Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:34

Mensenrechten, wat zijn dat?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:39

In de media lees je bijna niets over protesten tegen dit beleid. Ze zullen er wel zijn, maar het lijkt alsof mensen alles gelaten ondergaan?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:41

Ann schreef:
In de media lees je bijna niets over protesten tegen dit beleid. Ze zullen er wel zijn, maar het lijkt alsof mensen alles gelaten ondergaan?

Het gaat zo snel dat mensen zich nauwelijks realiseren wat er aan de hand is, en daarna duurt het ook nog even voordat er georganiseerd protest is.

Daarnaast denk ik dat wat er in Amerika in de pers en de social media is niet helemaal hetzelfde beeld geeft als wat er in Nederland en Europa in de pers komt.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:41

Ja, en in combinatie daarmee, vind ik wat ik op de vorige pagina plaatste, heel erg beangstigend.
Dit:
Citaat:
Trump’s goedkeuringsscore stijgt naar een recordhoogte van 47% in een NBC-peiling, de hoogste bij NBC ooit gemeten in zijn politieke carrière. Het percentage van de respondenten dat Trumps presidentschap negatief beoordeelt is 51%. De goedkeuring voor het optreden van de Democraten daalt naar historische dieptepunten in meerdere onderzoeken, met de kanttekening dat daar vooral ontevredenheid over de aanpak van Trump debet aan is.

Ik had toch verwacht dat het steeds verder af zou nemen en had ook het idee dat dat gebeurde? Maar nu ineens weer niet?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:54

Ik lees op republikeinse fora en youtube reacties vooral dat ze bang zijn dat de "wonderful" decreten van Trump te makkelijk omkeerbaar zijn en dat het in wetten moet worden vastgelegd. Voorlopig weinig omslag daar...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:14

Wanneer je de onafhankelijke media het zwijgen oplegt, dictatuur, dan krijg je inderdaad steeds minder anti geluiden en zal de pro trump propaganda overheersen, levensgevaarlijk.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:29

En dat is dan niet '4 jaar uitzitten', want dan is of Trump nog steeds aan de macht of neemt z'n zoon het over. :x

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:30

Dit gaat sowieso geen 4 jaar duren zo.
Dat geloof ik nooit.

Voor die tijd is er linksom of rechtsom wat geëscaleerd, of is Trump overleden.
Tis ook niet dat ie nog knapperig fris jong is, zeg maar.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:38

Wordt VP Vance dan zijn opvolger als Trump binnen die 4 jaar komt te overlijden? Die is nog extremer qua denkbeelden... Ik denk verder ook dat dit (binnen een paar maanden) gaat escaleren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:40

Ja dat kan best eens snel gaan vrees ik.... en dan zit je met Vance, daar wordt het absoluut niet beter mee inderdaad. Die weet wel beter dan Conald en die doet het dan heel bewust allemaal, dat is eigenlijk nog erger...... maar dan moet je maar hopen dat er toch nog een stemmetje van binnen zit dat hem tegenhoudt bepaalde dingen te doen maar ik heb er een hard hoofd in als ik die zelfingenomen kop zo zie bij diverse gelegenheden.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 19:00

Vance is ook een DD, (domme donder). En pro Putin en fascisten .

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 20:55

White House Press Secretary Karoline Leavitt: It’s only because of the United States of America that the French are not speaking German right now. They should be very grateful.

Dat je het je strot uit krijgt. Echt waar. Is het niet dankzij de Fransen dat ze niet Brits zijn?

Het valt me op dat dat dankbaar zijn gedoe continu blijft terugkomen. Canada, Oekraïne nu Frankrijk, allemaal moeten ze maar dankbaar zijn.

Ik las overigens dat een van de project 2025 kopstukken had aangegeven dat ze op schema liggen met 100 van de 300 policies geïmplementeerd en nog 46 op de planning op de korte termijn.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:38

En ik weet ook zeker dat US veteranen die in die oorlog hebben gevochten zich omdraaien in hun graf als ze het horen. Die zien het helemaal niet zo. Daarbij, het waren Polen en Canadezen waar ik vandaan kom, en zoveel andere nationaliteiten hebben meegevochten in WWII die stuk voor stuk belangrijk waren voor het winnen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:55

Karoline Leavitt is het voorbeeld van dom blondje, ondanks dat ze blijkbaar gestudeerd heeft. Wanneer je ziet wat die allemaal uitkraamt, niet normaal.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:27

BigOne schreef:
Karoline Leavitt is het voorbeeld van dom blondje, ondanks dat ze blijkbaar gestudeerd heeft. Wanneer je ziet wat die allemaal uitkraamt, niet normaal.

Elke volgende is net wat dommer en vileiner dan de vorige…..hoewel je er rekening mee moet houden dat als iemand stierepoep moet verdedigen die persoon al snel achterlijk lijkt te zijn. Aan de andere kant kiest ze zelf voor een baan als stierepoep verkoopster.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 07:12

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:03

He said the quiet part out loud. :+
Citaat:
Trump zegt dat zijn ruzie met president Zelensky tijdens het bezoek aan het Oval Office onderdeel was van een strategie om Oekraïne onder druk te zetten.
Bron: Reportersonline

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:07

Gewoon te sneu voor woorden maar geen verrassing voor velen denk ik.
Ik raak met de dag meer verbijsterd en ongerust met alles wat er gaande is. En denk steeds dit is een rare wrede grap en ergens komt dadelijk naar buiten het is een nieuwe serie voor tv en niet echt -O-

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:14

:x
Citaat:
Valentina Gomez, een Republikeinse politica met ruim 400.000 (volgers?) op Twitter, stuurt een tweet naar JD Vance. ‘This is cheaper than deportation’ schrijft ze, met een geënsceneerde foto daarbij waarop ze met pistool in de hand een aan een stoel vastgebonden persoon in het hoofd schiet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:23

Zij is echt heel vreemd, en dan zeg ik het mild..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:24

De toeristische sector zal een daling laten zien zo is de verwachting en dat is slecht voor de economie van de VS. Een kritisch artikel over Trump als president waardoor tientallen miljarden winst mis gelopen wordt.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... jarden-mis

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:29

Het is gewoon een club die geniet van wreedheid..... anderen pijn doen, vernederen, het licht in de ogen niet gunnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:52

Maar waarom? Gebrek aan gevoel en emotie? Ergens een bouwfout in de aanleg geweest? Je zou toch zeggen dat er ergens nog iets van empatie zou moeten zitten?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:09

Macht, geld & wraak, daar gaat het om imo.
Laatst bijgewerkt door Ann op 18-03-25 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:09

Lees je maar in als het gaat om psychopathie. Helaas bestaan die mensen ook en als ze dan ook nog aan de macht komen dan berg je maar.