Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:11

Ja ik vind het ook bizar. Het zal ook "gewoon" aangeleerd gedrag zijn. Dat er beloning is voor dit gedrag.

Kijk naar al die Trump zuigers die voorheen dondersgoed wisten te verwoorden wat een naar mannetje hij was. Die zelf voorheen goede bedoelingen hadden. Maar ze hebben zich als het ware overgegeven en ervoor gekozen om zich kostte wat kost voor Trump / MAGA / project 2025 in te zetten. Alsof ze gehersenspoeld zijn ofzo.

Ik heb ook wel eens een interview gezien met een jongedame die een soort relatie had met Don Junior en hem omschreef als een goeie jongen, die het juiste wilde doen, grote goede plannen had, echt nog met het licht in zijn ogen zeg maar. Dat ze verliefd waren en goed wilden doen voor de wereld zeg maar.

Maar dat hij op een gegeven moment moest kiezen: wel of niet in de voetsporen van zijn vader treden. Wel of niet volledig "het familiebedrijf" in. Dat leven leiden met een vrouwtje dat daar goed in zou passen. Of zijn eigen leven leiden maar dan ook alle "voordelen" van "het familiebedrijf" achterlaten.

En hij koos uiteindelijk toch voor zeg maar het verkopen van zijn ziel ten gunste van geld en macht. En al snel daarna herkende ze hem niet meer terug en leek er niets meer over van die goeie gast. Nu is het gewoon een eng mannetje.

Ik denk dat het bij elk van hen stuk voor stuk zo gegaan is, dat er een punt kwam waarop ze moesten kiezen: hun ziel / goede fatsoen / het juiste willen doen achter zich laten en gaan voor de macht en geld en dan moet je dus de ring kussen en volledig achter Trump staan.

Je zou denken dat ze op een gegeven moment wel "wakker worden" uit de waanzin omdat ze toch gewetensproblemen krijgen. Maar dat komt vrees ik pas als het kaartenhuis in elkaar stort. Pas als het henzelf genoeg raakt.

Net zoals bij die nu steeds meer ex-MAGA jankerds waarbij de ogen pas opengaan voor de wreedheid nu het hen zelf treft. Dat zij ontslagen worden, geldproblemen krijgen of bang worden voor uitzetting ofzo. Dat vonden ze allemaal prima toen ze dachten dat het andere mensen zou treffen. Maar nu het hun zelf treft gaan ze zielige filmpjes online plaatsen, dat ze zich zo voor de gek gehouden voelen.

Nouja beter laat dan nooit (dat dat inzicht komt) zullen we maar zeggen....

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:19

Dat gedrag is inderdaad niet voorbehouden aan "MAGA-mensen" (die zijn ook niet allemaal hetzelfde natuurlijk), maar het zit in sommige mensen.. maakt niet uit waar ze vandaan komen en/of wat ze doen. Daar een theorie op loslaten is wat het is, een theorie. Psychologen / psychiaters verdienen veel geld aan diagnoses stellen, je kan er van alles over filosoferen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:24

Het is juist gevaarlijk om de mogelijkheid van psychopathie niet te noemen. Want dan lijkt het alsof we met mensen te maken hebben die functioneren zoals het gros van de mensen. En daar gaat het dan ook fout want zo is het niet.

We zijn zo bang om iedereen maar een label te geven dat we de mensen waarbij in alle oprechtheid die vraag gesteld kan worden, die vraag niet stellen als gevolg geeft dat het daardoor lijkt dat we met normaal functionerende mensen te maken hebben. Terwijl we te maken hebben met rasechte manipulators die zonder met hun ogen te knipperen over lijken gaan en je de ene leugen na de andere voorstellen en de hele boel weten te verdraaien (kijk naar het interview van Zelensky, pfffff schande) . Zoals ook bv Poetin doet en Trump heeft er ook een aardig handje van.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:27

Ann schreef:
Macht, geld & wraak, daar gaat het om imo.
En het christelijke gedachtengoed, denk aan "my dear christians" zoals hij zijn publiek aansprak in zijn toespraken. Dus strak in de leer en weldaad voor hem en soberheid voor zijn onderdanen.
Toch denk ik nog steeds dat T van plan is om de overheid en overheidsdiensten om te vormen naar zijn eigen inzichten en dat hij dat dan ziet als zijn legacy voor later. De manier waarop is iets te rigoreus, maar het afbreken is gelukt. Regelingen als Obamacare zijn hem een doorn in het oog, maar hij zal best tevreden zijn met een Trumpcare in een of andere vorm. T hangt erg aan het beeld van The American Dream, maar de weerslag daarvan is dat men zelf zijn eigen broek op moet houden en dat is nu toch echt anders dan 2 eeuwen geleden. Echt tragisch is de ontkenning van alles wat niet blank is en het proberen te wissen van momenten in de geschiedenis die toebehoren zijn aan niet-blanke mensen. Even terug naar 1492: we hadden beter door kunnen varen.

