Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jameyskatje schreef:dit topic blijft 300x in herhaling vallen. al laat ik nog zulke mooie bewijzen uit de islam zien dat deze religie terrorisme veroordeeld, dat vrouwen goed behandeld worden en dat de profeet de MEEST vredelievende man was die er maar kon bestaan...
degene die het niet willen horen die horen het niet. die mensen leven in duisternis wanneer ze alleen maar negatievieteit en angst zien. ze zijn alleen maar gefocust op het 'gruwelijke'. maar ondertussen zijn ze al weken bezig met deze topics.(omdat de Islam hen o zo bezig houd) en zijn ze al weken bezig met het verderf zaaien onder hun eigen bevolking. ik vind dat duister en vind deze mensen veel gevaarlijker voor onze maatschappij. ik ben blij dat ik het licht zie.. (en dan doel ik niet op bekeringen ofzo) ik ben blij dat ik het positieve zie in de ISlam en dat ook zie in andere bevolkingsgroepen en leefwijzes. ik ben blij dat ik mezelf open stel voor andere mensen en dat ik hen positief benaderd zonder enkel oordeel. ik ben blij dat ik denk dat wij als 1 bevoling kunnen samenleven zodat de politiek minder gebruik kan maken van onze angst voor het onbekende. dit zal alleen nooit gebeuren omdat er simpelweg overal rotte appels te vinden zijn. omdat er mensen zijn met oogkleppen. die zich niet open stellen voor mensen die 'anders' zijn. niet slechter of beter, maar ANDERS! . niet nederlands of buitenlands, maar ANDERS! het gaat hier om een religie, een religie die geen nationalisme herkent!. deze religie woont al 3 generaties in Nederland, deze religie is geen 'gast' meer, deze religie is bedoeld voor iedereen, dus ook voor de nederlanders die dat willen. deze religie is niet meer weg te denken uit nederland, het hoort bij nederland.. de marokkanen en turken van toen zijn nu nederlander.. binnenkort krijgen we een invasie van het oostblok, dan krijgen we weer hetzelfde liedje van voor af aan. er is zoveel propeganda en misbruik in de wereld. gewoon te kinderachtig vooor woorden. en waar draait het om? macht >>> aanzien/geld. en dan ga je dood...
''Je bent niet verplicht om iemand het geloof op te dringen,
want als allah wilde dat iedereen ging geloven dan zou iedereen geloven.''
Esperanza schreef:Maar je kunt toch niet blijven ontkennen dat de islam ook een heel geweldadige kant heeft?
Esperanza schreef:Oh, ik zie het al, je blijft het ontkennen.Jij mag de korantekesten goed uitleggen, anderen doen dit dus niet, het bijwijs zie je toch in de wereld? Als het filmpje echt zo slecht is, waar maken ze zich dan druk om? Maar helaas zijn de beelden echte beelden. Het feit dat hij 2 mannen verwisseld doen daar voor mij niets aan af. Vrouwen die gestenigd worden, neergeschoten...bah, ik vind het barbaars!
Je zult je er ook bij moeten neerleggen dat er mensen zijn die dit niet willen. Ik ben hier geboren en getogen en ik houdt van kaas, klompen en molens. Van vrijheid van meninsguiting, homo's en wat niet al. de islam is niet een geloof dat hier hoort en ik hoef dat ook niet. Heeft niet eens wat te maken met goede of slechte mensen. Het past hier niet, en het hoort hier niet. We hebben het zware juk van de kerk hier al een tijdje afgeschud en dat houden we graag zo. Geen door een geloof geindoctrineerd klapvee. (zoals je dat zelf noemt.)
Die 2e en 3e generatie die jij beschrijft zitten genoeg tussen die zich niet als Nederlander en dus zijn ze geen Nederlander. Wil je hier blijven dan moet je je aanpassen. Niet andersom. Wij gaan ons hier niet aanpassen en op onze tenen lopen omdat er anders gelovigen beledigd worden. Waarom staat er niet een groep moslims op om het terreur te veroordelen? Zolang dat niet opnelijk gebeurt dan blijf ik het simpel zien....dan zijn ze het er dus mee eens...
