Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:51

nee, beide zijn niet even juist. want door eigen ervaringen heb je nog steeds het recht niet een hele religie of bevolking over dezelfde kam te scheren.

ik word ook bedreigd en wat allemaal door van die 'lonsdalers' maar ik oordeel niet over die groep. want ik weet dat het slechts de schuld is van die personen.. en dat niet alle lonsdalers hetzelfde zijn (ik werk met een paar, gaat prima).

omdat ik al veel gezeik heb gehad met alcohol. beteken dat dan dat iedereen een slecht hart heeft die alcohol drinkt"? nee want mijn moeder lust ook een glaasje wijn.

ik vind dat zo kortzichtig. het gaat wel om mensen. je eigen ervaringen kunnen mee tellen idd, maar blijf je hersens gebruiken en veroordeel niet 1 hele groep.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:52

jou mening, iemand anders heeft even veel recht op een andere mening Lachen
Daarom vind ik het ook zo raar dat wilders zo geprojecteerd word, ik ken genoeg religies die meer hebben doorstaan dan dit.
En vanaf hun standpunt hebben ze er gewoon boven gestaan want religie gaat om vergeven, hoe raar iemands ideeen ook zijn.
Ik denk dat als men naar andere religies gaat even zien hoe hard de wereld is, en hoe zij zich erbij gedragen. Want elke religie maakt zo iets mee in mindere maten zoals nu, of meerder zoals genocide. En ik heb nog nooit gezien dat mensen zich zo in een slachtoffer rol zetten als nu, en zich slecht maken aan oordelen van een persoon die ze niet kennen zoals jij doet over wilders.

karma is een boemerang

Vind het echt vreemd dat het om zo iets stom als een samengesteld filmpje met youtube beelden van extremisten niet eens gewone mensen zo een spel word gemaakt

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:04

Maar je kunt toch niet blijven ontkennen dat de islam ook een heel geweldadige kant heeft?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:41

jameyskatje schreef:
dit topic blijft 300x in herhaling vallen. al laat ik nog zulke mooie bewijzen uit de islam zien dat deze religie terrorisme veroordeeld, dat vrouwen goed behandeld worden en dat de profeet de MEEST vredelievende man was die er maar kon bestaan...
degene die het niet willen horen die horen het niet. die mensen leven in duisternis wanneer ze alleen maar negatievieteit en angst zien. ze zijn alleen maar gefocust op het 'gruwelijke'. maar ondertussen zijn ze al weken bezig met deze topics.(omdat de Islam hen o zo bezig houd) en zijn ze al weken bezig met het verderf zaaien onder hun eigen bevolking. ik vind dat duister en vind deze mensen veel gevaarlijker voor onze maatschappij. ik ben blij dat ik het licht zie.. (en dan doel ik niet op bekeringen ofzo) ik ben blij dat ik het positieve zie in de ISlam en dat ook zie in andere bevolkingsgroepen en leefwijzes. ik ben blij dat ik mezelf open stel voor andere mensen en dat ik hen positief benaderd zonder enkel oordeel. ik ben blij dat ik denk dat wij als 1 bevoling kunnen samenleven zodat de politiek minder gebruik kan maken van onze angst voor het onbekende. dit zal alleen nooit gebeuren omdat er simpelweg overal rotte appels te vinden zijn. omdat er mensen zijn met oogkleppen. die zich niet open stellen voor mensen die 'anders' zijn. niet slechter of beter, maar ANDERS! . niet nederlands of buitenlands, maar ANDERS! het gaat hier om een religie, een religie die geen nationalisme herkent!. deze religie woont al 3 generaties in Nederland, deze religie is geen 'gast' meer, deze religie is bedoeld voor iedereen, dus ook voor de nederlanders die dat willen. deze religie is niet meer weg te denken uit nederland, het hoort bij nederland.. de marokkanen en turken van toen zijn nu nederlander.. binnenkort krijgen we een invasie van het oostblok, dan krijgen we weer hetzelfde liedje van voor af aan. er is zoveel propeganda en misbruik in de wereld. gewoon te kinderachtig vooor woorden. en waar draait het om? macht >>> aanzien/geld. en dan ga je dood...

