Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:28

Deze is ook leuk. Ik zet 'm hier gewoon neer heb geen tijd voor verder onderzoek naar motivatie en kan zelf alleen maar negatieve motivaties bedenken.
Afbeelding
Wat wel grappig is is dat de motie onder andere gaat over internationale vrouwengezondheid, iets waar Klever in de motie die ik gisteren plaatste heeft beloofd dat ze daar haar uiterste best voor ging doen. Blijkbaar vandaag al weer vergeten. :roll:

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:36

SGP /CU hebben niet zoveel met anders dan mannetje/vrouwtje en fvd /pvv hebben niets met vrouwen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:00

Ik had verwacht dat SGP/CU wel wat hadden met kwetsbare groepen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:20

Benzz schreef:
Ik had verwacht dat SGP/CU wel wat hadden met kwetsbare groepen.

Niet als ze vrouw zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:27

Cu valt nog mee, snap ook niet echt dat ze tegen zijn .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 08:25

Mooi staaltje politiek in België. Eén van de eindeloos veel voorbeelden... :x
Citaat:
Dit jaar was er een groot mestoverschot in West-Vlaanderen, terwijl de Waalse boeren een tekort hadden. Maar de Vlamingen mochten hun mestoverschotten niet in Wallonië verkopen, waardoor de Walen kunstmest moesten kopen in Frankrijk. Dat is toch absurd?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 08:38

Pandora2 schreef:
Citaat:
Dit jaar was er een groot mestoverschot in West-Vlaanderen, terwijl de Waalse boeren een tekort hadden. Maar de Vlamingen mochten hun mestoverschotten niet in Wallonië verkopen, waardoor de Walen kunstmest moesten kopen in Frankrijk. Dat is toch absurd?

Dat is inderdaad bizar!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:05

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:15

BigOne schreef:

Ik ook niet, ben daarom wel benieuwd naar hun onderbouwing.
Dit kan misschien weer zo'n typische eye-opener zijn wellicht, van bvb. iets beters willen dan voorgesteld werd...?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:52

pmarena schreef:
BigOne schreef:

Ik ook niet, ben daarom wel benieuwd naar hun onderbouwing.
Dit kan misschien weer zo'n typische eye-opener zijn wellicht, van bvb. iets beters willen dan voorgesteld werd...?

Dat dacht ik ook. Er staat binnen de kaders van de begroting oid. Dat betekent dat je ook tegen kan stemmen omdat je vindt dat er niet genoeg geld voor wordt vrijgemaakt etc.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 11:05

pien_2010 schreef:
Nederland levert natuurplannen te laat in net als veel andere landen.
Het is duidelijk dat dit kabinet de klimaat opwarming niet als prioriteit heeft net als andere landen. Dat is een zorgelijke tendens

https://nos.nl/artikel/2540408-nederlan ... anden-ookf

De Taliban wel lees ik :') Nu nog de vrouwenrechten... :7

België bungelt vast ook helemaal onderaan. We moeten namelijk ook nog altijd een nieuwe federale regering gaan vormen. Daar zal natuurherstel ook weinig prioriteit krijgen vrees ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 11:47

Dat denk ik ook Pandora. Zo zonde twee moderne welvarende landen die het zo af laten weten op dit gebied.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:16

pien_2010 schreef:
Dat denk ik ook Pandora. Zo zonde twee moderne welvarende landen die het zo af laten weten op dit gebied.

bijna 90% laat het afweten kennelijk. niet alleen deze 2.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:24

juval schreef:
pien_2010 schreef:

bijna 90% laat het afweten kennelijk. niet alleen deze 2.

Nog erger dan Juval.
Florida heeft al twee keer de gevolgen mogen voelen en zal zeker niet de laatste keer zijn. Net als velen anderen landen idem in Europa met al die overstromingen en stormen.
Doordat het zeewater is opgewarmd, verdampt er wereldwijd meer met alle gevolgen van dien als het gaat om de enorme hoosbuien en uiteraard de stormen.
De mens moet nog harder voelen voordat ze de urgentie van dit probleem voelen. Tja money money money in the rich men world!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:44

pien_2010 schreef:

Ze laten het afweten op nog wel meer gebieden heb ik de indruk :=

Mijn beeld van Duitsland is trouwens ook volledig aan diggelen geslagen na de documentaire ' Jan Leyers bij de Duitsers ' :+

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:28

Och ja, het pareltje Eerdmans hebben we ook nog. Een Nationaal coördinator wokebestrijding...superbelangrijk!

Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:25

ik ben dan toch wel benieuwd waar die 841000 aan moet worden uitgegeven? iemand een idee?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:19

juval schreef:
ik ben dan toch wel benieuwd waar die 841000 aan moet worden uitgegeven? iemand een idee?

Leuke gordijnen om vrouwen te lokken?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:52

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 23:53

Electra63 schreef:
juval schreef:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -werkvloer

Ik vermoed werving van personeel en training van managers en werknemers.