Marigold schreef:en straks komt iemand op het idee om een film te maken over 'de nederlander'.
en wordt 'de nederlander' neergezet als iemand die de kerk achter zich laat, parenclubs bezoekt, hun kinderen geen respect bijbrengt, ummm noem maar op.
hoeveel van ons kunnen zich daar dan mee identificeren?
nog even, en het gaat nergens meer over!
katiavl schreef:Vind het echt vreemd dat het om zo iets stom als een samengesteld filmpje met youtube beelden van extremisten niet eens gewone mensen zo een spel word gemaakt
russel schreef:Wat mij altijd bezig houdt is waarom de echte moslims, de vredelievende moslims die toch in grote meerderheid aanwezig is in de wereld zich niet bezig houdt om de extremisten tegen te houden, om te turnen, te zorgen dat hun familie en buren niet extremist wordt, maar een goed moslim, hun kinderen van de criminaliteit weerhoudt, ze zo opvoedt dat ze door hun houding en gedrag en woordspel niet zo snel in de problemen komt.
Waarom is de gemeenschap niet bezig te zorgen dat het extremisme niet groeit? Waarom is dat de taak van de overheid, een andere cultuur een ander volk dat al eigenlijk geen basis heeft tot gesprek?? Ik heb altijd het idee dat de gematigde moslim, ook een woord dat ik niet zo graag hoor, graag de andere kant op kijkt, waarom??
Marigold schreef:ja maar Wilders doet in de film dus wel net alsof alle moslims een bedreiging zijn, waarom toont hij anders die grafiek van het aantal moslims in nl/eu?
Esperanza schreef:jameyskatje schreef:dit topic blijft 300x in herhaling vallen. al laat ik nog zulke mooie bewijzen uit de islam zien dat deze religie terrorisme veroordeeld, dat vrouwen goed behandeld worden en dat de profeet de MEEST vredelievende man was die er maar kon bestaan...
degene die het niet willen horen die horen het niet. die mensen leven in duisternis wanneer ze alleen maar negatievieteit en angst zien. ze zijn alleen maar gefocust op het 'gruwelijke'. maar ondertussen zijn ze al weken bezig met deze topics.(omdat de Islam hen o zo bezig houd) en zijn ze al weken bezig met het verderf zaaien onder hun eigen bevolking. ik vind dat duister en vind deze mensen veel gevaarlijker voor onze maatschappij. ik ben blij dat ik het licht zie.. (en dan doel ik niet op bekeringen ofzo) ik ben blij dat ik het positieve zie in de ISlam en dat ook zie in andere bevolkingsgroepen en leefwijzes. ik ben blij dat ik mezelf open stel voor andere mensen en dat ik hen positief benaderd zonder enkel oordeel. ik ben blij dat ik denk dat wij als 1 bevoling kunnen samenleven zodat de politiek minder gebruik kan maken van onze angst voor het onbekende. dit zal alleen nooit gebeuren omdat er simpelweg overal rotte appels te vinden zijn. omdat er mensen zijn met oogkleppen. die zich niet open stellen voor mensen die 'anders' zijn. niet slechter of beter, maar ANDERS! . niet nederlands of buitenlands, maar ANDERS! het gaat hier om een religie, een religie die geen nationalisme herkent!. deze religie woont al 3 generaties in Nederland, deze religie is geen 'gast' meer, deze religie is bedoeld voor iedereen, dus ook voor de nederlanders die dat willen. deze religie is niet meer weg te denken uit nederland, het hoort bij nederland.. de marokkanen en turken van toen zijn nu nederlander.. binnenkort krijgen we een invasie van het oostblok, dan krijgen we weer hetzelfde liedje van voor af aan. er is zoveel propeganda en misbruik in de wereld. gewoon te kinderachtig vooor woorden. en waar draait het om? macht >>> aanzien/geld. en dan ga je dood...
''Je bent niet verplicht om iemand het geloof op te dringen,
want als allah wilde dat iedereen ging geloven dan zou iedereen geloven.''