''Je bent niet verplicht om iemand het geloof op te dringen,
want als allah wilde dat iedereen ging geloven dan zou iedereen geloven.''

Oh, ik zie het al, je blijft het ontkennen. Knipoog Jij mag de korantekesten goed uitleggen, anderen doen dit dus niet, het bijwijs zie je toch in de wereld? Als het filmpje echt zo slecht is, waar maken ze zich dan druk om? Maar helaas zijn de beelden echte beelden. Het feit dat hij 2 mannen verwisseld doen daar voor mij niets aan af. Vrouwen die gestenigd worden, neergeschoten...bah, ik vind het barbaars!

Je zult je er ook bij moeten neerleggen dat er mensen zijn die dit niet willen. Ik ben hier geboren en getogen en ik houdt van kaas, klompen en molens. Van vrijheid van meninsguiting, homo's en wat niet al. de islam is niet een geloof dat hier hoort en ik hoef dat ook niet. Heeft niet eens wat te maken met goede of slechte mensen. Het past hier niet, en het hoort hier niet. We hebben het zware juk van de kerk hier al een tijdje afgeschud en dat houden we graag zo. Geen door een geloof geindoctrineerd klapvee. (zoals je dat zelf noemt.)

Die 2e en 3e generatie die jij beschrijft zitten genoeg tussen die zich niet als Nederlander en dus zijn ze geen Nederlander. Wil je hier blijven dan moet je je aanpassen. Niet andersom. Wij gaan ons hier niet aanpassen en op onze tenen lopen omdat er anders gelovigen beledigd worden. Waarom staat er niet een groep moslims op om het terreur te veroordelen? Zolang dat niet opnelijk gebeurt dan blijf ik het simpel zien....dan zijn ze het er dus mee eens...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:48

Esperanza schreef:
Maar je kunt toch niet blijven ontkennen dat de islam ook een heel geweldadige kant heeft?

ja dat kan wel, als dat je mening is Knipoog

ook een moslim heeft recht op de vrijheid van meningsuitting zolang de wet niet overtreden wordt.

ik ben een andere mening toegedaan, ik vind het de islam de grootste bedreiging voor onze vrijheid ooit! en ook daar heb ik recht op.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:52

Esperanza schreef:
Oh, ik zie het al, je blijft het ontkennen. Knipoog Jij mag de korantekesten goed uitleggen, anderen doen dit dus niet, het bijwijs zie je toch in de wereld? Als het filmpje echt zo slecht is, waar maken ze zich dan druk om? Maar helaas zijn de beelden echte beelden. Het feit dat hij 2 mannen verwisseld doen daar voor mij niets aan af. Vrouwen die gestenigd worden, neergeschoten...bah, ik vind het barbaars!

Je zult je er ook bij moeten neerleggen dat er mensen zijn die dit niet willen. Ik ben hier geboren en getogen en ik houdt van kaas, klompen en molens. Van vrijheid van meninsguiting, homo's en wat niet al. de islam is niet een geloof dat hier hoort en ik hoef dat ook niet. Heeft niet eens wat te maken met goede of slechte mensen. Het past hier niet, en het hoort hier niet. We hebben het zware juk van de kerk hier al een tijdje afgeschud en dat houden we graag zo. Geen door een geloof geindoctrineerd klapvee. (zoals je dat zelf noemt.)

Die 2e en 3e generatie die jij beschrijft zitten genoeg tussen die zich niet als Nederlander en dus zijn ze geen Nederlander. Wil je hier blijven dan moet je je aanpassen. Niet andersom. Wij gaan ons hier niet aanpassen en op onze tenen lopen omdat er anders gelovigen beledigd worden. Waarom staat er niet een groep moslims op om het terreur te veroordelen? Zolang dat niet opnelijk gebeurt dan blijf ik het simpel zien....dan zijn ze het er dus mee eens...

helemaal mee eens Afgod

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:53

en straks komt iemand op het idee om een film te maken over 'de nederlander'.
en wordt 'de nederlander' neergezet als iemand die de kerk achter zich laat, parenclubs bezoekt, hun kinderen geen respect bijbrengt, ummm noem maar op.

hoeveel van ons kunnen zich daar dan mee identificeren?

nog even, en het gaat nergens meer over!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:56

Marigold schreef:
en straks komt iemand op het idee om een film te maken over 'de nederlander'.
en wordt 'de nederlander' neergezet als iemand die de kerk achter zich laat, parenclubs bezoekt, hun kinderen geen respect bijbrengt, ummm noem maar op.

hoeveel van ons kunnen zich daar dan mee identificeren?

nog even, en het gaat nergens meer over!

