Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:06

Qimm schreef:
En nog zijn mensen er lovend over. Kwam in werkverband iemand tegen die zei: "Putin is zo slecht nog niet, die pakt het goed aan"

Iets met bek vol tanden

Die mensen denken volgens mij altijd dat zij wel hun vrijheid houden en de nare dingen alleen gelden voor mensen waar zij ook tegen zijn. Immigranten en transgenders enzo.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:47

WowAmigo schreef:
Qimm schreef:
En nog zijn mensen er lovend over. Kwam in werkverband iemand tegen die zei: "Putin is zo slecht nog niet, die pakt het goed aan"

Iets met bek vol tanden

Die mensen denken volgens mij altijd dat zij wel hun vrijheid houden en de nare dingen alleen gelden voor mensen waar zij ook tegen zijn. Immigranten en transgenders enzo.

Dit is het dus. En dat alleen al geeft aan dat het niet deugd. Want wat je zelf wil dat jou niet geschiedt, doe of wens dat ook een ander niet.
En dat mag oubollig en uit de tijd zijn, maar dat is mijn levensmotto en op die manier hoop ik toch als het om waarde en normen gaat dat ik op het rechte pad blijf. Want ik denk dat we allemaal innerlijk niet echt goed geschoold zijn. Dus we hebben wat hulpmiddelen nodig := om het goede te doen en dan maar hopen dat het lukt of gelukt is op het einde van het leven!

mylittlejoy

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:33

Tussendoor ook nog wat fijner nieuws: Van Hollen, die naar El Salvador is gevlogen om Garcia te zien, heeft na eerder te zijn weggestuurd nu net hem gesproken. Hij leeft dus gelukkig in ieder geval nog!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:50

Afbeelding

In de mediamarkt :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 12:05

Hahahahahahaha die media markt...

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 12:19

mylittlejoy schreef:
Tussendoor ook nog wat fijner nieuws: Van Hollen, die naar El Salvador is gevlogen om Garcia te zien, heeft na eerder te zijn weggestuurd nu net hem gesproken. Hij leeft dus gelukkig in ieder geval nog!
Ooh, dit is fijn nieuws!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:36

Polar schreef:
mylittlejoy schreef:
Ooh, dit is fijn nieuws!

En de republikeinen zijn heel boos dat hij dit heeft gedaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:47

Ik hoop dat dit hem niet meer in gevaar heeft gebracht.... soms kan je ergens beter anoniem zijn :(:)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 20:00

Ik lees net op CNN dat je op veel plekken in Mexico geen Coffee Americano meer kunt krijgen. Ze hebben wel iets er verdacht veel op lijkt: Coffee Mexicano.

_O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 20:37

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 20:59

Kijkt iemand de live uitzending van het witte huis?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:08

Ik heb het net even opgezet. Zie jij hetzelfde als ik, met Karoline Leavitt?
Er worden goede vragen gesteld door de journalisten, gelukkig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:23

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:26

Het is wel interessant. China wilt wat ieder land wilt: de Amerikaanse consument, hun money. Ze hebben met niemand een deal te maken.

En de Canadese militairen worden gesubsidieerd door Amerika.

Wat betreft die García is het gewoon ontzettend ingewikkeld. Z’n vrouw die nu zo voor hem pleit heeft hem in 2021 nog aangegeven vanwege huiselijk geweld en hij is in 2022 opgepakt met 7 mensen in een auto welke geen bagage hadden en allemaal hetzelfde adres opgaven en García fakete dat hij slecht Engels kon.

Waarheid over García zal in het midden liggen. Hij is niet speciaal t.o.v. alle andere arme drommels die nu onder “counter terrorism” zijn gedeporteerd.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:06

Zo ingewikkeld is het niet. Hij had ondanks dat hij illegaal het land in was gekomen een vrijstelling om te mogen blijven, had nota bene een work permit, heeft geen criminal record (blijkt ook uit de stukken door de DOJ vrijgegeven) en is zonder enig proces verscheept naar El Salvador, waarvan nota bene de Supreme Court unaniem heeft geoordeeld dat dat niet zo kan en gefaciliteerd moet worden dat ie terugkomt. Dat er veel andere onschuldigen daar zitten, ook zonder enige proces verscheept, zoals de gay kapper Andry, maakt dat niet anders. Die moeten ook allemaal technisch gezien terug.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:08

Ik las dat CECOT (de gevangenis in El Salvador) wil uitbreiden en dat het aan de VS is om die plekken dan te vullen. :x

Even de bron erbij gehaald, Reportersonline:
Citaat:
El Salvador plant een uitbreiding van de capaciteit van de CECOT-gevangenis tot 80.000. Bukele benadrukt: ‘It’s up to the US to fill it.’

