12:53

Kaja schreef:
Het spel dat Koffeman gespeeld heeft is verre van eerlijk en slim. Het is opportunistisch en sluw. In Jip en Janneke taal over de rug van onschuldige dieren, terwijl dit doordrenkt is van dierenleed. Dát is wat er hier speelt.

Dit begrijp ik niet? Die vegetarische productenlijn is toch niet doordrenkt van dierenleed? :o?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 13:50

Kinke schreef:
Loretta schreef:
Maar Vanuit de positie van Kofferman kun je ook denken. Gaza wordt voorlopig toch geen afzetmarkt voor mijn vega(n) producten.

daar maakt hij zich niet meer druk om, hij heeft de vegetarische slager jaren geleden al verkocht aan Unilever en is daar giga rijk mee geworden

Hij is een nieuw bedrijf gestart. Vegan Cowboys

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 14:01

Dat bedrijf , These vegan cowboys, geregistreerd in bvb USA , is een veel grotere bedreiging voor de melkveehouderij dan minderen met vee voor verminderen van stikstof. Wanneer ze het voor elkaar krijgen om goed smakende voedzame producten te maken zonder melk dan kunnen de boeren wel voor een gedeelte doei zeggen . Persoonlijk vind ik dat dit prima naast elkaar kan bestaan maar wanneer het hen wel lukt hebben de boeren/fabrikanten enz wel een probleem.
Zodra het hen lukt wordt het door een zeer grote speler weer overgenomen en gaat het de wereld over.
Wel apart dat ze belgie als vestiging hebben. Op papier, de rest zit in Nederland.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 14:10

De producten zijn wat mij betrefd ook niets mis mee en ook niet het feit dat er concurentie voor de melkveehouderij komt.
Alleen de belangenverstrengelingen van Kofferman met een politieke partij en stichtingen die eigenlijk dienen als marketinginstrumenten.

Wat dat betreft vind ik het alleen maar goed dat hij nu de partij verlaat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 14:37

Loretta schreef:
De producten zijn wat mij betrefd ook niets mis mee en ook niet het feit dat er concurentie voor de melkveehouderij komt.
Alleen de belangenverstrengelingen van Kofferman met een politieke partij en stichtingen die eigenlijk dienen als marketinginstrumenten.

Ik vermoed dat de meeste politieke partijen belangenverstrengelingen hebben en stichtingen achter hen, ook om financieen te krijgen voor verkiezingscampagnes. Met alleen maar idealistische plannen kun je nog geen flyer laten drukken tenslotte. Voor degenen die geld en geldverdienen slecht vinden denk ik dat de SP de beste partij is. Degenen die gekozen worden moeten een flink deel van hun salaris in de partijkas storten, die worden er niet rijk van.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 14:37

grappig, zo is politiek ineens bigbusiness, Vegan Cowboys, geen landsbelang meer dus verstandig om op te stappen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 14:47

Maar hij houdt zijn zetel toch? Dat vind ik dan niet zo wenselijk, dat hij enerzijds business in de VS wil doen en anderzijds politiek actief blijft in Nederland. Dat klinkt als een risicovolle vermenging van belangen, zeker omdat Amerika op dit moment beslist bereid is om bv een vergunningsaanvraag te koppelen aan een gewenste stem.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 14:53

anjali schreef:
Loretta schreef:

Ik vermoed dat de meeste politieke partijen belangenverstrengelingen hebben en stichtingen achter hen, ook om financieen te krijgen voor verkiezingscampagnes. Met alleen maar idealistische plannen kun je nog geen flyer laten drukken tenslotte. Voor degenen die geld en geldverdienen slecht vinden denk ik dat de SP de beste partij is. Degenen die gekozen worden moeten een flink deel van hun salaris in de partijkas storten, die worden er niet rijk van.

Helaas is de politiek doorspekt met allerlei belangenverstrengelingen. Daarin moet ik je helaas gelijk geven. Politici zitten er vaak in de eerste plaats voor het eigenbelang.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 14:57

Het interview met Kofferman in NRC.
Hij zegt eerst de partij niet te willen schaden om vervolgens de partij behoorlijk te schaden. Ik vraag me af hoe Kofferman denkt hiermee de dierenbelangen te behartigen?

https://archive.is/2025.10.21-142316/ht ... n-a4910230

Het is ook wel opmerkelijk dat dit conflict bij de PVDD altijd weer tijdens verkiezingstijd oplaait.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 17:01

Loretta schreef:
Het interview met Kofferman in NRC.
Hij zegt eerst de partij niet te willen schaden om vervolgens de partij behoorlijk te schaden. Ik vraag me af hoe Kofferman denkt hiermee de dierenbelangen te behartigen?

https://archive.is/2025.10.21-142316/ht ... n-a4910230

Het is ook wel opmerkelijk dat dit conflict bij de PVDD altijd weer tijdens verkiezingstijd oplaait.

Bedankt voor het artikel. Dit is allemaal al veel langer aan de gang.De PvdD wordt niet geschaad maar schaadt zichzelf. Degenen hier die het wolventopic volgen kunnen toch moeilijk begrijpen dat een partij die voor dieren is deze afschuwelijke slachtpartijen wil laten doorgaan. Ik vind wat dat betreft de BBB waar de PvdD kennelijk een hekel aan heeft veel en veel diervriendelijker want die willen van de wolf af.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 21:05

Loretta schreef:
Helaas is de politiek doorspekt met allerlei belangenverstrengelingen. Daarin moet ik je helaas gelijk geven. Politici zitten er vaak in de eerste plaats voor het eigenbelang.

Dat laatste gaat naar mijn idee vooral op voor mensen die nooit komen maar wel salaris krijgen.

Als mensen veel geld willen verdienen is het bedrijfsleven beter.
Wordt je kop er ook minder snel afgehakt en kan minder stressvol zijn.
Je moet toch een zekere bevlogenheid hebben om een goede politicus te zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

gefeliciteerd Fransje!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:39

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:43

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:46

Was vanmorgen ook een heel item over op de radio, dat met name de spierballentaal van PVV en BBB slecht was gevallen in Brussel. Nederland werd hierdoor volgens topdiplomaten niet meer serieus genomen. Laten we hopen dat we straks bewindslieden krijgen die het spel wel snappen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:34

prompter schreef:
Was vanmorgen ook een heel item over op de radio, dat met name de spierballentaal van PVV en BBB slecht was gevallen in Brussel. Nederland werd hierdoor volgens topdiplomaten niet meer serieus genomen. Laten we hopen dat we straks bewindslieden krijgen die het spel wel snappen.

Van dat met de vuist op tafel slaan van Caroline van Der Plas heeft Nederland vooral een zere vuist over gehouden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:16

En ze hadden beter moeten weten. Het Verenigd Koninkrijk had zichzelf al kapot gelopen op onderhandelingen na dat soort taal.

Vraag mij ook altijd af waarom er gedacht wordt dat je internationale afspraken eenzijdig aan kunt passen terwijl de andere partijen daar alleen maar nadeel van gaan onder vinden.