Het gaat dan toch over nederlanders op het "verkeerde" spoor, dan moet je jou toch niet mee identificeren.
Slachtoffer rol is iets wat je voor kiest en aanneemt, niet krijgt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:58

ja maar Wilders doet in de film dus wel net alsof alle moslims een bedreiging zijn, waarom toont hij anders die grafiek van het aantal moslims in nl/eu?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:02

katiavl schreef:
Vind het echt vreemd dat het om zo iets stom als een samengesteld filmpje met youtube beelden van extremisten niet eens gewone mensen zo een spel word gemaakt

Dan volg je de media niet goed, want het is juist omgekeerd er werd een toestant gemaakt van de film waarmee Wilders dreigde, niet van het slappe afgietsel dat hij bijelkaar geplakt heeft.

Overigens gaat het nu echt goed beginnen voor Wilders hij krijgt van alle kanten claims en juridische processen aan zijn broek, ook van de maker van de Deense cartoon die hij zonder toestemming misbruikt heeft. Van bedrijven die hun export zien dalen door deze film etc.

De dialoog tussen wij en hunnie komt overal op gang en Geert moet dinsdag in debat, zijn partij staat op verlies ennnnn je hoort er bijna niets meer van op tv en radio.

Het lijkt erop dat Geert het tegenovergestelde heeft bereikt dan wat hij beoogde.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:11

russel schreef:
Wat mij altijd bezig houdt is waarom de echte moslims, de vredelievende moslims die toch in grote meerderheid aanwezig is in de wereld zich niet bezig houdt om de extremisten tegen te houden, om te turnen, te zorgen dat hun familie en buren niet extremist wordt, maar een goed moslim, hun kinderen van de criminaliteit weerhoudt, ze zo opvoedt dat ze door hun houding en gedrag en woordspel niet zo snel in de problemen komt.

Waarom is de gemeenschap niet bezig te zorgen dat het extremisme niet groeit? Waarom is dat de taak van de overheid, een andere cultuur een ander volk dat al eigenlijk geen basis heeft tot gesprek?? Ik heb altijd het idee dat de gematigde moslim, ook een woord dat ik niet zo graag hoor, graag de andere kant op kijkt, waarom??

dit probeert wilders ook duidelijk te maken, mede in zijn film....
alleen jammer dat een hele hoop mensen dit niet inzien.....

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:42

Marigold schreef:
ja maar Wilders doet in de film dus wel net alsof alle moslims een bedreiging zijn, waarom toont hij anders die grafiek van het aantal moslims in nl/eu?

waar zegt hij dat dan, alleen door die grafiek!?
lees de eerste zin nog maar eens goed die bijna op het laatst in beeld wordt gebracht!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:04

Esperanza schreef:
jameyskatje schreef:
dit topic blijft 300x in herhaling vallen. al laat ik nog zulke mooie bewijzen uit de islam zien dat deze religie terrorisme veroordeeld, dat vrouwen goed behandeld worden en dat de profeet de MEEST vredelievende man was die er maar kon bestaan...
degene die het niet willen horen die horen het niet. die mensen leven in duisternis wanneer ze alleen maar negatievieteit en angst zien. ze zijn alleen maar gefocust op het 'gruwelijke'. maar ondertussen zijn ze al weken bezig met deze topics.(omdat de Islam hen o zo bezig houd) en zijn ze al weken bezig met het verderf zaaien onder hun eigen bevolking. ik vind dat duister en vind deze mensen veel gevaarlijker voor onze maatschappij. ik ben blij dat ik het licht zie.. (en dan doel ik niet op bekeringen ofzo) ik ben blij dat ik het positieve zie in de ISlam en dat ook zie in andere bevolkingsgroepen en leefwijzes. ik ben blij dat ik mezelf open stel voor andere mensen en dat ik hen positief benaderd zonder enkel oordeel. ik ben blij dat ik denk dat wij als 1 bevoling kunnen samenleven zodat de politiek minder gebruik kan maken van onze angst voor het onbekende. dit zal alleen nooit gebeuren omdat er simpelweg overal rotte appels te vinden zijn. omdat er mensen zijn met oogkleppen. die zich niet open stellen voor mensen die 'anders' zijn. niet slechter of beter, maar ANDERS! . niet nederlands of buitenlands, maar ANDERS! het gaat hier om een religie, een religie die geen nationalisme herkent!. deze religie woont al 3 generaties in Nederland, deze religie is geen 'gast' meer, deze religie is bedoeld voor iedereen, dus ook voor de nederlanders die dat willen. deze religie is niet meer weg te denken uit nederland, het hoort bij nederland.. de marokkanen en turken van toen zijn nu nederlander.. binnenkort krijgen we een invasie van het oostblok, dan krijgen we weer hetzelfde liedje van voor af aan. er is zoveel propeganda en misbruik in de wereld. gewoon te kinderachtig vooor woorden. en waar draait het om? macht >>> aanzien/geld. en dan ga je dood...

