Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:25

@kattie: En waarom gebruik je als 17-jarige dan geen condoom?
Bovendien is het algemeen bekend dat de pil niet goed werkt als je overgeeft of diarree hebt of bepaalde medicijnen gebruikt. Dat is dus geen pech, maar gewoon dom, sorry!

@Bealy, nee natuurlijk gun je die kinderen zulke ouders niet. Maar door abortus minder makkelijk te maken, gaan pubers misschien weer wat zorgvuldiger met sex om. (ZOu gelijk een hoop SOA's schelen)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:29

kattie schreef:
Iedereen die sex heeft neemt risico's. Je doet net of mensen expres een abortus ondergaan en dat ze het leuk vinden. Denk je dat ik en al die andere ervoor kozen om zwanger te raken? tuurlijk niet. En ik was al vanaf mijn 13e aan de pil. en niet omdat ik toen sex had maar wegens menstruatie. die slikte ik dus al 4 jaar toen ik zwanger raakte. En ja dan ben je dat ene weekje ziek waardoor hij niet meer werkt. is gewoon ontzettend veel pecht met heel nare gevolgen. Maar vind jij het dan wel goed dat iemand zijn leven vergooit door het kind maar te houden omdat het anders zielig is?

leuk zullen ze het niet vinden!

maar een oude vriendin van mij[ nu geen vriendin meer]ging vreemd...en gebruikte niets
ze zei gewoon dat, als ik toch zwanger mocht raken ...laat ik het toch gewoon weghalen
alsof het om niets ging!

nou sorry, met mensen die zo met het leven omgaan! wil ik niet omgaan.
ik heb de vriendschap toen verbroken.

er lopen dus wel mensen rond die bewust het risico nemen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:31

mirgino schreef:
terorita@

abortus moord noemen
sorry dit vindt ik erg vergezocht

==========================================
JIJ vind dit vergezocht,maar een ander mag deze mening toch wel hebben?
ieder heeft toch recht op zijn eigen mening?
of is dat alleen als die hetzelfde is als jouw mening?

dat een ander dit moord vindt, moet ie zelf weten
IK vindt dat vergezocht

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:31

omdat ik ten eerste al ontzettend lang met die jongen had. En ik denk dat iedereen hier precies weet wat ik bedoel. als je zo lang hebt word je misschien ook wel iets onvoorzichtiger. En we hebben het hier niet over soa's en derg. Daar bestaan heel duidelijke regels over. Daarom laat ik mijzelf en mijn vriend ook testen. iets wat ook niet vele mensen doen. abortus is gewoon iets raars waar iedereen een andere mening over heeft. Dit is de mijne en zeker ook voor mij de beste oplossing geweest. iedereen mag zeggen wat ze willen. maar ik zit gelukkig nog lekker in mijn eentje met mijn vriendinnen in plaats van met een baby. Hoe zielig het ook is. je moet ook naar je eigen toekomst kijken. ik kan een baby geen leuke toekomst bieden. nog niet in ieder geval. En foutjes gebeuren en de mijne is goed opgelost. zoals ik al zei een zware maar goede oplossing

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:32

mirgino schreef:
kattie schreef:
Iedereen die sex heeft neemt risico's. Je doet net of mensen expres een abortus ondergaan en dat ze het leuk vinden. Denk je dat ik en al die andere ervoor kozen om zwanger te raken? tuurlijk niet. En ik was al vanaf mijn 13e aan de pil. en niet omdat ik toen sex had maar wegens menstruatie. die slikte ik dus al 4 jaar toen ik zwanger raakte. En ja dan ben je dat ene weekje ziek waardoor hij niet meer werkt. is gewoon ontzettend veel pecht met heel nare gevolgen. Maar vind jij het dan wel goed dat iemand zijn leven vergooit door het kind maar te houden omdat het anders zielig is?

leuk zullen ze het niet vinden!

maar een oude vriendin van mij[ nu geen vriendin meer]ging vreemd...en gebruikte niets
ze zei gewoon dat, als ik toch zwanger mocht raken ...laat ik het toch gewoon weghalen
alsof het om niets ging!

nou sorry, met mensen die zo met het leven omgaan! wil ik niet omgaan.
ik heb de vriendschap toen verbroken.

er lopen dus wel mensen rond die bewust het risico nemen

tja.... Debielen lopen er genoeg rond dat is waar...

