Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:17

Tja, ik vrees dat ik hierbij TDS bij je moet vaststellen Polar...

Ik las t idd....maar hij is de President of Peace, toch?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:34

De oorlog in Jemen is niet nieuw, die speelt al een tijdje. De bommen vallen in Jemen, maar het gaat om (wederom) Iran. En het is bedoeld als dreigement aan Hamas, die kunnen de volgende zijn.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:29

Uit de lijst van Reportersonline van vandaag:
Citaat:
De VS neemt contact op met Denemarken en andere Europese landen om te vragen of zij eieren kunnen exporteren, nu de eierprijzen in Amerika sterk stijgen, meldt de Deense brancheorganisatie.
Dus, sturen we die dan met de kaart van Groenland op het doosje? "Greenland Eggs, the best and tastiest eggs the world has ever seen"?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:55

mylittlejoy schreef:
Republikeinen in Minnesota hebben een bill ingediend om Trump Derangement Syndrom, de naam die MAGA graag geeft aan tegenstanders van Trump, te bestempelen als mentale ziekte:

[ Afbeelding ]

Maar owee als je MAGA een cult noemt....

Gelukkig kunnen ze nooit onderzoek doen naar hoe het te genezen. Disabilities mogen immers niet onderzocht worden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:07

Herkennen jullie Trump hierin?
Een overdreven gevoel van belangrijkheid
Het overdrijven van prestaties en/of talenten
Fantasieën over successen, macht, schoonheid, ideale liefde of genialiteit
Een verheerlijkt zelfbeeld
Verslaafd aan aandacht
Onredelijke verwachtingen van anderen
Een gebrek aan empathie
Misbruik maken van anderen om doelen te bereiken
Jaloers zijn op anderen of denken dat anderen jaloers zijn op jou!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:15

mylittlejoy schreef:
Tja, ik vrees dat ik hierbij TDS bij je moet vaststellen Polar...
Ik zal het met eer dragen. :D

BigOne, het is op Bokt een beetje taboe om over aandoeningen te praten zonder diagnose.
Maar kijk voor de grap eens naar de kenmerken die horen bij psychopathie.
Waarmee ik niet zeg dat hij dat heeft, overigens, zoiets kan alleen een psycholoog of psychiater vaststellen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 13:37

mylittlejoy schreef:
Republikeinen in Minnesota hebben een bill ingediend om Trump Derangement Syndrom, de naam die MAGA graag geeft aan tegenstanders van Trump, te bestempelen als mentale ziekte:

[ Afbeelding ]

Maar owee als je MAGA een cult noemt....

Dat hoort helemaal in een dictactuur thuis. Het blijft verbazingwekkend met welke snelheid de Amerikaanse democratie wprdt afgebroken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:07

Hahahahahaha _O- "ik zeg niks", alleenaar dat jij door mag voor de wasmachine.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:00

Trump verklaart Biden pardon ongeldig en gaat alsnog achter de J6 commissie aan:

Afbeelding

Dit opent hele nieuwe deuren...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:11

Heel naar. De president gaat dus wraak uitoefenen. Wat een niveau. Wie gaat die man stoppen? Gisteren op het journaal van Nieuwsuur waren er hooggelaatste Chinezen die openlijk aangaven dat Trump de moderne liberalen vrije wereld op aan het blazen is. Dan ben je toch wel slecht bezig als een land als China dat zo open en bloot voor de camera zegt.
Zowel mensen van het gewone volk als hooggeplaatste personen spraken vrij voor de camera. Ook over Zelensky vertelden jongeren voor de camera dat velen geschokt waren over de aanpak die Zelensky moest ondergaan..Voor hun allemaal een bevestiging dat USA onbetrouwbaar is zoals China dat al jaren beleeft en beweert.
China zoekt toenadering tot Europa want China wil ook haar macht uitbreiden en ziet haar kans schoon.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:30

https://nos.nl/artikel/2559949-vs-zet-o ... l-salvador

Dit is ook eng om meerdere redenen. Ten eerste zijn deze 'bendeleden' niet berecht of iets dergelijks. Gewoon opgepakt en afgevoerd naar El Salvador "op verdenking van".

Daarnaast worden vonnissen van Rechters dus welbewust genegeerd omdat het witte huis van mening is dat geen rechter de macht heeft om tegen trump in te gaan. Enge ontwikkelingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:31

Hij voert de waanzin en wraak steeds verder op. Het lijkt me niet dat hij zo makkelijk pardons van voorgangers op kan schorten. Zo wel dan biedt dat wel perspectief voor de volgende president.

