God of Darwin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJakoline

Re: God of Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:33

Dat hoort er toch ook bij of niet? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:34

Je roept geen geesten op?
Het is geen glaasje draaien :n

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:35

Oh oke, maar het helderzienden enzo die horen er toch óók bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:37

Maar die roepen geen geesten op!
HEt is andersom, de geesten komen alleen zien en horen helderzienden ze.
Waarom zou een geest van een overledene komen als het duivels zou zijn? Het is gewoon angst, daarom wordt het duivels genoemd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:37

Kijk daar geloof ik dus ook helemaaaaaal niet in he....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:38

NatasjavE schreef:
Kijk daar geloof ik dus ook helemaaaaaal niet in he....

Nee, ik ook niet.... :n

050206051012

Miska, lees deze post dan:

xJakoline schreef:
God en zijn kerk zijn tegen spiritisme omdat er bijvoorbeeld geesten worden opgeroepen, allerlei krachten worden gebruikt enz. Die krachten zijn niet van God, maar van de duivel. Krachten zijn alleen van God als zn naam word geprezen.
Het is in mijn ogen geen machtverlies, maar dat het een afgod gaat worden.

Dit zeg ik al de hele tijd tegen je, maar je blijft met je hakken in het zand. Voor mij maakt het niet uit hoor, al geloof je in een mix van de koran, bijbel en David de Kabouter, maar ik was benieuwd hoe jij dat combineerde voor jezelf. Als jij dan vervolgens helemaal gaat flippen en tegen mij gaat roepen dat ik splinters (geloof zelfs hele houten schuttingen) in m'n ogen heb, hoe moet ik dan nog normaal met jou communiceren? Ik was er oprecht in geinteresseerd, jij voelt je blijkbaar in een hoek gedreven. Prima, dan houdt mijn interesse in jou hier gewoon op.

050206051012

Ik geloof absoluut in bepaalde energieen, maar niet in 1 God.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:39

Ga eens naar een goed medium, dat heeft mij wel degelijk bewijs laten zien dat het echt gewoon zo is.
Maar dat moet je wel durven en er voor open kunnen staan ;)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:39

sarah_m schreef:
Ik zeg ook Darwin

8-) Vliegende mannetjes op wolkjes is gewoon moeilijker te geloven

Misschien was dat wolkje wel geen wolkje maar een ufo :=

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:40

Ja maar helderzienden gebruiken misschien wel de krachten van geesten. En dat is dus niet van God, dus is het in de ogen van christenen fout en het is volgens hen van de duivel.
En het is helemaal niet de geest van een overledene, maar de duivel. ( Dat is wat ik geleerd heb. )

Adil

faye schreef:
Ga eens naar een goed medium, dat heeft mij wel degelijk bewijs laten zien dat het echt gewoon zo is.
Maar dat moet je wel durven en er voor open kunnen staan ;)

Dat laatste ontbreekt bij mij denk ik. Voor mij zijn heel veel zaken puur geluk of stom toeval

Anoniem

Dat is dus angst. Dan moet die duivel wel veel onthouden van alle mensen ter wereld :+
Overigens moet je dan niet denken aan een Char of Derek ogilvie. Dat zijn in mijn ogen geen goede mediums.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-09 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:41

xJakoline schreef:
Ja maar helderzienden gebruiken misschien wel de krachten van geesten. En dat is dus niet van God, dus is het in de ogen van christenen fout en het is volgens hen van de duivel.
En het is helemaal niet de geest van een overledene, maar de duivel. ( Dat is wat ik geleerd heb. )

Dit is ook wat ik heb meegekregen vanuit de bijbel.

Ik persoonlijk geloof in spiritualiteit, vind dat heel mooi en ik geloof dat daar veel liefde in zit.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:42

En als de duivel nou alles weet?
Dan hoeft hij het toch niet te onthouden?

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:42

xJakoline schreef:
God en zijn kerk zijn tegen spiritisme omdat er bijvoorbeeld geesten worden opgeroepen, allerlei krachten worden gebruikt enz. Die krachten zijn niet van God, maar van de duivel. Krachten zijn alleen van God als zn naam word geprezen.

God zegt dat je dus een keus moet maken, alleen voor hem, en niet voor alle andere goden etc... Perfect verwoord.