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:32

abortus vind ik geoorloofd als:

- de moeder in spé is verkracht
- het kind een enkel of meervoudige handicap blijkt te hebben
- levensgevaar voor de moeder of voor het kind tijdens het uitdragen van de zwangerschap

Alles wat daar buiten valt vind ik ook idd moord. Hoe je het ook draait, wend of keert...het leeft hoe klein ook!
De lol van het hebben van sex kan ook verkeerd gaan...dat weet een ieder. Gaat het dan ook mis....is de uitweg voor velen "makkelijk" binnen handbereik....laat maar weghalen want het verpest mijn leven ---> sorry...maar dat had je je dan maar eerder moeten bedenken.
Er is echter nog een optie....draag je zwangerschap uit en geef het kind op ter adoptie....er zijn heel veel echtparen die geen kinderen kunnen krijgen en die zou je dolgelukkig maken met een kindje

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:34

@mirgino: en iemand met zo'n verantwoordelijkheidsgevoel zou jij dat eventele kind willen laten houden als 'straf' dan?

@Faye, 'minder makkelijk maken' in welke zin dan? Volgens mij gaat het al via een kliniek waarbij je een verplichte dag na moet denken en de ingreep zelf is ook niet echt hop-klaar-weerdoor. Of mag het van jou terug naar de breinaalden-manier in de achterkamer?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:37

djuno schreef:

- levensgevaar voor de moeder of voor het kind tijdens het uitdragen van de zwangerschap

Alles wat daar buiten valt vind ik ook idd moord. Hoe je het ook draait, wend of keert...het leeft hoe klein ook!
De lol van het hebben van sex kan ook verkeerd gaan...dat weet een ieder. Gaat het dan ook mis....is de uitweg voor velen "makkelijk" binnen handbereik....laat maar weghalen want het verpest mijn leven ---> sorry...maar dat had je je dan maar eerder moeten bedenken.
Er is echter nog een optie....draag je zwangerschap uit en geef het kind op ter adoptie....er zijn heel veel echtparen die geen kinderen kunnen krijgen en die zou je dolgelukkig maken met een kindje

Niemand die een abortus heeft gehad zegt niet dat ze geen kinderen willen later. Die wil ik wel. Maar het pleziertje sex kom op. Doe volwassen iedereen weet dat er voor alles gevaar op de loer ligt. Dan vind je het moord. dan heb ik bij deze iemand vermoord. Iets wat nog niet eens leefde en nog niet eens iets was. Dit is gewoon zinloos om over te discusseren met mensen die geen abortus hebben gehad. De gene die kinderen hebben zijn meestal tegen. (sorry voor de gene die wel voor zijn) Je moet het ook vanuit andere standpunten leren zien.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:38

Laura schreef:
@mirgino: en iemand met zo'n verantwoordelijkheidsgevoel zou jij dat eventele kind willen laten houden als 'straf' dan?

Exact, ik kan hier dus echt niet bij. Ook echt in het belang van het kind of niet. Verward Ik vind dat 'eigen schuld dus draag dan ook maar zorg voor de consequenties' argument zo ontzettend krom. Wie is daarbij gebaat?

Nogmaals, de manier waarop jongeren omgaan met sex is inderdaad niet goed, daar moet wat aan veranderen. Ik schrik ook door de vragen die gesteld worden in het anticonceptie-topic, maar we moeten de oorzaak aanpakken en niet het gevolg. Ik kan me erg vinden in de woorden van Shadow0 eerder in dit topic.

Vinden de tegenstanders trouwens een koperspiraaltje ook al moord? En een abortuspil? En een overtijdbehandeling?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:40

die vrouw in de kliniek zei dat er meer vrouwen van middelbare leeftijd abortus lieten doen.....

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:41

kattie schreef:
djuno schreef:

Niemand die een abortus heeft gehad zegt niet dat ze geen kinderen willen later. Die wil ik wel. Maar het pleziertje sex kom op. Doe volwassen iedereen weet dat er voor alles gevaar op de loer ligt. Dan vind je het moord. dan heb ik bij deze iemand vermoord. Iets wat nog niet eens leefde en nog niet eens iets was. Dit is gewoon zinloos om over te discusseren met mensen die geen abortus hebben gehad. De gene die kinderen hebben zijn meestal tegen. (sorry voor de gene die wel voor zijn) Je moet het ook vanuit andere standpunten leren zien.

lezen is moeilijk hè? Knipoog
Ik heb toch duidelijk geschreven dat ik niet tegen abortus ben mits....etc etc.
Maar aborteren om je avontuurtje te blussen of omdat het je qua tijd in je leven niet uitkomt.....ben ik beslist tegen.
En dit heeft niets te maken dat ik nu kinderen heb....zo dacht ik er ook over voordat ik kinderen kreeg.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:42

Voor, onder strenge regels. Ik vind dat je niet altijd 'zomaar' abortus moet kunnen ondergaan
Zelf zou ik het nooit doen denk ik, maar dat is een gevoels kwestie

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:43

Laura schreef:

@Faye, 'minder makkelijk maken' in welke zin dan? Volgens mij gaat het al via een kliniek waarbij je een verplichte dag na moet denken en de ingreep zelf is ook niet echt hop-klaar-weerdoor. Of mag het van jou terug naar de breinaalden-manier in de achterkamer?