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:43

Hannanas schreef:
Het is wel interessant. China wilt wat ieder land wilt: de Amerikaanse consument, hun money. Ze hebben met niemand een deal te maken.

Wat betreft die García is het gewoon ontzettend ingewikkeld. Z’n vrouw die nu zo voor hem pleit heeft hem in 2021 nog aangegeven vanwege huiselijk geweld en hij is in 2022 opgepakt met 7 mensen in een auto welke geen bagage hadden en allemaal hetzelfde adres opgaven en García fakete dat hij slecht Engels kon.

Waarheid over García zal in het midden liggen. Hij is niet speciaal t.o.v. alle andere arme drommels die nu onder “counter terrorism” zijn gedeporteerd.

Zelfs al was het zo... dan verdien je het toch niet om eruit gebonjourd te worden zonder reden, als je gewoon met een gelde reden in de VS verblijft?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:53

Tuurlijk, net als alle anderen. Laat ze daar net zoveel moeite voor doen en in het nieuws brengen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 23:03

Ik heb me dit trouwens ook wel afgevraagd.
Als je weet dat 90% daar onschuldig zit, waarom horen we dan maar van een paar van deze mensen?
Natuurlijk is het niet mogelijk om ze allemaal bij naam te noemen, maar toch... het besef...
Ik vind het zo bizar, zo niet te bevatten dat er zoveel onschuldige mensen opgesloten zitten in zulke omstandigheden, die geen idee hebben of de toekomst ooit anders wordt...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 23:37

Guilty until proven telt blijkbaar niet voor deze mensen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 23:42

Polar schreef:
Ik heb me dit trouwens ook wel afgevraagd.
Als je weet dat 90% daar onschuldig zit, waarom horen we dan maar van een paar van deze mensen?
Natuurlijk is het niet mogelijk om ze allemaal bij naam te noemen, maar toch... het besef...
Ik vind het zo bizar, zo niet te bevatten dat er zoveel onschuldige mensen opgesloten zitten in zulke omstandigheden, die geen idee hebben of de toekomst ooit anders wordt...

Het is ontzettend krom, maar 1 persoon is makkelijker te vermenselijken/dichtbij te brengen dan een hele groep.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 23:48

Ja, ik snap om die reden ook dat het zo gebeurt.
Allemaal bij naam noemen gaat niet en als we niemand bij naam hadden genoemd, was het nooit zo dichtbij gekomen.

Ik denk echt dagelijks aan die mensen die daar nu zitten, er is echt geen menselijkheid te vinden daar.
Zelfs mensen die daar wel zitten omdat ze een misdaad hebben begaan, zouden daar niet moeten zitten, vind ik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 06:40

Dat vind ik dan idd interessant.. vinden we dat ook van mensen in de victoria gevangenis ..? Of van die meneer Paul, die tijdens een sponsor fietstocht op z’n 65ste nu vast zit in India want per ongeluk de grens over gefietst..

Scheelt het als iemand vaak in het nieuws is, met een naam, of omdat Trump het doet? Ik zie ook berichten dat García niet terug kon vanwege gang geweld.. persoonlijk vind ik het heel complex allemaal en lijkt een “ze moeten gewoon dit of dat doen” een te kort door de bocht verhaal . Net zoals hoe het zit met lower en higher en supreme courts in welke staat etc ..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 06:52

IMANDRA schreef:
Hannanas schreef:

Zelfs al was het zo... dan verdien je het toch niet om eruit gebonjourd te worden zonder reden, als je gewoon met een gelde reden in de VS verblijft?

Eens, maar het laat wel ook zien dat het in de media gebrachte beeld van: 'de onschuldige man' , mogelijk niet helemaal klopt. Als( met de nadruk op als) hij echt een gangmember was.
Dan nog moet hij via een normale manier een proces krijgen.

Toch, vind ik er in NL ook wel iets van. Of sterker nog, in alle delen van de wereld vind ik er wat van: als je ergens opgenomen word in een land, dan het criminele circuit ingaan. Gevoelsmatig dan, want reëel gezien snap ik dat je minder kansen hebt dan een ander en je dus eerder genoodzaakt bent tot noodgrepen.

Maar Gevoelsmatig... nouja, ik vind eigenlijk best dat iemand die opgenomen word in een land de maatschappij ontwricht... dat we daar iets mee moeten. Het voelt toch een beetje als iemand die in nood zit je slaapkamer aanbieden en dat hij dan je bank in de fik zet?

Ik zou alleen niet weten wat..., wat recht zou doen aan mensenrechten, de rechtstaat, het niet neerzetten van 2e rangsburgers.

