Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mce schreef:wat is leefbaar??? geen oorlog!!! werkgelegenheid kunnen we daarheen brengen,
europa kan - als ze dat wil - met regeringen gaan overleggen - ontwikkeling begint met een goede opleiding - handelsverdragen kunnen bijdragen, b.v.
maar als wij westerse landen ons ego en geld belangrijker vinden zal er weinig van komen denk ik.
dus alles naar hier - en in europa - is het dan nog leefbaar??? dat zal de tijd leren.
verootjoo schreef:MizzMontana schreef:In aanvulling op mijn vorige bericht:
In sommige individuele natura2000 gebieden is de kritieke waarde zo laag dat alleen al de depositie uit het buitenland dit overstijgt. Dit betekent dat je nog miljarden uit kan geven maar nooit onder die waarde uit gaat komen. Ik snap dus wel het punt van Mar dat ze liever ziet dat dat geld ergens anders naar toe gaat.
Wat mij betreft zijn er andere dingen die we beter aan banden kunnen leggen voor een beter milieu: alle import van goedkope aliexpres, Sheen, temu goederen verbieden. Hier zit zoveel troep bij wat niet voldoet aan eu normen.
Maar dat durven “we” niet. China is hier te machtig voor met de hoeveelheid grondstoffen die ze in hun eigen land bezitten en de mijnen die ze internationaal in eigendom hebben. Net als het ophemelen van de EV’s, zo rooskleurig is dat productieproces allemaal niet.
Misschien kunnen we ook het importeren van avocado’s en aanverwanten aan banden leggen. De vrachtscheepvaart uitstoot kan ook wel wat naar beneden. Dan eten we met zijn allen weer Hollandse seizoensgroenten.
Jij noemt als alternatieven voor die kritieke waarde van het stikstof dingen die niks met stikstofdepositie te maken hebben in die natura gebieden…
Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. Die kritieke waarde niet verder overschrijden is echt van groot belang en kunnen we niet zomaar aan de kant schuiven omdat het toch niet haalbaar wordt.
We moeten dus kijken hoe dat wél haalbaar gaat worden. Het is namelijk echt bedreigend.
Met al die andere dingen ben ik het overigens ook eens. Gelijk Ali-express en co verbieden. M.i. liever gister dan morgen.
Maar China heeft wel de strengste klimaatdoelen en is hard op weg ze te halen, daar kunnen wij op zich van leren.
Ik denk dan dat dat probleem zich vanzelf wel oplost.
MarlindeRooz schreef:Dat wij als Europa oorlogen van andere landen kunnen, moeten en mogen oplossen is echt heel erg koloniaal gedachtengoed. Sorry.
MarlindeRooz schreef:Dat wij als Europa oorlogen van andere landen kunnen, moeten en mogen oplossen is echt heel erg koloniaal gedachtengoed. Sorry.
mce schreef:we kunnen ze helpen te ontdekken dat oorlogje voeren en landje pikt uit de tijd is,
en ze nieuwe uitdagingen bieden anders dan ze gewend zijn, omscholen van mens en geest is ook een manier van hun oorlog helpen oplossen, gewoon een ander tijdsbesteding geven.
mce schreef:MarlindeRooz schreef:Dat wij als Europa oorlogen van andere landen kunnen, moeten en mogen oplossen is echt heel erg koloniaal gedachtengoed. Sorry.
we kunnen ze helpen te ontdekken dat oorlogje voeren en landje pikt uit de tijd is,
en ze nieuwe uitdagingen bieden anders dan ze gewend zijn, omscholen van mens en geest is ook een manier van hun oorlog helpen oplossen, gewoon een ander tijdsbesteding geven.
mce schreef:om problemen op te lossen moet je ze alternatieve, oplossingen bieden daar is niets denigrerends aan.
lees/hou het in de context van de opmerking van MarlindeRooz.
fransje23 schreef:Vinden jullie dat het kabinet de Verenigingde Arabische Emiraten aan moet spreken op hun rol in de oorlog in Sudan?
Ook als dat als consequentie heeft dat ze bijvoorbeeld geen geen naar Dubai gevluchte Nederlandse meer uitleveren?

Polarize schreef:Ten tweede, hebben die mensen echt niet door dat zij op die manier zelf gelukszoekers zijn? Of maakt het voor hun niet uit omdat ze uit Europa komen?
Cer schreef:Polarize schreef:Ten tweede, hebben die mensen echt niet door dat zij op die manier zelf gelukszoekers zijn? Of maakt het voor hun niet uit omdat ze uit Europa komen?
Dat ligt er helemaal aan, als zij met geld en wellicht baangarantie ergens heen gaan is het net weer even anders dan mensen die blut en werkeloos ergens hun hand gaan ophouden…
Als je geld zat hebt kan je op best veel plekken terecht dacht ik? Je moet dan wel vermogen meenemen oid
Dus hoe definieer je “gelukszoeker”?
Cer schreef:Polarize schreef:Ten tweede, hebben die mensen echt niet door dat zij op die manier zelf gelukszoekers zijn? Of maakt het voor hun niet uit omdat ze uit Europa komen?
Dat ligt er helemaal aan, als zij met geld en wellicht baangarantie ergens heen gaan is het net weer even anders dan mensen die blut en werkeloos ergens hun hand gaan ophouden…
Als je geld zat hebt kan je op best veel plekken terecht dacht ik? Je moet dan wel vermogen meenemen oid
Of ja daar is de Action weer … wat is het verschil tussen action tandpasta en Etos tandpasta?
MarlindeRooz schreef:Andere landen en bevolkingsgroepen je eigen westerse gedachtengoed en standaarden op willen leggen is inderdaad erg koloniaal gedachtengoed. Veel problemen in de wereld kennen de oorsprong bij “wij beschaafde witte mensen” die zich ongevraagd eeuwenlang bemoeid hebben met andere landen. Door ons geplunder en bemoeienis hebben wij vele volken en landen de kans ontnomen zich te ontwikkelen zoals zij dat wilden.
Als je dat niet snapt dan raad ik je aan om je iets meer te verdiepen in de wereldgeschiedenis.

Raineri schreef:Nee. Wel moet onderzocht worden welke invloed wij hebben, welke lidstaten van de EU vinden dat we actieve rol hierin moeten spelen en welke niet. Dan praten met degene die het niet willen, waarom ze het niet willen en het dan op eu niveau doen om slagkracht te vergroten.
Laten we vooral kijken waar we en hoe we invloed hebben en niet constant dat idiote symboolpolitiek doen met achterlijke en nietszeggende moties.