17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:13

Hoeft ook niet... Maar iemand stereotiep noemen omdat ze enkel buitenlanders als verkrachter weg zet, en dan zelf ook een hele groep potentiële verkrachters niet zien, is best tegenstrijdig.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:14

nevica schreef:
Alleen heeft educaten geen zin bij mensen die hun eigen feiten verzinnen.

Klopt meest van de tijd wel maar je hebt altijd een kleine kans dat er toch wel iemand alsnog iets oppikt of aanpikt... terwijl die groep gewoon belachelijk maken, die hele hele kleine kans helemaal teniet doet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:23

nevica schreef:

moet je er dan uberhaupt wat mee?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:24

nevica schreef:

En ik ben racisme accepteren inmiddels wel een beetje zat. Ik ga niet aardig doen tegen racisten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:25

Little_Gift schreef:
Hoeft ook niet... Maar iemand stereotiep noemen omdat ze enkel buitenlanders als verkrachter weg zet, en dan zelf ook een hele groep potentiële verkrachters niet zien, is best tegenstrijdig.

Er zijn cijfers beschikbaar waaruit blijkt dat de meeste seksuele geweldplegingen door mannen worden begaan, 95%.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:27

MarlindeRooz schreef:
En ik ben racisme accepteren inmiddels wel een beetje zat. Ik ga niet aardig doen tegen racisten.

Er staat toch ook nergens dat je aardig zou moeten doen?
Soms vind ik het best bijzonder dat het lijkt alsof je er dingen bijschrijft die niemand suggereert. Lees ik het dan verkeerd, of interpreteer jij 'negeren' of 'niet sarcastisch' als 'aardig doen', ik ben dan best benieuwd waar dat in zit :)

MarlindeRooz

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:28

Ik zeg niet dat het er staat. Het is mijn mening dat ik niet meer aardig ga doen tegen racisten. Meer niet.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:30

Cer schreef:
nevica schreef:

moet je er dan uberhaupt wat mee?

Ik vind dat ik er wel wat mee moet in de zin van het niet accepteren ja. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn maar ik ga niet weg kijken want dan houd het ook nooit op. Het gaat ondertussen zo ver dat ik zelfs een beetje bang te worden doordat er steeds meer van zulke 'meningen' komen. Als ik ooit een dochter ga krijgen dan moet ik die ook naar buiten laten in een wereld met zulke extreme mensen/meningen en het is oprecht gevaarlijk dat ze hun mening als waarheid aanzien. Educatie heeft geen zin bij die mensen want zoals je kunt zien in de geplaatste berichten verzinnen ze hun eigen werkelijkheid. Moet ik dan die sarcastische opmerkingen plaatsen? Nee moet niet. Gaat het helpen? Nee. Moet ik dan maar niks doen en weg kijken zoals zovele doen? Nee. Helpt ook niet. Prima toch? :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:33

MarlindeRooz schreef:
Cer schreef:
Dan is jouw vraag een juiste vraag in deze :j (en daar reageerde ik niet op, staat ook niet in quote)
De stelling 'wat een rare verwoording' heeft al een aanname erin zitten (gewoon, om te pietlutten :P )

Ik kan alleen voor m’n eigen reacties spreken haha.

Maar ik snap San87 wel omdat Elisa al eerder het woord “onbeschaafd” gebruikt heeft wanneer ze het over Palestijnen had. Dat kan insinueren dat ze andere bevolkingsgroepen onbeschaafder vindt. :)

Dat heb ik nooit gezegd..wordt een beetje moe van het verdraaien van mijn reacties steeds. En dat er altijd twee bovenop springen omdat ze gewoon altijd ergens iets negatiefs van moeten vinden en graag framen bij alles wat ik schrijf.

Wat ik van dit probleem vind staat heb ik al genoeg beschreven in mijn reacties in dit topic. En ook deze reactie spreekt volgens mij voor zich. Heel zuur dat dit (weer, net zoals de dader bij Lisa) een niet Nederlandse man lijkt te zijn wat inderdaad weer kaft op het koren kan zijn voor mensen die zoiets willen gebruiken voor hun eigen riedeltje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:40

MarlindeRooz schreef:
Ik zeg niet dat het er staat. Het is mijn mening dat ik niet meer aardig ga doen tegen racisten. Meer niet.

ah zo, ja dat snap ik wel :j
Hoe je het opschreef leek het anders

Citaat:
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn maar ik ga niet weg kijken want dan houd het ook nooit op.

er staat niet dat ik het er niet mee eens ben, denk ik?
Ik vroeg het me af, ik vond een aantal reacties niet echt iets toevoegen, maar goed, wat ik al aangaf, dat wil niet zeggen dat het er niet mag staan ofzo verder.. :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:43

_San87_ schreef:
Little_Gift schreef:

Er zijn cijfers beschikbaar waaruit blijkt dat de meeste seksuele geweldplegingen door mannen worden begaan, 95%.