nu word het omgedraaid!

ik vind dat je je verantwoordelijkheid van te voren moet nemen en niet daar achteraf over na gaat denken.
en het dan om die redenen maar laat aborteren.
je moet dat voorkomen,het hoeft zover niet te komen.

je weet dat je zwanger kan worden ,doe daar dan van te voren wat aan of haal de morningafterpil als je denkt dat je op dat moment vruchtbaar was.

waarom laat je het zover komen?
waarom neem je het risico om zwanger te worden?

ik ben tegen abortus,maar niet als er een erfelijke ziekte in de familie zit of als er een ernstig gehandicapt in wording is ,of als er gevaar is voor moeder of kind.

maar mensen die zomaar sex hebben en niet over de gevolgen van een eventuele zwangerschap nadenken daar heb ik geen respect voor.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:45

kattie schreef:

mijn keuze was een heel bewuste keuze, gemaakt samen met mijn man
ondanks het feit datr we al een zoon hadden, en ondanks het feit dat we het misschien wel alles hadden kunnen geven
behalve dat gene wat in mijn ogen het allerbelangrijkste is in de opvoeding van een kind
liefde en geborgenheid en een "warm nest"

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:46

Vrouw, 20 jaar.
Ik ben voor Abortus.
Liever geen kind dan een ongelukkig kind.

Of het moord is.. tja.. ik vind het eigenlijk schandalig dat dat hier gezegd wordt. Iemand uitmaken voor moordenaar is niet zomaar iets!!!!!!!! Dus denk na over wat je zegt ook al zit je veilig achter je schermpje!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:47

@ DJuno: ik las goed.... Ik val namelijk buiten jou Geoorloofd zijn...

En blijkbaar denken mensen dat het leuk is om een abortus te doen ofzo omdat ik toch maar gewoon sex heb zonder er over na te denken. ALs je 7 dagen per week sex hebt met iemand waar je al zooon lange tijd mee bent. denk je dan elke dag jeetje misschien ben ik wel zwanger. En de stap om er achter te komen in helemaaaal klote. Je wil het niet weten. niet op die leeftijd. maar ik hoor wel hier dat er liever kinderen geboren mogen woren in slechte omstandigheden....

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:50

Winkie schreef:
Vrouw, 20 jaar.
Ik ben voor Abortus.
Liever geen kind dan een ongelukkig kind.

Of het moord is.. tja.. ik vind het eigenlijk schandalig dat dat hier gezegd wordt. Iemand uitmaken voor moordenaar is niet zomaar iets!!!!!!!! Dus denk na over wat je zegt ook al zit je veilig achter je schermpje!

sta het dan af ter adoptie....het hoeft nl. per definitie geen ongelukkig kind te worden maar juist een heel gelukkig kind met hele gelukkige ouders.

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:51

katiavl schreef:
Ben tegen abortus, als je sex hebt kan je even goed verantwoordelijk zijn voor de gevolgen. Als je de pil of condoom niet gebruikt. Hier in ons straat zijn er drie meisjes. gaat makkelijk nieuwe vriend ze zijn zwanger willen geen baby hup naar de abortuskliniek zo makkelijk gaat dat. De ene heeft het al twee keer gedaan, de andere drie keer enzo

Er zijn wel extreme gevallen waar ik het begrijp bij verkrachting ofzo.

Helemaal mee eens!! Lachen
Gewoon veilig..doe je dit niet eigen schuld!
en anders morning afterpil halen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:52

kattie schreef:
die vrouw in de kliniek zei dat er meer vrouwen van middelbare leeftijd abortus lieten doen.....

De cijfers geven ook aan dat het aantal tieners dat een abortus ondergaat dalende is. Ook geven de cijfers aan dat meer dan de helft van de abortussen voor de 7e week plaatsvind. En het merendeel van de abortussen op latere tijd is op medische oorzaak. Er zijn dus maar bar weinig "ongelukjes" die nog op een hoog aantal weken wordt weggehaald. Daarom erger ik me zo groen en geel aan de aannmes en uitspraken van sommigen hier.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:52

dus jullie gaan elke dag naar de dokter een morning after pil halen?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:54

mirgino schreef:
[nu word het omgedraaid!

ik vind dat je je verantwoordelijkheid van te voren moet nemen en niet daar achteraf over na gaat denken.
en het dan om die redenen maar laat aborteren.
je moet dat voorkomen,het hoeft zover niet te komen.

je weet dat je zwanger kan worden ,doe daar dan van te voren wat aan of haal de morningafterpil als je denkt dat je op dat moment vruchtbaar was.

waarom laat je het zover komen?
waarom neem je het risico om zwanger te worden?

ik ben tegen abortus,maar niet als er een erfelijke ziekte in de familie zit of als er een ernstig gehandicapt in wording is ,of als er gevaar is voor moeder of kind.

maar mensen die zomaar sex hebben en niet over de gevolgen van een eventuele zwangerschap nadenken daar heb ik geen respect voor.

