Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:43

de film geeft alleen beelden die waar gebeurt zijn ik zie daar niets kwaads in, Wilders heeft gelijk met wat hij zegt, bovendien is hij niet tegen alle buitenlanders he wat veel mensen toch blijven suggereren om hem zwart te kunnen maken..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:44

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:46

Ddees schreef:
wat is niet waar?

Dat het 1 pot nat is. Er zijn toch hele degelijke verschillen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:47

Mhhh over die film van die jami, begint het circus weer overnieuw, zie er ook het nut niet van in.
Laten we eens gek doen en allemaal een film over de Islam maken of zoiets, volgens mij gewoon iemand die om aandacht verlegen zit.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:48

Wat ik me trouwens nog afvraag:
De moslims leven volgens de koran?
Maar wat er dan instaat over die stukken van verscheur de vijanden, dan zouden toch (bijna) alle moslims ook zo denken en leven?
Het is gewoon iets wat ik me afvraag, niks aanvallends bedoelt naar de Islam of wat dan ook Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:48

Die film bedoelde ik idd. Haha!
Maar het is niet zo dat Jani 1 of ander onbekend figuur is die uit de lucht komt vallen en wilders na gaat doen hoor

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:49

_lies_ schreef:
Maar wat er dan instaat over die stukken van verscheur de vijanden, dan zouden toch (bijna) alle moslims ook zo denken en leven?
Het is gewoon iets wat ik me afvraag, niks aanvallends bedoelt naar de Islam of wat dan ook Lachen

Volgens mij staat dit niet in de koran, maar in 1 van de andere heilige boeken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:50

Ja oke, maar leven dan niet haast alle moslims volgens zulke ideeen/gebeden etc.?

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:50

Ddees schreef:
.In principe is het Christendom, de Islam, het Jodendom enz. een pot nat. We noemen het geloof en de God alleen anders. Sinds mensenheugenis is er oorlog om het geloof. Dit komt vooral door de leiders en de extremisten binnen het geloof.

juist en dat vind ik nou zo dom, iedereen heeft een idee hoe iemand die duizende jaren geleden iets op schreef/of over geschreven is het bedoelde, maar niemand weet het zeker. Onder tussen heb je zo veel verschillen de geloven en allemaal is die van hun "de ware."
Maar we kunnen het niet meer na vragen.
en ik denk dan : laat iedereen in de waarde, kijk eerst naar je zelf en dan naar andere en help elkaar waar je kunt.
met die 2 dingen komen we een heel end in de wereld

nu terug naar de film, tja niet echt bijzonder. Heb ook al gehoord dat de foto die je ziet bij mohammed B. niet mohammed B is maar een of andere rapper. lekker dom foutje. dan heb je mij aandacht al niet meer als ze zuke foutjes maakr bij een film van 15 min.
gr

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:52

rijoyco schreef:
Ikima schreef:
Nederland is een vrij land en wie hier wil komen wonen moet zich naar ons aanpassen en niet andersom.

Deze zin vind ik raar, een vrij land, maar iedereen moet zich wel naar ons gedragen/aanpassen?????

Ben ik wel een beetje met je eens maar ik bedoel er eigenlijk mee dat wij een vrij land zijn dus wij als Nederlanders voelen ons vrij, en men "gast" in ons land is, ze hoeven niet onze cultuur en gewoontes over te nemen maar enige aanpassing en respect is wel gewenst, nu lijkt het erop dat wij ons naar alle buitenlanders moeten aanpassen. We moeten Duits, Engels, Frans etc spreken want niemand spreekt ons rare taaltje. Als ik naar het buitenland ga moet ik mij ook in hun taal verstaanbaar maken.
(Misschien niet zo duidelijk maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
Wat betreft de hoofddoekjes, in Turkije mogen ze in openbare gebouwen niet gedragen worden, in Marokko lopen ze ook niet zo zwaar bedekt, behalve in de minder ontwikkelde gebieden. Waarom willen ze het hier dan zo doordrukken, voor mij komt het over als provoceren.