Dat klinkt wel aannemelijker dan de gordijnen :j

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 07:44

Pandora2 schreef:
Citaat:

Ja, de kunstmestindustrie promoten, ik hoorde dat 20 jaar geleden al van mijn toenmalige werkgever in de veevoedersector.

Als ze er nu eens één België van maken, dan is dat probleem gelijk van de baan. Maar ja, dan moet je direct extreem-links gaan stemmen, en hoewel ik veel respect heb voor hun inzet en engagement, vrees ik dat ze toch onvoldoende kennis/bekwame mensen in huis hebben om alles op te lossen.

Vandaag in België trouwens verkiezingen voor gemeente en provincie, de eerste keer dat het niet verplicht is. Ben benieuwd naar de opkomst. Ik hoor er toch best nog wel veel die wel gaan stemmen. Mijn ma en ik gaan, al is het hier eerder pro forma: Lijst van de Burgemeester (coalitie van meerdere partijen) heeft veel kandidaten en fervent actie gevoerd, enige oppositiepartij is Vooruit (centrum-links) en daar hoor je niets van. Burgemeester haalt al jaren 70% van de voorkeurstemmen, zal dit jaar niet veel minder zijn vermoed ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 08:54

1 België zal altijd een utopie blijven denk ik.
Hoe meer ministerpostjes er kunnen bezet worden, hoe liever. Met 1 België heb je er veel minder nodig. :x

Ik ga ook stemmen. Hopelijk keert het tij hier in de gemeente en komt er iemand anders aan zet.
Zuipen en feesten is zo ongeveer het enige wat er de laatste jaren vanuit de gemeentepolitiek sterk gepromoot is en waar veel op ingezet werd.
Kan beter volgens mij :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:56

Swah schreef:
Och ja, het pareltje Eerdmans hebben we ook nog. Een Nationaal coördinator wokebestrijding...superbelangrijk!

[ Afbeelding ]

Nou ben je IMHO al een beetje sneu als je op meneer Eerdmans gestemd hebt, maar ALS je dat al gedaan hebt en de sukkelaar komt dan met zo’n “Wilders Lite look at me being a badass” prutsvoorstel, dan weet je in elk geval hoe groot je fout was……

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:03

Cowboy55 schreef:
Swah schreef:

[ Afbeelding ]

Nou ben je IMHO al een beetje sneu als je op meneer Eerdmans gestemd hebt, maar ALS je dat al gedaan hebt en de sukkelaar komt dan met zo’n “Wilders Lite look at me being a badass” prutsvoorstel, dan weet je in elk geval hoe groot je fout was……

Eerdmans en JA21 kan nog wel eens het volgende rechtse avontuur worden als de PVV er een onbeschrijfelijke puinhoop van heeft gemaakt. Dan mag JA21 het land nog verder om zeep helpen.

Ik vrees dat het niet meer goed komt met Nederland.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:12

Cowboy55 schreef:
Swah schreef:

[ Afbeelding ]

Paar dagen de tweets gelezen van mijnheer Wilders en zijn aanhangers.

Het gaat imo van gek naar gekker en dat moet vooral normaal gevonden worden.

Ik voel me vies want heb het gevoel dat ik me ondergedompeld heb in het riool. Het riool in dit verband staat voor radicale absurde standpunten, wegzetten van "gevaarlijke groepen" ( links, moslims, vluchtelingen, lhbtq++ etc etc), culturele verschillen worden zwaar uitvergroot, (gerenommeerde) mensen die er anders over denken en tegengas geven worden voor rotte vis uitgemaakt met de woorden "dat linkse tuig"en schelden zelf ook terug. Kortom de conclusie van mij is dat er zo langzaam maar zeker een schisma opgetreden is in de samenleving waarin groepen mensen steeds meer van elkaar afglijden, de onderbuikgevoelens de lage driften die in iedere mens zitten vrij spel krijgen.

Heel naar en gevaarlijke ontwikkeling. Bovenstaande motie past in dit gebeuren want woke cultuur en hun mensen (wat dat dan ook mag wezen) horen ook thuis "op de brandstapel".
Of anders gezegd,het past allemaal in een hele zorgelijke trend.

En ik.......ik voel me ouder en ouder worden in de zin dat ik me niet meer bij voel horen en het heel heel naar vind, ik kom meer en meer op een punt dat ik het allemaal niet meer zo onschuldig vind en voel hoe we als mens af aan het glijden zijn.

Hadden we vroeger nog het (strenge) geloof, die de fatsoenspaden probeerden te duiden aan ons allen, is dat inmiddels allang verleden tijd. De mensen veranderen langzaam maar zeker in een soort meute die elkaar naar de strot vliegen. Onder leiding van een paar vakkundige slimme "schapen in wolfskleren" die dit polariseren tot in de finesses beheersen wordt deze cultuur wereldwijd gevoed en de mensen staan er open voor en zijn er klaar voor....

Of anders gezegd, deze motie is totaal niet zo onschuldig. Het is het zoveelste net dat uitgeworpen wordt om mensen te vangen, te beschadigen etc.. Heel zorgelijk vind ik het allemaal...