Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:Gnome schreef:Wij beleggen ook veel omdat je inderdaad op je spaargeld amper wat krijgt. Verstand = 0 dus we laten het voor ons beleggen. Zitten deels bij ING, Evi van Lansschot en Achmea dacht ik. Met zo'n Aandelenfonds wereldwijd loop je weinig risico. Dit jaar al gemiddeld 8% rendement, recent zelfs 13% maar toen gingen China en de VS weer ruzie maken.
Wij doen het ook zo idd. Maar Evi van Lanschot bestaat niet meer. Daar moesten we toen weg.
We zitten nu bij ASN, zijn in groene dingen gaan beleggen.

juval schreef:schandalig weer, 25000 - 50000 mensen weer de dupe van falende systemen. Net als bij de toeslagen, Groningers, PASmelders etc etc.
Gnome schreef:verootjoo schreef:
Wij doen het ook zo idd. Maar Evi van Lanschot bestaat niet meer. Daar moesten we toen weg.
Wij zitten nog steeds bij Evi hoor. Die hadden destijds Robeco weer overgenomen waar we bij zaten.
juval schreef:schandalig weer, 25000 - 50000 mensen weer de dupe van falende systemen. Net als bij de toeslagen, Groningers, PASmelders etc etc.
Gnome schreef:verootjoo schreef:Wij doen het ook zo idd. Maar Evi van Lanschot bestaat niet meer. Daar moesten we toen weg.
Wij zitten nog steeds bij Evi hoor. Die hadden destijds Robeco weer overgenomen waar we bij zaten.
mce schreef:juval schreef:schandalig weer, 25000 - 50000 mensen weer de dupe van falende systemen. Net als bij de toeslagen, Groningers, PASmelders etc etc.
falende systemen of incapablele mensen aan het roer???
falende systemen kun je met capabele mensen oplossen,
bij incapabele mensen loopt zelfs een goedlopend bedrijf in de soep.
fransje23 schreef:https://nos.nl/collectie/14002/liveblog/2587124-dijk-sp-navo-norm-gaat-ten-koste-van-zorg-bontenbal-neemt-het-op-voor-religieuze-scholen#UPDATE-89646350
Ik vind wel wat van dat standpunt van het CDA...
Uiteraard moet er ruimte zijn voor geloof maar op het gebied van seksuele geaardheid en vrouwenrechten vind ik dat de school juist moet staan voor gelijkheid.
Gnome schreef:Ben wel jaloers op iedereen die het al zeker weet. Ik twijfel nog steeds en die debatten dragen er totaal niet aan bij.
. Zo boeit het mij niet heel erg dat ik Timmermans niet zo sterk vind in campagnetijd, ik weet dat hij in de kamer of in een kabinet een goede rol kan spelen en dat er hele sterke mensen achter hem staan. mce schreef:juval schreef:schandalig weer, 25000 - 50000 mensen weer de dupe van falende systemen. Net als bij de toeslagen, Groningers, PASmelders etc etc.
juval schreef:mce schreef:
het zal een mix van beide zijn. het systeem is te log en moeilijk, te ingewikkeld en bureaucratisch voordat er eens echt naar de mens waar het om gaat wordt gekeken. Met meer capabele (en menselijker) mensen zal het ook schelen.

Cer schreef:het ligt er helemaal aan wat je het laat doen denk ik?
Als het goed gebeurt is het minder fout / fraude gevoelig, en vele malen sneller
Als het halfbakken gebeurt dan kan het problematisch worden.. Vooral als er dan hele rigide procedures omheen staan.
Maar laten we wel wezen, dat laatste is nu ook een probleem (zie toeslagenaffaire, UWV problematiek etc)
prompter schreef:Ik hoor net op de radio dat in de nieuwe zetel peilingen BBB nu nog maar op 2 zetels staat, die zullen zich nu wel zenuwachtig maken denk ik. Wellicht toch Caroline weer meer naar voren schuiven.
prompter schreef:Van der Plas is nu op de radio, tot nu toe komt het niet erg sterk over en wat bozig ( "ik wil wel even graag mijn zin afmaken ja?!?")