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:53

Christendom en Islam zou ook eigelijk hetzelfde moeten zijn, Christendom zou ook uitgaan van 1 god, en 1 profeet net zoals de Islam. Maar veel Christenen moesten Jezus weer zonodig een God noemen, en dat vonden de moslims niet kloppen vandaar de verschillen tussen de twee geloven als ik het goed begrijp.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:54

Sommige teksten in de bijbel zijn ook erg aanstootgevend, als we de teksten in de bijbel letterlijk zouden nemen zou hij niet veel veschillen aan de teksten in de Koran.
De teksten zijn gewoon erg wazig en je kunt aan veel verzen je eigen uitleg geven.
De teksten uit de film zijn kleine passages, als je de complete vers zou lezen komt het al weer heel anders over. Wist ik ook niet maar had er vanmorgen een discussie over met iemand op hyves(geert wilders hyves) en hij liet me de complete tekst lezen van het stukje over de huid verbranden, weer aan laten groeien en weer verbranden of zoiets, het ging over je vijand of wanneer je aangevallen word of zoiets.
Oke nog een vreemde tekst maar klonk al heel anders.
De teksten uit de bijbel en de Koran zijn natuurlijk ook al heel erg oud, waarschijnlijk zouden ze nu zeggen,wanner je aangevallen word doodschieten die hufter.
Maar in ieder geval, wie heeft die teksten ooit verzonnen Slapen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:57

Jennylicious schreef:
Christendom en Islam zou ook eigelijk hetzelfde moeten zijn, Christendom zou ook uitgaan van 1 god, en 1 profeet net zoals de Islam. Maar veel Christenen moesten Jezus weer zonodig een God noemen, en dat vonden de moslims niet kloppen vandaar de verschillen tussen de twee geloven als ik het goed begrijp.

De bijbel is veel ouder Knipoog Mohammed heeft deze openbaaringen weer opnieuw gekregen, maar besloot vervolgens de niet moslim's dhimmy's te maken. En een Dhimmy is minderwaardig.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:57

Tja, het geloof gaat niet met z'n tijd mee. Misschien wordt het tijd dat de bijbel en de koran worden herschreven.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:59

Citaat:
Nu zijn er nog veel moslims die het gelukkig anders zien maar hoelang nog.
Wat gebeurt er als we 10 jaar verder zijn en Nederland meer moslims dan
bv katholieken heeft.
Hebben wij dan ook nog recht van spreken, wat gebeurt en met kerstmis en pasen enz.

Hè getsie nee hoor, wég gratis vrije dagen en moeten we dan ook aan Ramadan gaan doen? Dat overleef ik niet hoor!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:01

ach ik vind die hele wilders maar een schijterd en volgens mij meend hij er allemaal niks van. Wat is dat nou voor kinderachtig iets in die film om een flimpje te maken waar een koran word verscheurd en percies op dat moment het beeld zwart word en alleen het geluid hoord en dan vervolgens een zin laten komen van haha twas eigenlijk een telefoonboek. Tenminsten zo komt het op mij over. Als je ze echt zo wilt beledigen door te verscheuren doe het dan echt en sta er achter inplaats van zo zielig achter een telefoonboek te gaan verschuilen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:02

brittje88 schreef:
ach ik vind die hele wilders maar een schijterd en volgens mij meend hij er allemaal niks van. Wat is dat nou voor kinderachtig iets in die film om een flimpje te maken waar een korhan word verscheurd en percies op dat moment het beeld zwart word en alleen het geluid hoord en dan vervolgens een zin laten komen van haha twas eigenlijk een telefoonboek. Tenminsten zo komt het op mij over. Als je ze echt zo wilt beledigen door te verscheuren doe het dan echt en sta er achter inplaats van zo zielig achter een telefoonboek te gaan verschuilen.

