Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:50

@Pien, het lukt ze wel om wolven een zender om te doen. Dan zouden ze ze ook kunnen overbrengen naar een andere locatie. Maar,ik houd erover op, wat ik eraan kon doen dat heb ik gedaan. De partijen die nu tegen de wolf zijn zullen hardere maatregelen nemen tegen de overlastgevers.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:52

anjali schreef:
@Pien, het lukt ze wel om wolven een zender om te doen. Dan zouden ze ze ook kunnen overbrengen naar een andere locatie. Maar,ik houd erover op, wat ik eraan kon doen dat heb ik gedaan. De partijen die nu tegen de wolf zijn zullen hardere maatregelen nemen tegen de overlastgevers.

Niet als ze overlast gevende dieren net zo behandelen als overlast gevende mensen _O-

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:52

Gisteren is een 12 meisje in Nijensleek achtervolgd door een wolf. Ze zag er 2, en 1 ervan achtervolgde haar.
Ze heeft hard gegild, en hard gefietst,en gelukkig ongedeerd aangekomen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:53

anjali schreef:

Gelderland is alvast op de goede weg :)
https://nos.nl/artikel/2498733-provinci ... afschieten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:55

sterregoud schreef:
Gisteren is een 12 meisje in Nijensleek achtervolgd door een wolf. Ze zag er 2, en 1 ervan achtervolgde haar.

Laten we er geen wolven topic van maken. Het besluit over wolven wordt op EU nivo genomen. Ik vind daar wat van, maar het is dus eigenlijk geen item voor de landelijke politiek.
Maar als het een fijn gevoel geeft daar het onderwerp zo vreselijk belangrijk is, iets dat ik begrijp als je midden de wolven woont, dan is het toch een goede stem.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:59

pien_2010 schreef:
sterregoud schreef:

Laten we er geen wolven topic van maken. Het besluit over wolven wordt op EU nivo genomen. Ik vind daar wat van, maar het is dus eigenlijk geen item voor de landelijke politiek.
Maar als het een fijn gevoel geeft daar het onderwerp zo vreselijk belangrijk is, iets dat ik begrijp als je midden de wolven woont, dan is het toch een goede stem.

Voorheen stemde ik op groen links en ook een aantal keer op PVDD, maar toen zij tegen stemden bij de motie om de dieren van de Oostvaardersplassen in de winter waar veel dieren erge honger leden bij te voeren, toen wist ik dat zij niet voor de dieren zijn.
En mijn stem is naar rechts op geschoven hierdoor. Nu speelt hetzelfde met wolven op het platteland.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:06

Mijn ouders, altijd fervent rechts hebben dit keer links gestemd *\o/* ben helemaal trots op ze en hun argumenten. Zij zijn welvarend maar willen bestaanszekerheid en een toekomst voor een ander.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:12

Raineri schreef:
Mijn ouders, altijd fervent rechts hebben dit keer links gestemd *\o/* ben helemaal trots op ze en hun argumenten. Zij zijn welvarend maar willen bestaanszekerheid en een toekomst voor een ander.

Die van mij andersom. M’n moeder was al een tijdje om maar m’n vader nu ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:16

Raineri schreef:

Ik ook, ondanks de erfbelasting . Iedereen wat inschikken die het kan en een beter leven voor de mensen in armoede en een toekomst wat betreft milieu.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:32

BigOne schreef:
Raineri schreef:

Ik ook, ondanks de erfbelasting . Iedereen wat inschikken die het kan en een beter leven voor de mensen in armoede en een toekomst wat betreft milieu.

GL-PvdA willen erfbelasting op huizen boven de 1,4 miljoen. 'Stenen erven' die minder waard zijn is vrijgesteld.
In baar geld betaal je niets als je minder dan 100.000 erft.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:37

sterregoud schreef:

Goed zo.
That's the spirit. Flink geluid maken.
Tijdens het fietsen is met je armen zwaaien niet zo handig.
... en heb een zaklamp app op je telefoon.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:48

Janneke2 schreef:
BigOne schreef:

GL-PvdA willen erfbelasting op huizen boven de 1,4 miljoen. 'Stenen erven' die minder waard zijn is vrijgesteld.
In baar geld betaal je niets als je minder dan 100.000 erft.