Lichtpuntjes: Tesla gaat nog steeds heel slecht en Target noteerde een waardedaling van bijna 15 miljard aan het eind van februari, ik ben benieuwd wat de cijfers van het eerste kwartaal straks zullen zijn. Bestellingen door het buitenland van Amerikaans defensiemateriaal staan op de helling, van de F35 springt het meest in het oog.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:37

Ik weet niet of of je op mij reageert Pien, maar ik zegt niet dat het niet benoemd moet worden. Ik ben zeker niet bang om iemand een label te geven, maar ik heb er niet voor gestudeerd dus doe ik het niet :) (even ter verduidelijking)

Daarnaast zijn er meer mensen die zo zijn, en inderdaad, als die op pekken komen waar ze macht hebben wordt het een heel "vervelende" toestand.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:50

Het snijden in USAID heeft directe gevolgen voor de verstrekking van HIV medicatie in ca 8 landen (voornamelijk in Afrika), waarvan de voorraden binnenkort op zijn.
Gewetenloze bezuinigingen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:49

BigOne schreef:
Karoline Leavitt is het voorbeeld van dom blondje, ondanks dat ze blijkbaar gestudeerd heeft. Wanneer je ziet wat die allemaal uitkraamt, niet normaal.

Ik vind het (ondanks dat ik het een walgelijk type vindt) wél knap hoe ze zo adrem en vilein op reportersvragen kan antwoorden. Dat is wel een vaardigheid hoor, als ik die onzin had moeten verkopen dan had je me echt binnen 2 vragen volledig klemgekletst. Hoe verzin je het zo snel denk ik dan.

Wat mij verder opvalt, ik hoor die Michiel Vos overal als Amerika-kenner, die in eerste instantie heel kritisch was over Trump, maar die zegt inmiddels toch best positieve dingen over Trump en zijn aanpak. Dat Amerika ook een puinbak is en dat het wellicht goed is dat de bezem er eens goed door gaat. Maar dan heeft het helemaal nooit over de mensenrechten die helemaal teruggedraaid worden etc. en dat vind ik een beetje opvallend. Hij vind de Nederlandse media maar paniekerig reageren en dat hoeft allemaal niet volgens hem. Krijg een beetje gevoel van, huh, ben je ook aangestoken ofzo? :7

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:54

Dat zal zijn schoonmoeder leuk vinden. Zij werd toch belaagd door aanhangers van Trump daar ze dood moest.

Citaat:
Tijdens de bestorming van het Capitool in 2021 bracht Vos tussen de menigte live verslag uit, terwijl zijn echtgenote, zoon en schoonmoeder Nancy Pelosi vastzaten in het gebouw.

Dus op zijn zachtst opmerkelijk te noemen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:03

Zou hij bang zijn voor represailles gezien de huidige sfeer in Amerika en daarom zijn mening hebben bijgesteld?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:07

WowAmigo schreef:
Wat mij verder opvalt, ik hoor die Michiel Vos overal als Amerika-kenner, die in eerste instantie heel kritisch was over Trump, maar die zegt inmiddels toch best positieve dingen over Trump en zijn aanpak. Dat Amerika ook een puinbak is en dat het wellicht goed is dat de bezem er eens goed door gaat. Maar dan heeft het helemaal nooit over de mensenrechten die helemaal teruggedraaid worden etc. en dat vind ik een beetje opvallend. Hij vind de Nederlandse media maar paniekerig reageren en dat hoeft allemaal niet volgens hem. Krijg een beetje gevoel van, huh, ben je ook aangestoken ofzo? :7

Voor Vos is het ook gewoon een 'met z'n allen voor ons eigen' (Jacobse & Van Es 1981) en het maakt hem ondertussen geen bal meer uit, zolang hij maar op televisie komt. Pelosi zit in een lastige positie en die wil op dit moment zo min mogelijk risico lopen. En wat ook meetelt is dat zolang Vos maar zalvend praat over de gebeurtenissen, dan komen er geen kritische vragen. Het was op RTL4 en dat is toch graag beetje in het midden waar het nieuws makkelijk te verteren is.

Overigens hebben de huidige toestanden sterke wortels in het verleden, denk aan Santorum (https://www.britannica.com/biography/Rick-Santorum) als recent voorbeeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:20

Kijk dit is stevige praat! Ben benieuwd of dit groter gaat worden, protesten bij The Heritage Foundation +:)+ (die van Project 2025)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:54

Veronica2 schreef:
Voor Vos is het ook gewoon een 'met z'n allen voor ons eigen' (Jacobse & Van Es 1981) en het maakt hem ondertussen geen bal meer uit, zolang hij maar op televisie komt. Pelosi zit in een lastige positie en die wil op dit moment zo min mogelijk risico lopen. En wat ook meetelt is dat zolang Vos maar zalvend praat over de gebeurtenissen, dan komen er geen kritische vragen. Het was op RTL4 en dat is toch graag beetje in het midden waar het nieuws makkelijk te verteren is.

Overigens hebben de huidige toestanden sterke wortels in het verleden, denk aan Santorum (https://www.britannica.com/biography/Rick-Santorum) als recent voorbeeld.

