Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

tita

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:03

chevax schreef:
Maar Tita, wát is nu precies je probleem. Want je komt zo verongelijkt over. Je vindt dat je het zelf slecht hebt met €1400,- netto, je vindt dat alle laaggeschoolden wippend door het leven gaan, je haalt nu de Antilliaanse bijstandsmoeders erbij, je betaalt naar eigen mening teveel aan het zorgstelsel, baalt dat er geen doodstraf in Nederland is en wijt dit ook nog eens volledig aan linkse partijen die in de laatste kabinetten niet hebben geregeerd. Ik ben de weg even kwijt...

hallo dat is heel veel omdraaien...

ik heb nooit gezegt dat ik 1400 euro heb maar ik ken mensen zat die dat wel hebben dan verdienen ze volgens de nederlandse wet bovenmodaal.
Die mensen hebben een huurhuisje en als alle vasten lasten eraf gaan houden ze tussen 400-600 euro over......

En er is een partij die vindt dat er harder straffen uitgevoerd moeten worden........ik zeg niet dat ik de doodstraf wil invoeren maar sommige mensen hebben het recht niet meer om te leven omdat ze zulke verschrikkelijke dingen hebben gedaan.

Is toch algemeen bekend dat de kinderbijslag voor de lagere klasse moet blijven......ik moet toch ff voorbeelden geven...een stel wat samen werkt en beide het minimum 1260 heeft dus 2520 en behoort dan ineens niet tot de lager klasse

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:05

Dan vallen wij bovenmodaal, maar ik houdt echt geen 400-600 euro over
( dit geldt echter voor mijn vriend )

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:07

Nee hoor, dat is niet draaien, dat is info uit jouw posts aanhalen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:08

dat bedoel ik nou....ik word nu aan alle kanten aangevallen.....niet normaal meer dit is geen discussie meer maar onderuittrappen woorden verdraaien......

overigens weet ik niet waar iedereen woont maar mijn ouders wonen in een "ordinair" rijtjeshuis getaxeerd (die van de buren) op 300.000 dus helaas mensen in de randstand zitten wel snel aan de 350.000

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:08

jou intepretatie is waarschijnlijk heel anders

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:09

Ann schreef:
CGJ12 schreef:
Zolang er jaarlijks op 31 december voor grote bedragen de lucht in geschoten wordt (fijnstof !) in ALLE wijken van Nederland is er maar weinig te klagen....... Nagelbijten / Gniffelen

Bovenstaand is geen 'algemene' graadmeter. Wij kopen al jaren geen vuurwerk meer omdat het geld beter aan iets anders kan worden besteed...

Tóch zie ik dergelijke dingen als LUXE-artikelen. Net als rookwaar en mobieltjes voor de kinderen van 7 trouwens (of een hond en 6 katten).

Misschien dat ik iets bóven de armoedegrens leef omdat ik géén geld uitgeef aan dergelijke dingen?

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:11

Vandaag is de dag, en mijn stem gaat naar het CDA Cool
Laatste 4 jaar naar tevredenheid gewerkt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:11

tja ik weet het niet maar ik heb net een simpele berekening gemaakt je betaal al snel veel belasting als je iets boven modaal verdien en een bijstandsmoeder is niet voor niks bijstandsmoeder

Dat zou mooi zijn he 1400 netto en alleen bijstandsmoeder zijn ....moet niet te makkelijk worden in nederland.....ik zou dan wel voor een kind kiezen.....kind nemen en 1400 netto krijgen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:13

@CJG12,

Ik ben met je eens dat deze zaken onder luxe vallen en ook dat als mensen dit doen met een lager inkomen, ze niet recht van klagen hebben. Maar ben het er niet mee eens dat dit in 'ALLE wijken' gebeurt.
Je 'veralgemeniseerd' het teveel, vind ik.
Laatst bijgewerkt door Ann op 22-11-06 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:14

Tita: je wordt niet onderuitgehaald en ook niet persoonlijk aangevallen. Maar met veel van je (ongefundeerde) uitspraken ben ik het niet eens. En voor de zoveelste keer; ieder heeft recht op zijn mening, maar zorg dan ook dat dat een gefundeerde mening is en niet een aantal loze kreten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:14

Ann schreef:
CGJ12 schreef:
Zolang er jaarlijks op 31 december voor grote bedragen de lucht in geschoten wordt (fijnstof !) in ALLE wijken van Nederland is er maar weinig te klagen....... Nagelbijten / Gniffelen

Bovenstaand is geen 'algemene' graadmeter. Wij kopen al jaren geen vuurwerk meer omdat het geld beter aan iets anders kan worden besteed...