''Je bent niet verplicht om iemand het geloof op te dringen,
want als allah wilde dat iedereen ging geloven dan zou iedereen geloven.''

ik blijf het niet ontkennen. ik ben met ONVERVALSTE teksten uit de koran en hadith gekomen. de islam draait idd om vergeving en barmhartigheid. niet om geweld en moorden!! simpel. daar kan jou en wilders verhaal niet tegen op. feiten zijn feiten.

ik ben ook hier geboren. ik hou ook van kaas. molens vind ik ook wel leuk en degene die op klompen willen lopen moeten dat heerlijk doen. maar ik ben moslims. en ik wil de Islam wel in Nederland. en Nederland betekent veel meer in mijn ogen dan 'kaas, klompen en molens' dat is zo oppervlakkig. zo zie ik mijn land niet. en het gaat niet eens meer om het willen van een religie. je hebt het maar te accepteren! of je accepteerd het en kan ermee leven, of je accepteerd het niet en maakt het voor jezelf moeilijk. Islam hoort bij nederland. dat is een feit. als je het niet hoeft, ga in een hutje op de hei wonen zonder tv, zonder adres. ik zie toch dagelijks op straat dat het hier in nederland wel kan en wel past!! ik werk in verschillende buurthuizen en hierdoor kom ik ook in aanraking met verschillende organisaties en evenementen. allemaal hartstikke positief en lekker divers. geweldig.

het gebeurd wel hoor dat moslims elkaar aanspreken. maar ten 1e krijgen wij dit haast nooit te zien en ten 2e moet je het ook zelf zien. als je er open voor sta en actief deel neem aan de maatschappij zal je vele organisaties tegenkomen of individuele mensen. als jij praat lijkt het alsof de terroristen voor het oprapen liggen. wijs me er eens 1 aan. ik ben er nog geen tegen gekomen :S Nederland is een land, dus je praat over nationaliteit. je moet religie daar los van zien. jij mag niet iemand afvallen om hetgeen want in iemands hart is. een religie is voor iedereen.

ik (en vele mede-moslims) houden meer van de Islam als van onze eigen ouders(al gaan mijn ouders weer boven alles na God, goed zijn voor je ouders telt op zijn beurt ook weer heel zwaar mee). Allah/God staat zelf nog boven mijn ouders. zelfs het voeren van mijn paard of het wassen van mijn handen of het opstaan voor een oude vrouw in de bus doe ik nadat ik in mijzelf heb gezegd: in de naam van God. wanneer ik wakker word ga ik bidden, wanneer ik ga slapen ga ik bidden. kan jij je enigzins voorstellen wat een religie voor een gelovige betekent?? dat iemands gehele leven daarom draait. dat ze zo erg van een geloof houden en dat ze God zo dankbaar zijn voor alles. jij komt zo bekrompen en begriploos over. waar ben jij in hemelsnaam bang voor??? :S . weet je het moraal van de Islam, wanneer we het hebben over eigenschappen???