Ik vond die Vos sowieso altijd al een mega blaaskaak.
Nu heeft hij een welhaast 180 graden draai gemaakt. Zelfs Beau viel ervan van zn stoel had ik t idee. Probeerde t nog te redden met "Je blijft toch wel mn vriendje hoor" uitspraak.
Heb wel t idee dat er in de US media ook maar 1 verhaal wordt verteld en dat een groot deel van de Amerikanen wel heel snel gebrainwashed zijn.
Vos waait gewoon mee met de wind die voor hem het gunstigt uitpakt.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:09

Babootje schreef:
Veronica2 schreef:

Ik vond die Vos sowieso altijd al een mega blaaskaak.
Nu heeft hij een welhaast 180 graden draai gemaakt. Zelfs Beau viel ervan van zn stoel had ik t idee. Probeerde t nog te redden met "Je blijft toch wel mn vriendje hoor" uitspraak.
Heb wel t idee dat er in de US media ook maar 1 verhaal wordt verteld en dat een groot deel van de Amerikanen wel heel snel gebrainwashed zijn.
Vos waait gewoon mee met de wind die voor hem het gunstigt uitpakt.

Anyway the wind blows ... (Bohemian Rhapsody, Queen 1975). Het lijkt mij dat het nieuws vanuit het WH op dit moment erg de aandacht in beslag neemt, maar er is wel tegengeluid. In blauwe staten wordt natuurlijk heel kritisch gekeken naar al die zetten van federal, maar die kunnen toch nog een heel eind hun eigen politiek volgen. In de rode staten ligt dat misschien anders, maar dat hangt echt af van de plek. Waar Vos wel gelijk in heeft, is dat je de ene staat niet makkelijk vergelijkt met de andere en al helemaal niet met Nederland. Wij hebben hier al een enorm verschil tussen Friesland en Limburg en dat is nog niks vergeken met het verschil tussen Washington state en bijvoorbeeld Alabama.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:12

Dat is natuurlijk waar Veronica. Maar dan is het wel weer bijzonder dat Europa dan weer zo eensgezind is, maar daar wordt de dreiging natuurlijk wel goed gevoeld.

Poetin is alvast aan het oefenen voor de NATO top...
Grote stroomstoring in Den Haag, trams doen het niet, mensen vast in liften. 45.000 huishoudens getroffen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1090108 ... ssituaties

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:14

Ooh, dat is niet tof.

Ik merk hier (in Zweden) wel dat er regelmatig straaljagers overvliegen, vaak meerdere achter elkaar.
Normaal hooguit in de zomer een enkele keer.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:17

Babootje schreef:
Dat is natuurlijk waar Veronica. Maar dan is het wel weer bijzonder dat Europa dan weer zo eensgezind is, maar daar wordt de dreiging natuurlijk wel goed gevoeld.

Grote stroomstoring in Den Haag, trams doen het niet, mensen vast in liften. 45.000 huishoudens getroffen.

Vindt het nogal wat om dit aan Rusland toe te schrijven als de oorzaak nog niet bekend is. Hoeft natuurlijk niet gesaboteerd te zijn vanuit die hoek.

Verder wel fijn dat Duitsland en Estland(?, in ieder geval een Baltische staat) hun defensieuitgaven flink willen verhogen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:23

Volgens mij was Babootje de knipoogsmiley vergeten en was het niet een serieuze beschuldiging. Wel heel vervelend zo'n storing, hopelijk lossen ze het snel op.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:41

_chou schreef:
Babootje schreef:

Vindt het nogal wat om dit aan Rusland toe te schrijven als de oorzaak nog niet bekend is. Hoeft natuurlijk niet gesaboteerd te zijn vanuit die hoek.

Gezien de sabotage acties en cyberaanvallen waar Rusland al jaren Europa mee pest c.q. stomweg aanvalt is dat niet zo'n gek idee. Neemt niet weg dat het geen excuus mag zijn voor opzij schuiven andere mogelijke oorzaken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 19:52

Ik lees dat de storing opgelost is :j
Wellicht was het stroomnet overbelast? Dat zal dan wel vaker gaan gebeuren ..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:07

Cer schreef:
Ik lees dat de storing opgelost is :j
Wellicht was het stroomnet overbelast? Dat zal dan wel vaker gaan gebeuren ..

Op X wordt Poetin genoemd als veroorzaker :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:09

Veronica2 schreef:
Volgens mij was Babootje de knipoogsmiley vergeten en was het niet een serieuze beschuldiging. Wel heel vervelend zo'n storing, hopelijk lossen ze het snel op.

Ik lees net dat Putin op X genoemd wordt als oorzaak …

Is dat ook officieel bevestigd al?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:09

Nou uit de onderhandeling: Ze gaan tegen elkaar Ijshockeyen......( rusland en usa).

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:18

Is dat echt...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:23

Polar schreef:
Is dat echt...

Het was net op tv, maar geen idee. Zou me niet verbazen overigens :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:26

Veronica2 schreef:

Natuurlijk was het niet serieus bedoeld; maar wel iets waar we serieus rekening mee moeten houden :D :D