Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

schandalig weer, 25000 - 50000 mensen weer de dupe van falende systemen. Net als bij de toeslagen, Groningers, PASmelders etc etc.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

verootjoo schreef:
Gnome schreef:
Wij beleggen ook veel omdat je inderdaad op je spaargeld amper wat krijgt. Verstand = 0 dus we laten het voor ons beleggen. Zitten deels bij ING, Evi van Lansschot en Achmea dacht ik. Met zo'n Aandelenfonds wereldwijd loop je weinig risico. Dit jaar al gemiddeld 8% rendement, recent zelfs 13% maar toen gingen China en de VS weer ruzie maken.

Wij doen het ook zo idd. Maar Evi van Lanschot bestaat niet meer. Daar moesten we toen weg.
We zitten nu bij ASN, zijn in groene dingen gaan beleggen.

Wij zitten nog steeds bij Evi hoor. Die hadden destijds Robeco weer overgenomen waar we bij zaten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:03

juval schreef:
schandalig weer, 25000 - 50000 mensen weer de dupe van falende systemen. Net als bij de toeslagen, Groningers, PASmelders etc etc.

dat, en toch lees ik hier en daar overheid meer moet begeleiden, controleren, assisteren etc..
Ik weet niet of dat altijd wel zo handig is.. want ook daar werken mensen en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Alleen is de particulier vaak in het nadeel, want ga maar bewijzen..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

Gnome schreef:
verootjoo schreef:

Wij doen het ook zo idd. Maar Evi van Lanschot bestaat niet meer. Daar moesten we toen weg.

Wij zitten nog steeds bij Evi hoor. Die hadden destijds Robeco weer overgenomen waar we bij zaten.

Robeco was ook echt niet goed in mijn geval, nog nooit enig rendement gehad. Ik ben nu overgestapt naar de Rabobank, en nu eindelijk wel een beetje meer rendement, maar ik zit ook nog met een groot pensioengat wat ik niet bijgespaard ga krijgen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:07

juval schreef:

falende systemen of incapablele mensen aan het roer???

falende systemen kun je met capabele mensen oplossen,
bij incapabele mensen loopt zelfs een goedlopend bedrijf in de soep.
Laatst bijgewerkt door mce op Gisteren, 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:08

Gnome schreef:
verootjoo schreef:

Ja wij eerder ook Robeco, daarna Evi en nu ASN.

Ik zie idd dat ze nog bestaan, geen idee waarom we dan zijn weggegaan, ik dacht echt omdat ze ophielden te bestaan :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:13

mce schreef:
juval schreef:

het zal een mix van beide zijn. het systeem is te log en moeilijk, te ingewikkeld en bureaucratisch voordat er eens echt naar de mens waar het om gaat wordt gekeken. Met meer capabele (en menselijker) mensen zal het ook schelen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:18

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:21

Heel raar ja! Ik was echt verbaasd. Bontenbal heeft bij mij zijn krediet verspeeld hoor. Niet dat ik CDA ging stemmen maar ik vond dat hij het goed deed en een goed verhaal had.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:22

Gnome schreef:
Ben wel jaloers op iedereen die het al zeker weet. Ik twijfel nog steeds en die debatten dragen er totaal niet aan bij.

Snap ik, ik kijk ook geen debatten. Vind er niets aan, ik hou nooit van de toon en vind het vaak ook tenenkrommend. Waarom ik al zeker weet wat ik ga stemmen? Ik ben lid van een partij. Dat wil niet zeggen dat ik ALTIJD op deze partij stem, maar het is wel mijn uitgangspunt. En dat geeft best rust moet ik zeggen. Dus ik kan het iedereen aanraden :j . Zo boeit het mij niet heel erg dat ik Timmermans niet zo sterk vind in campagnetijd, ik weet dat hij in de kamer of in een kabinet een goede rol kan spelen en dat er hele sterke mensen achter hem staan.

Voordeel van lid zijn is dat je ook meer betrokken bent door informatie die je krijgt, bijeenkomsten waar je heen kunt gaan (doe ik zelf niet) en de lokale politiek die meer zichtbaar wordt. En waar je zelf ook actief aan kunt bijdragen. Zo is mijn partij bezig met het partijprogramma voor de gemeentelijke verkiezingen en vanavond gaan we daar over vergaderen. Iedereen mocht zijn/haar bijdrage doen en kan inbrengen in het programma.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

mce schreef:
juval schreef:

Grootste oorzaak imo? Het wantrouwen van overheid richting burgers.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:01

juval schreef:
mce schreef:

het zal een mix van beide zijn. het systeem is te log en moeilijk, te ingewikkeld en bureaucratisch voordat er eens echt naar de mens waar het om gaat wordt gekeken. Met meer capabele (en menselijker) mensen zal het ook schelen.