De bewering dat Biden er niets van geweten heeft zal hoogstwaarschijnlijk ook nergens op slaan.
Hopelijk kan dat nog even heel duidelijk opgeklaard worden zodat ze dat idee niet meer kunnen gebruiken.

Van de week zag ik Kinzinger nog ergens aan tafel zitten en die vond ik er niet zo fruitig uitzien eigenlijk, met zo'n depressiebaardje en een beetje vormeloos.... beetje een moedeloze uitstraling vergeleken met voorheen :(:)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:40

Hele enge ontwikkelingen, inderdaad.
Dit gaat zo ontzettend tegen alles in waar een democratie voor staat.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:59

Het woordgenbruik wordt ook grover en grover.

Buitengewoon onproffesioneel, niet alleen als president maar ook in het zakenleven.

Daar waar ik tot nu toe alle commentaren over mogelijke dementie of mogelijk psychiatrische aandoeningen afdeed als grappig, milde spot of dergelijke zaken,

Zie ik het inmiddels meer en meer als een héél serieuze werkelijke mogelijkheid.

En to be fair, ik vind het doodeng dat zo iemand zo hoog in de wereldpolitiek terecht kan komen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:48

Maar hij zit er toch ook niet alleen? Hij heeft een hele staf om zich heen die dit allemaal maar gewoon laat gebeuren of toejuicht of stimuleert, ik weet het niet. Eén mafklapper kan dit toch niet allemaal zomaar doen?

Inderdaad, heel erg onprofessioneel, er gaat ook steeds meer communicatie via social media, hop, berichtje eruit en daar gaan we.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:51

-O- wat heeft rechtspraak voor zin als alles gewoon opzij geschoven wordt als niet ter zake doent en alle nare dingen doorgedrukt worden. Dan is er toch al een dictatuur waar alleen gebeurd wat de grote leider wil en iedere tegenspraak wordt ol gruwelijke wijze afgestraft

Overigens de schenker van het Vrijheidsbeeld wil eigenlijk het terugnemen omdat Amerika niet meer voor vrijheid staat. Dat zou een mop zijn want het klopt wel -O-

https://www.ad.nl/buitenland/franse-eur ... ~a7772735/
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-03-25 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:57

Reportersonline:

Citaat:
Trump zegt dat hij dinsdag met Putin zal spreken.

:x
Citaat:
“Oopsie… Too late,” schrijft de Salvadoraanse president Nayib Bukele, een bondgenoot van Trump. Bukele heeft ingestemd met het opvangen van ongeveer 300 uitgezette personen in de gevangenissen van zijn land, voor zes miljoen dollar. De gedeporteerden worden naar het Terrorism Confinement Center in El Salvador. Daar zitten ze 23,5 uur per dag in overvolle cellen voor 100 personen, zonder matrassen. Ze hebben twee toiletten en wasbakken. De temperatuur kan oplopen tot 35°C, er is geen ventilatie en geen raam. Gevangenen krijgen 30 minuten per dag om te bewegen, terwijl ze vastgeketend worden in de gang.
Citaat:
Gerechtelijke bevelen moeten worden opgevolgd als je onder de jurisdictie van de rechtbank valt, zelfs als je buiten het land bent. Er is geen uitzondering voor het zijn in internationale wateren, melden juristen. Juridisch experts maken zich grote zorgen over het uitzetten van ‘vermeende’ criminelen. ‘Als het Witte Huis naar mensen uit Latijns-Amerika kan wijzen en “bendelid” kan zeggen, en naar mensen uit de Arabische wereld kan wijzen en “terrorist” of “antisemiet” kan zeggen, en die aanduidingen leiden tot detentie of erger, dan gaat er iets mis,’ zegt advocaat Akiva Cohen.
Citaat:
Een advocate zegt dat een van haar cliënten een Venezolaanse LGBTQ-man is die asiel had aangevraagd in Amerika. ICE stelde dat zijn tatoeages bewijzen dat hij lid is van Tren de Aragua. Een voor afgelopen donderdag geplande zaak daarover waarin betoogd zou worden dat dit absoluut niet het geval is, ging niet door, want ICE bracht hem niet naar de zaak. Hij was verdwenen. De advocate heeft daarna geen contact meer kunnen krijgen en vreest dat hij naar El Salvador is overgebracht.