En tegelijkertijd als land een signaal geven van: niet hier.

Waarbij ik ook gewoon moeite heb met het concept dat we ergens hebben besloten dat er 'grenzen' zijn, dus het raar vind dat iemand niets van A naar B mag trekken omdat iemand heeft besloten dat een stuk aarde van 'mij' is.

Nouja, ik ben er niet uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 07:37

Ik vind het ook heel simpel: ik weet niet wat Garcia wel of niet gedaan heeft. Maar dat je niet zonder due process iemand mag veroordelen dat lijkt me het minste.... Bovendien is het bizar om iemand dan naar zo'n extreme buitenlandse gevangenis te sturen en je handen er volledig vanaf te trekken.

Zéker als zelfs je eigen hoogste rechters (die half omgekocht zijn en soms weinig fatsoen tonen) zeggen dat hij teruggehaald moet worden. Dat zijn wel een paar heel erg donkerrode vlaggen...

Ik weet niet of het zo is dat 90% of een ander percentage onterecht als gang-member aangeduid is.
Dat valt voor mij onder speculatie. Maar ik kan me voorstellen dat als het allemaal zo belachelijk lastig is om deze mannen terug te halen, wellicht de beste aanpak kan zijn om eerst even al je energie in 1 van hen te steken. Om als dat lukt, een precedent te hebben om de rest ook terug te halen.

Wat RFK jr. betreft. Ik vertrouw hem uiteraard niet 100%, er valt genoeg te zeggen wat niet zo fraai is.
Maar an sich lijkt het me een hele goede zaak om eindelijk eens goed uit te zoeken waar autisme en allerlei chronische / welvaarts ziektes vandaan komen. Ik snap de weerstand daar niet zo tegen.

Ik heb gisteren zijn hele toespraak geluisterd en het klinkt gewoon oprecht en verstandig :j
Natuurlijk weet ik niet of hij het echt op die manier gaat doen. Maar zoals hij het brengt lijkt het mij echt dikke vette prima. Wat hij aangaf is dat ze willen kijken of bepaalde factoren aangewezen kunnen worden waardoor er nu ineens zoveel autisme wordt vastgesteld. Vroeger nog niet eens 1 op de 10.000. En nu al 1 op de 32 ofzo.

Dat ze naar heel veel dingen gaan kijken, wat is er veranderd in de afgelopen decennia?
Wat zijn de omstandigheden waarin autistische kinderen geboren worden?
Hij noemde een aantal van tientallen dingen waar ze naar willen kijken of die er aan bij lijken te dragen.
o.a. De leeftijd van de ouders. De gezondheid van de ouders. Of dikke moeders meer kans hebben. Of echo's het kind in de ontwikkeling kunnen verstoren. Voedingsmiddelen. Medicatie. Gif e.d. milieu verontreinigen. Chemische ontwikkelingen. Noem maar op.

Dat het niet slechts een kwestie is van dat autisten eerder herkend en gediagnosticeerd worden.
Maar dat de gevallen ook ernstiger worden. En dat dokters en ouders echt niet achterlijk waren decennia geleden en het niet gemerkt zouden hebben als hun kind nooit ging praten, zindelijk werd, met zijn hoofd bonkte enz. ofwel echt niet de uitingsvormen van de ernstigere gevallen gemist kunnen hebben destijds.

Nu weet ik natuurlijk niet hoe de cijfers exact liggen. Hoe betrouwbaar die zijn. RFK zei ergens dacht ik, dat zo'n 25% van de kinderen die een autistisch labeltje krijgen, zwaar gehandicapt zijn. Of dat klopt? Ik weet het niet. Maar dat zouden er wel heel veel zijn die je niet zo snel over het hoofd ziet....

Natuurlijk stikt het van de hoog functionerende mensen met autistische labeltjes / trekjes. Het kan heel prima (lijkt mij) dat die er vroeger ook al waren. Dus daarvan kan je dan zeggen dat die missen in de cijfers van vroeger. Maar de niet zelfstandig functionerende groep, als die echt zo veel groter is geworden.... dat valt toch gewoon op.

Hij gaf in zijn verhaal vooral aan dat hij vindt dat we op moeten houden met doen alsof het geen groeiend probleem is. En dat hij dus nu echt in kaart wil brengen wat risico verhogende factoren lijken te zijn. Niet alleen voor autisme maar ook voor andere "aandoeningen" die explosief gegroeid zijn in de afgelopen decennia.

Dat op zich lijkt me een goede zaak :j
Moet het wel goed, eerlijk uitgevoerd worden natuurlijk....