'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firedancer

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:04

Sammie schreef:
Schadeclaims?? wie moet dat indienen? Levensverzekeringen? Zijn die er? Wellicht al gezien?

Nou, dat is niet zo moeilijk om te verzinnen, toch? Steve Irwin was een radartje (een belangrijke) in een rad van commerciele belangen.

De maatschappijen met wie hij contracten had voor opnames en programma's, zijn rol in het dierenpark wat hij runde, een moeder die een partner met inkomen verloren heeft, etc. etc.

Er zijn heel wat belangen gemoeid met het overlijden van deze mijnheer en veel mensen zullen hun best doen om hun centjes te beschermen, zelfs als het daarvoor nodig is om de "officiele" versie dat het een ongeluk was waar mijnheer Irwin niets aan kon doen, in twijfel te trekken.

Een levensverzekering bijvoorbeeld keert niet uit bij moord of grove nalatigheid. Hoe mooi is het dan om een filmpje te hebben om te bewijzen dat hij onschuldig slachtoffer is van een ongeluk?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:12

Firedancer schreef:
Sammie schreef:
Schadeclaims?? wie moet dat indienen? Levensverzekeringen? Zijn die er? Wellicht al gezien?
De maatschappijen met wie hij contracten had voor opnames en programma's, zijn rol in het dierenpark wat hij runde, een moeder die een partner met inkomen verloren heeft, etc. etc.

Dus Terry wilt een rog aanklagen? Park is van hem/ z'n vader, gaan die ook die rog aanklagen? Wie kun je hier nou aansprakelijk voorstellen? Het was een ongeluk! De maatschappij heeft idd filmmateriaal verloren, maar wie is hier verantwoordelijk voor? Steve wist van het gevaar en er zal ook wel een contract getekend worden 'eigen risico;

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:22

Nee, maar er zijn natuurlijk wel situaties te verzinnen waarin een maatschappij zijn commerciele belangen zal proberen te verhalen op een verzekeringsmaatschappij.

Irwin was bijv. aan het filmen voor een serie. Die kan nu niet afgemaakt worden, contracten met zenders zoas bijv. Discovery die zo'n serie al ingekocht hebben kunnen nu niet nageleefd worden. Dat kost allemaal geld. Daar is Irwin vast voor verzekerd geweest, maar dan moet hij (of zijn nabestaanden in dit geval) dus WEL aannemelijk maken dat zijn dood niet door grove nalatigheid veroorzaakt is, of dat hij bijv. door iemand anders opzettelijk in gevaar gebracht is (waardoor hij de rog in het nauw gedreven zou kunnen hebben... verzin even een scenario: iemand heeft hem overboord geduwd...of zo).

In het laatste geval zou de verzekeringsmaatschappij van Irwin weigeren om uit te betalen.

Ik weet net zo min als jij wat voor contracten en verzekeriningen Irwin had, noch hoe hij zijn financiele zaken heeft geregeld tav zijn vrouw en kinderen in geval van zijn overlijden. Maar ik denk dat het reeel is om aan te nemen dat die er wel waren.

Niemand betaalt graag vrijwillig een hoop geld uit of schieten er graag financieel op in, al helemaal geen commerciele bedrijven.

Ik bestrijd ook helemaal niet dat het een ongeluk is, overigens, maar ik ben niet zo naief om te denken dat een verzekeringsmaatschappij vele miljoenen klakkeloos gaat uitdelen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:21

Zielig voor Steve en nabestaanden. Vond de programma's altijd erg leuk

TOch vind ik dat je het wel een beetje uitlokt als je zulke activiteiten doet...het gaat natuurlijk een keer mis....

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:40

roosje84 schreef:
Zielig voor Steve en nabestaanden. Vond de programma's altijd erg leuk

TOch vind ik dat je het wel een beetje uitlokt als je zulke activiteiten doet...het gaat natuurlijk een keer mis....

Natuurllijk heeft hij het randje van veiligheid opgezocht, hij heeft GELEEFD! Hij heeft niet achter de begonia's gezeten en gewacht tot het leven vanzelf over ging.

Hij was een heel gepassioneerd man en ik ben ontzettend blij voor hem dat hij een familie en vrouw getroffen heeft die hem begrepen en de vrijheid gegeven hebben om zijn passie te vervullen. Dat is toch prachtig?

Liever dat dan iemand die zwaar gefrustreerd huisje-boompje-beestje aan het doen is omdat dat maatschappelijk "verantwoorder" is. Daar heeft niemand wat aan, ook zijn vrouw en kinderen niet.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:48

Ik zeg ook niet dat het niet prachtig is maar ik vind wel dat je het randje opzoekt...en het lijkt mij wel dat je dan weet dat er risico's aan vast zitten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:50

Maak je niet ongerust. Dat wist hij Ja

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:54

Het is wel jammer want hij was best wel bekend, maar ja hij zoekt het gevaar wel op. Hij had zelfs eens een keer in zijn ene hand een krokodil en zijn andere zn dochtertje... dan ben je toch wel een beetje gek of niet :s

Maar wel zonde dat hij nog maar 44 is geworden en een vrouw en dochter achterlaat Verdrietig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:55

thibeaulover schreef:
Hij had zelfs eens een keer in zijn ene hand een krokodil en zijn andere zn dochtertje... dan ben je toch wel een beetje gek of niet