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:17

jameyskatje, prima dat jij zo heilig gelooft in allah en dat je er zo veel voor over hebt, dat is jouw keuze maar niet die van iedereen!
elk mens heeft daar een andere mening over...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:20

ik noem dat een obsessie,maar ieder mag doen wat hij wil hoor!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:28

geerke schreef:
ik noem dat een obsessie,maar ieder mag doen wat hij wil hoor!!!

Wat geeft jou het recht om iemands geloof, hetgeen ze ook nog heel nuchter hier uitlegt, een obsessie te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:35

Yemeyskatje, kan jij je dan ook voorstellen dat een moslim zo zijn religie boven alles zet dat hij er alles voor over heeft, zelfs sterven? Stel dat de religie dan zo wordt uitgelegd als heilig woord, het enige ware woord dat je opdracht geeft om in naam van Allah/god ongelovigen te doden omdat dat een opdracht van Allah is om Allah te dienen, om een goed gelovig moslim te zijn?

Als jij je geloof zo beleid, kan jij je dan voorstellen dat jouw geloof evenzo beleid wordt door iemand er in geloofd dat hij heeeel erg goed doet om de vijanden van zijn geliefde geloof te doden??

Is dat dan iets waar men terecht bang voor mag zijn? Ik ben niet bang voor jouw hoor, integendeel, heel erg goed dat jij zo leeft, een heel mooi voorbeeld, maar jouw geloof heeft broeders die een stapje verder gaan en die zijn terecht wel te vrezen..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:40

nils schreef:
jameyskatje, prima dat jij zo heilig gelooft in allah en dat je er zo veel voor over hebt, dat is jouw keuze maar niet die van iedereen!

natuurlijk mag iedereen dat. maar er word vaak genoeg in dit topic gepraat alsof je moslims in nederland als iritante muggen zijn die hier niet welkom zijn, maar het zijn wel mensen met gevoel.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:48

Het feit dat iedereen zicht druk maakt om die film is wat wilders wilden..
en hij heeft die film in elkaar gezet,met woorden van debielen..
wilders heeft al gezegt dat hij niks tegen moslims heeft,alleen op dingen die uitgevoert worden in naam van moslims of Allah
Als je vind dat als je moeder of zus vreemdgaat, ze dan de doodstraf verdienen vind ik dat het hoog tijd word om je na te laten kijken ...

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:55

jameyskatje schreef:
nils schreef:

natuurlijk mag iedereen dat. maar er word vaak genoeg in dit topic gepraat alsof je moslims in nederland als iritante muggen zijn die hier niet welkom zijn, maar het zijn wel mensen met gevoel.

volgens mij niet tegen de moslims zelf maar meer tegen de extreem gelovigen...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:57

russel schreef:
Yemeyskatje, kan jij je dan ook voorstellen dat een moslim zo zijn religie boven alles zet dat hij er alles voor over heeft, zelfs sterven? Stel dat de religie dan zo wordt uitgelegd als heilig woord, het enige ware woord dat je opdracht geeft om in naam van Allah/god ongelovigen te doden omdat dat een opdracht van Allah is om Allah te dienen, om een goed gelovig moslim te zijn?

Als jij je geloof zo beleid, kan jij je dan voorstellen dat jouw geloof evenzo beleid wordt door iemand er in geloofd dat hij heeeel erg goed doet om de vijanden van zijn geliefde geloof te doden??

Is dat dan iets waar men terecht bang voor mag zijn? Ik ben niet bang voor jouw hoor, integendeel, heel erg goed dat jij zo leeft, een heel mooi voorbeeld, maar jouw geloof heeft broeders die een stapje verder gaan en die zijn terecht wel te vrezen..

een aantal pagina's terug heb ik informatie gegeven over zelfmoord. wanneer je zelfmoord pleegt dan ga je naar de hel. hier is de Islam zo duidelijk over als wat. wij mogen dat absoluut niet. en wij als moslims moeten mensen juist uitnodigen tot de islam door goed gedrag te vertonen, dit is de enige manier. wij hebben niet het recht om mensen te dwingen als Allah wilde dat iedereen ging geloven dan ging iedereen geloven. ook hier is de Islam heel duidelijk over. ik zie terroristen die anderen vermoorden of zichzelf niet als 'vrome-moslims', integendeel. en ik weet dat zij de straf wel krijgen van God. ik zie hen niet als vertegenwoordiger van de Islam (want ik vind dat je automatisch het geloof dat je beleid vertegenwoordigd, en hier moet je verantwoordelijk en wijs mee omgaan.)