Dat laatste bedoelt hij naar mijn opvatting juist goed.
Dat het niet zijn taak is de koran te verscheuren, dat de moslims er zelf voor zouden moeten kiezen naar zijn idee. Hij wilt ze dus niet beledigen, maar probeert iets duidelijk te maken.
(zoals ik het begrijp Lachen )

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:05

Precíes en dáár zit het hem al. Al in die tijden moesten de rijken ten kosten van de armen nóg rijker worden en werd de armen een gouden stoel in de hemel (of: het hiernamaals) beloofd als ze tíjdens hun leven maar braaf zouden opvolgen wat de (rijke) heren hen opdroegen.
Onder hier en daar een beetje dwang móesten de mensen ook wel want anders stierven ze gewoonweg van de honger of werden vermoord.
De invloed van de kerk, in welk geloof, is nooit verminderd en van oorsprong altijd misbruikt om mensen te kunnen onderdrukken.

Enige wat ik respecteer in het geloof is dat de gelovigen er veel troost uit kunnen putten en altijd wel iemand hebben om de schuld te kunnen geven als er iets niet goed gaat (God heeft het zo gewild). Voor de rest…nee, ik heb verder nooit het ‘nut’ van een geloof kunnen inzien.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:06

_lies_ schreef:
Dat het niet zijn taak is de koran te verscheuren, dat de moslims er zelf voor zouden moeten kiezen naar zijn idee. Hij wilt ze dus niet beledigen, maar probeert iets duidelijk te maken.

is wel een hele rare manier van mensen duidelijk maken dat ze hun koran aan de kant moeten leggen. Tkomt toch gewoon heel raar over. Denk niet dat je het die mensen op deze manier duidelijk maakt, komen alleen maar misvatting van. Daarnaast roept hij wel steeds dat hij alleen tegen de koran is en niet tegen de moslims enzo maar dat is hetzelfde als zeggen dat je tegen de bijbel bent maar niks tegen christen hebt. Die mensen staan voor wat daarin staat en vinden dat het zo hoord, in principe ben je dan ook tegen hun want die mensen zijn de koran.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:10

Ik ga hem ook zo kijken, hij duurt onwijs lang om te laden dat wel.

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:10

ik vind fitna de waarheid..
ik ben niet tegen moslims, heb er zelfs wat als vrienden,,
maar in fitna staat niets gelogen en ik vind het een prachtfilm

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:14

_lies_ schreef:

Het was niet helemaal wat in de koran staat. Want daarna komen dan stukken dat als je vijanden tot vrede geneigd zijn je ze de vrede aan moet bieden enzo.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:15

Imago01 schreef:
Precíes en dáár zit het hem al. Al in die tijden moesten de rijken ten kosten van de armen nóg rijker worden en werd de armen een gouden stoel in de hemel (of: het hiernamaals) beloofd als ze tíjdens hun leven maar braaf zouden opvolgen wat de (rijke) heren hen opdroegen.
Onder hier en daar een beetje dwang móesten de mensen ook wel want anders stierven ze gewoonweg van de honger of werden vermoord.
De invloed van de kerk, in welk geloof, is nooit verminderd en van oorsprong altijd misbruikt om mensen te kunnen onderdrukken.

Enige wat ik respecteer in het geloof is dat de gelovigen er veel troost uit kunnen putten en altijd wel iemand hebben om de schuld te kunnen geven als er iets niet goed gaat (God heeft het zo gewild). Voor de rest…nee, ik heb verder nooit het ‘nut’ van een geloof kunnen inzien.

helemaal mee eens.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:15

brittje88 schreef:
_lies_ schreef:

is wel een hele rare manier van mensen duidelijk maken dat ze hun koran aan de kant moeten leggen. Tkomt toch gewoon heel raar over. Denk niet dat je het die mensen op deze manier duidelijk maakt, komen alleen maar misvatting van. Daarnaast roept hij wel steeds dat hij alleen tegen de koran is en niet tegen de moslims enzo maar dat is hetzelfde als zeggen dat je tegen de bijbel bent maar niks tegen christen hebt. Die mensen staan voor wat daarin staat en vinden dat het zo hoord, in principe ben je dan ook tegen hun want die mensen zijn de koran.

Het staat er duidelijk bijgezet, over de bedoeling met het telefoonboek.
''Het is niet mijn taak de koran te verscheuren etc.''
Zegt genoeg toch?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:16

x_manon_x schreef:
Ik ga hem ook zo kijken, hij duurt onwijs lang om te laden dat wel.

Moet je hem even op Youtube opzoeken. Lachen