Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xJakoline schreef:God en zijn kerk zijn tegen spiritisme omdat er bijvoorbeeld geesten worden opgeroepen, allerlei krachten worden gebruikt enz. Die krachten zijn niet van God, maar van de duivel. Krachten zijn alleen van God als zn naam word geprezen.
Het is in mijn ogen geen machtverlies, maar dat het een afgod gaat worden.
xJakoline schreef:Ja maar helderzienden gebruiken misschien wel de krachten van geesten. En dat is dus niet van God, dus is het in de ogen van christenen fout en het is volgens hen van de duivel.
En het is helemaal niet de geest van een overledene, maar de duivel. ( Dat is wat ik geleerd heb. )
xJakoline schreef:God en zijn kerk zijn tegen spiritisme omdat er bijvoorbeeld geesten worden opgeroepen, allerlei krachten worden gebruikt enz. Die krachten zijn niet van God, maar van de duivel. Krachten zijn alleen van God als zn naam word geprezen.
Quellian schreef:Miska, lees deze post dan:xJakoline schreef:God en zijn kerk zijn tegen spiritisme omdat er bijvoorbeeld geesten worden opgeroepen, allerlei krachten worden gebruikt enz. Die krachten zijn niet van God, maar van de duivel. Krachten zijn alleen van God als zn naam word geprezen.
Dit zeg ik al de hele tijd tegen je, maar je blijft met je hakken in het zand. Voor mij maakt het niet uit hoor, al geloof je in een mix van de koran, bijbel en David de Kabouter, maar ik was benieuwd hoe jij dat combineerde voor jezelf. Als jij dan vervolgens helemaal gaat flippen en tegen mij gaat roepen dat ik splinters (geloof zelfs hele houten schuttingen) in m'n ogen heb, hoe moet ik dan nog normaal met jou communiceren? Ik was er oprecht in geinteresseerd, jij voelt je blijkbaar in een hoek gedreven. Prima, dan houdt mijn interesse in jou hier gewoon op.
faye schreef:Dat is dus angst. Dan moet die duivel wel veel onthouden van alle mensen ter wereld
Overigens moet je dan niet denken aan een Char of Derek ogilvie. Dat zijn in mijn ogen geen goede mediums.
Quellian schreef:Adil; thát's the spirit! En soms zeggen we hier wel dat we engeltjes op ons schouder hadden, maar daar houdt het wel mee op.