Dus dat zijn dan nog zeker 5% vrouwelijke verkrachters. Die bestaan dus :')

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:45

Wat is je punt?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:45

Dit:

Little_Gift schreef:

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:50

Okee, en nu?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:52

Little_Gift schreef:
rien10 schreef:
Niet alle mannen. Altijd een man.
Gewoon van die wezens met piemels. De kleur van de man of piemel interesseert me geen lor.

Er zijn ook vrouwelijke verkrachters hoor :')

Lijkt me fysiek heel moeilijk. Wegens ontbreken van een bepaald mannelijk lichaamsdeel. :+

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:54

anjali schreef:
Little_Gift schreef:

Er zijn ook vrouwelijke verkrachters hoor :')

Lijkt me fysiek heel moeilijk. Wegens ontbreken van een bepaald mannelijk lichaamsdeel. :+

Verkrachting gaat over het afdwingen van ongewenste geslachtsgemeenschap - als een man geen seks wil of niet in staat is om consent te geven om wat voor reden dan ook en een vrouw dat wel met hem heeft telt dat nog steeds volledig als verkrachting. Daar hoef je geen piemel voor te hebben.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:54

Toch is het zo anjali. Je denkt wel heel zwart wit, een vrouw kan ook gewoon binnen dringen, dus verkrachten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:01

nevica schreef:
Toch is het zo anjali. Je denkt wel heel zwart wit, een vrouw kan ook gewoon binnen dringen, dus verkrachten.

Gebeurt dat vaak? Nooit van gehoord . Daarbij kan een vrouw niemand zwanger maken, dat probleem is er dan in elk geval niet.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:01

anjali schreef:
nevica schreef:

Gebeurt dat vaak? Nooit van gehoord . Daarbij kan een vrouw niemand zwanger maken, dat probleem is er dan in elk geval niet.

Veel minder vaak dan andersom, maar het gebeurt wel ja.

Ik hoop alleen wel dat je niet bedoelt dat het alleen erg is als je zwanger kan raken? :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:07

vrouwen doen (wellicht in mindere mate) toch wel hetzelfde als mannen.. mishandelen, verkrachten, vermoorden, pesten, misbruiken.. Alleen de verdeling is niet helemaal hetzelfde

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:13

Little_Gift schreef:
_San87_ schreef:

Ja, ik zal ook niet beweren dat ze niet bestaan. Maar jij begrijpt hopelijk ook dat 95% een hele hoop meer is dan 5%.

Dus is onderstaande bewering wel waar, maar ook schromelijk overdreven, er is namelijk geen 'hele groep potentiële verkrachters' onder vrouwen. Er zijn enkele vrouwelijke verkrachters. Dat is een nuance.

Little_Gift schreef:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:17

hakkipilke87 schreef:
verootjoo schreef:
Er zijn na Lisa ook honderdtallen verkrachtingen en aanrandingen voorgevallen, allen door mensen met Nederlands ID-bewijs en in veel gevallen zelfs een blanke huidskleur :oo

En dan blijven beweren dat alleen asielzoekers dit doen, hoe duidelijk moet het nog zijn?

Knap hoor , compleet de werkelijkheid verdraaien , leef lekker verder in je droom wereldje .

Hoezo verdraaien :? De meeste verkrachters zijn geen asielzoekers.

En ik leef idd graag verder in een wereld waarin we niet een kleine weerloze groep mensen als zondebok bestempelen.
Dat is niet ok. Wel waar Lidewij de Vos die je zo adoreert enorm goed in is.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:21

Ik weet niet of iemand hier de Handmaid's Tale heeft gezien, maar Lidewij de Vos doet me enorm aan Serena denken... krijg er de rillingen van.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:25

_San87_ schreef:
Little_Gift schreef:

_San87_ schreef:
Ja, ik zal ook niet beweren dat ze niet bestaan. Maar jij begrijpt hopelijk ook dat 95% een hele hoop meer is dan 5%.

Dus is onderstaande bewering wel waar, maar ook schromelijk overdreven, er is namelijk geen 'hele groep potentiële verkrachters' onder vrouwen. Er zijn enkele vrouwelijke verkrachters. Dat is een nuance.

Little_Gift schreef:

Hoeveel vrouwen zijn er op de wereld? 5% daarvan... Dat lijkt mij toch al een flink aantal nochtans.
Het mag dan minder zijn dan mannen, op de totale bevolking blijft ook dat een aanzienlijk groot aantal (te groot).

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:26

Little_Gift schreef:
Hoeveel vrouwen zijn er op de wereld? 5% daarvan... Dat lijkt mij toch al een flink aantal nochtans.
Het mag dan minder zijn dan mannen, op de totale bevolking blijft ook dat een aanzienlijk groot aantal (te groot).

Dat is natuurlijk niet hoe statistieken werken. :+