Helemaal eens, maar helaas: Het gebeurt. Dat mensen er niet genoeg over nadenken van te voren. Of dat meiden anticonceptie niet juist gebruiken. Dat is een FEIT. Dat kan je niet 100% voorkomen. Dus wanneer dat gebeurt, zal er iets moeten gebeuren. Abortus / Geen Abortus. Die keuze voorkomen lukt niet altijd. Daarom kan je imo op basis van die redenering niet tegen abortus zijn, want dan straf je iemand voor iets wat er vooraf niet goed aan is gegaan.

Vraag hier op boktmaar eens, ik denk dat een groot deel mensen niet eens bewust nadenkt over dat soort dingen van te voren. Ik zelf wel, en neem bewust maatregelen. Maar als die niet zouden helpen zou ik abortus zeker overwegen. Die keuze moet je gewoon hebben.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:56

kattie schreef:
dus jullie gaan elke dag naar de dokter een morning after pil halen?
? Snap die uitspraak niet helemaal.

Overigens, dat is weer een heel andere discussie, maar ik kreeg bij de 2e MAP in korte tijd (ondanks pil & condoom, wilde toch erg graag abortus oorkomen) toch een preek van de apotheker dat ik de volgende keer maar gewoon afwacht of ik zwanger wordt Clown (geintje natuurlijk, maar vond ik wel vrij dom. Neem je je verantwoordelijkheid...!)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:59

nee, iemand zei net. Je moet maar rekening houden dat je zwanger kunt worden en anders gewoon after morning pil. Ik was ziek en moet eerlijk toegeven dat ik niet had gedacht dat mijn pil op dat moment al meteen wegviel. Tja een fout die je nooit meer maakt maar met een dure prijs hebt moeten betalen. iets wat niet iedereen snapt hier

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:02

mirgino schreef:

Daar ben ik het niet mee oneens, maar... mensen doen dat niet. Dat is jammer, dat is ontzettend frustrerend, dat is vreselijk lastig maar mensen doen ondoordachte dingen. Alle regels, goede adviezen en doemscenario's zullen niet tot gevolg hebben dat niemand meer ondoordacht sex gaat hebben. Dat lukt al minstens 2000 jaar niet, ondans alle religieuze en maatschappelijke bezwaren. Het lijkt me niet reeel om te verwachten dat het ons wel gaat lukken.

En wat dan? Wie is er bij gebaat dat er een kind geboren wordt in een situatie waarin de moeder gedwongen worden om het kind toch te voldragen, waarna het opgroeit in een gezin waar het niet gewenst is? Het kind niet, de ouders niet en de maatschappij evenmin. Adoptie kan een mogelijkheid zijn, (hoewel ik nou nog steeds niet weet of er genoeg adoptieouders zijn) maar hoe kun je bijvoorbeeld afdwingen dat een moeder die het kind niet wil stopt met roken, drinken en andere ongezonde gewoonten? (En dan vooral als die aanstaande moeder in eerste instantie niet vertelt dat ze zwanger is, en niemand het dus weet?)

Daarnaast werkt het niet om abortus te verbieden. Niet als afschrikwekkende maatregel in de hoop dat mensen beter nadenken, maar ook niet voor de veiligheid van het kind. Denk maar aan de illegale abortuspraktijken of de thuismiddeltjes. Daar zijn veel kinderen en ouders het slachtoffer van geworden. En wat schieten we daarmee op?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:06

kattie schreef:
@ DJuno: ik las goed.... Ik val namelijk buiten jou Geoorloofd zijn...

En blijkbaar denken mensen dat het leuk is om een abortus te doen ofzo omdat ik toch maar gewoon sex heb zonder er over na te denken. ALs je 7 dagen per week sex hebt met iemand waar je al zooon lange tijd mee bent. denk je dan elke dag jeetje misschien ben ik wel zwanger. En de stap om er achter te komen in helemaaaal klote. Je wil het niet weten. niet op die leeftijd. maar ik hoor wel hier dat er liever kinderen geboren mogen woren in slechte omstandigheden....

ik gaf mijn mening en mijn zienswijze. Het feit dat je daar toch behoorlijk boos van wordt geeft aan dat je vwb je eigen beslissing niet 100% overtuigd bent.
Je moet doen wat je niet laten kunt....wat doe je als je volgend jaar weer per ongeluk zwanger bent?? Ook weer hup...weg ermee?
Ik ben blij dat ik altijd heeeel voorzichtig ben geweest en op mijn geweten geen aanslag gepleegd wordt omdat ik er nl. een enorm schuldgevoel aan over zou hebben gehouden als ik zoiets gedaan zou hebben.