Terroristen zijn hopeloze mensen. als ze echt goede moslims waren dan hielden ze zich bezig met bidden, goed gedrag, het helpen van anderen mensen en het vertegenwoordigen van de Islam. dan hielden ze zich niet dagen lang bezig met terreur en het voorbereiden hiervan. als ze werkelijk wisten hoe je in ons geloof het paradijs mag betreden... misschien zijn ze wel analfabeet of kunnen ze niet begrijpend lezen. misschien worden ze onderdrukt en gehersenspoeld door andere malloten die het niet meer op een rijtje hebben. misschien zijn het pubers die zich afzetten van alles en in zichzelf keren.. misschien hebben ze aandacht nodig maar durven dit niet voor hun eigen verantwoording te nemen en doen dit dan maar 'uit de naam van...' heel kinderachtig en ik denk dat God zeer teleurgesteld is wanneer zijn naam zo erg word MISbruikt.

ik weet het niet. we kunnen overal wel bang voor zijn. niet alleen de 'islamitische'terroristen. wat denk je van de mafia of dat gedoe in colombia. daar krijg je soms ook kriebels van.
Appa(rapper) zei eens: ze noemen mij een terrorist terwijl de media ons opblaast.
dat vind ik zo waar. want de media blaast het ook op zodat het verkocht word. dus bang gemaakt worden wij al snel. ik ben er op die hoogte bang van... ik ben bang dat er iemand in nederland is aanricht die de naam moslim draagt.. want ik heb geen zin om me continu te moeten verantwoorden voor iemands anders daad. (natuurlijk daar kies ik zelf voor, alleen het is niet altijd te voorkomen)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:10

Daphnezz schreef:
faye schreef:
Niet zoveel denk ik, Nederlanders zijn niet zo fanatiek.

Marinus van der Lubbe wel!

Die achteraf onschuldig bleek te zijn, dat was een zwakzinnige nederlandse man die door de Nazi's misbruikt is!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:58

jameyskatje schreef:
en het gaat niet eens meer om het willen van een religie. je hebt het maar te accepteren! of je accepteerd het en kan ermee leven, of je accepteerd het niet en maakt het voor jezelf moeilijk. Islam hoort bij nederland. dat is een feit. als je het niet hoeft, ga in een hutje op de hei wonen zonder tv, zonder adres..

Nederland is een land, dus je praat over nationaliteit. je moet religie daar los van zien. jij mag niet iemand afvallen om hetgeen want in iemands hart is. een religie is voor iedereen.

en de vrijheid te doen en laten wat je wil in dit land is ook voor iedereen!

dus als de een of andere gesjeesde imam preekt dat ik van een hoog gebouw moet worden gegooid in naam van de islam heb ik de vrijheid om hem en zijn geloof daar op aan te kijken.

laat de islam ons eerst maar eens accepteeren dan praten we wel verder.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:18

jij begrijpt het blijkbaar niet. je zegt het zelf: 1 of andere.. daarbij preken de imams over het algemeeen hele hele maar dan ook totaaaaal andere dingen!!! maar dan moet je eerst maar een preek bijwonen.. een journalist komt niet naar een doorsnee vrijdagmiddagpreek of dagelijkse lezing hoor. want daar valt niets gruwelijks uit op te maken, dus verdient hij zijn brood er niet mee

wanneer een nietmoslim dingen zegt over dat moslims het land uit moeten blabla(lees het topic door)

dan zeg ik ook niet dat ik door mijn eigen land niet geaccepteerd word. want gelukkig weet ik dat ik door de meeste mensen wel geaccepteerd word. het is precies hetzelfde verhaal

en precies. vrij om te doen wat je wilt(mits je binnen de regels van de wet blijft).. dus ook om moslim te zijn, want dat is geen misdaad;) dan hoef ik niet te horen van: het past hier niet , als het zo vrij is dan moet ook de Islam hier beleefd kunnen worden. (en dat kan ook, alleen het is mijn mening)

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:22

tegen wie heb je het jameyskatje??