Tóch zie ik dergelijke dingen als LUXE-artikelen. Net als rookwaar en mobieltjes voor de kinderen van 7 trouwens (of een hond en 6 katten).

Misschien dat ik iets bóven de armoedegrens leef omdat ik géén geld uitgeef aan dergelijke dingen?
[/quote]

Dat heb ik dus ook, ik hoef niet van water en brood te leven, maar ik koop geen onnodige luxe ( vuurwerk, duur vlees etc )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:15

SP, net als 4 jaar geleden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:15

tita schreef:
...Dat zou mooi zijn he 1400 netto en alleen bijstandsmoeder zijn ....moet niet te makkelijk worden in nederland.....ik zou dan wel voor een kind kiezen.....kind nemen en 1400 netto krijgen

Heb je enig idee wat je kwijt bent aan "onderhoudskosten" voor kinderen? Geloof me, dan kom je echt niet met die kinderbijslag uit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:16

chevax schreef:
Tita: je wordt niet onderuitgehaald en ook niet persoonlijk aangevallen. Maar met veel van je (ongefundeerde) uitspraken ben ik het niet eens. En voor de zoveelste keer; ieder heeft recht op zijn mening, maar zorg dan ook dat dat een gefundeerde mening is en niet een aantal loze kreten.

ik vind het geen loze kreten en wij zijn duidelijk niet met elkaar eens......vooral niet over geld denk ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:17

De meeste mensen komen echter wel in de problemen omdat ze teveel geleend hebben voor luxe zaken. Eigen schuld denk ik dan, daar hoeft de maatschappij niet voor op te draaien. Dagelijks zie ik stapels voorbij komen, schulden bij de Wehkamp, schulden bij de mobile telefoonmaatschappijen. Tsja......

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel behoefte om daar aan bij te dragen, ik moet ook de paasei naar de nering zetten en als links het voor het zeggen krijgt is jan modaal wel weer vreselijk de pisang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:17

Franske schreef:
Vandaag is de dag, en mijn stem gaat naar het CDA Cool
Laatste 4 jaar naar tevredenheid gewerkt.

Vind ik ook, deze aanvalscampagne doet wel eens anders vermoeden, maar er is een hoop gebeurd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:19

ja en als je voor rechts kiest ben je een egoistische k#twijf van rechts partijen is slecht voor de samenleving

ja daar ben ik weer bijstandsmoeders is ook slecht voor de samenleving (ben sarcastisch aangelegd)

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:19

tita schreef:
PVDD en dat is?

Partij Van De Dieren Koe

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:20

@Tita: sorry, maar opmerkingen als "dan zou ik ook een kind nemen" etc, vallen imo wel in de categorie "roepen om iets te roepen". Maar goed, even goede vrienden, laten we ons maar op de algemene discussie richten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:21

@Tita, niemand hier noemt jouw een 'egoistische k#twijf' Verward Er wordt alleen gevraagd om wat meer onderbouwing van jouw stellingen en de toon van je berichten niet te agressief over te laten komen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:22

dat zeg ik niet heel veel mensen die links zijn vinden de rechtser partijen niks je moet niet alles zo lettelijk lezen...ik zeg niet dat ik dat ben maar JE (je is de mensen die voor rechts stemmen)

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:22

Tita; een uitspraak als "een bijstandsmoeder is niet voor niets bijstandsmoeder" vindt ik ronduit asociaal en kwetsend voor die mensen die het betreft.
Wat betreft de middeninkomens, dan zit je bij de linkse partijen beter dan bij CDA en VVD. Rechts praat ik niet eens over, die roepen alleen maar loze dingen over buitenlanders.

Ik krijg het idee dat jij je ontzettend ergert aan buitenlanders en medelanders (ontzettend lelijk woord overigens). Prima dat jij je daaraan wilt ergeren, heel mooi. Maar wees dan boos op de regeringen die dat hebben geregeld. Degene die bedacht dat Nederland zo nodig koloniën moest hebben, de regering die de gastarbeiders naar Nederland, degene die bedacht dat we naar indonesie moesten. Wees daar kwaad op, maar niet op de huidige linkse partijen!!!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:24

Kijk ik woon in een zeer christelijk dorp (erger dan staphorst) ging zondag met mijn vriendin mee naar de kerk (voor haar nee ik ben niet lesbisch) nou aan het einde van de kerkdienst werd nog ff verteld waar je vooral op moest stemmen en ook waar je niet op moest stemmen want rechts is ..........blablalbabla en links is ....blabla

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:25

Ja, en....?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:26

Dat zegt toch alleen maar iets over die kerk Verward
En waarom zou je lesbisch moeten zijn om met een vriendin op stap te gaan??