Citaat:
Een lerares in Idaho krijgt van het schooldistrict opdracht om posters uit haar klas te verwijderen met de teksten “Everyone is welcome here” en “In this room, everyone is welcomed, important, accepted, respected, encouraged, valued.” Het district vindt de afbeelding van handen in verschillende huidskleuren problematisch. Ook zou “Iedereen is welkom hier” niet iets zijn waar iedereen in gelooft, waardoor de poster ‘een persoonlijke mening’ zou zijn. Het district vreest dat de posters “onbedoeld verdeeldheid of controverse creëren.”

En dit is ook vreemd toch? Weet iemand hier een verklaring voor?
Citaat:
Trump’s goedkeuringsscore stijgt naar een recordhoogte van 47% in een NBC-peiling, de hoogste bij NBC ooit gemeten in zijn politieke carrière. Het percentage van de respondenten dat Trumps presidentschap negatief beoordeelt is 51%. De goedkeuring voor het optreden van de Democraten daalt naar historische dieptepunten in meerdere onderzoeken, met de kanttekening dat daar vooral ontevredenheid over de aanpak van Trump debet aan is.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:15

En over Project 2025:
Citaat:
Paul Dans, een van de architecten van Project 2025, zegt in een interview dat het plan perfect uitgetrold wordt: ‘Het overtreft mijn stoutste verwachtingen. Trump grijpt elke minuut van elk uur. Ik ben niet zeker of je Project 2025 zou kunnen implementeren zonder Trump’s vermogen om mensen samen te brengen en Musk’s vermogen om de richting van het werk te sturen.’ 100 van de 300 doelstellingen van Project 2025 zijn nu geïmplementeerd, nog eens 46 doelstellingen zijn in uitvoering.

Als je naar de volledige lijst van Project 2025 kijkt, dan heb je dus eigenlijk dictatorschap onder fascisme.
Citaat:
Project 2025 is based on a controversial interpretation of the unitary executive theory that states that the entire executive branch is under the complete control of the president.
Laatst bijgewerkt door Polar op 17-03-25 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:19

Dictatorschap onder een dikke laag protestants-christelijke ideologie. Want die god vindt dat vast wel goed.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:19

Polar schreef:
En over Project 2025:
Citaat:
Paul Dans, een van de architecten van Project 2025, zegt in een interview dat het plan perfect uitgetrold wordt: ‘Het overtreft mijn stoutste verwachtingen. Trump grijpt elke minuut van elk uur. Ik ben niet zeker of je Project 2025 zou kunnen implementeren zonder Trump’s vermogen om mensen samen te brengen en Musk’s vermogen om de richting van het werk te sturen.’ 100 van de 300 doelstellingen van Project 2025 zijn nu geïmplementeerd, nog eens 46 doelstellingen zijn in uitvoering.

Is uitgetrold een bewuste blooper of een uitermate grappige en passende per ongelukke blooper?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:20

Hahaha, het komt van ReportersOnline en er staan wel vaker foutjes in, maar deze is wel goed. :D

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:26

Nog even over fascisme; hier een duidelijke link.
Trump voldoet aan alles.

Citaat:
Krachtig en aanhoudend nationalisme
Minachting voor mensenrechten
Identificatie van vijanden als een verenigende zaak
Ongebreideld seksisme
Gecontroleerde massamedia
Obsessie met nationale veiligheid
Religie en overheid verweven
Bedrijfsmacht beschermd
Arbeidsmacht onderdrukt
Minachting voor intellectuelen en de kunsten
Obsessie met misdaad en straf
Ongebreideld vriendjespolitiek en corruptie

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:35

Polar schreef:
Citaat:
Een advocate zegt dat een van haar cliënten een Venezolaanse LGBTQ-man is die asiel had aangevraagd in Amerika. ICE stelde dat zijn tatoeages bewijzen dat hij lid is van Tren de Aragua. Een voor afgelopen donderdag geplande zaak daarover waarin betoogd zou worden dat dit absoluut niet het geval is, ging niet door, want ICE bracht hem niet naar de zaak. Hij was verdwenen. De advocate heeft daarna geen contact meer kunnen krijgen en vreest dat hij naar El Salvador is overgebracht.

Het laten verdwijnen van mensen is dus ook al begonnen. De ongelooflijke snelheid waarmee het gaat blijft me iedere keer gewoon verbazen.

Neemt natuurlijk niet weg dat all punten uit jouw bericht gewoon schokkend zijn.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:59

Eens, ik dacht vanochtend ook al; steeds als je denkt dat het niet gekker kan, gebeuren er weer nieuwe dingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:18