Oh, ik zie het al, je blijft het ontkennen.Jij mag de korantekesten goed uitleggen, anderen doen dit dus niet, het bijwijs zie je toch in de wereld? Als het filmpje echt zo slecht is, waar maken ze zich dan druk om? Maar helaas zijn de beelden echte beelden. Het feit dat hij 2 mannen verwisseld doen daar voor mij niets aan af. Vrouwen die gestenigd worden, neergeschoten...bah, ik vind het barbaars!
Je zult je er ook bij moeten neerleggen dat er mensen zijn die dit niet willen. Ik ben hier geboren en getogen en ik houdt van kaas, klompen en molens. Van vrijheid van meninsguiting, homo's en wat niet al. de islam is niet een geloof dat hier hoort en ik hoef dat ook niet. Heeft niet eens wat te maken met goede of slechte mensen. Het past hier niet, en het hoort hier niet. We hebben het zware juk van de kerk hier al een tijdje afgeschud en dat houden we graag zo. Geen door een geloof geindoctrineerd klapvee. (zoals je dat zelf noemt.)
Die 2e en 3e generatie die jij beschrijft zitten genoeg tussen die zich niet als Nederlander en dus zijn ze geen Nederlander. Wil je hier blijven dan moet je je aanpassen. Niet andersom. Wij gaan ons hier niet aanpassen en op onze tenen lopen omdat er anders gelovigen beledigd worden. Waarom staat er niet een groep moslims op om het terreur te veroordelen? Zolang dat niet opnelijk gebeurt dan blijf ik het simpel zien....dan zijn ze het er dus mee eens...
geerke schreef:ik noem dat een obsessie,maar ieder mag doen wat hij wil hoor!!!
nils schreef:jameyskatje, prima dat jij zo heilig gelooft in allah en dat je er zo veel voor over hebt, dat is jouw keuze maar niet die van iedereen!
elk mens heeft daar een andere mening over...
jameyskatje schreef:nils schreef:jameyskatje, prima dat jij zo heilig gelooft in allah en dat je er zo veel voor over hebt, dat is jouw keuze maar niet die van iedereen!
elk mens heeft daar een andere mening over...
natuurlijk mag iedereen dat. maar er word vaak genoeg in dit topic gepraat alsof je moslims in nederland als iritante muggen zijn die hier niet welkom zijn, maar het zijn wel mensen met gevoel.
russel schreef:Yemeyskatje, kan jij je dan ook voorstellen dat een moslim zo zijn religie boven alles zet dat hij er alles voor over heeft, zelfs sterven? Stel dat de religie dan zo wordt uitgelegd als heilig woord, het enige ware woord dat je opdracht geeft om in naam van Allah/god ongelovigen te doden omdat dat een opdracht van Allah is om Allah te dienen, om een goed gelovig moslim te zijn?
Als jij je geloof zo beleid, kan jij je dan voorstellen dat jouw geloof evenzo beleid wordt door iemand er in geloofd dat hij heeeel erg goed doet om de vijanden van zijn geliefde geloof te doden??
Is dat dan iets waar men terecht bang voor mag zijn? Ik ben niet bang voor jouw hoor, integendeel, heel erg goed dat jij zo leeft, een heel mooi voorbeeld, maar jouw geloof heeft broeders die een stapje verder gaan en die zijn terecht wel te vrezen..
Daphnezz schreef:faye schreef:Niet zoveel denk ik, Nederlanders zijn niet zo fanatiek.
Marinus van der Lubbe wel!
jameyskatje schreef:en het gaat niet eens meer om het willen van een religie. je hebt het maar te accepteren! of je accepteerd het en kan ermee leven, of je accepteerd het niet en maakt het voor jezelf moeilijk. Islam hoort bij nederland. dat is een feit. als je het niet hoeft, ga in een hutje op de hei wonen zonder tv, zonder adres..
Nederland is een land, dus je praat over nationaliteit. je moet religie daar los van zien. jij mag niet iemand afvallen om hetgeen want in iemands hart is. een religie is voor iedereen.