Ik vraag mij af of AI en verdere automatisering daar positief aan gaan bijdragen.
Alles wat in grote mate geautomatiseerd wordt is ook vrij star.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:13

Of AI daar iets aan gaat bijdrage!! Willen we dat AI ons leven gaat regelen??, en wie gaat dat controleren als er geen capablele mensen zijn die dat kunnen.

laten we niet teveel over aan het automatiseren, we worden dan wel heel kwetsbaar denk ik, of dat bijdraagt aan een prettig leven, waag ik te betwijfelen.

Automatiseren is prima maar er moeten wel capabele mensen zijn om AI te voeden met juiste informatie, lijkt me.
Laatst bijgewerkt door mce op Gisteren, 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:15

het ligt er helemaal aan wat je het laat doen denk ik?
Als het goed gebeurt is het minder fout / fraude gevoelig, en vele malen sneller
Als het halfbakken gebeurt dan kan het problematisch worden.. Vooral als er dan hele rigide procedures omheen staan.
Maar laten we wel wezen, dat laatste is nu ook een probleem (zie toeslagenaffaire, UWV problematiek etc)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:53

Cer schreef:
Ik denk dat je dan ook moet beleggen ofzo? Maar daar heb ik al helemaal geen verstand van :')

Het enige verstand wat ik heb met beleggen is wat er op mijn brood komt. En zelfs dat is af en toe een uitdaging. :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:01

purny schreef:
Cer schreef:
Ik denk dat je dan ook moet beleggen ofzo? Maar daar heb ik al helemaal geen verstand van :')

Het enige verstand wat ik heb met beleggen is wat er op mijn brood komt. En zelfs dat is af en toe een uitdaging. :')

:D ;) ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

Cer schreef:
het ligt er helemaal aan wat je het laat doen denk ik?
Als het goed gebeurt is het minder fout / fraude gevoelig, en vele malen sneller
Als het halfbakken gebeurt dan kan het problematisch worden.. Vooral als er dan hele rigide procedures omheen staan.
Maar laten we wel wezen, dat laatste is nu ook een probleem (zie toeslagenaffaire, UWV problematiek etc)

De menselijke maat zou uiteindelijk leidend moeten zijn.
Mensen verschuilen zich vaak achter het computersysteem om zelf niet verantwoordelijk te zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:31

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:12

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:29

Ik hoor net op de radio dat in de nieuwe zetel peilingen BBB nu nog maar op 2 zetels staat, die zullen zich nu wel zenuwachtig maken denk ik. Wellicht toch Caroline weer meer naar voren schuiven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

prompter schreef:
Ik hoor net op de radio dat in de nieuwe zetel peilingen BBB nu nog maar op 2 zetels staat, die zullen zich nu wel zenuwachtig maken denk ik. Wellicht toch Caroline weer meer naar voren schuiven.

Ik vind Caroline leuk en sympathiek. Wat ik denk is dat BBB een soort plofpartij was, die ineens zo groot was geworden dat ze niet genoeg geschikte capabele mensen hebben kunnen vinden zo snel voor al die zetels.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Van der Plas is nu op de radio, tot nu toe komt het niet erg sterk over en wat bozig ( "ik wil wel even graag mijn zin afmaken ja?!?")

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

prompter schreef:
Van der Plas is nu op de radio, tot nu toe komt het niet erg sterk over en wat bozig ( "ik wil wel even graag mijn zin afmaken ja?!?")

Vond ik haar het laatste jaar al zo snibbig en betweterig, ondanks dat ze bij sommige gevallen het gewoon mishad, stug blijven volhouden aan haar gelijk. Dat nekt haar ook. En Mona die te pas en te onpas over zit en zowat de gehele talkshow gijzelt helpt ook niet mee.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Dat bozige vond ik bij de vorige lijsttrekkers van de SP ook altijd zo vervelend, wat dat betreft is Jimmy Dijk daar nu wel een hele frisse wind :)