In de bijbel is ook voorspeld dat er een tijd komt waarin een groot deel van de wereld zich alleen maar bezig zal houden met andere dingen dan God. Satan zal allerlei streken uithalen om zoveel mogelijk mensen met hem te laten zijn. De beste truc die hij daarvoor heeft is het zaaien van verdeeldheid en gematigdheid. (lees het verdeeldheid onder christenen en lafheid ten opzichte van de waarheid van de bijbel).
Hieronder vallen ook mediums etc.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:43

faye je zij ; Overigens moet je dan niet denken aan een Char of Derek ogilvie. Dat zijn in mijn ogen geen goede mediums.

Wat bedoel je daarmee? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:45

Waarom zou er een duivel zijn? Om mensen angst aan te jagen zodat ze voor de kerk kiezen?
Mensen zijn al duivels genoeg van zichzelf ;)

sdi, spiritualiteit heeft niets met verafgoden van "andere"goeden te maken. De kerk heeft dit bedacht zodat men bij de kerk blijft en de kerk dus geld blijft ontvangen. Persoonlijk vind ik spiritisme veel liefdevoller dan de bijbel, de bijbel oordeelt wel en maakt wel degelijk onderscheid. Niet gelovigen mogen toch niet naar het paradijs? Dat alleen vind ik al een afschuwelijke veroordelende gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:45

xJakoline schreef:
faye je zij ; Overigens moet je dan niet denken aan een Char of Derek ogilvie. Dat zijn in mijn ogen geen goede mediums.

Wat bedoel je daarmee? :o

Dat is commercie en "misbruik"van je gave.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:46

Quellian schreef:
Miska, lees deze post dan:

xJakoline schreef:

Dit zeg ik al de hele tijd tegen je, maar je blijft met je hakken in het zand. Voor mij maakt het niet uit hoor, al geloof je in een mix van de koran, bijbel en David de Kabouter, maar ik was benieuwd hoe jij dat combineerde voor jezelf. Als jij dan vervolgens helemaal gaat flippen en tegen mij gaat roepen dat ik splinters (geloof zelfs hele houten schuttingen) in m'n ogen heb, hoe moet ik dan nog normaal met jou communiceren? Ik was er oprecht in geinteresseerd, jij voelt je blijkbaar in een hoek gedreven. Prima, dan houdt mijn interesse in jou hier gewoon op.

Ik begrijp helemaal niet wat die opmerking met mij en mijn profiel verband heeft?
Ik pretendeer dat helemaal niet, sta er niet achter en ben daar al helemaal niet mee bezig.
Ik weet niet welke indruk je hebt gekregen, maar blijkbaar is het gewoon een mis communicatie.
Hoe moet ik iets combineren met mezelf waar ik helemaal niet mee bezig ben?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:47

faye schreef:
Dat is dus angst. Dan moet die duivel wel veel onthouden van alle mensen ter wereld :+
Overigens moet je dan niet denken aan een Char of Derek ogilvie. Dat zijn in mijn ogen geen goede mediums.

Hmmm, ik denk niet dat het angst is maar ongeloof. Ik denk dat bijna alles een verklaarbare reden heeft, al het andere is stom toeval of puur geluk...

dat ik eergisteren een zwaar auto-ongeluk heb overleefd heb ik in mijn ogen niet aan God te danken maar aan mijn degelijke opel met een krachtig skelet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:48

Dat laatste ben ik bijne geheel met je eens.
Ik ben er wel van overtuigd dat overledenen er gewoon nog zijn, maar niet door iedereen opgemerkt kunnen worden. Kortom, er is een paradijs voor iedereen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:49

Adil; thát's the spirit! En soms zeggen we hier wel dat we engeltjes op ons schouder hadden, maar daar houdt het wel mee op.

Ik geloof ook dat wat ik heb in het leven (o.a. bereikt), dat heb ik aan mezelf te danken. IK heb er hard voor geknokt, niemand anders.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:49

Zowel religie als de evolutietheorie vergen een behoorlijke dosis geloof. En zowel kerkvaders als wetenschappers kunnen recht praten wat in de ogen van anderen krom is. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Mijne gaat overduidelijk uit naar de evolutietheorie.

Ga overigens geen 49 pagina's doorlezen, nu even geen tijd voor. Reageer op de op.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:54

Quellian schreef:
Adil; thát's the spirit! En soms zeggen we hier wel dat we engeltjes op ons schouder hadden, maar daar houdt het wel mee op.

Ja, die opmerking heb ik ook wel gemaakt, dat ik een engeltje op mijn schouder had (hmmm, overleden opel-monteur misschien :+ )

Maar voor de rest, zoals de jongens van de garage zeiden: Wees blij dat je een degelijke opel onder je kont had ;)