Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kattie schreef:Iedereen die sex heeft neemt risico's. Je doet net of mensen expres een abortus ondergaan en dat ze het leuk vinden. Denk je dat ik en al die andere ervoor kozen om zwanger te raken? tuurlijk niet. En ik was al vanaf mijn 13e aan de pil. en niet omdat ik toen sex had maar wegens menstruatie. die slikte ik dus al 4 jaar toen ik zwanger raakte. En ja dan ben je dat ene weekje ziek waardoor hij niet meer werkt. is gewoon ontzettend veel pecht met heel nare gevolgen. Maar vind jij het dan wel goed dat iemand zijn leven vergooit door het kind maar te houden omdat het anders zielig is?
mirgino schreef:terorita@
abortus moord noemen
sorry dit vindt ik erg vergezocht
==========================================
JIJ vind dit vergezocht,maar een ander mag deze mening toch wel hebben?
ieder heeft toch recht op zijn eigen mening?
of is dat alleen als die hetzelfde is als jouw mening?
mirgino schreef:kattie schreef:Iedereen die sex heeft neemt risico's. Je doet net of mensen expres een abortus ondergaan en dat ze het leuk vinden. Denk je dat ik en al die andere ervoor kozen om zwanger te raken? tuurlijk niet. En ik was al vanaf mijn 13e aan de pil. en niet omdat ik toen sex had maar wegens menstruatie. die slikte ik dus al 4 jaar toen ik zwanger raakte. En ja dan ben je dat ene weekje ziek waardoor hij niet meer werkt. is gewoon ontzettend veel pecht met heel nare gevolgen. Maar vind jij het dan wel goed dat iemand zijn leven vergooit door het kind maar te houden omdat het anders zielig is?
leuk zullen ze het niet vinden!
maar een oude vriendin van mij[ nu geen vriendin meer]ging vreemd...en gebruikte niets
ze zei gewoon dat, als ik toch zwanger mocht raken ...laat ik het toch gewoon weghalen
alsof het om niets ging!
nou sorry, met mensen die zo met het leven omgaan! wil ik niet omgaan.
ik heb de vriendschap toen verbroken.
er lopen dus wel mensen rond die bewust het risico nemen
djuno schreef:abortus vind ik geoorloofd als:
- de moeder in spé is verkracht
- het kind een enkel of meervoudige handicap blijkt te hebben
- levensgevaar voor de moeder of voor het kind tijdens het uitdragen van de zwangerschap
Alles wat daar buiten valt vind ik ook idd moord. Hoe je het ook draait, wend of keert...het leeft hoe klein ook!
De lol van het hebben van sex kan ook verkeerd gaan...dat weet een ieder. Gaat het dan ook mis....is de uitweg voor velen "makkelijk" binnen handbereik....laat maar weghalen want het verpest mijn leven ---> sorry...maar dat had je je dan maar eerder moeten bedenken.
Er is echter nog een optie....draag je zwangerschap uit en geef het kind op ter adoptie....er zijn heel veel echtparen die geen kinderen kunnen krijgen en die zou je dolgelukkig maken met een kindje
Laura schreef:@mirgino: en iemand met zo'n verantwoordelijkheidsgevoel zou jij dat eventele kind willen laten houden als 'straf' dan?
kattie schreef:djuno schreef:abortus vind ik geoorloofd als:
- de moeder in spé is verkracht
- het kind een enkel of meervoudige handicap blijkt te hebben
- levensgevaar voor de moeder of voor het kind tijdens het uitdragen van de zwangerschap
Alles wat daar buiten valt vind ik ook idd moord. Hoe je het ook draait, wend of keert...het leeft hoe klein ook!
De lol van het hebben van sex kan ook verkeerd gaan...dat weet een ieder. Gaat het dan ook mis....is de uitweg voor velen "makkelijk" binnen handbereik....laat maar weghalen want het verpest mijn leven ---> sorry...maar dat had je je dan maar eerder moeten bedenken.