Je vergeet hierbij dan wel weer even te vermelden dat wanneer je kinderen hebt, de BD wel verwacht dat er belasting over het kindsdeel betaald wordt. En we niet weten hoe soepel ze met de betaling daarvan willen zijn als er weinig spaargeld is en je als langst levende partner gewoon graag in je huis wilt blijven wonen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:50

Bij geen vermogen krijg je uitstel !!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:51

Gaan we die hele discussie nu weer herhalen?

Hier vanmorgen overleggen van 9:00 tot 12:15, maar net even wezen stemmen. Was met twee minuten weer buiten, had het wel drukker verwacht rond de lunch. Kwam als langste in het stembureau alleen wel bij het laagste stemhokje terecht, maar so be it :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:55

Dat doen ze expres, ik kom als kleintje ook altijd in stemhokjes voor mensen met een normale lengte terecht. :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:58

Heb nog lang gezweefd tussen Frans Timmermans en Esmah Lahlah. Het is uiteindelijk Esmah Lahlah geworden :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:00

Ik ben zojuist ook gaan stemmen, ook gelijk voor mijn man gestemd overigens.
Het was hier (helaas?) totaal niet druk, ik hoop toch dat er voldoende opkomst is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:01

Wij hebben net ook gestemd. Bij onze locatie was het lekker druk! Goed om te zien :j

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:07

Hier was het ook goed druk, mooi!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:12

... berichtje op feestboek van een vriendin.

Dat er beveiliging bij het stemlokaal stond.
'Er schijnen dreigementen te zijn geweest tav de verkiezingen...' aldus de beveiliging. (Ik snap dat ze geen echte informatie over ellende mogen geven.)

Vriendin heeft de beveiliging vriendelijk bedankt voor het nuttige werk.

En ik heb een paar nijdige berichtjes met haar gewisseld met zinnetjes als:
'Het moet toch niet gekker worden! Naar de stembus gaan, het hart van de democratie - verschrikkelijk!'

Iemand anders nog beveiligd gestemd...?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:22

Janneke2 schreef:
... berichtje op feestboek van een vriendin.

Dat er beveiliging bij het stemlokaal stond.
'Er schijnen dreigementen te zijn geweest tav de verkiezingen...' aldus de beveiliging. (Ik snap dat ze geen echte informatie over ellende mogen geven.)

Vriendin heeft de beveiliging vriendelijk bedankt voor het nuttige werk.

En ik heb een paar nijdige berichtjes met haar gewisseld met zinnetjes als:
'Het moet toch niet gekker worden! Naar de stembus gaan, het hart van de democratie - verschrikkelijk!'

Iemand anders nog beveiligd gestemd...?

Niks van gemerkt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:27

Het einde nadert als het om de eerste exit poll gaat (vanavond 21 uur). Ik wil in elk geval alle deelnemers van dit topic bedanken. Ik vond het leuk en leerzaam en heb fijn gediscussieerd met jullie allemaal.

Later gaan we over de uitslag babbelen, maar omdat het nu even stilte is voor de storm wil ik nu alvast bedanken.

Duimen voor een hoge opkomst!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:34

Wij gaan straks na werktijd stemmen en ik ben nog niet eerder zo gespannen geweest voor een uitslag als bij deze verkiezingen.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:44

sterregoud schreef:
Voorheen stemde ik op groen links en ook een aantal keer op PVDD, maar toen zij tegen stemden bij de motie om de dieren van de Oostvaardersplassen in de winter waar veel dieren erge honger leden bij te voeren, toen wist ik dat zij niet voor de dieren zijn.
En mijn stem is naar rechts op geschoven hierdoor. Nu speelt hetzelfde met wolven op het platteland.

Mag ik vragen wat je hebt gestemd? (Mag ook in pb). Ik ben ook altijd een GL stemmer geweest, maar ik vraag mij af welk rechts alternatief daarvoor is.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:45

Ik vraag me trouwens af hoe het kan dat er een kans is dat PVV de grootste wordt. Als ik op facebook kijk dan zijn er ook onwijs veel mensen die hem toejuichen, ik vraag me af of dit de oude FvD stemmers zijn.