Dromen Dan moet hij wel superkrachten hebben om in 1 hand een krokodil vast te houden. Kom nou zeg.. Ik denk dat je toch erg in de war bent met het een of ander.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:55

Ben ook niet ongerust hoor...ik weet ook wel dat ie het wel wist maar wat tibeaulover zegt...dat ben je idd niet helemaal goed lijkt mij!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:58

Zijn jullie nou echt zo naief?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:00

Sammie schreef:
thibeaulover schreef:
Hij had zelfs eens een keer in zijn ene hand een krokodil en zijn andere zn dochtertje... dan ben je toch wel een beetje gek of niet

Dromen Dan moet hij wel superkrachten hebben om in 1 hand een krokodil vast te houden. Kom nou zeg.. Ik denk dat je toch erg in de war bent met het een of ander.

Clown Mischien had hij dat wel. Die verhalen die je hoort nadat iets gebeurt is, zijn toch wel erg hoor Nagelbijten / Gniffelen

Sommige mensen hebben echt tijd teveel

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:01

Straks had hij een hele 'kudde' krokodillen in de ene hand en z'n vrouw, dochter en zoon in de andere Nagelbijten / Gniffelen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:02

Hoe bedoel je naief?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:04

Ten eerste slik jij dat verhaal gelijk als zoete koek, ten tweede als je logisch nadenkt KAN het al helemaal niet...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:05

Sammie schreef:
Straks had hij een hele 'kudde' krokodillen in de ene hand en z'n vrouw, dochter en zoon in de andere Nagelbijten / Gniffelen

Terwijl hij op één been stond boven een put vol gevaarlijke tijgers. Clown

gevraalijke man was het Haha!

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:09

thibeaulover schreef:
Het is wel jammer want hij was best wel bekend, maar ja hij zoekt het gevaar wel op. Hij had zelfs eens een keer in zijn ene hand een krokodil en zijn andere zn dochtertje... dan ben je toch wel een beetje gek of niet :s

Hij heeft in zijn dierentuin een keer de krokodillen gevoerd met zijn dochter op zijn arm , daar is toen een hoop commotie over ontstaan.( werdt uitgezonden op tv in 1 van zijn shows) ik denk dat je dat bedoelt.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:10

katiavl schreef:
Sammie schreef:

Terwijl hij op één been stond boven een put vol gevaarlijke tijgers. Clown

gevraalijke man was het Haha!

In de tuin van het White House.... Clown

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:04

heb gister stuk gezien van de nagedachtenis aan steve!
was mooi, alleen erg laat hihi, lag het rond half 2 te kijken, was op animal planet.

tja, en inderdaad, hij leefde op het randje, MAAR hij HEEFT geleefd!!!!
en tuurlijk wist hij wat er kon gebeuren!!! hoe vaak heb je het hem zelf niet horen zeggen... hij was niet achterlijk!!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:31

ik heb vanochtend nog een stukje gezien op het nieuws moest echt even slikken toen zijn dochter een stukje ging vertellen over Steve, knap van dat meisje....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:16

deschels schreef:
ik heb vanochtend nog een stukje gezien op het nieuws moest echt even slikken toen zijn dochter een stukje ging vertellen over Steve, knap van dat meisje....

ja hier nog 1

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:30

Familie en vrienden nemen afscheid van Irwin

Uitgegeven: 20 september 2006 08:25
Laatst gewijzigd: 20 september 2006 08:32
SYDNEY - In een emotionele herdenkingsdienst hebben familie, vrienden en fans woensdag publiekelijk de laatste eer gebracht aan de bekende en razend populaire Australische krokodillenjager Steve Irwin.

Het was voor het eerst dat weduwe Terri en haar twee kinderen in het openbaar verschenen na het overlijden van Irwin. De Australiër kwam op 4 september om het leven nadat een pijlstaartrog hem tijdens het duiken in zijn hart had gestoken. Vorige week zaterdag werd Irwin in besloten kring begraven.

Tijdens de herdenkingsdienst in het door Irwin gebouwde auditorium Crocoseum sprak zijn 8-jarige dochter Bindi woorden die diepe indruk maakte op de aanwezigen. "Mijn vader was mijn held. Hij was er altijd voor mij als ik hem nodig had, luisterde naar me en leerde mij veel. Maar hij was vooral leuk."

www.nu.nl

Die foto die erbij staat Scheve mond http://www.nu.nl/rubriek/125/60
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-09-06 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:32

heb ook wel wat tranen gelaten ja tijdens het kijken!!!
bindi ook: als ik een krokodil zie, dan zie ik mijn vader!

en toen zijn vader ging praten, hield ik het ook niet droog!

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:41

Toch is het wel waar hoor, want ik heb het gezien op discovery channel... maar natuurlijk zat de bek van de krokodil wel vastgetaped.. maar goed.. ik vind dit echt wel een beetje raar hoor Verward
Hoe kun je nou zoiets leuk vinden als beroep?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:59

ik heb vannacht ook liggen kijken,ik vond het echt heel mooi,en heel emotioneel,ook het stuk op dat scherm,dat ie zo aan het huilen was om de dood van zijn moeder...

en op het eind,dat ze zijn auto voor de laatste keer beladen...

en zijn dochtertje,knap meisje dat ze zo durfde te spreken...