Er is echter nog een optie....draag je zwangerschap uit en geef het kind op ter adoptie....er zijn heel veel echtparen die geen kinderen kunnen krijgen en die zou je dolgelukkig maken met een kindje
Niemand die een abortus heeft gehad zegt niet dat ze geen kinderen willen later. Die wil ik wel. Maar het pleziertje sex kom op. Doe volwassen iedereen weet dat er voor alles gevaar op de loer ligt. Dan vind je het moord. dan heb ik bij deze iemand vermoord. Iets wat nog niet eens leefde en nog niet eens iets was. Dit is gewoon zinloos om over te discusseren met mensen die geen abortus hebben gehad. De gene die kinderen hebben zijn meestal tegen. (sorry voor de gene die wel voor zijn) Je moet het ook vanuit andere standpunten leren zien.
Laura schreef:@mirgino: en iemand met zo'n verantwoordelijkheidsgevoel zou jij dat eventele kind willen laten houden als 'straf' dan?
@Faye, 'minder makkelijk maken' in welke zin dan? Volgens mij gaat het al via een kliniek waarbij je een verplichte dag na moet denken en de ingreep zelf is ook niet echt hop-klaar-weerdoor. Of mag het van jou terug naar de breinaalden-manier in de achterkamer?
kattie schreef:
Niemand die een abortus heeft gehad zegt niet dat ze geen kinderen willen later. Die wil ik wel. Maar het pleziertje sex kom op. Doe volwassen iedereen weet dat er voor alles gevaar op de loer ligt. Dan vind je het moord. dan heb ik bij deze iemand vermoord. Iets wat nog niet eens leefde en nog niet eens iets was. Dit is gewoon zinloos om over te discusseren met mensen die geen abortus hebben gehad. De gene die kinderen hebben zijn meestal tegen. (sorry voor de gene die wel voor zijn) Je moet het ook vanuit andere standpunten leren zien.
Winkie schreef:Vrouw, 20 jaar.
Ik ben voor Abortus.
Liever geen kind dan een ongelukkig kind.
Of het moord is.. tja.. ik vind het eigenlijk schandalig dat dat hier gezegd wordt. Iemand uitmaken voor moordenaar is niet zomaar iets!!!!!!!! Dus denk na over wat je zegt ook al zit je veilig achter je schermpje!
katiavl schreef:Ben tegen abortus, als je sex hebt kan je even goed verantwoordelijk zijn voor de gevolgen. Als je de pil of condoom niet gebruikt. Hier in ons straat zijn er drie meisjes. gaat makkelijk nieuwe vriend ze zijn zwanger willen geen baby hup naar de abortuskliniek zo makkelijk gaat dat. De ene heeft het al twee keer gedaan, de andere drie keer enzo
Er zijn wel extreme gevallen waar ik het begrijp bij verkrachting ofzo.
kattie schreef:die vrouw in de kliniek zei dat er meer vrouwen van middelbare leeftijd abortus lieten doen.....
mirgino schreef:[nu word het omgedraaid!
ik vind dat je je verantwoordelijkheid van te voren moet nemen en niet daar achteraf over na gaat denken.
en het dan om die redenen maar laat aborteren.
je moet dat voorkomen,het hoeft zover niet te komen.
je weet dat je zwanger kan worden ,doe daar dan van te voren wat aan of haal de morningafterpil als je denkt dat je op dat moment vruchtbaar was.
waarom laat je het zover komen?
waarom neem je het risico om zwanger te worden?
ik ben tegen abortus,maar niet als er een erfelijke ziekte in de familie zit of als er een ernstig gehandicapt in wording is ,of als er gevaar is voor moeder of kind.
maar mensen die zomaar sex hebben en niet over de gevolgen van een eventuele zwangerschap nadenken daar heb ik geen respect voor.
kattie schreef:? Snap die uitspraak niet helemaal.dus jullie gaan elke dag naar de dokter een morning after pil halen?
mirgino schreef:ik vind dat je je verantwoordelijkheid van te voren moet nemen en niet daar achteraf over na gaat denken.
kattie schreef:@ DJuno: ik las goed.... Ik val namelijk buiten jou Geoorloofd zijn...
En blijkbaar denken mensen dat het leuk is om een abortus te doen ofzo omdat ik toch maar gewoon sex heb zonder er over na te denken. ALs je 7 dagen per week sex hebt met iemand waar je al zooon lange tijd mee bent. denk je dan elke dag jeetje misschien ben ik wel zwanger. En de stap om er achter te komen in helemaaaal klote. Je wil het niet weten. niet op die leeftijd. maar ik hoor wel hier dat er liever kinderen geboren mogen woren in slechte omstandigheden....